Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da er jo du heldig. :) Jeg har levd i mange år i en slik tilstand som jeg nå har, omgitt av soltilbedere som ikke skjønner at det er mulig å synes at det blir for varmt, og som må steike seg kraftig på begge sider i største nytelse og maser OG maser om at jeg bør gjøre det samme. Som om jeg ikke helt visste mitt eget beste, ennå.

Jeg har det egentlig best alene, eller i skyggen med folk av mitt eget slag. De forstår og lar en særing være i fred med sitt. For all del; lyset er velkomment det, men det kunne ha kjent sin begrensning på gradestokken bare... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Konstaterer at jeg blir sittende inne denne helgen også. Var en tur i butikken, holdt på å smelte :trist: Nå om dagen går det jo ikke an å vente til det blir mørkt med å gå ut heller. Det blir da søren meg aldri mørkt, selv om vi bor godt syd for polarsirkelen :gjeiper:

Er det noen som har en sånn oversikt over når solen går ned på ulike datoer og steder? Så har vi noe å se frem til i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er vel ikke så varmt når det bare er cirka 22 grader i skyggen. Et vindpust hjelper jo. Er ikke glad i varme, synes det er ok nå. Man kan velge å sitte i skyggen. Tror mange lider av værelykkeligsyndromet, alle virker jo så nyforelskede helt siden i vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Man kan velge å sitte i skyggen.

Eh, nei, man kan ikke alltid det. De fleste av oss må bevege oss fra a til b iblant :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så varmt når det bare er cirka 22 grader i skyggen. Et vindpust hjelper jo. Er ikke glad i varme, synes det er ok nå. Man kan velge å sitte i skyggen. Tror mange lider av værelykkeligsyndromet, alle virker jo så nyforelskede helt siden i vår...

Dette er nok tråden som er spesialdesignet for oss som syns at det blir for varmt, selv med "bare" +22 i skyggen. Her kan vi sitte med isteen vår og sukke sammen med andre som forstår hva det hele går ut på.

Værelykkeligsyndromet? Forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

Jeg er så ambivalent for tiden. Her i regionen har vi tidenes kaldeste vår og sommer. Så jeg går og lengter etter sol nå. Samtidig vet jeg så godt at når varmebølgen kommer begynner jeg ganske raskt å klage... Kan ikke gjøres til lags, jeg altså. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg takler bare sol og sommer hvis jeg er ved sjøen fordi der er det alltid litt bris så man ikke merker varmen så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her følte jeg at jeg hører hjemme! Har altid vært varm av meg, og slitt når det blir for varmt ute, men nå når jeg er gravid er det ti ganger værre! Andre folk klager over at det er kaldt, mens jeg går rundt og svetter :sukk:

Neste gang skal jeg være gravid om høsten og vinteren! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Andre folk klager over at det er kaldt, mens jeg går rundt og svetter :sukk:

Lett å kjenne seg igjen i det. Folk må ha blitt mer og mer frosne av seg de siste årene, mens med meg er det motsatt. Mulig det er fordi folk har vært mye i syden og blitt "godt" vant med høye temperaturer. Kolleger og venner av meg sier at det er KALDT når det er rundt 20 grader. Vi må rett og slett være ulikt designet. Det er jo rart at akkurat samme temperatur kan kjennes deilig ut for noen, mens for andre føles det som fysisk smerte. Irriterer meg over at folk påstår at sommeren har vært så kald og dårlig, det stemmer da virkelig ikke her i Oslo-området i hvert fall. Det har vært mange solskinnsdager, det vet jo jeg godt som lider hver gang sola skinner og temperaturen kryper over 20. Mens de som liker sola ser ut til å glemme at den har vært der, med en gang det faller en dråpe regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare er vi ulikt designet,- personlig føler jeg meg spesialdesignet til et eller annet som ennå ikke er avslørt for meg. Pew! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sant det. Personlig liker jeg hverken kulde eller varme, så jeg er aldri fornøyd uansett omtrent :ler:

Men det er lettere å kle seg så man ikke fryser når det er kaldt enn å kle seg så man ikke svetter når det er varmt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er lettere å kle seg så man ikke fryser når det er kaldt enn å kle seg så man ikke svetter når det er varmt :jepp:

:jepp:

Jeg liker sol og at det blir så lyst og fint, bare ikke denne varmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en fornøyelse å finne denne tråden igjen!

Trenger å klage litt nå, kjenner jeg. I dag har det faktisk vært helt oppe i 27 grader her. I tillegg er det lummert og fælt. Hater når jeg svetter bare av å sitte. Jeg er faktisk lei allerede. Drittvær. Hadde det holdt seg på 20 grader og lett bris fra sør så hadde jeg vært mer enn fornøyd. Men dette er fælt!

Godt å få det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i en slags mørkezone og føler meg i grunnen som en av de uoppdagede hvite, gjennomsiktige amøbeslagene på tre tusen meters dyp - der dagslyset aldri når.....og det er nødvendig å leve med nedrullede persienner når sola steiker på mine vinduer en hel dag og kveld.

Jeg kjenner meg dopet av varmen. Alt går veldig sakte i hodet mitt, og når jeg av og til desverre må ut, kjenner jeg det som å tre inn i en fremmed verden av gammastråler som ikke bekommer meg vel. Mine øyne blir til smale gliper og jeg skritter fort bort til den kjølige garasjen som ligger i skygge. Jeg dagdrømmer om en uke eller to høyt oppe på fjellet, der luften ennå er kald i draget, selv om det er sol.

Feberfantasier? Tror ikke det, men jeg er ikke helt sikker... Denne kampen skal vinnes. Jeg fortsetter å gå ut for å kjempe mot kjøttetende lianer, kampfly som forlater moderskipet og horder av turister. (som vel egentlig går ut på ett når jeg tenker meg om)

*blubb!*

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og joiner denne klubben...

Selv om jeg nå kunne ønske at det var LITT mer varme om ikke annet...

Om en mnd reiser jeg til Tunisia og lurer virkelig på hvordan jeg skal holde ut det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...