Gå til innhold

Livet med vakringen


mrsSJ

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært på fødselssamtale med den hun jordmoren jeg gikk hos under svangerskapet. Veldig koselig :biggrin:

Lille I fikk skryt for vakkert ytre og god styrke i kroppen :rødme: Nå ligger han på sofaen med pappaen sin og promper så godt han kan....

Dessuten har jeg vært hos frisøren i dag :danser::danser:

Ser endelig ut som folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det gått 6 uker allerede :overrasket:

Nyt dagene, tiden går fort!

Tenk at han allerede er seks uker ja :)

Har skjedd mye de siste dagene føler jeg, han pludrer stadig mer og treffer lekene på babygymen nesten hver gang. Smiler så fornøyd når han får det til :)

Vi har stadig lengre pratestunder også, helt fantastisk hvor mye han kan kommunisere uten et eneste ord :rødme:

Endelig ser det ut som våren er her også, så i dag skal vi trille lang tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Vi har stadig lengre pratestunder også, helt fantastisk hvor mye han kan kommunisere uten et eneste ord :rødme:

Ja, det er heilt utrulig! Me har også samtalar no, vesle A 'pratar' med munnen (og tunga :fnise: ), og har tydelig mykje ho vil sei :)

Så deilig med frisørtime! Det trengs her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vakringen,en venninne og jeg trillet tur i det deilige vårværet, før vi spiste lunch ute :hoppe: Det er så deilig med litt sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt en koselig helg :)

Natt til i dag har vi hatt begge søstrene mine på overnattingsbesøk, veldig hyggelig. Vakringen har som vanlig vært i godt humør og har kost seg på mange fang i løpet av helgen siden vi har vært i to bursdagselskap :)

I morgen skal vi på skogstur i meitaien, blir spennende....

Også må vi huske å poste dåpsinvitasjoner og bestille legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en fin uke! :klem:

Ha en fin uke du også :klem:

Hadde en super dag i det flotte været i går. Gikk tur i skogen med vakringen på magen og spiste appelsin og drakk kakao på stranden :biggrin: Fantastisk deilig med sol og skikkelig vårvær.

En liten cafe tur ble det også, så da ble det sjokoladekake på venninnen min og meg og pupp til vakringen.

I dag skal vi på seksukerskontroll. spent på hvor mye han har vokst og om de er fornøyd med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på seksukers kontroll.

Vakringen har blitt hele 60 cm lang og veier 5445 gram, han har altså vokst 9 cm og lagt på seg 2155 gram siden fødselen.Hvert øyeblikk er vi klare for størrelse 62, så da kan vi endelig bruke alle klærne han fikk da han ble født :fnise:

Hodet var 40 cm.

Han har ganske så tørr hud da, så nå har vi etter legens anbefaling byttet ut den vanlige babyoljen ved apotekets olje. Den ser ut som en flaske med spylevæske, men den skal visst være bra :) Og stellekremen er byttet ut med spenol, så da får vi håpe det gjør susen.

Ellers var alt bare velstand som legen sa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For syv uker siden var livet intet mindre enn grusomt.

Tror det var rundt dette klokkeslettet for syv uker siden de forsøkte å stoppe fødselen. På det tidspunktet så jeg overhodet ikke lys i tunnelen, hadde så vondt at jeg trodde kroppen skulle dele seg i to, var likblek og kald, måtte holde meg fast i mannen eller vinduskarmen og tenkte at vakringen aldri i verden kom til å komme ut på normalt vis. Og ti og en halv time senere var livet fantastisk :rødme:

Og fantastisk er det fremdeles :rødme:

Koser meg så utrolig mye med det herlige, lille menneske som kom til oss for snart syv uker siden. Og det er så fantastisk å tenke på at det lille vidunderet faktisk er laget av mannen og meg :rødme:

Nå kaller han på meg, på tide med litt mat vil jeg tro :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør :gjeiper:

Herregud, skal det aldri bli vår?

Det dårlige været satte i alle fall stopper for den påtenkte langturen... måtte en liten tur på butikken da, så snørte vakringen fast på magen og pakket oss godt inn.Falt for fristelsen på butikken, så nå er jeg kvalm :spy: Spist en hel haug med bringebærtopper!

Vakringen knirker i kurven :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en super dag med mannen og vakringen :biggrin:

Startet dagen med tre kvarters ekstra søvn og etter det tok vi en tur i skogen.

Med vakringen på magen og niste i sekken, (sistnevnte skjer utrolig sjelden) la vi i vei i solskinnet.

Målet var en hytte der det skulle avholdes konsert og konserten var kjempekoselig :biggrin: så er veldig fornøyd med at vi tok turen....

Etter skogsturen ble det en snartur til Sverige. Spiste deilig pizza og kjøpte trille til vakringen. Greit med en vogn som kan ligge fast i bilen.Den har full liggestilling og stor handlekurv, så tror den blir kjekk både på kjøpesentre og på stranden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi for første gang lagt vakringen før vi legger oss.

Han har vært litt småsutrete de siste tre dagene, så lurer på om han rett og slett har vært overtrøtt. Han har nemlig blitt rolig så fort vi har kommet oss på soverommet, så da tester vi ut litt tidligere legging.

Ble ammet på begge sider og fikk et bad i tummytuben før vi la han i sengen sin. Blir spennende.... synes egentlig det er litt trist jeg, er jo så koselig å ha han her oppe med oss.Men vi får bare kose oss enda mer de timene han er oppe da :biggrin:

Mannen har lagt seg ved siden av ham da, han spytter jo ut smokken "hundre" ganger før han sovner, så kan være greit med litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han på soverommet to netter før vi sluttet for denne gang.

Han sov faktisk greit etter at mannen hadde puttet inn smokken hundre ganger, men han tok igjen all den tapte kosen og spisingen på natten i stedet for. Jeg foretrekker å sove om natten, så nå er han tilbake i stuen.

Skjønner han godt jeg, er ikke noe stas å være alene :)

I dag er vakringen hele åtte uker.

Han har i dag gulpet på pilatesinstruktøren, sovet i den nye vognposen for første gang og hatt vondt i magen. Fått litt sukkervann og trøst, så nå tror jeg plagene er over for denne gang.

I morgen skal vi til Oslo en tur, skal handle inn litt saker til dåpen, lete etter "dåpskjole" til meg og kjøpe lue til vakringen på Fru Lyng. De har fantastiske luer der.Dessuten skal vi være sammen med søsteren min :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagene deres høres fantstiske ut mrsSJ :) Kos dere masse i Oslo idag!!

Øsnker deg en kjempefin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene deres høres fantstiske ut mrsSJ Kos dere masse i Oslo idag!!

Øsnker deg en kjempefin helg

Det har vi :) Og snart blir det din tur også, det er jeg sikker på :klemmer:

I dag er den herlige gutten min to måneder gammel :rødme: Herregud,så fort tiden går...

Han blir jo bare søtere og søtere....Han er veldig opptatt av å holde hendene samlet, ser ut som han ber en hel del :fnise:

Smiler og "snakker" masse med oss.

Nå skal vi kose oss med påske.

Mannen har fri til over påsken, så får en deilig ferie sammen :) I dag skal vi ut på tur i det flotte været, får selskap av mannens søster med mann og barn.Blir spennende å se om vakringen fatter litt større interesse for søskenbarna sine i dag.

Endret av mrsSJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad av å lese her inne, du koser deg jammen mye :rødme: Boka mi var full av sutring dagen lang når D var på gutten din sin alder :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

har lest litt i boka di og må si at det høres virkelig ut som du har fantastiske dager med den lille :) Blir så glad når man leser om hvor bra det er!!

når skal han døpes? hvis jeg kan spørre om det!!

Håper dere får en flott påske :)

:klem:

Endret av Miso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...