Mamma1 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #241 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ja, man gjør det, av og til i hvertfall når man er kommet langt nok. Jeg kjenner at en fot er større enn en hånd, det er ganske stilig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. oktober 2008 #242 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg må si at jeg syns det er rart at det er plass til en baby på 30cm i magen min, den er ikke såå stor... I går klarte jeg å skille mellom hender og føtter når babyen sparket, det var helt merkelig å kjenne den lille hånda mot fingeren min:) Er det rart man savner magen når ungen er født? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #243 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nei, det er jammen sant:) Hvorfor står det at det er igjen 101 dager til termin når det faktisk er igjen 103?? Ja, jeg har telt hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #244 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jaja, fikk forandret det nå...Har gått rundt å trodd at jeg var to dager lengre på veg enn jeg trodde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #245 Del Skrevet 24. oktober 2008 Da er det helg igjen, må si jeg ikke merker forskjell på helg og hverdag lengre, annet enn at de andre her er hjemme:) I dag har jeg sett en film, Hancock-jeg syns den var utrolig bra jeg da, jeg anbefaler dere å se den. Både komisk og trist på en gang. Her regner det konstant, og jeg kjenner jeg blir litt lei. Kommer meg ikke ut:( Nå venter jeg spent på Ellospakken min!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 24. oktober 2008 #246 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nei, det er jammen sant:) Hvorfor står det at det er igjen 101 dager til termin når det faktisk er igjen 103?? Ja, jeg har telt hehe Nå fikk du meg til å telle også Jeg har også en dag "for lite", men det skyldes nok at jeg la inn en dato for sent da jeg la inn dato for siste mens (dvs skulle vært to dager for lite på meg også). Tror det har noe med at man regner 40 uker + 2 dager i Norge. Er vel en del andre land som ikke legger til disse to ekstradagene? Eller husker jeg helt feil nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #247 Del Skrevet 24. oktober 2008 Tror det stemmer, men nå har jeg endret min slik at den stemmer:) Så på søndag er det 100 dager igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. oktober 2008 #248 Del Skrevet 24. oktober 2008 Innom for å ønskja deg ei riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #249 Del Skrevet 27. oktober 2008 Tusen takk for det, det ble en god helg:) I dag har jeg 99 dager igjen!! Og det er bare to uker til ultralyden:) På onsdag skal jeg til jordmor igjen, tror at alt er fint, for jeg kjenner veldig kraftige bevegelser hver dag. Men, tror kanskje jeg begynner å få bekkenløsning.. Veldig vondt i ene beinet når jeg går.. Ikke noe kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 27. oktober 2008 #250 Del Skrevet 27. oktober 2008 Tusen takk for det, det ble en god helg:) I dag har jeg 99 dager igjen!! Og det er bare to uker til ultralyden:) På onsdag skal jeg til jordmor igjen, tror at alt er fint, for jeg kjenner veldig kraftige bevegelser hver dag. Men, tror kanskje jeg begynner å få bekkenløsning.. Veldig vondt i ene beinet når jeg går.. Ikke noe kjekt. Å nei... Ikke bekkenløsning da. Hørtes slett ikke noe koselig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #251 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nå er jeg faktisk bedre igjen..Vet ikke hva dette er jeg. Kan bekkenløsning bare komme og gå da? Trodde det var konstant vondt jeg.. Nå snør det, og jeg gremmer meg. Er absolutt ikke klar for vinteren! Her står hagemøblene fortsatt ute, vinterdekkene ligger i garasjen. (Samboer er ute å skifter nå) og alle vinterklærne ligger fortsatt på loftet.. Nei huff... Men det må vel bli vinter- ellers kommer aldri babyen.. Lurer på hvordan det blir å ha en nyfødt midtvinters jeg-...Det har jeg aldri hatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #252 Del Skrevet 28. oktober 2008 Min ukesmeny: Mandag: Lasagnerester fra søndag, med grønnsaker og ostesaus Tirsdag: Pannekaker Onsdag: Brennsnut med loff Torsdag: Brennsnut med loff Fredag: Viltgryte med hjortekjøttdeig Lørdag:Pizza Søndag: Noe med poteter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 28. oktober 2008 #253 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hva i all verden er brennsnut? Utrolig artig navn, ihvertfall! Uff, snø... Ikke noe moro! Er det mye snø der du bor? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #254 Del Skrevet 28. oktober 2008 Brennsnut er det sunnmørske navnet på kjøttsuppe:) Veldig godt på kalde dager. Ja, her er det snø...Utrolig utrivelig, jeg liker ikke snø. Har ikke likt det siden jeg flyttet ut fra foreldrene mine og måtte begynne å måke... Det ironiske er at da jeg flyttet til England for noen år siden, så fikk vi snøstorm der også... Det hadde visst ikke snødd der på 6 år... Veldig koselig du...Alt stoppet opp.. Du får også ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 28. oktober 2008 #255 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Kjøttsuppe er godt! Kanskje jeg også må begynne å kalle det brennsnut, jeg likte det ordet! Jeg liker å "samle på" fin-rare ord. Jeg liker heller ikke snø. Eller... Det kan jo være fint hvis det er sånn "stille" snø som bare daler rolig ned fra himmelen, og som faktisk ligger som snø. Men snøstormer og sludd og sørpe og alt det andre dumme som kommer med snøen nesten bestandig, det liker jeg ikke! Du får ønske deg en sånn liten snøfres til jul. Hehe, snø i England er jo nesten komisk. De er så lite forberedt på det, og infrastrukturen er jo overhodet ikke lagt opp til den slags eksotiske fenomener! Jeg mener, hvem legger vannrør UTENPÅ huset, da? Endret 28. oktober 2008 av itla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #256 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ja, det er jammen sant, de er totalt uforberedt på det minste snøfall. Jeg husker den gangen, det er altså vinteren for 4 år siden, da snødde det et par dager der, og på vegen lå det ca 3cm med snø. All kollektivtranspoert stoppet opp, og hovedoverskriftene i alle avisene handlet om dette. Barne lekte som gale i vegskantene, da de fleste av dem aldri hadde sett snø før. Det var ganske morsomt, men også tragisk, det var jo ingenting som fungerte hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #257 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Tenkte jeg skulle legge ut resultatene av kontrollene så langt: Uke 14 BT: 110/70 HB: 12.7 Urin: neg Ødem: 0 FL: 150 Uke 18+3 Vekt: + 1 kg BT: 110/60 Urin: neg Ødem: 0 FL: 160 SF:18 cm Uke 22+3 Vekt+ 2,5 (tot) BT: 120/65 HB: 11.1 Urin: neg FL: 150 SF: 24 cm Uke 26+3 Vekt + 4 kg (tot) BT 110/70 Urin: Spor av protein FL: 148 SF: 27cm Ødem:0 (Det var veldig lite spor i urinen og ikke noe å bekymre seg for) Endret 29. oktober 2008 av Mamma1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #258 Del Skrevet 29. oktober 2008 I dag er det kaldt....Liker ikke at det er kaldt jeg, og kjenner at jeg gruer meg litt til å få en baby midtvinters... Iskaldt om morgenen osv.. Har bare hatt sommer/høstbarn.. I dag skal jeg lage omelett med masse godt, skinke, ost, krydder, chili, brokkoli, tomat mmmmm Pluss stekte potetbiter.. Sulten jeg. Ble ikke brennsnut da de ikke hadde igjen av det kjøttet jeg skulle ha:( Venter forresten på ellospakken min enda...grrrrr siste gangen jeg bestiller noe fra der. Nå må jeg bare få rydda opp litt her før familien kommer hjem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 29. oktober 2008 #259 Del Skrevet 29. oktober 2008 I dag kom snøen til Oslo også. Teite Ellos! Håper den dukker opp for deg snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 30. oktober 2008 #260 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har du fått mail om at den er sendt? Jeg mener de sendte min pakke som B-post og da tar det jo ekstra lang tid. Men den kommer nok etter hvert! Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå