Gå til innhold

Mazillas litt seriøse tøysebok

Mazilla

Anbefalte innlegg

Behandler du ikke tinga dine så bra, dinemor? :tunge1:

Vel, jeg er kanskje ikke den rette til å snakke, i og med at den gamle i følge reparatøren tok kvelden pga fukt.. :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, fotball er egentlig gøy! Men det gikk jo rett til helv*** i går da! :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk lest fire timer i formiddag :) Mangler bare én artikkel på å ha lest hele pensum i det ene faget, unntatt ei bok som ikke har kommet fra trykkeriet enda.

Nå er middagen unnagjort, i dag stod svinewok med gulrøtter, brokkoli, vårløk, squash, pinjekjerner og sesamfrø på menyen. Snart bærer det avsted til trening. I dag er det styrke :trene: Skal ha gjennomgang av programmet med instruktør til fredag, for å se på fremgang og evt bytte ut noen øvelser. Blir gøy å se om hun er fornøyd med oss! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, blir ikke noen treningsveiledning i morra, for instruktøren var fullbooka.. Får bli neste uke istedet! :Nikke:

Nå har jeg vært på spinning, og skal på forelesning. Håper jeg holder ut helt til klokka 12, i så fall er jeg kjempeflink! :fnise:

Har blitt utrolig lat dette semesteret, siden jeg egentlig ikke studerer. Jeg jobber nemlig jeg, det er bare det at jeg ikke har noen jobb. :flau: Også jeg som aldri gikk glipp av en forelesning tidligere, uff... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt ut! :hoppe: Så film den første timen, og andre timen ble brukt til diskusjon om onlinespillavhengighet. Hadde litt å bidra med der gitt, etter at han godeste måtte velge mellom meg og spillet for et par år siden! :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagd brownies som står i ovnen. Han godeste skal ha med seg på skolen i morra. Utrolig at det kan kalles høgskole det han går på, for meg virker det mer som en barnehage! :ler:

Har faktisk ikke bakt noe med hvetemel i siden jeg fikk cøliakidiagnosen, så jeg håper jeg klarte å være nøye nok med å ikke få i meg noe! :sukk: Lukter forresten irriterende godt her nå, men det er i grunnen likegreit at jeg ikke kan smake! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de med kaake på skolen? :spise: Jøss :fnise:

Du kan jo lage deg noe annet godt, og ikke fullt så usunt kanskje ;) En god salat med diverse stæsj oppi? MMMM :jepp: Sulten jeg? ALDRI! :)

Gjort noe moro i helga da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de har visst det! :ler: Den falt i smak da, så det var jo bra! :jepp: Jeg slikka slikkepotten med eggedosis i går, så jeg fikk da i det minste i meg noe! ;)

Apropos salat ( :klø: ), i dag hadde vi ovnsstekt kyllingfilet med ris og masse dampa grønnsaker til middag, nam nam! :spise:

Gjorde egentlig ikke så mye morsomt i helga, ble mest avslapping gitt. Deilig i grunnen! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

innom og leser litt før jeg hopper i seng.

Brownies er godt, min far rynker alltid på nesa av kaker helt til han smakte mine brownies.

Da hadde vi andre flaks om vi fikk noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, den middagen din hørtes veldig god ut ;) Hvordan er det å ha kylling i ovnen da? Det må jeg si jeg aldri i min "lange" periode som selv-lagende-middags-person(??) har laget :fnise: Jeg tar gjerne i mot "oppskriften" :jepp: Driver å lager sammen en kokebok skjønner du, eller, har vel ikke begynt ennå, men tenkte jeg skulle ta bilder av det jeg har prøvd å lage og sånn! Også skrive ingredienser og framgangsmåte, så blir det litt fint og flott da ser du :sjenert:

Ha en god natt og en super tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Goood moooorning Mazilla!!

Mååårnings! :nigo:

Her er to vaskemaskiner satt i gang, havregrøten er i ferd med å fortæres, og jeg er snart klar for å begynne å lese litt. Håper jeg klarer å være litt effektiv! Har ingen unnskyldning, for han godeste kommer ikke hjem før i kveld, men kjenner jeg meg rett klarer jeg alltids å lage noen unnskyldninger selv! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, den middagen din hørtes veldig god ut ;) Hvordan er det å ha kylling i ovnen da? Det må jeg si jeg aldri i min "lange" periode som selv-lagende-middags-person(??) har laget :fnise: Jeg tar gjerne i mot "oppskriften" :jepp: Driver å lager sammen en kokebok skjønner du, eller, har vel ikke begynt ennå, men tenkte jeg skulle ta bilder av det jeg har prøvd å lage og sånn! Også skrive ingredienser og framgangsmåte, så blir det litt fint og flott da ser du :sjenert:

Ha en god natt og en super tirsdag!

Kyllingen ble kjempesaftig og god! :sikle: Har pleid å brune den kjapt i panna før jeg setter den i ovnen, men droppa det igår, og det ble godt det og! :Nikke: Fremgangsmåte: Skjær nesten gjennom kyllingfileter på langs, tilsett litt hvitløk og chili (bruker begge deler ferdig hakket på glass fra Black Boy, strøk bare fileten med baksida av en teskje dyppa i hvitløken og chilien) og litt salt, brett tilbake filetene, dryss med salt og pepper, litt revet parmesan og en liiiten smørklatt oppå hver filet. Sett i ovnen på 200-220 grader (økte litt mot slutten) i drøyt 20 minutter. Nam nam! :spise: Grønnsakene: Stekte litt gulrøtter og broccoli på høy varme, tilsatte sukkererter og purre etter en liten stund, litt salt og pepper. Tilsatte 1/2 dl vann og en liten dæsj hvitvin, og ferdig! Ble for anledningen servert med ris. Trengte ikke saus til :)

Kjempegod idé å lage sin egen kokebok! :jepp: Kanskje jeg også skal begynne med det! :lur: Vi elsker å eksperimentere på kjøkkenet, og ting går jo i glemmeboka i blant! :sjenert:

God tirsdag til deg og, Miam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud! Jeg er sulten allerede!!! Og det er tøyseboken din sin feil, Mazilla! :sjenert: Det er leeenge til lunch!!! :fnise:

Jeg startet å lage min egen kokebok med mine egne oppskrifter på fredag! Litt morsomt at det er fler av oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...