Gå til innhold

Mazillas litt seriøse tøysebok


Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde du brokkoli, vårløk, paprika, squash og gulrot i en form og den blandingen over?

Du skjønner, noen av oss må ha inn ting med teskje....

:fnise:

Jepp, det stemmer! :Nikke:

Det fine med tapas, dinedama, det er at man egentlig kan lage hva som helst og kalle det tapas! :Nikke: Derfor blir det ikke liksomtapas, men ordentlig tapas! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dinaflinka! :klappe:

Nå har vi vært på trening, og jeg er plassert i sofaen med streng beskjed om å ikke komme ut på kjøkkenet. Det er middag på gang, men alt jeg vet er at den innebærer bl.a kyllingfilet, og at han godeste har sagt at "det kan være vi må spise ute i dag, men vi får se"! Han banker og styrer, og istad måtte han ha tannpirkere, så jeg blir ikke helt klok på hva han driver med! :fnise:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han imponerte stort i går! :hjerte: Hadde virkelig tatt til seg noe av det jeg har prøvd å lære han om å improvisere på kjøkkenet! :jepp: Han hadde flatbanka kyllingfiletene og fylt dem med ruccola, jarlsberg, hvitløk og rester av kremost naturell og kesam, og så rulla de sammen og stekt de. Med ris, fløtesaus og salat til ble det et ordentlig herremåltid! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lunsjtid snart, Idnar? :) Jeg har nettopp tynt i meg frokosthavregrøten min jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snart lunch på meg, ja. :nigo:

Men jeg tror nok jeg kan bli sulten uansett hvortid på døgnet når jeg ser for meg en sånn fylt kyllingfilet!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink han godeste var i går! :)

er så herlig når mannen kan lage mat! sambo er heldigvis veldig eksperimentell på kjøkkenet og inmmari flink :) NAM!

idag var det jeg som lagde middag... fiskeboller i hvitsaus.. potetene var ikke helt kokte og purren var hard.... :ler:

men var så sulten at det gikk ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme:

Jeg skulle gi deg en oppskrift på horn, jeg.

Eh... du skal få den i løpet av dagen....

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slapp av, MarianneE! Det haster ikke! :fnise:

Nå sitter jeg og "koser" meg med dagens porsjon med havregrøt. Det varierer hvor godt det smaker, og i dag var det ikke spesielt godt.. :forvirret: Skal på forelesning 10.15 i dag, men tenker jeg stikker opp på skolen nå snart, for å prøve å få lest litt før den begynner. Det har gått opp for meg at det plutselig ikke er så fryktelig lenge til eksamen! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er oppskriften!

Horn!

4 dl melk/vann (jeg brukte melk)

1 pk gjær

2 ts fiberhusk

*

350 gr toro kakemiks

100 gr Toro lys melblanding

2 ss jyttemel

2 ss sukker

1/2 ts salt

1 ts bakepulver

50 gr smør

1 egg

4 ss olje

¤Ha melk, olje og fiberhusk i en kjele (og evt fersk gjær) og la husken svele mens det varmes sakte opp til "fingervarmt"

¤Bland det tørre i en bolle. smuldre i smøret.

¤Hell væsken over blandingen, tilsett egget.

¤La maskinen blande i 3-5 minutter (bruker bare henda jeg) og la heve en 30 minutter.

¤Ha litt jyttemel på bordet og trill deigen litt ut, del i tre.

¤kjevle ut hver del til en sirkel, del inn i trekanter og rull sammen til horn.

¤Etterheve ca 30 minutter.

¤Stekes på 230 grader, ca 10 minutter.

Oppskriften er fra boken:

"Glutenfri mat godt og sunt, gjærbakst og kaker" av Else Lill Münter Rolfsen og Ruth Solheim Aag.

veldig fin bok med masse oppskrifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, vi var på spinning i dag, og der var det en vikar for den vanlige instruktøren. En veldig irriterende vikar, som spilte bare dårlig musikk, gliste som en gal hele timen og påstod gang på gang at smerte er gøy... Hadde mest lyst til å :slår: henne til slutt! Toppa seg med at denne var siste sang, og det er rimelig nedtur når man egentlig har tenkt seg på en time med en instruktør som spiller kun rock! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...