Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Jeg er jo lite bevandret i barneverdnen. Hvor lenge er det egentlig realistisk å forvente at en på 1,5 år kan underholde seg selv, til en viss grad (hvis man er i nærheten og tilgjengelig).

Her i huset har i en pjokk som hvert sekund skal sitte på fanget, ikke for å kose - men for å krabbe videre opp på bordet. Eller han vil bli løftet opp, men kun så han kan rekke opp til skapet (der rosinene er...). Og guud forby om man forsøker å lese en side eller to i en avis, den blir rivd i stykker umiddelbart. Laptop kan man ikke forsøke seg på uten at den skal testes.

Hvis man ikke etterkommer disse ønskene er det hyl og skrik non stopp. Og gud forby at man forsøker å lage middag!! Da skal han helst stå mellom meg og komfyren, med armene i været og hylgråt for å bli løftet.

Så: hvor lenge? Jeg antar han er normal, men trodde liksom barn kunne underholde seg selv 10-15 min fra tid til annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en perfekt kopi av sin mor. :legrine:

Hmrf. Noen sier at hunder minner om sine eiere også...

<AQ3W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så: hvor lenge? Jeg antar han er normal, men trodde liksom barn kunne underholde seg selv 10-15 min fra tid til annen?

Vel. Eldste vår kunne ikke det før han var fire - fem, yngsten kunne det fra han var et halvt. Noe midt i mellom er vel normalt. Jeg blir svett ved å lese det du skriver, det er nok en posttraumatisk stressreaksjon. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok en posttraumatisk stressreaksjon. :fnise:

Hihi. Følgende dialog fant sted mellom en jeg kjenner (A) og en eldre elskverdig kvinne (B)hun møtte i en fiin sosial setting (ta høyde for skrivefeil, men den gjør seg best på engelsk):

A: *sukker over datter med trassanfall*

B: *smiler* I can se she is getting in to the terrible 2s?

A: Yes, she does, she is 20 months now. How long does it last?

B: Until they're about 18.

Vi tapte ettermiddagens disuksjon mht hvorvidt "noen" skulle aktivisere seg selv eller ei. Dvs vi kom til et kompromiss. Vi gikk til nærmeste lekepark som er meget oversiktelig, og der har vi voksne slappet av og de litt mindre voksne løpt rundt og nesten klart seg helt selv. Og nå tror jeg han har sovnet. *ah*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har fult med bloggen til Beate (Beates rasteplass), så anbefaler jeg sterkt en tur inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie
For de som har fult med bloggen til Beate (Beates rasteplass), så anbefaler jeg sterkt en tur inn!

Jeg gråt når jeg leste de siste postene. Fantastisk å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt utrolig. Her har det kun kommet drypp noen få ganger på et år, så jeg har stort sett gått raskt inn og ut. Og plutselig stod det side opp og ned! Håper det kommer mer skriverier i tiden fremover (selv om rl vel stiller foran i køen, ikke uventet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Jeg har ikke helt fulgt med, for gikk så lei hele bloggverdenen. Men jeg visste ikke at det stod så ille til med henne. Det var fantastisk å lese de siste innleggene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan man legger inn bilder, så sjekk derfor innlegg # 88....

Altså, det burde være fengselsstraff for slikt!

(For ørig et barneforum der de fleste er oppegående tenkende vesener, og ikke tenåringsmødre som Vet Best, er mao Donpedrogodkjent mht blodtrykk)

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Aner ikke hvordan man legger inn bilder, så sjekk derfor innlegg # 88....

Altså, det burde være fengselsstraff for slikt!

(For ørig et barneforum der de fleste er oppegående tenkende vesener, og ikke tenåringsmødre som Vet Best, er mao Donpedrogodkjent mht blodtrykk)

Linken fører bare til et påloggingsfelt.

*nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Det ar et mobilbilde (sikkert tatt i skjul) av en barnevogn med slikt "flott" navneskilt, med navnet AHGNES, lagt inn i en festlig diskusjon om det er en sammenheng mellom valg av navn til barn og slike skilt.

Forumet har rikitgnok ikke spisskompetanse på kalesjer til barnevogner, men en rekke oppegående, kloke og småspydige og ironiske folk, noe eldre enn den gemene barneforumshop. Du bør mao melde deg inn! *vennlig*

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Jeg vet om ei jente som (stakkar) har fått navnet Feline. :roll: For å si det sånn: Moren får alle fordomsklokkene til å ringe høyt og lenge. Lurer på om hun vet hva hun har døpt jenta si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Moren er sikkert disneyforgiftet. Bambis kjæreste heter jo Feline. Og ja, man vet da hva det betyr.

Dt barneforumet høres interessant ut. :lur: Jeg er bare leser på dib og bim, stort sett av uuuutelukkende akademiske årsaker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en Foline, men hun er fra Nederland. Fanny er jo også en hit. Fint det også, men kanskje litt grovere i internasjonale miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melena er også et navn man burde holde seg unna. Jeg så dette nevt i en lignende diskusjon.

Melena er nemlig den medisinske termen for koagulert blod i avføringen. Jada, jeg har jobbet som pleieassistent på medisinsk avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dalwhinnie

Jeg er like overrasket hver gang jeg møter foreldre som ikke har sjekket betydningen av navnet de har gitt ungene sine. For oss var det et av kriteriene, at vi skulle like betydningen også. Jeg møter imidlertid stadig folk som synes det er litt rart.

Endret av Dalwhinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille snille gutten vår begynner å bli stor, og det aner meg at vi har noen festlige år i vente...

For bare et par uker siden kunne vi be ham om å gjøre enkle oppgaver, og han mestret dem glad og fornøyd (hente sko, sitte på fanget og kle på seg osv). Nå løper han sin vei og prøver å gjemme seg.

Lekekassen tømmes på hodet i sinne, han har slått hodet sitt så hardt i trappen i sinne at det fremdeles er bulk der noen uker etterpå, han kaster ut kosedyr fra sengen og skriker til vi henter dem, spytter ut mat, slår skjeer med mat så det spruter, kastet tallerkner med mat (i går fordi han fikk fiskekake, brokkolig og potet, noe han elsket før). Alt med tilhørende skriking og stritting imot. Blir heller ikke bedre humør med tanke på at han har begynt å tygge istykker smokkene sine, så det må vi sikkert snart kutte ut helt.

Det er bare å hente frem tålmodigheten som ligger langt bak i hjernen et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna
Kan ikke skjønne hvor han har det temperamentet fra...

Det må jo være fra faren, jeg kan ikke skjønne annet. :fnise::ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...