Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Spaserte hjem fra middagsbesøk hos mamma. Kom hjem med kjolen klistret til overkroppen, og en badevekt som viste 0,5 kg mindre enn i morges.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Ok, er heldig jeg som bare har vært hjemme i dag. Tatt førti økter med husarbeid, satt meg ned, drukket vann. Ble også invitert til min mor i dag, men takket nei. Jeg kunne dratt dit tidlig i dag mens varmen ikke var fremtredende, men bedre å bli hjemme og ta det mest mulig med ro. Ble også ringt opp av noen venner som var på stranda, da var kl over 16. Jeg så ikke meningen med å dra dit ut da, siste båten går par timer etter at man kommer dit ut.

Bor i ettroms, med alle vinduene på "feil" side. Eneste alternativet er badet, og der er det litt trangt. :fnise:

Anonymous poster hash: 85608...c48

Da bør du kjøpe en vifte. Jeg har takvifte. Bordvifte hjelper ikke mye, men en som rullerer og står på gulvet bruker å hjelpe.

Jeg har bodd i en leilighet som du beskriver. Da la jeg meg med vått hår og våte t-skjorter. Men er det virkelig såååååå varmt nå? Her er det bare 25 inne, og jeg har døra åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er såååååååååååå varmt ja.. Syns det.

Her er det, inne, 30 grader på den ene siden av leilighten og 28 på den andre. Er i Oslo. Mest lyst å grine litt, men ingen væske å miste.. :P

Sitter i trusa. Husarbeid utelukket. Må bevege meg saaaakte for at det ikke skal bli varmere og det gå helt i ball for meg... Helst sitte heeelt stille. Hater virkelig når sommeren er som dette. Godt å få lov å si det...



Anonymous poster hash: 33e56...732
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sunt å bevege seg sakte og mere harmonisk hele året tror jeg. :jepp:

Det jeg undres over er at det har vært jevnt sol og varmt så fryktelig lenge. Synes å huske at det var noe som het regnbyger som kunne vare opptil flere døgn før, men de finnes visst ikke lengre her jeg bor i alle fall. Har lest om et fenomen som heter "sommer-lyn-og-torden" (som det pleier å følge regn med), men det har jeg heller ikke sett noe til i år. Hva er det som skjer med de fine sommervær-variasjonene som jeg husker fra way back? :klo:

Jeg tror at vi i fellesskap må danne en diger KG-ring i kveld når "den gule" har trukket seg tilbake
og danse en god gammeldags regndans sammen.

wetter-0008.gifEmoticonRingAround.gifwetter-0008.gif

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er vel det. Ja det med sundt å bevege seg rolig. Litt sånn Zen.. He he.

Her i Oslo har vi faktisk hatt noen skikkelige regnskurer, og det også med lyn og torden, uten det blir ikke noe varig kjøligere av det. Men jeg elsker likevel slik styrtregn, med eller uten buldring.

Regndans er lur ide. Alt må prøves. Og om vi ikke kan samles så kan vi ta en liten hver i sær der vi er. Her må det bli en i saaaakte valse-takt. Lover å gjøre det før jeg legger meg jeg iallefall. :)



Anonymous poster hash: 33e56...732
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pcn fått se litt varmekrupp også her. Klokka er jo 20.30 ikke 19.30



Anonymous poster hash: 33e56...732
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryk den siste der.. Lastet inn siden på nytt og klokkeslette rettet seg fra 19.30 til 20.30... Bare hjerne som er kokt altsåååå

God regndans til de som vil gjøre en innsatts. :)



Anonymous poster hash: 33e56...732
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SoccerPlayer

Liker ikke når det er alt for varmt. Får så lett vondt i hodet og blir kvalm da. 30 grader blir for hett. Men det er herlig å slippe å gå med klær! Bare en shorts. Det kunne vært kaldere om nettene. Hater tropevarme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter foran vifta det meste av dagen, når jeg må bevege meg bort et øyeblikk merker jeg virkelig hvor varmt det er. 32 grader her inne nå. Lurer på hvor lang tid det tar før folk fra sør-Europa begynner å bestille seg nordentur til varmen?



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FANTASTISK tråd som jeg akkurat oppdaga! Trodde jeg var den eneste i verden som hadde det sånn ikke klarer denne ekle varmen!! Alle rundt meg tror jeg er spør. Jeg hater å svette med mindre jeg er på treningssenter, og jeg blir svimmel, uvel og slakk i dette været. Følger ivrig med på værmeldingen i håp om at det skal bli "dårligere" vær. Hater å sove, eventuelt ikke få sove i det hele tatt pga varme, dusj hjelper ikke for man er våt av svette så fort man kommer ut av dusjen:-(

Håper virkelig ikke varmen fortsetter ut i september slik som i fjor :-( vil ha høst og kjølig luft!!! :) savner kulde, regn og høst! :-)

Anonymous poster hash: 90853...122

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Hei!

Lurer på om jeg rett og slett er litt rar? He, he..

Jeg takler rett og slett ikke stekende sol og varme. Blir dårlig fysisk og psykisk! Jeg synes det er merkelig med alle solbaderne ute http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sjenert.gif

Men det er visst meldt regn til søndag her i Trondheim ihvertfall http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif

Gleder meg http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif Flere som ikke liker stekende sol og varme?

Vi er flere! Jeg oppsøker skyggen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg litt om her og vil bruke ALLE pengene som jeg ikke har vunnet i lotto de siste årene - på badelandskap til felles hygge! :jepp:

badeland_ben.jpgSkulle være god plass til oss alle her vel? high-dive-smiley-emoticon.gifbasseng2_968990i.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt meg litt om her og vil bruke ALLE pengene som jeg ikke har vunnet i lotto de siste årene - på badelandskap til felles hygge! :jepp:

badeland_ben.jpgSkulle være god plass til oss alle her vel? high-dive-smiley-emoticon.gifbasseng2_968990i.jpg

Åh.... Her vil jeg være!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Jump uti når som helst. :jepp:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du kjøpe en vifte. Jeg har takvifte. Bordvifte hjelper ikke mye, men en som rullerer og står på gulvet bruker å hjelpe.

Jeg har bodd i en leilighet som du beskriver. Da la jeg meg med vått hår og våte t-skjorter. Men er det virkelig såååååå varmt nå? Her er det bare 25 inne, og jeg har døra åpen.

Har en bordvifte jeg plasserte på en stol rett ved senga, det hjalp, men pus protesterte såpass at jeg valgte å oppgi det prosjektet. :fnise:

Jeg legger meg såpass sent uansett at det rekker å bli litt svalere, men det hjelper jo ikke stort når jeg våkner grytidlig og gjennomsvett fordi den pokkers sola steker inn vinduet.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...men akkurat nå har jeg hatt gjennomtrekk i hele natt og det er fin, nattesval temp rundt meg i kåken. Endelig mulig å leve litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bordvifte jeg plasserte på en stol rett ved senga, det hjalp, men pus protesterte såpass at jeg valgte å oppgi det prosjektet. :fnise:

Jeg legger meg såpass sent uansett at det rekker å bli litt svalere, men det hjelper jo ikke stort når jeg våkner grytidlig og gjennomsvett fordi den pokkers sola steker inn vinduet.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Da er jeg heldig som ikke får annet enn kveldsola og den forsvinner heldigvis bak noen trær.

Og om mindre enn en uke reiser jeg på ferie til Lofoten og håper den verste varmen har gitt seg i nord.

Deprimerende å se på langtidsvarsel. Har ferie denne uka også og skal gjøre unna ærend tidlig på morgenen og ikke gjøre stort annet enn å forberede ferien.

Jeg får trykk i hodet, blir mer stille, ukonsentrert av varme og får en følelse av klaustrofobi når jeg ser på varmen som er meldt fremover. Godt andre også har vett til å klage. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer på om jeg rett og slett er litt rar? He, he..

Jeg takler rett og slett ikke stekende sol og varme. Blir dårlig fysisk og psykisk! Jeg synes det er merkelig med alle solbaderne ute :sjenert:

Men det er visst meldt regn til søndag her i Trondheim ihvertfall :)

Gleder meg :) Flere som ikke liker stekende sol og varme?

Du er nok ikke alene om det. Når temperaturen kryper over 30 grader, kaster jeg inn håndkleet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke morsomt lenger ! Mens jeg prøver å holde ut drikker jeg store mengder av min sommerdrikk:Saft og skall av 1 lime,1 sitron i skiver,vannmelon i biter,jordbær i skiver,saft og skall av 1 appelsin,vann og isbiter.Jeg lager til en karaffel om gangen,og det blir fort borte for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...