Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Delårsaken til at det ble en kjole med ermer, er at jeg er ganske lyd i huden (så lys at det er litt sånn småflaut), har nemlig ikke gjort som mange andre - ligget og solt meg i varmen. Er det veldig varmt, sitter jeg inne og nyter kald drikke :vetikke:

Anonymous poster hash: d92f5...ed0

Nå er nok jeg litt eldre enn deg (30+), men jeg synes det er oppriktig trist at du føler du må gå med lange ermer fordi du ikke liker teinten din. Jeg er selv melkebleik, men lange ermer, nå? Det måtte i så fall vært for å spare på solkrem.

I min familie ble vi imprentet at hudfarge, uansett hvor mørk eller lys, ikke skulle være avgjørende faktor når du vurderte et menneske. Muligens slikt har gått av moten?

Anonymous poster hash: 85608...c48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er nok jeg litt eldre enn deg (30+), men jeg synes det er oppriktig trist at du føler du må gå med lange ermer fordi du ikke liker teinten din. Jeg er selv melkebleik, men lange ermer, nå? Det måtte i så fall vært for å spare på solkrem.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Jeg er en av de som ikke tåler sol, og for meg er det verre jo mindre tildekket jeg er. Sola svir fryktelig der den går rett på huden. Helst skulle jeg gått med ansiktsmaske i tillegg til lange ermer.

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som ikke tåler sol, og for meg er det verre jo mindre tildekket jeg er. Sola svir fryktelig der den går rett på huden. Helst skulle jeg gått med ansiktsmaske i tillegg til lange ermer.

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

Jeg forstår hva du mener (jeg er så blek at de solglade kollegaene mine "truer" med å kjøpe solkrem til meg), kommentaren min gjaldt mer det at hun mente det var flaut å være bleik, altså den opprinnelige hudfargen hennes. Sånne ting synes jeg er trist.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klager og syter dere sånn? Tenk på de som bor i land der det er 40+ grader store deler av året... Og dere klarer ikke et par uker med varme... Hallo i luken...

Og tenk på de sultne barna i Afika, da.

Det hjelper ikke dem at jeg spiser opp maten min, like lite som det hjelper meg at andre har det varmere.

Jeg tar heller influensa halve vinteren framfor dette her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klager og syter dere sånn? Tenk på de som bor i land der det er 40+ grader store deler av året... Og dere klarer ikke et par uker med varme... Hallo i luken...

Jeg klager og syter fordi kroppen min rett og slett ikke takler denne heten. Det er også grunnen til at jeg aldri reiser til varmere strøk. Det overlater jeg heller til dem som trives i varmen. Jeg blir kvalm, svimmel, ufokusert, deprimert, sliter mye med hodepine og mister matlysten. Kler jeg på meg så klistrer alt seg til kroppen og kan vris opp etter en time, og jeg får i tillegg utslett som svir der huden er klam over lengre tid. Har jeg på meg mindre klær blir solbrenthet et problem. Har du noengang forsøkt å smøre solkrem på en allerede svett kropp? Det sklir bare av igjen....

Leiligheten min ligger i sol hele dagen, og 35 grader er gjennomsnittstemperaturen inne her om sommeren. Kall meg sær, men jeg har altså store problemer med å sove i 35 varmegrader (gjerne uten et vindpust slik det har vært de siste ukene). Det meste føles som en uoverkommelig oppgave i slik varme. Jeg tar meg en kalddusj flere ganger i løpet av dagen, men det hjelper lite. Blir svett så fort jeg kommer ut av dusjen igjen. Det er ikke særlig hyggelig å dra på besøk/butikken/restaurant/hva som helst når svetten hagler slik at man må tørke ansiktet hvert 30. sekund, eller når man ser at stolen har fått svetteflekker når man reiser seg opp - for ikke å snakke om at man går rundt og lukter svette hvis man ikke får vasket seg med jevne mellomrom iløpet av dagen.

Som om ikke det var nok, har vi ofte høy luftfuktighet her jeg bor, og da skjer dette: http://www.dagbladet.no/2014/07/18/nyheter/vitenskap/kollokviumno/veret/34409872/

Jeg skjønner godt at enkelte ikke takler kulda, men du klarer tydeligvis ikke sette deg inn i vår situasjon i det hele tatt - og det i en tråd hvor det er veldig godt forklart hva som faktisk er problemet vårt - din ufølsomme dust (ja, det glemte jeg forresten å nevne. Jeg blir også fort sint og oppgitt i denne varmen :) ).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og tenk på de sultne barna i Afika, da.

Det hjelper ikke dem at jeg spiser opp maten min, like lite som det hjelper meg at andre har det varmere.

Jeg tar heller influensa halve vinteren framfor dette her.

Jeg har så mye mat i skapene at jeg kunne fødd barna i en vanlig afrikansk landsby minst 10 ganger. Det hjelper dog ikke dem det minste om jeg a) kaster det, eller b) spiser alt selv.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klager og syter dere sånn? Tenk på de som bor i land der det er 40+ grader store deler av året... Og dere klarer ikke et par uker med varme... Hallo i luken...

Å ti nå still med deg!!! :frustrert: La oss nå få ha dette ENE stedet der det er greit å si det som det er da!! Jeg er ikke født i et land med 40+ store deler av året, og kroppen min er ikke vant til det, og den liker det slett ikke! Gi 30 minus i 2-3 uker til de i Afrika, så tenker jeg du hører de klage og! :grine: Men da koser jeg meg nemlig, jeg kler på meg og tar meg en god lang skitur. Dust!

Anonymous poster hash: a7fd5...f9f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, svettemerker på stolen. Det er pinlig det.

Ja :( Trenger ikke være skikkelig svette engang. Det skjer innimellom bare fordi det blir klamt. Jeg har ikke problemer med svette ellers, men om sommeren føler jeg meg som en våt hund 24/7. Urettferdig! *klagesyte*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ti nå still med deg!!! :frustrert: La oss nå få ha dette ENE stedet der det er greit å si det som det er da!! Jeg er ikke født i et land med 40+ store deler av året, og kroppen min er ikke vant til det, og den liker det slett ikke! Gi 30 minus i 2-3 uker til de i Afrika, så tenker jeg du hører de klage og! :grine: Men da koser jeg meg nemlig, jeg kler på meg og tar meg en god lang skitur. Dust!

Anonymous poster hash: a7fd5...f9f

Å ti nå still med deg!!! :frustrert: La oss nå få ha dette ENE stedet der det er greit å si det som det er da!! Jeg er ikke født i et land med 40+ store deler av året, og kroppen min er ikke vant til det, og den liker det slett ikke! Gi 30 minus i 2-3 uker til de i Afrika, så tenker jeg du hører de klage og! :grine: Men da koser jeg meg nemlig, jeg kler på meg og tar meg en god lang skitur. Dust!

Anonymous poster hash: a7fd5...f9f

Det der "født i varme" argumentet er jo nytteløst uansett. Massevis av nordmenn er per definisjon "født til kulde", likevel klager de når det blir -20 og holke i ukevis. Litt som den der radi-aid parodien; de synes nok minst like synd på oss som omvendt når de hører hva yr.no medler midtvinters.

Anonymous poster hash: 85608...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det perfekt sommertemperatur! 19 deilige varmegrader. :)

Anonymous poster hash: 56083...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke rart. Ikke tenk negativt. Gjør det du greier, og mer du greier hver dag jo mer kan du greie!



Anonymous poster hash: 0e5d9...ba9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg ligget i fosterstilling hele dagen etter å ha foretatt det dumme stuntet å lese ferdig en bok i solen. Gotta love nice weather yes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der "født i varme" argumentet er jo nytteløst uansett. Massevis av nordmenn er per definisjon "født til kulde", likevel klager de når det blir -20 og holke i ukevis. Litt som den der radi-aid parodien; de synes nok minst like synd på oss som omvendt når de hører hva yr.no medler midtvinters.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Jeg har ikke kommet med noe "født i varme" argument. Og jeg hører ikke til de som klager over kulda. Jeg klager over varmen, og det forbeholder jeg meg retten til.

Anonymous poster hash: a7fd5...f9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langtidsvarselet nå sier mer normale sommertemperaturer i neste uke. Så får vi se om det holder.

Nå sitter jeg på jobb, der de har svært god AC, og fryser på føttene. Det har jeg gjort i hele dag, og jeg nyter hvert øyeblikk av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åja, svettemerker på stolen. Det er pinlig det.

Åååh - jeg har laget en kunst av å stå opp og sånn veldig elegant legge håndveske på stolen for så å "gni" den rundt litt, og (om mulig) ta den opp akkurat når jeg pusher stolen under bordet.. Ååååh.

Jeg er geniet som har nå klart å bli solbrent som en forbanna sebra. Var på tur på fjellet på søndag og trodde ikke det var så mye sol. Men det var det nok, spesielt mtp at jeg ikke har sett sol i år så er fin lyseblå. Men nå har jeg fine kjemperøde legger da, samt kritthvite føtter og knærne og lår.. OG så selvsagt en fin singlet brent på. Pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir da aldri for varmt i Norge!

Holder til i Oslo, og i går kveld tok jeg på meg en varm genser da jeg skulle gå tur. :kalle:

Hvis dere omtrent er døden nær synes jeg det er rart dere ikke har kr 3000,- å avse:

http://www.expert.no/aircondition/retroportabelairconditioner8000btu/p/4058/

Skal man rulle med seg den der på vei til og fra jobb, på buss og t-bane og i butikken? Hjemme overlever vi saktens foran viftene våre, men de fleste av oss må jo ut flere ganger på en vanlig dag. I dag hadde banen full stans flere ganger fordi skinnegangen rett og slett ikke tåler varmen. Morsom beskjed å få når man sitter innesperret på et togsett med nærmere 40 grader. Og forresten, hvis du tok på deg varm genser i går eller noen gang de siste par månedene i Oslo, så er du i feil tråd :P

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjøpt seg gulv vifte? Hjelper det?Anonymous poster hash: 08a22...a56

Det gjør det. Jeg har flere store og jeg har i tillegg en liten flyttbar med meg inn på badet når det dusjes. Resten står dandert der jeg etter hvert trenger det og med stolen rett foran og gulvviften på max, er det en sann fryd for en stakket stund... Anbefales veldig....men det begynner å bli tomt i butikkhyllene har jeg hørt.

Åja, svettemerker på stolen. Det er pinlig det.

Det verste er å sitte på gammelt treverk-benk som er ubehandlet...der suger treet til seg fuktighet som en tørr svamp,

og man kan risikere å legge igjen "spesialavtrykk" som ikke overlater så mye til fantasien om man har tynn kjole på seg... Det har hendt at jeg har blitt sittende og sittende forskrekkelig mye lengre enn jeg ville, nettopp fordi jeg kjente at sildrebekkene fosset nedover hele meg og etterlot følelsen av en dam rundt "sitteområdet"... :plystre:

Hvis dere omtrent er døden nær synes jeg det er rart dere ikke har kr 3000,- å avse:

Jeg har det...men det blir så fryktelig tungt å skulle bære den med meg hvor jeg står og går ute i verden, skjønner du. ;)

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker våren og høsten. Er ikke glad når det er for varmt og ikke glad når det er for kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...