Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Haha jeg har 2 ubrukte soverom, og de er kalde. Her er det kaldt og godt, uansett temperaturen ute. Bare bli er warned, det stikner gjødsel og sau.

Men, det er slikt jeg hadde i bakhodet da jeg valgte denne leiligheten. Det er sol her på dagtid, men det er muligheter for gjennomtrekk. Jeg har det bra her. Godt og kaldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, MalloryK skrev:

Haha jeg har 2 ubrukte soverom, og de er kalde. Her er det kaldt og godt, uansett temperaturen ute. Bare bli er warned, det stikner gjødsel og sau.

Men, det er slikt jeg hadde i bakhodet da jeg valgte denne leiligheten. Det er sol her på dagtid, men det er muligheter for gjennomtrekk. Jeg har det bra her. Godt og kaldt

Blir som å besøke garden på nord-møre, så det skal jeg klare! Angrer på at vi glemte å tenke på gjennomtrekk, for her nå står det 28 på termometeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så på leiligheter i fjor, så hadde jeg dette i bakhodet. Første etasje, mulighet for gjennomtrekk, og jeg spurte huseier hvor lenge solen var her. Det er absolutt perfekt her jeg er. Jeg prøver overhodet ikke å skryte, men dette er ting jeg hadde i bakhodet da jeg valgte denne leilgheten. Jeg har og en sykdom som gjør at jeg ikke tåler varme, så jeg hadde 20 ting på listen min før jeg flyttet.
 

Men, kom hit! Ta med kjøtt, dopapir, sjokolade og kjøtt. Jeg trenger kalde venner! Veldig ensomt her ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MalloryK skrev:

Da jeg så på leiligheter i fjor, så hadde jeg dette i bakhodet. Første etasje, mulighet for gjennomtrekk, og jeg spurte huseier hvor lenge solen var her. Det er absolutt perfekt her jeg er. Jeg prøver overhodet ikke å skryte, men dette er ting jeg hadde i bakhodet da jeg valgte denne leilgheten. Jeg har og en sykdom som gjør at jeg ikke tåler varme, så jeg hadde 20 ting på listen min før jeg flyttet.
 

Men, kom hit! Ta med kjøtt, dopapir, sjokolade og kjøtt. Jeg trenger kalde venner! Veldig ensomt her ute

Skal definitivt puttes opp på listen når vi flytter neste gang! Ses om tjue. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
På 1.7.2017 den 21.33, Salka skrev:

Grisevarmt her og. Jeg sliter med kronisk utmattelse som en del av en alvorlig sykdom jeg har og blir enda verre i varmen. Helt ufattelig slapp. I tillegg klikker magen, jeg sliter med å spise, er svimmel, uggen og "sur" i muskler og ledd. På mandag er det spådd 19 grader på det varmeste, men likevel pent vær, blir det sånn blir det perfekt. Jeg elsker pent vær, men jeg foretrekker lunkne temperaturer. 15-20 grader, lettskyet og litt sval vind er deilig, blåser det 7-8 m/sek tåler jeg fint 22 grader og. Blir helt overopphetet sånn som det er nå. Føler meg så alene om å ikke tåle eller like varmen, men så henter jeg frem denne tråden og da vet jeg at jeg ikke er alene, vi er mange i samme båt. Akkurat nå ønsker jeg meg 10-11 grader, overskyet og frisk vind, hadde vært sykt digg. 

:hug: Skulle gjerne tatt over litt av problemet så du hadde det bedre :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at det ofte blir varmere enn hva de melder :dry: Gleder meg til sommeren er over og jeg kan leve normalt igjen. September er en fin måned :)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Winza/Jacklost skrev:

:hug: Skulle gjerne tatt over litt av problemet så du hadde det bedre :klem1:

Ntåååå, du er god da. :klemmer: Tusen takk for omtanken, men jeg er glad du slipper å overta den dritten der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. juli 2017 den 17.57, Snuppah00 skrev:

44 grader på min veranda nå  :raven:

Huff, stakkars deg. :( Høres forferdelig ut. Håper det har vært kjøligere hos deg idag. Her har det vært 19 grader og frisk vind idag. Fantastisk deilig!  :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2016 den 8.22, AmandaVI skrev:

Synes ikke du er det minste rar! 🌰

Jeg har en psykisk lidelse og blir alltid deprimert om sommeren. Sliter med veldig mørke tanker som jeg aldri har så mye av ellers i året. Det er heller ikke så rart. Jeg er avhengig av faste gjøremål for å holde angsten, depresjonene og de vonde tankene i sjakk. Om sommeren faller mye av strukturen i hverdagen bort på grunn av ferier og fri som strekker seg langt over fellesferien og jeg blir mye overlatt til meg selv. Jeg har alltid vært sånn. Folk leer ikke et øyelokk dersom man sier at man blir deprimert om vinteren, men blir man deprimert om sommeren blir de forbauset enda det har en god forklaring. Gruer meg litt til sommeren, kjenner jeg. 😐

Du er ikke alene om depresjon på denne tiden av året! 

For min del vet jeg ikke om det er pga varmen,eller om hodet mitt ikke henger helt med. Kanskje en blanding?

Jeg føler meg ikke som et menneskedersom gradesrokken er over 16. Det er egentlig veldig rart, for jeg er en frossenpinn. Sitter i 9 varme med ullgenser på. Men alltid foretrukket kulde; er det kaldt så er det bare å kle på seg. Er det varmt kan du bare kle av deg så mye før du får bot for blotting..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/9/2017 den 20.47, Salka skrev:

Huff, stakkars deg. :( Høres forferdelig ut. Håper det har vært kjøligere hos deg idag. Her har det vært 19 grader og frisk vind idag. Fantastisk deilig!  :nordvesta:

Ja, helt forferdelig. 31 grader på verandaen nå. Skulle prøve å vaske litt gulvet i leiligheten  (det trengs virkelig) men svetten rant og jeg holdt på å renne vekk! Herregud, klarer ikke å gjøre noen ting i denne heten..

Jeg elsker høsten og vinteren! Greie temperaturer og mørkere på kveldene. Synes det er så koselig å brenne lys mens jeg er pakket inn i teppe og drikker kakao. Luften er SÅ mye friskere på vinteren. Aaaah! :nordvesta:

Endret av Snuppah00
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Huff, tenk på de i sør - Europa som har nærmere 50+. Også sitter det folk her og klager...Jeg forstår det bare ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Huff, tenk på de i sør - Europa som har nærmere 50+. Også sitter det folk her og klager...Jeg forstår det bare ikke..

Så derfor kan ikke vi som sliter i varmen her klage og vi må bare suck it up? Kan ikke vi få lov til å ha denne klage tråden? Jeg synes uendelig vondt på de som bor i sør Europa, men det finnes ALLTID folk som har det verre enn oss. Du sliter kanskje ikke så mye i varmen og forstår ikke hvorfor vi klager, men nå er dette en klagetråd for oss som sliter i varmen. Det finnes folk som sliter på vinteren, men ingen reagerer når de klager. Da er det helt greit visstnok og da har de liksom lov til å klage. Skulle egentlig ønske jeg tålte varme bedre, men det gjør jeg dessverre ikke :(

Endret av Snuppah00
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ifølge Dagbladet er østlandet "værvinner" denne helga med over tjue grader. Hjelpes. Jeg er glad jeg bor i Trondheim - her blir det lettskyet og 18 grader i morgen - eller "fasit" som jeg kaller det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snuppah00 skrev:

Ja, helt forferdelig. 31 grader på verandaen nå. Skulle prøve å vaske litt gulvet i leiligheten  (det trengs virkelig) men svetten rant og jeg holdt på å renne vekk! Herregud, klarer ikke å gjøre noen ting i denne heten..

Jeg elsker høsten og vinteren! Greie temperaturer og mørkere på kveldene. Synes det er så koselig å brenne lys mens jeg er pakket inn i teppe og drikker kakao. Luften er SÅ mye friskere på vinteren. Aaaah! :nordvesta:

Huff, jeg føler med deg. Håper det blir bedre imorgen. Nå er jeg på ferie nordpå da og her er det behagelige temperaturer, men dessverre evig regn. Men imorgen er det spådd 14-15 grader og sol, perfekt! Jeg blir som tidligere skrevet lett både for kald og for varm, men det er jo bare å kle på seg når det er kaldt. 31 grader er jo altfor varmt uansett. Skulle virkelig ønske jeg tålte varmen, føler at jeg banner i kjerka som ikke liker varme, men jeg blir rett og slett syk av den og er kronisk syk fra før og. Jeg elsker lyset da, det er det beste med sommeren, men lunkne temperaturer er best, ja. Derfor det er så digg her nordpå, alltid bris fra havet og blir aldri lummert sånn som hjemme, så tåler høyere temperatur her enn hjemme. Midnattssolen er også fantastisk selv om vi ikke har sett den i år, men kommer til å se den imorgen da om været blir som spådd. :hoppendeglad:

Høsten er også deilig, så frisk og god luft og jeg elsker vinteren så lenge det er snø. Herlig å krype under ullteppet med kakao etter tur med hestene i skogen i 10 blå og masse snø. Digg ass. :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 timer siden, Snuppah00 skrev:

Så derfor kan ikke vi som sliter i varmen her klage og vi må bare suck it up? Kan ikke vi få lov til å ha denne klage tråden? Jeg synes uendelig vondt på de som bor i sør Europa, men det finnes ALLTID folk som har det verre enn oss. Du sliter kanskje ikke så mye i varmen og forstår ikke hvorfor vi klager, men nå er dette en klagetråd for oss som sliter i varmen. Det finnes folk som sliter på vinteren, men ingen reagerer når de klager. Da er det helt greit visstnok og da har de liksom lov til å klage. Skulle egentlig ønske jeg tålte varme bedre, men det gjør jeg dessverre ikke :(

Det var ikke det jeg sa, men 16-20 varmegrader er ikke akkurat varmt. Men selvfølgelig forstår jeg at ikke alle takler varme like godt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Det var ikke det jeg sa, men 16-20 varmegrader er ikke akkurat varmt. Men selvfølgelig forstår jeg at ikke alle takler varme like godt. 

 

Men så er det vel ikke mange her som klager på 16-20 grader? Jeg sliter når det bikker over 20 grader, men 17 eller 18 er helt fint det. 16-20 er ikke kjempe varmt, men jeg foretrekker å ikke ha det varmt 😋

Endret av Snuppah00
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...