Gå til innhold

Mazillas litt seriøse tøysebok


Mazilla

Anbefalte innlegg

Jeg syntes plutselig det var på tide med en dagbok til, i tillegg til bryllupsdagboka. Den blir rett og slett for uoversiktelig med alt fjaset! :fnise:

Dette blir på en måte hverdagsboka, så kan den andre handle om fest og stas, da fortrinnsvis bryllupsfest! :hoppe:

:velkommen: til alle som måtte finne på å titte innom! Koselig hvis noen legger igjen spor etter seg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes plutselig det var på tide med en dagbok til, i tillegg til bryllupsdagboka. Den blir rett og slett for uoversiktelig med alt fjaset! :fnise:

Dette blir på en måte hverdagsboka, så kan den andre handle om fest og stas, da fortrinnsvis bryllupsfest! :hoppe:

:velkommen: til alle som måtte finne på å titte innom! Koselig hvis noen legger igjen spor etter seg! :sjenert:

Hei og gratulerer med en ny dagbok :hoppe: :hoppe:

Morsomt å være den første som legger inn hilsen til deg :juhu: :juhu:

:skaal:

Endret av Miso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kanskje fortsette litt med en kjapp oppdatering av tingenes tilstand for øyeblikket:

22 år, blir 23 senere i år.

Har (som så mange andre her inne) verdens beste kjæreste :rødme:

Planlegger bryllup i hjembyen vår neste sommer

Har nå bodd 3 år i regnbyen Bergen, flytter herfra om noen få dager

Planer om å begynne på master til høsten

Smått avhengig av KG, spesielt på jobb.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med en ny dagbok :hoppe: :hoppe:

Morsomt å være den første som legger inn hilsen til deg :juhu: :juhu:

:skaal:

:juhu: Hilsen allerede, det hadde jeg pinemeg ikke trodd!! :fnise:

Velkommen skal du være! :fnise:

(hver gang jeg sier "velkommen" begynner jeg å nynne på den sangen fra Vertshus den gyldne hale, smått plagsomt! :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kanskje fortsette litt med en kjapp oppdatering av tingenes tilstand for øyeblikket:

22 år, blir 23 senere i år.

Har (som så mange andre her inne) verdens beste kjæreste :rødme:

Planlegger bryllup i hjembyen vår neste sommer

Har nå bodd 3 år i regnbyen Bergen, flytter herfra om noen få dager

Planer om å begynne på master til høsten

Smått avhengig av KG, spesielt på jobb.. :fnise:

Når blir du 23?? må ha bursdagsfeiring her inne :hoppe:

He he, det er utrolig hvor avhenig man blir av KG :fnise: klarer ikke å gå gjennom en hel arbeidsdag uten å være innom her flere ganger...

:kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: Hilsen allerede, det hadde jeg pinemeg ikke trodd!! :fnise:

Velkommen skal du være! :fnise:

(hver gang jeg sier "velkommen" begynner jeg å nynne på den sangen fra Vertshus den gyldne hale, smått plagsomt! :ler:)

:fnise: :fnise: er litt avhengig når det gjelder KG!! hihi, morsomt å være første som skriver :) :juhu: for seriøstøysebok :juhu:

Åh, endelig en til som husker "vertshuset den gyldne hale" :juhu: :ler: trodde jeg var den eneste, men det er veldig godt å vite at jeg ikke er det :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når blir du 23?? må ha bursdagsfeiring her inne :hoppe:

He he, det er utrolig hvor avhenig man blir av KG :fnise: klarer ikke å gå gjennom en hel arbeidsdag uten å være innom her flere ganger...

:kghjerte:

Er ikke før i september, men da får vi ta en real kg-fest! :skaal::fnise:

:fnise: :fnise: er litt avhengig når det gjelder KG!! hihi, morsomt å være første som skriver :) :juhu: for seriøstøysebok :juhu:

Åh, endelig en til som husker "vertshuset den gyldne hale" :juhu: :ler: trodde jeg var den eneste, men det er veldig godt å vite at jeg ikke er det :) :) :)

Jeg irriterer meg like mye hver advent over at ikke nrk kan ta til vettet og sende den serien igjen! :ler: Spesielt med alt det surret de sender istedet... Om ikke annet så kunne de vel i det minste gitt den ut på dvd?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på dag fire i mitt nye, glutenfrie liv. Har gått ganske greit hittil, men det er jo litt tungvint da... :sjenert: Er vel mest tungvint i starten, når man må sjekke absolutt alle matvarene og før man lærer seg hvilke glutenfrie produkter som er gode, og hvilke som er pyton osv! Trøster meg med det! :)

Gleder meg til dietten begynner å gi resultater, men det kan visst ta månedsvis før jeg er frisk... Skal uansett bli deilig å bli kvitt alle mine plager! Vet ikke enda hvor mye av plagene som kan tilskrives cøliakien, men jeg har lest at både munnsår, blåmerker uten grunn, trøtthet, leddsmerter og migrene kan skyldes nettopp dette, så forhåpentligvis er jeg snart frisk som en fisk! :juhu:

I går kjøpte jeg forresten mine første glutenfrie produkter; spaghetti og knekkebrød. Knekkebrøda var helt greie, ganske gode faktisk, men jeg er vant til å spise omtrent de groveste knekkebrøda som finnes, så det er litt nedtur å spise fine.. Tror ikke jeg kan spise knekkebrød for å bli mett lenger, men de kan jo være kjekke å ha med seg som nødproviant! Her om dagen skulle jeg spise på et sted langs veien, type veikro-aktig sted, og da var det eneste jeg kunne spise omelett med salat! :dåne:

Kjipe greier for en som er så glad i mat som meg... Men på den annen side - hvis det er det som skal til for å bli frisk, så gjør jeg det jo selvfølgelig med glede! :)

:juhu: Nå er ikke den litt seriøse tøyseboka bare tøysebok lenger! Nå er den faktisk litt seriøs også! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bursdag i september :-D Da blir jeg tjuetooooo :hoppe:

Da kan vi ha KG feiring sammen g lage en stoooor fest i dagboka :lur:

Gratulerer med tullebok :juhu: :juhu:

:danser: :danser:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke før i september, men da får vi ta en real kg-fest! :skaal::fnise:

Jeg irriterer meg like mye hver advent over at ikke nrk kan ta til vettet og sende den serien igjen! :ler: Spesielt med alt det surret de sender istedet... Om ikke annet så kunne de vel i det minste gitt den ut på dvd?? :ler:

Da får vi absolutt ta en real KG fest :hoppe: hoppe: :skaal: hehe :) :)

Ja, enig!! skulle ønske de kunne sende den igjen!! kunne latt være å sende mye av det (unnskyld meg)-skvipet de sender!!!

det og skomakergata er favoritter her i heimen :juhu:

Håper idetten fungerer og at du snart er frisk som en fisk :juhu: Det er nok litt tungvint i starten, men så fort du ser at det blir resultater og at du føler deg bedre er det absolutt verdt det :) husk at du har oss her inne som støtter deg :) :) :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bursdag i september :-D Da blir jeg tjuetooooo :hoppe:

Da kan vi ha KG feiring sammen g lage en stoooor fest i dagboka :lur:

Gratulerer med tullebok :juhu: :juhu:

:danser: :danser:

dobbelt bursdag og suuuper KG fest :skaal: :skaal:

:duskedame: PARTY :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede!! Da blir det partey! :rulle:

Den festen kommer til å bli legendarisk - tenk så mange gøye smileys vi kan få brukt! :ler: Ikke en smiley skal stå ubrukt når Mazilla og dinedama fyller år! :bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede!! Da blir det partey! :rulle:

Den festen kommer til å bli legendarisk - tenk så mange gøye smileys vi kan få brukt! :ler: Ikke en smiley skal stå ubrukt når Mazilla og dinedama fyller år! :bursdag:

Da skal det festes og smiles så vi blir helt slitne i øynene å se alle figurene som hopper rundt :juhu: :juhu:

:bursdag: skal absolutt feires :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I ettermiddag derimot er det ikke rare festen som venter meg.. Da er planen:

-Gå hjem i pøsregnet

-Brette tøy

-Lage spaghetti til middag (i to gryter..). Spent på å prøve den nye spaghettien min!

-Spise middag av papptallerkner :fnise:

-Pakke så mange kasser som mulig med saker og ting

-Kanskje se en episode av the wire eller entourage :hoppe:

-Få med meg litt av Hellas-Sverige, kanskje jeg kan få flytta litt på flyttelasset så jeg kan trene imens! :)

Planen var egentlig å gå tur, men sånn som det bøtter ned fra himmelen for øyeblikket ser det ikke spesielt fristende ut... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag derimot er det ikke rare festen som venter meg.. Da er planen:

-Gå hjem i pøsregnet

-Brette tøy

-Lage spaghetti til middag (i to gryter..). Spent på å prøve den nye spaghettien min!

-Spise middag av papptallerkner :fnise:

-Pakke så mange kasser som mulig med saker og ting

-Kanskje se en episode av the wire eller entourage :hoppe:

-Få med meg litt av Hellas-Sverige, kanskje jeg kan få flytta litt på flyttelasset så jeg kan trene imens! :)

Planen var egentlig å gå tur, men sånn som det bøtter ned fra himmelen for øyeblikket ser det ikke spesielt fristende ut... :sukk:

Greit å ha en plan for hva man skal gjøre når man kommer hjem!! Har du mye å pakke igjen??

min plan er sånn:

-hjem fra jobb (i skikkelig vind-skal kjøre)

- venter på kjære :lur:

- lage middag

- dessert (:kline:) :fnise:

- vaske klær og legge dem sammen

- gå tur i kveld!!

så får vi se hva som skjer i ledige øyeblikk!! å ja, kose med pusekatten er obligatorisk :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja... :sukk: Har pakka så masse at nesten hele leiligheten er full av fulle kartonger! Likevel synes det ikke, for jeg har bare tatt litt her og litt der! Vi har så utrolig mange ting! Og det til tross for at vi bare har drøyt 30 kvadrat, og bare har bodd der i 2 år...

Men men, har i det minste fått tømt en stor kommode + et av kjøkkenskapene og en kjøkkenskuff... Alle monner drar! Det er besynderlig, men sånn er det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff ja... :sukk: Har pakka så masse at nesten hele leiligheten er full av fulle kartonger! Likevel synes det ikke, for jeg har bare tatt litt her og litt der! Vi har så utrolig mange ting! Og det til tross for at vi bare har drøyt 30 kvadrat, og bare har bodd der i 2 år...

Men men, har i det minste fått tømt en stor kommode + et av kjøkkenskapene og en kjøkkenskuff... Alle monner drar! Det er besynderlig, men sånn er det! :fnise:

ja, det er alldeles besynderlig :fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede!! Da blir det partey! :rulle:

Den festen kommer til å bli legendarisk - tenk så mange gøye smileys vi kan få brukt! :ler: Ikke en smiley skal stå ubrukt når Mazilla og dinedama fyller år! :bursdag:

Det skal bli suuuper bursdagsfest og ingen slipper unna feiringen :lur:

Det er helt utrolig latterlig hvor mye dill dall en sparer på som man ikke vet om en gang :hår:

Vi bodde i en leilighet i bare 6 mnd og bare på den tiden vi hadde bodd der fant vi flere søppelsekker med bare møl som gikk rett på dynga.. Helt uffatelig... men det er så godt å kaste :juhu:

Jeg tør egentlig ikke tenke på de stakkars barna våre som må stå å rydde ut av huset vårt om mange år når vi er borte begge to... tenk så mye tull vi har samlet til da :overrasket:

Men jeg skal prøve å være flink å ta meg en skikkelig ryddesjau i huset en gang i året og kaste masse masse masse, som bare ligger og tar plass ordi at "det kan hende vi får bruk for det" :roll:

Blir det ike brukt iløpet av et år, så er det rett i søpla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli suuuper bursdagsfest og ingen slipper unna feiringen :lur:

Det er helt utrolig latterlig hvor mye dill dall en sparer på som man ikke vet om en gang :hår:

Vi bodde i en leilighet i bare 6 mnd og bare på den tiden vi hadde bodd der fant vi flere søppelsekker med bare møl som gikk rett på dynga.. Helt uffatelig... men det er så godt å kaste :juhu:

Jeg tør egentlig ikke tenke på de stakkars barna våre som må stå å rydde ut av huset vårt om mange år når vi er borte begge to... tenk så mye tull vi har samlet til da :overrasket:

Men jeg skal prøve å være flink å ta meg en skikkelig ryddesjau i huset en gang i året og kaste masse masse masse, som bare ligger og tar plass ordi at "det kan hende vi får bruk for det" :roll:

Blir det ike brukt iløpet av et år, så er det rett i søpla ;)

Helt enig, det er såå mye unødvendige ting man samler på som man "kanskje får bruk for"!! Blir bare mer å rydde, så jeg gruer meg til vi en dag skal flytte herfra!! hjelpe meg for en jobb det vil bli :sukk:

He he, barna våre vil også en dag få en vanvittig jobb med å rydde opp etter oss, spesielt de tingene vi har tatt vare på fordi "det kan hende de kommer til nytte" ..mulig en årlig ryddesjau er lurt, men du verdens så slitsomt og kjedelig.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...