Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OK... Idag har det vært varmt.

Men jeg synes det har vært deilig.

Det er deilig den første tida, men når vi kommer over i juli og sola og varmen tar aldri slutt... Hjelp!

Når det er sagt;

Alt over 25 grader er ufint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge eg kan sitje stille i skyggen, er det greit med litt varme (men ikkje noko særleg meir enn 25 grader). Å opphalde seg i solsteik derimot, er jo tortur... Hatar det når sola steikar på hovudet og ryggen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som bor slik til at de har trær eller opphengsmuligheter i nærheten, så er det fint å kjøpe presenninger med ferdig lagede maljer, som en spenner opp. Det blir skygge av sånt. Dess større flak å sitte under, jo bedre er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare noe vi innbiller oss

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10086704

Fjerde varmeste våren siden 1900. Det er nesten godt å lese at man ikke er såå unormal likevel når man synes det er varmt. Hele våren har facebook-wallen min vært full av klager på hvor kaldt det har vært og "hvor er sommeren"-oppdateringer. Og de fleste av mine venner bor i samme distrikt som meg. En gråværsdag igjen, så er klagesangen i gang igjen, tenker jeg. Så da er det godt at vi varmehatere også har et sted vi kan klage. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det tyder på at det er en ganske kjølig og stort sett levelig sommer, siden denne tråden ligger i ro såpass lenge på denne tiden. Hurra-meg-rundt! Vi får håpe at det varer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nicola

Jeg takler også varme dårlig. Og jeg skal til syden nå i juli :/ I TYRKIA! På tråden min om Alanya skriver jeg at det er det jeg gruer meg til mest. Varmen. Vi hadde ikke anledning til å dra tidligere eller senere ELLER i et annen land pga få flyavganger. Så har vi kun ferie da og da og da måtte det bli slik + at sambo EEEELSKER allt over 40+. Han er syyk! Hehe

jeg bli også helt utslått, dårlig fysisk, får vondt i ledd også (motsatt fra andre som drar til syden for å bli BRA i leddene)

Hater rett og slett varme, men elsker sol. Den gjør meg glad. Vil bare ikke den skal steke så innmari mye :P 20 - 23 grader er mer enn nok!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sol fra nesten skyfri himmel og kvelende varme i Oslo i dag. Hva er dette for noe tull? Værvarslerne spådde jo gråvær hele uka. Ifølge storm.no er det fortsatt helt overskyet. Hva skal til for å bli meteorolog? Se ut av vinduet da folkens! :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er så sann! Jeg har rett og slett tenkt å lime inn et blogg-innlegg jeg skrev i fjor:

De siste dagene har jeg på ulike nettaviser lest at “nå kommer varmen!”. Som i “endelig” liksom. For midt-norges del (bor i Trondheim) snakker vi om Adresseavisen, som også hevder det samme. Jeg skjønner ikke hva de – eller folk generelt – snakker om. Altså, jeg skjønner at varmen kommer, men synes ikke det er en bra ting. Nå har vi vår, og det er den beste tiden på året på alle måter – også temperaturmessig. Når jeg kommer ut om morgenen og bare såvidt merker et lite fall i temperatur – da er det perfekt. 17 grader og lettskyet, that’s the stuff. Blå himmel er superkoselig, men hvis det allerede er varmt nok, hva skal jeg med sol da? Sola kan egentlig bare holde seg halvveis skjult bak noen lette skyer og bare titte frem med noen minutters mellomrom. Direkte sol er jo kun plagsomt; den blender meg i bilen, gjør at den er kokvarm hvis den har stått parkert, gjør at kule sorte klær blir ubehagelige i bruk, stearinlysene på verandaen smelter (og det er jævlig å fjerne!), you name it! 17 grader og lettskyet er så perfekt fordi det ikke medfører alt det nevnte! Det med klær innebærer også lett jakke. Siden det ennå ikke er sosialt akseptert at menn går med vesker må vi jo ha et sted å putte ting som lommebok, mobil, nøkler, ja typiske vesketing. Er det varmere enn overskriften tilsier blir jakke uaktuelt og vi blir nødt til å ty til bukselommer for å tilfredstille våre lagringsbehov. Og la oss innse det, ingenting er mer harry enn en mann med ei lommebok i baklomma – så feit at sømmene skriker både i buksa og lommeboka. Det er nesten på høyde med å ha avtrykk etter snuseska på lomma – som om snus ikke var nok Ola Dunk i utgangspunktet. Og jeg kommer ikke til å begynne med en slik fancy metallboks for oppbevaring av sedler og kort. Stor tilhenger av den gode gamle “pængboka”. Når nøkler og mobil kommer i tillegg til denne er lommene snart brukt opp! Også liker jeg jo også å ha praktiske ting som ei penn, Leatherman (like viktig som at damer “må” ha lebestift i veska) osv. lett tilgjengelig, og da er jakke egentlig en nødvendighet.

Jeg har jo også blitt “lurt” med til syden (Rhodos) av min kjære mor i august. Da jeg aldri har vært i syden – og har store fordommer mot både stedet og folket – er mitt sinn delt i saken. Den ene delen håper bare jeg får bekreftet mine fordommer så jeg kan hovere og si “jeg visste det” etterpå. Den andre delen håper jo faktisk at jeg trives, selv om jeg i hemmelighet prøver å motarbeide denne delen. Det jeg gruer meg mest til er egentlig været. Jeg ser ikke for meg 17 grader og lettskyet – slik vær skal være. Jeg begynner å vantrives når det passer 22 med flere grader. Mange sier at varme der nede og varme her oppe ikke er det samme, men jeg kjøper den ikke helt. Og får jeg et rom uten air-condition blir jeg redd. Da må jeg bo i sjøen – og der er det sikkert farlige ikke-norske vesen i tillegg. Utenlandske dyr er ikke det spor bedre enn sine menneskelige ekvivalenter. Det dukker nok helt sikkert opp et innlegg her med min bedømming av nevnte tur når den tid kommer.

Konklusjonen er at jeg værmessig på ingen måte ser frem til at sommeren kommer. Jeg ser derimot frem til å sitte inne i skyggen og se på Tour de France-ryttere som stekes av ei nådeløs juli-sol i tre uker! Tro om de helst så at løpet ble arrangert på våren?

Det kan avslutningsvis nevnes at Rhodos-turen ble like jævlig som jeg hadde regnet med. 30+ i over ei uke var et rent helvete! Aldri mer! Lenge leve skyggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, Nevian. :sukk:

Før eller siden blir det bedre igjen temperaturmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sola i bakgården er det her nå 30 grader ! ja jeg vet det er rimelig unøyaktig med målinger i sola, men likevel.

Nydelig tråd dette. Så godt å se det er noen å søke sympati hos, som heller ikke liker varme. De rundt meg ser bare rart på meg og synes jeg er en skikkelig festbrems. Og i tillegg vil de ha sympati fra meg når det endelig regner.. Makan. ;)

Min kropp er ikke bygd for varme desverre. Ønsker alle en overskyet og kjølig sommer med noe regn. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hater sommeren. Ikke kan jeg kle av meg, siden jeg er jente, og hårete. Ikke si at jeg kan barbere meg eller vokse, hjelper ikke uansett. Jeg må gå med bukse og genser, evt topp med lange ermer. Jeg svetter, blir kliss våt fra topp til bunn. Ja, jeg svetter overalt, hodet, ansikter, under armene, ryggen, rumpen, mellom beina, nedover beina. Kan ikke sitte meg ned noen steder, da blir det en dam under meg. Jeg svetter dagen lang. Hvis det regner og det er varmt, bruker jeg rundt 1 time på å kjøle meg ned igjen hvis jeg har vært ute.

Jeg hater sommeren

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor blir det av gråværet som skulle komme i Oslo da? Fortsatt sol og vaaarmt. På storm.no er det helt overskyet og bare 20 grader! Gi meg skygge nå! Folk påstår jo at det regner hele sommeren, så da kunne det vel like gjerne gjort det? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kropp er ikke bygd for varme desverre.

Umennesklig varme er da ikke noe å trakte etter.

Jeg sier heller at min kropp ikke er bygget for varme,- heldigvis! ;)

Vel, jeg hater sommeren. Ikke kan jeg kle av meg, siden jeg er jente, og hårete. Ikke si at jeg kan barbere meg eller vokse, hjelper ikke uansett. Jeg må gå med bukse og genser, evt topp med lange ermer. Jeg svetter, blir kliss våt fra topp til bunn. Ja, jeg svetter overalt, hodet, ansikter, under armene, ryggen, rumpen, mellom beina, nedover beina. Kan ikke sitte meg ned noen steder, da blir det en dam under meg. Jeg svetter dagen lang. Hvis det regner og det er varmt, bruker jeg rundt 1 time på å kjøle meg ned igjen hvis jeg har vært ute.Jeg hater sommeren

Det er jo et alternativ som du muligens ikke har tenkt på; nemlig å gå i de klærne som du vil, uansett hårvekst, uansett hvor. Se den fordømmende verden i øynene med et smil, vær rak i ryggen og LEV din sommer som du vil, hvis det er det du vil innerst inne. Du blir kanskje glodd på, ja...men hvis en gir blaffen i hva folk måtte mene, kan en faktisk gjøre som en vil og være en foregangsperson for folk rundt en. Du er nok ikke alene om å tenke det du gjør i innlegget ditt. Sommeren kan være en veldig vanskelig tid for mange. :smilyblomst:

Folk påstår jo at det regner hele sommeren, så da kunne det vel like gjerne gjort det?

Det høljregner hos meg nå. :nigo: Har gjort det i hele natt også. Det er en fin og kjølig temp i gjennomtrekken i huset. Akkurat nå er det en god og levelig sommertemperatur for meg. :kalle: Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg blir nesten like værsyk som mine venner, bare med motsatt fortegn. Jeg blir rett og slett sur når værmeldingen viser regn og det blir sol. Denne uken var det ingen som helst sjanse for at solen skulle kikke frem i Oslo, sa meteorologene. Men bortsett fra en regnskur på morgenen så har det jo vært sol mesteparten av dagen både i går og i dag. Vennene mine nesten griner pga de skurene, det har tydeligvis ødelagt dagen for dem så det ikke hjelper at sola kom etterpå. I morgen er det spådd sol, får håpe det betyr regn da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter mange døgn med kjølig regn, kom sola og en ekkel stillestående luft. I dag er det varmt og jeg har p.g.a. det hodepine, er kvalm og har mest lyst til å kveile meg sammen i fryseboksen,- hvis jeg bare hadde hatt en. :sno:

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange døgn med kjølig regn, kom sola og en ekkel stillestående luft. I dag er det varmt og jeg har p.g.a. det hodepine, er kvalm og har mest lyst til å kveile meg sammen i fryseboksen,- hvis jeg bare hadde hatt en. :sno:

Når har det vært kjølig? Jeg synes det har vært ekstremt klamt og lummert selv da det kom noen regnskurer. Og nå er det glovarmt igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har det vært kjølig? Jeg synes det har vært ekstremt klamt og lummert selv da det kom noen regnskurer. Og nå er det glovarmt igjen.

Alt er jo relativt da, men det var overskyet/regn, litt vind/dermed kjøligere og da virker det anderledes enn i dag på en badstu-dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, her i Bergen har det vært så fuktig at jeg har trodd jeg skulle daue etter 5 minutter ute. Og håret mitt blir ekstremt krusete (som Monica i Friends, da de var i Barbados)

Må kle av meg og sitte pakke inn i et håndkle med en gang jeg kommer hjem, og kjøle meg ned foan viften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...