Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!

skogmusa

Anbefalte innlegg

You wish.... DA skal du skrike høyt da :ler:

:fnise: Nei, da får jeg bare bite tennene sammen og håpe på en god fødsel!

Då er det 24. desember, og eg vil få ønska dåke alle ei god jul, ei rolig romjul og et godt nytt år! :tree::nisse:

2009 blir et spennande år for oss!

Eg kjenner at ting begynner å bli tungt nå, så det skal bli godt med 'julefred'. No skal eg berre strikke og slappe av...

Ryggen er vond, både om kvelden og om morgonen. Og så har eg begynt å våkne tidlig, sånn rundt 8. Og eg er et ordentlig B-menneske! Rare greier...

God jul Frida og alle dere andre kulejenter :klemmer:

Kjenner meg godt igjen i å våkne tidlig, det gjør jeg og. Veldig uvant som b-menneske ja! :ler: Det er vel instinktet som slåt igjennom og tvinger oss til den nye hverdagen.

GOOOD JUUL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God jul til alle sammen!

Det blir nok ikke så mye julefred her akkurat, med en toåring som kommer til å bli høy på pakker i kveld :), men jeg håper det blir litt mulighet for å slappe av i julen likevel. Formen er heldigvis god.

Er det forresten tidlig å våkne kl. 8? :klø:

(jeg er også B-menneske...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten tidlig å våkne kl. 8? :klø:

(jeg er også B-menneske...)

Du ække et ekte b-menneske hvis du ikke synes det er tidlig å stå opp 8! :ler: 11 er vel mer min tid på døgnet å stå opp.

Gud bedre, hvordan skal det gå framover :klø:

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ække et ekte b-menneske hvis du ikke synes det er tidlig å stå opp 8! :ler:

Å joda, jeg er nok et ekte B-menneske i ånden. Men når man har en 2-åring er det jo ren luksus å sove til 8 :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, jeg er nok et ekte B-menneske i ånden. Men når man har en 2-åring er det jo ren luksus å sove til 8 :ler:.

Okey, da. Da blir jo b-menneske-skalaen en helt annen ;) (herregud, tenk at jeg skal være DER om noen måneder! :overrasket:)

Flere som begynner å bli utålmodige og tunge i kroppen?

Jaaa! Og det er en ganske ny følelse for meg. For ikke mange dagene siden følte jeg meg ikke klar for å få bylten ut, men tyngden begynner å kjennes godt nå. Søvnen er dårlig, beina er vonde og bekkenet har sine dager. Dessuten begynner jeg å bli nysgjerrig på hvem det er som ligger der inne og hikker opptil 4 ganger daglig og sparker mamman sin på nøyaktig samme sted hver dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tung i kroppen, men er litt lei... Men vil jo ikke at babyen skal komme midt i jula heller, så jeg skal nok holde ut! Etter nyttår kan forsåvdit babyen komme når som helst :),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg begynner også å bli lei nå, siste fire nettene har jeg sovet ekstremt dårlig, kanskje bare 3-4 timer hver natt.. Ikke kjekt i det hele tatt. Etter nyttår er det fritt frem her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ække et ekte b-menneske hvis du ikke synes det er tidlig å stå opp 8! :ler:

Egentlig tenkte jeg vel mest på at selv B-mennesker må opp halv sju-sju for å komme seg på jobb, det var derfor jeg stusset på at *Frida* syntes det var tidlig å våkne 8. Men kanskje *Frida* mente nå i juleferien :).

Dessuten begynner jeg å bli nysgjerrig på hvem det er som ligger der inne og hikker opptil 4 ganger daglig og sparker mamman sin på nøyaktig samme sted hver dag! ;)

Jeg skjønner at jeg foreløpig er heldig som er i så god form! Min baby hikker også - hele tiden! Og jeg kjenner hikkingen veldig langt ned, så jeg er ikke i tvil om at babyen ligger i hodeleie ihvertfall. Og min baby har også et sånt favorittpunkt - og jeg er kjenner at livmoren er helt øm på akkurat det punktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hikker ikke noe særlig, kanskje n gang eller to i uka, men da er det også langt nede.

Uansett skal jeg på ul 8.jan for å sjekke leie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten glemt å skrive her at hodet har festet seg! Da jeg var på ABC for noen uker siden var det ingen tvil. Jeg synes det var ganske tidlig, men det var visst like vanlig som uvanlig. Noen andre som vet om leie og om hodet har festet seg?

Ellers henger jeg meg med på at babyen godt kan komme når som helst etter nyttår. Godt å være overstått julaften uten å ha blitt mamma ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer en del når hodet fester seg.

Jeg er ikke sikker på når det skjedde sist, men mistenker at det skjedde ca. 4 dager før fødselen, to dager før fødselen startet. Jeg kjente en spesiell pressefølelse og en slags svie i lysken, det var skikkelig ubehagelig. Samtidig synes jeg å huske at den verste pressingen mot ribbeina forsvant...

Det er jo ikke alle som fester seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist så festet ikke hodet seg før fødsel, det tror jeg ikke det kommer til å gjøre denne gangen heller. Den ligger med hodet ned, men tror den flytter seg litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Hei fra familien som har ligget (alle tre!) i en uke! Men i dag er vi på beina igjen. Det føles bra. Toogethalvtåringen var i form nok til å si "mere pakke" og "flere pakker" i går og i morges. :ler: Han fikk en heisekran ("Cranky" fra Thomas-serien) som kan brukes med Brio-toget, det var en stor hit. Ellers også mye fint.

Mini har heldigvis vært aktiv i magen selv om jeg har vært sjuk, greit å vite at han har det bra inni der. :)

Julekalenderen har vært populær, så jeg vurderer faktisk å lage en baby-nedtellingskalender til storebror, ettersom jeg faktisk har den luksusen(?) å vite datoen mini skal komme. :ler:

Synes også det blir slitsommere nå, særlig å få på seg skoene og gå turer på glattisen (bekkenet protesterer litt da, men det har heldigvis oppført seg fint også denne gangen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toogethalvtåringen var i form nok til å si "mere pakke" og "flere pakker" i går og i morges. :ler:

Julekalenderen har vært populær, så jeg vurderer faktisk å lage en baby-nedtellingskalender til storebror, ettersom jeg faktisk har den luksusen(?) å vite datoen mini skal komme. :ler:

Prinsessen vår på snart 2 klarte også å formidle seg ganske bra i går: MIIIN! :ler: Og i dag har hun ikke sagt annet enn "mere kakemann" :fnise:.

Har ikke fått med meg helt hvorfor du skal ha KS? Har du visst det lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille jenta mi lå med hodet ned i starten av desember, skal ikke på kontroll igjen før første uka i januar. Tipper hun har snurra litt rundt, men at hun nå synes det er praktisk å ligge sånn.

Jeg har i dag kjent flere (to håper jeg) nær stikkende ut midt på magen, noe som stemmer om hun ligger med hodet ned og ryggen mot høyre.

God jul til alle her inne. (Husker ikke om jeg skrev det i går!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså. Dere kan vel ikke snakke om å være B-mennesker når dere sover til klokken 11? Jeg våknet for en halvtime siden, jeg! :ler: Men så ble det også sent i går. ;)

Jeg begynner også å bli veldig klar for at knøttet skal komme ut nå. Føler meg veldig, veldig tung, det er ubehagelig å gjøre mye (bøye seg ned, f.eks.) og bekkenet krangler litt. Men det er jo heller ikke så lenge igjen! Det er helt utrolig å tenke på at om noen uker har vi babyene våre i armene! :hakeslepp:

Edit: Hodet er forresten godt plantet i riktig retning her også, JM mente babyen lå med hodet ned allerede i uke 30 omtrent, men at hun skal et stykke lenger ned. Magen min er veldig høyt oppe nå, og de sier vel (i bøker og sånt) at de fra rundt uke 35 de begynner å synke ned i bekkenet? Uten at jeg helt har skjønt hvordan det henger sammen med hvorvidt hodet har festet seg, da. :klø: Men jeg må si jeg synes litt synd på babyen som ligger opp-ned der inne i 10 uker! Det høres mildt sagt ubehagelig ut, spør du meg. ;)

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Har ikke fått med meg helt hvorfor du skal ha KS? Har du visst det lenge?

Kortversjonen er: S kom aldri ned i bekkenet, selv om jeg hadde 8 cm åpning var hodet ikke festet, så blei fostervannet misfarget og han måtte ut den andre veien. Både mamma og mormor har også tatt keisersnitt på sine levendefødte barn.

Kunne ønske jeg kunne føde vaginalt, men jeg orker rett og slett ikke så mye usikkerhet en gang til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortversjonen er: S kom aldri ned i bekkenet, selv om jeg hadde 8 cm åpning var hodet ikke festet, så blei fostervannet misfarget og han måtte ut den andre veien. Både mamma og mormor har også tatt keisersnitt på sine levendefødte barn.

Kunne ønske jeg kunne føde vaginalt, men jeg orker rett og slett ikke så mye usikkerhet en gang til... :sjenert:

Oj, det var jo ganske dramatisk da. Skjønner godt du ikke vil ta noen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer inn det siste innlegget fra dagboka mi, jeg... Har litt behov for å fortelle til dere i terminklubben også :).

Så er det juleferie, men formen er så der.

Ble skikkelig dårlig på julaften, og kastet opp hele julemiddagen utpå kvelden. Har jo vært kvalm og kastet opp før, men dette var annerledes. Merket faktisk at jeg ble litt engstelig av å bli dårlig, og måtte konsentrere meg skikkelig for ikke å begynne å hyperventilere. Kanskje fordi det hele startet med et slags "illebefinnende", det vil si at jeg plutselig følte meg uvel (uten å helt klare definere hvor), med påfølgende "rar" følelse, som om bevisstheten endret seg (alt ble fjernt, følte egentlig jeg holdt på å besvime). Ikke rart jeg ble engstelig, forsåvidt. Men jeg var egentlig bare kvalm, og etter en halvtime/trekvarters tid kastet jeg opp. Og følte meg mye bedre etterpå.

Sikkert bare julemiddagen som skapte krøll, men ikke noe moro! Samtidig med kvalmen hadde jeg kraftige kynnere og var i tillegg dårlig i magen i andre enden. Babyen sprellet noe enormt, og jeg ble enda kvalmere av sparkene.

Jeg begynte seriøst å lure på om noe var på gang, og det gjorde meg ikke akkurat mindre engstelig....

De siste to dagene har vært litt bedre, men jeg har fremdeles vært ganske kvalm med utrolig hyppige og kraftige kynnere. Jeg tror jeg har kynnere ca. hvert kvarter, og de er så kraftige at det er ubehagelig!

Huff.... klarer ikke helt å slappe av. Vil ikke at babyen skal komme nå.... Håper ting roer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...