Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!

skogmusa

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og propper meg med nylagde muffins.Tror ikke det blir igjen noen til fryseren gitt :fnise:

Jeg fikk tilbud om modningsakupuntur i dag hos jordmor men jeg turte ikke jeg :sjenert: Kjempefeig når det kommer til nåler.Tar ikke bedøvelse hos tannlegen engang. Jeg blir faktisk dårlig av disse nålene jeg,svimer av og blir kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal prøve med en kopp kaffe jeg :kaffekopp:

Det blir dagens kjerringråd! Har nemlig sluttet med kaffe i anledning graviditeten.

I natt testet vi rikshospitalets sexoppskrift, riktig nok i en litt mildere versjon... klarte ikke å få bena så høyt opp :fnise:

Hjelper ikke kaffen,er neste på listen riekake tror jeg... også jeg som ikke liker kake engang :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt spurt om det jeg.. Har ikke kommet på å spørre heller.. Kanskje jeg skal spørre neste gang.

Er nok ikke alle jordmødre som gjør det. Viste ikke at min drev med det men har aldri hatt lyst til å prøve heller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Rie kake

Skal ha en effekt pga. at ingrediensene setter i gang tarmsystemet, som dermed kan stimulere livmoren til å lage rier. Hvis den ikke virker så er ventetiden i alle fall gått med litt fortere.

Oppskriften på Rie-kake

4 egg

1 dl sukker

300 g margarin/smør

230 g mel

300 g mørk sjokolade

1 spsk. kakao

200 g kokosmel

1 håndfuld rosiner

1.5 dl sterk kaffe (Nescafé er velegnet)

1 spsk. bakepulver

Rør smør og sukker til en fin masse, tilsett 1 egg av gangen sammen med en spiseskje mel.

Tilsett resten av melet, hvor kakaoen og bakepulveret er iblandet. Smelt halvparten av sjokoladen i kaffen, rør kokosmel i deigen sammen med den smeltede sjokoladen/kaffen.

Til sidst røres rosinene i.

Kaken bakes i en rund springform, ca. 1 time ved 180 grader (160 varmluft) . La kaken avkjøle. Smelt resten av sjokoladen og pynt kaken med det. Kan fryses og brukes til gjester på barselsvisitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Rie kake

Skal ha en effekt pga. at ingrediensene setter i gang tarmsystemet, som dermed kan stimulere livmoren til å lage rier. Hvis den ikke virker så er ventetiden i alle fall gått med litt fortere.

Oppskriften på Rie-kake

4 egg

1 dl sukker

300 g margarin/smør

230 g mel

300 g mørk sjokolade

1 spsk. kakao

200 g kokosmel

1 håndfuld rosiner

1.5 dl sterk kaffe (Nescafé er velegnet)

1 spsk. bakepulver

Rør smør og sukker til en fin masse, tilsett 1 egg av gangen sammen med en spiseskje mel.

Tilsett resten av melet, hvor kakaoen og bakepulveret er iblandet. Smelt halvparten av sjokoladen i kaffen, rør kokosmel i deigen sammen med den smeltede sjokoladen/kaffen.

Til sidst røres rosinene i.

Kaken bakes i en rund springform, ca. 1 time ved 180 grader (160 varmluft) . La kaken avkjøle. Smelt resten av sjokoladen og pynt kaken med det. Kan fryses og brukes til gjester på barselsvisitt.

HMM, interesant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsel enda her heller :) Men gikk amokk i godtehyllen i dag i butikken :P Mye kynnere siste døgnet, men har ikke skjedd noe annet enn jeg ikke fikk sove før kl 03 i natt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare du som har gått amok... Nå har jeg spist karamellpudding, after eight og cola..Og er veldig kvalm..

Har også hatt skikkelige kynnere i det siste, med tak/sug i ryggen i tillegg.

Man vet man er høygravid når man blir glad for enhver magesmerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen baby her heller men merkbar økning i murringer, menssmerter, kynnere, hva jeg nå skal kalle det. Har tatt modningsakupunktur noen uker og senest i dag, så hvis det blir noe action nå, skal jeg i allefall anbefale det på det varmeste ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med føding her også. Men babyen er skikkelig, skikkelig iherdig i kveld! Det kjennes ut som om hun (evt. h*n) driver med headspin (sånn breakdance hvor du snurrer på hodet) der inne, for å skikkelig grave seg ned i bekkenet!

Det gjør utroooolig vondt - det presser og gnager skikkelig i bekkenet. Blæ!

Sitter bare og vrir meg på stolen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med føding her også. Men babyen er skikkelig, skikkelig iherdig i kveld! Det kjennes ut som om hun (evt. h*n) driver med headspin (sånn breakdance hvor du snurrer på hodet) der inne, for å skikkelig grave seg ned i bekkenet!

Det gjør utroooolig vondt - det presser og gnager skikkelig i bekkenet. Blæ!

Sitter bare og vrir meg på stolen her...

aaaauuuu!!! :tristbla:

Føler med deg, har hatt det sånn et par uker...utrooolig vondt!!! På det verste har tårene bare poppet ut av øynene på meg når hun har holdt på.

Slutt med det der! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaauuuu!!! :tristbla:

Føler med deg, har hatt det sånn et par uker...utrooolig vondt!!! På det verste har tårene bare poppet ut av øynene på meg når hun har holdt på.

Slutt med det der! :kjefte:

Neiiiii - ikke si det da! Jeg som tenker at hun KAN jo ikke holde på slik helt til fødselen.... Enig med deg - slutt med det der! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også hatt smerter når han har drevet og vridd seg i bekkenet med hodet i flere uker. Har en tendens til å skje når jeg er ute og handler (selv om det er veldig sjeldent nå om dagen, heldigvis), og jeg bruker gjerne en halvtime på å kjøpe 5 ting pga at jeg må stoppe opp hele tiden :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, noe galt med tickeren min. Den hoppet tilbake til 39 uker når den skulle havne på 40 :)

Men jeg henger fortsatt med, ingen tegn foreløpig :O

I dag er forresten termindagen jeg selv hadde regnet ut utifra første mensdag før unnfangelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jupp, i dag var det treigt på KG... Har liksom ikke noe annet liv for tiden hehe

Mente at det er kjedelig å vente på babyen jeg da :fnise: Men synes godt det kunne vært action her inne med en tre fire fødsler ja....Kom igjen alle mann :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...skulle ønske jeg kunne bidra med litt action ved å hoppe og danse litt eller løpe en tur eller gjøre et eller annet som fikk fødselen igang... Var nesten sikker på at vi hadde noe på gang i går kveld og i natt, men neiiida :kjefte:

Nå går jeg rundt og er helt rastløs og rar...tenk om jeg må gjøre det i to uker til!!! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...