Gå til innhold

den lille bitre hurpeboka

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

ååh, jeg glemte det viktigste..kjolen kostet 349 kroner - perfekt for et veldig slunkent studentbudsjett :hoppe: Og har pene pumps og smykker å ha til, til og med en pen veske også, er fryktelig greit å ha det i orden, må bare komme i gang med julegavene også.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flinke juleantrekk-kjøpere! :hoppe:

Den kjolen din høres veldig fin ut, MissLille! Gratulerer med kupp! Av og til slår H&M til, det er ikke tvil om det. Sjøl fant jeg en veldig fin, enkel svart kjole der i fjor, med lommer og litt stretch i. Den har jeg brukt massevis, både til litt fint og mer hverdagslig.En riktig kamelonkjole. :)

Jeg har kjøpt meg to bluser jeg har tenkt å bruke til julebordsformål,jeg. Hadde etpar kule skjørt jeg har hatt i "evigheter" og som trengte å se dagens lys igjen. Det ene er en omsydd kjole fra Fretex, i kult 60tallsstoff, det andre er et med blomster i "gull" fra NoaNoa. Og så vips- med nye topper blir det to nye antrekk! Knæll. Ikke ble det dyrt heller. :sjarmor: . Nå mangler bare noe passende "bling".

Jeg er kjempetett i nesa, Strix, men ellers har jeg det knall! Det håper jeg for deg også. Er passe laidback for tida- venter på å komme igang med utredning, men er avbalansert...enn så lenge. Regner med at vi ikke får avklaring på noe som helst før etter jul, så satser på å nyte tiden fram til vi vet mer om "ting og tang". Har vært litt i "streikemodus", for det har vært et helt lite gjeng som har lurt på hvordan ting går...jeg blir litt tverr av sånt, skikkelig trassjente.Klar for å komme med svar som "kanskje vi ikke vil ha barn likevel?" eller "jammen, i stedet for å måtte kjøpe bleier kan jeg heller shoppe silkebluser"....sikkert noe overlevelsesgreier. Nå babler jeg fælt. Bær over med meg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sende klærshoppesjefen min ut for å finne juleantrekket* Her har du 500,- spenn. Make me proud! ;) Forresten, jeg har et lilla skjørt jeg kan bruke om du bare vil fikse en topp. Your choice :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh.. her blir det ikke noe julebord i år i det hele tatt :sjenert: Og det er kanskje like greit så slipper jeg å tenke på nye plagg. Det har blitt mange div. hverdagsplagg i det siste...

Så dere venter på utredning nå ja. Vi skal på forsamtale i desember, er veldig glade for det da. Men vi tar ikke helt av akkurat. Ikke bare, bare det vi har i vente heller :roll:

Litt rart å tenke på det, så mange som begynte da dere på en måte begynte og da jeg kom i gang og så mange som nå har fått barn og noen til og med er i gang me sitt andre... Det er litt rart hvordan livet blir. Men nok om det, vi lever og nyter det så godt vi kan ikke sant ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke mye julebord her heller, gitt. Satser på at jeg klarer meg med noe jeg har, orker ikke å styre med å handle.

Og du skal ikke undervurdere hvor moro det kan være å handle tøybleier. Masser farger og mønstre og modeller og greier... En dedikert shopper finner alltid en utvei! ;)

På den litt mer seriøse siden skjønner jeg at det er slitsomt med alle som maser. Det hjelper jo ikke, akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"jammen, i stedet for å måtte kjøpe bleier kan jeg heller shoppe silkebluser"

:fnise: Good for you! Synes du godt kan svare det, jeg. Jeg er igrunn dritt lei folk som gnåler om dette barnegreiene selv, selvom vi ikke er i samme situasjon som dere (enda, iallefall), så jeg skal ikke skryte på meg at jeg skjønner akkurat hvordan det er.

Og når jeg nå er i gang: I går kveld var det en kollega av meg som tok meg på magen og spurte om jeg var gravid - når jeg sa nei, så tok hun meg på magen igjen og spurte om jeg var helt sikker :hakeslepp: Kjenner at jeg ikke kan tenke på det mer, for da blir jeg bare så innmari :kjefte:

Men iallefall, mye morsommere å prate om :nisse: Jeg skal spise pinnekjøtt i morra :hoppe:

Ha en fin helg, frulou :klem:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla: Den kollegaen din må være noe av det minst sosialt intelligente jeg noen sinne har hørt om. Helt bak mål å gjøre noe sånt en gang, men så å spørre om du er sikker??? Det burde absolutt ikke være mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais

Jeg er også helt :hakeslepp: over den kollegaen din, pusla! At det går an å være så ufattelig sosialt klønete! Farao! *koke, pulsere*

Jeg vet forresten det med tøybleier, Fjellrypa...jeg kjenner en annen tøybleiekjøperske også....hun går amok i perioder. :ler:

Jeg puster med magen, ser framover og lukker ørene for all babymasing. De jeg vil skal vite "ting", de vet, og de andre gir jeg en god drit i og gir dumme svar til. Som fortjent. :sjarmor:

Nå driver jeg og trøsker i meg ei skive vørterbrød med sylte og rødbeter. Fyttikatta så godt det er! Og til middag blir det pinnekjøtt (:hoppe:) , ene og alene fordi vi ikke fikk fatt i noen god ribbe, som var middagsplan #1. Men vi skal kuuuule'n i forhold til julematen-tar en smakerunde nå, og så venter vi til det faktisk ER jul, sånn at det ikke blir en "blæh, pinnekjøtt NÅ IGJEN"- opplevelse.

Jeg lurer på om jeg skal gi meg selv et par skikkelig fine øredobber med dingledanglere på til jul, bare fordi jeg er så snill. :sjarmor:

Men nå skal vi på gallerirunde! Det er jo søndag for farao, her kommer vi for å mingle med kulturfiffen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

har sniklest her en stund, og ler meg skakk i hjel hver gang.. så huker deg opp på mine innlegg :)

håper du nyter søndagen sammen med kulturfiffen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais, LekeHusmor, koselig med nye folk! :vinke:

Søndagen var fin, den.:-)

Først var vi en tur på Galleri Ismene, så på Trondheim Kunstmuseum og så en tur på kafè Ni Muser for en kopp kaffe og litt kakenam før vi dro hjem og kokte pinnekjøtt. Ni Muser er koselig, og det vanker en del artige kultur/kunst-wannabes der. Og en del sure kulturtanter. Vi havna nemlig bak et par i sistnevnte kategori da vi skulle bestille, og ingenting var bra nok for dem. Latten var for liten, det var ikke nok skum på den, det var for mye skum, og bla, bla, bla. Jeg skjønner meg rett og slett ikke på folk som har sur som livsinnstilling. Utrolig slitsomt.

Denne uka er jeg fungerende daglig leder på jobb, og det går jammen meg unna! Merker godt at folk har begynt å tenke på jula ja, jeg var helt kake da jeg kom hjem.

Ellers har vi hatt litt snø. Den kom og gikk. Hunden var glad så lenge det varte, nå depper hun litt. :ler:

Jeg er ufattelig trøtt. La meg litt før ett, stod opp 0600. Hurra. Morgenstund er oppskrytt, ihvertfall etter såpass lite søvn. Så nå skal jeg koke meg en kopp te og vegetere litt mens jeg surfer nettet etter julegaver.

Tuddelu! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

asos.com har masse artige julegaver syns jeg. spes for gutter :ler:

må bare navigere seg frem til Gifts - siden..

jeg liker å kjøpe julegaver, det er så kjekt! :hoppe:

her vegeteres det også - på lesesalen.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei en uke seinere!

:)

Her har snøen kommet for fullt! Ute er det et vinterhvitt, om enn litt slapsete, eventyrlandskap. Og hunden er overlykkelig. Jeg jobber som en helt, fester litt innmellom og kjemper med å holde forkjølelsen i sjakk. I går var det nemlig julebord- en ganske forskrekkelig opplevelse, egentlig, med 4000 andre festere og underholdning v/Idol-Kurt, Kåre Conradi (med trusa på, heldigvis) og andre. Maten var vond, drinkene overpriset og jeg ble så kald på føttene at jeg tviler på at jeg noensinne får følelse i dem igjen....kanskje litt overdrevet, men jeg syns det var litt døllt. Og tusen på tusen mer eller mindre fulle folk. Charming. :hjerte:

I dag har jeg sløkke/ ryddelittiheimendag. I morgen har jeg fri, og den dagen tenkte jeg å få brukt til lesing. Kjempespennende her med andre ord ;).

I dag skal vi ha gjøkalvkoteletter, aspargestopper og ovnsstekte tomater til middag, akkopagnert av en god Côtes du Rhône og en bit Taleggio-ost til dessert.Gode greier. Har en superfin luksusmatbutikk i byen, nemlig, og dit dro jeg og mannen på leting etter søndagsmiddag i går. :)

Jeg er gørr.Nå skal jeg vaske gulv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, hørt rykter om den julegalla'n der. Da var det bedre å nyte en treretters på restaurant med venner uten kø, med super service, fantastisk mat og godt selskap.

Dro dere dit "frivillig", eller var det gjennom jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...