Gå til innhold

Vimsevips og Ordensmannen 7.august 2004

Vimsevips

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med kjolen din? Er imponert over at du syr selv, alt jeg dristet meg til var sløret...

Du må ha lykke til med videre planlegging! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, takk for hilsen! Tenk, i morgen er det bare en måned igjen for oss begge. Og nå kom jeg på at vi fortsatt ikke har kjøpt sko til kjæresten... kanskje en idé å få det gjort snart, så han får gått dem ut. Takk for påminnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hilsener i boka, jo. Så artig !

Tusen takk *marte* og Ingeborg

Kjolen går det fremover med. Skal ha første prøving av den nå i helga, så det blir spennende. Mamma kommer da, og prøving er så mye enklere når man er to, synes jeg da. Vi tok noen bilder av prøvekjolen, som jeg lurte på å legge ut i albumet, men siden har vi endret mye på den, så nå ser man ikke lenger at kjolen på bilde og kjolen er den samme kjolen..

Har begynt så vidt å sy på brudepikekjole også. Endte tilslutt med å velge en kjole som startet på kjolestr 2 år. Visste jo at dette ble for stort, så jeg lagde en prøvekjole,-heldigvis! 20cm må jeg ta inn på overdelen :o Det tilsvarer litt over 2/3 av det ene bakstykke.. Så akkurat nå skulle jeg ønske ho ikke var så smal, litt høyere og kanskje også litt tyngre. 81cm og 10,5kg er ikke stort når det er under 2 uker til 2års dagen, men ho er akkurat passe allikevel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

Sitter å små-ler litt av svigermora di som forteller om gavene :ler: Jeg hadde blitt kjempe-irritert!!

Heretter burde du alltid fortelle henne hva hun får til jul og 'bursta leeeenge før dagen :wink:

(La dama smake sin egen "medisin") :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Vendelin. Ja, svigermor er noe for seg selv. Så ørsmå doser er nok selv for Vesla, som ikke sjelden nekter å dra på besøk til farmor, men som gjerne vil til farfar. Så når vi kommer, er det ikke sjelden ho nekter å være i samme rom som farmor, og bare drar med farfar til et annet rom :oops:

heisann

Sitter å små-ler litt av svigermora di som forteller om gavene :ler: Jeg hadde blitt kjempe-irritert!!

Heretter burde du alltid fortelle henne hva hun får til jul og 'bursta leeeenge før dagen :wink:

(La dama smake sin egen "medisin") :Nikke:

Bursdag får ho aldri noe. Ho mener bursdager er for de under 15. Og har ikke gitt noe til barna sine på bursdagen siden det. Dermed har Ordensmannen og jeg blitt enige om å ikke gi til de på bursdagene deres. Selv setter Ordensmannen kjempe stor pris på å få gaver fra foreldrene mine hver bursdag. Og siden han ikke får av foreldrene sine, har de så langt tatt litt ekstra i..

Til jul forteller Svigermor oss også alltid hva vi får, gjerne i oktober/november en gang. Så de siste åra har vi gjort det samme, og gjerne gjebtatt det, akkurat i det ho skal ta av papiret. Dessverre har det ikke fungert, så i fjor pakket vi den ikke inn i det hele tatt. Og la den på toppen av alle de andre gavene, ser ikke ut til at det hadde særlig betydning :-?

Så i år, blir det ingen gaver om ho røper seg på forhånd :sjarmor:

Vet nemlig at ho sier det til de andre barnebarna også, og vi vil ikke at Vesla skal få vite hva ho får. Så nå håper vi ho snart lærer

Nei, det får være nok om mine svigerforeldre for i dag. Kjenner jeg svigermor rett kommer det mer frustrasjon i dagboka i tida fremover. Bryllupet nærmer seg, og ho føler ikke ho har nok kontroll, og da blir det ofte trøbbel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P :D :P

I dag har vi vært på Preikestolen alle 3, sammen med et vennepar av Ordensmannen. Det var relativt varmt, og opphold, men tåke. Ute på selve stolen kom og gikk tåka med jevne mellomrom, så vi fikk flere gode bilder. Også et vi tenkte å ha utenpå sangheftet.

Motivet er med Preikestolen i bakgrunn, og Ordensmannen og jeg som ser forelska på hverandre :hjerter2:

Vi syntes bilde og motivet ble kjempe bra. Vi har nemlig bodd i Forsand før, så et bilde fra kommunen passer bra. Og da vi bodde der var vi ofte å spilte golf på golfbanen og gikk turer opp til selve stolen (eller "Hyvlåtånnå"som den opprinnelig het), så dette ble riktig på mange måter for oss.

Vesla koste seg i bæremeisen, og gikk faktisk også store deler av stykket. På slutten hadde vi sele på henne, slik at ho kunne løpe litt fritt, men bli stoppa før ho kom til kanten.. :wink:

Nå må jeg dra å hente mamma,og i kveld blir det kjoleprøving! :P Gleder meg ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du syr kjolene selv (blir artig å se bilde).

Da er det ikke lenge til veslemora deres blir to år (nesten en måned før jenta vår :D) Hun blir sikkert en nydelig brudepike med ny frisyre og kjole.

Lykke til videre med forberedelsene :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med hilsen :P Tusen takk, Snorkie

Ja, nå er det ikke mange dagene igjen. Vi har begynt feiringen litt allerede vi da. Tok en da mormor var her tidligere i uka. Da de er på ferie på bursdagen hennes. (De skal se ei etappe av tour de France, noe Vesla sin termin og ankomst hindret dem i, for 2 år siden)

I morgen er det familieselskap, og på selve dagen blir det favorittmiddagen hennes, og presanger fra oss. I tillegg til frisøren. Favoritten er fiskeburger med heimelaga pommes frittes :D

I dag har Vesla og jeg prøvesmakt kaker, tantene til Ordensmannen vil ikke bake kaker vi ikke liker :danse: Så de satt å så på oss med argusøyne, i tilfelle vi ikke sa noe. Selv likte jeg alle. Vesla var ganske klar på "kaka med gule krem." Ho tok begge henda i munn, tok ut alt, sa: "ÆSJ." Og for virkelig å understreke det rakk ho ut tunga, og prøvde å skrape vekk smaken fra tunga med neglene.. :sjenert:

Uansett har vi endt opp med følgende kaker:

*bryllupskake, 3 etg med marsipan

*3 kransekaker

*marsipankake, ikke spør hvorfor vi må ha en til..

*moltekake

*trøffelkake

*skumkake

*bløtkake (dia)

*Kvæfjordkake

*gelekake

*ostekake

*iskake

*Suldalsbeten

*1 kringle

*moussekake

*rømmerand

*fruktkake (sukkerbunn m/ masse frukt og bittelitt krem)

D snakket om en til, men ville teste den på oss før de bestemte seg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå liker jeg ikke svigermor. Og siden ho kommer i bursdagsselskapet til Vesla etterpå trenger jeg å blåse ut litt..

Ho ringte nemlig idag tidlig for å snakke om bryllupet. Og da for å si at ho ikke likte fargevalget vårt. Blått vår nemlig kjedelig, trst og absolutt ingen bryllupsfarge. Nei, vi skal visst ha rødt :evil: Jeg sa det var uaktuelt, toget var gått, og vi ville ha blått siden vi begge elsker vann, sjø og bading. Så da fortsatte hun med bordkortene, de ville ho nemlig ha røsslyngbuketter på. Det er i grunnen greit nok, men vi var enige om røsslyng og blå kornblomster. Så jeg nevnte det, og fikk samme beskjed om fargen blå igjen. Nå gadd jeg ikke lenger, så jeg ba ho om å snakke med Ordensmannen om det. Ho pleier å høre etter når han uttaler seg :sjarmor:

Det var greit, men ho ville fortelle meg at o hadde bedt alle kjøpe presang på en butikk for da fikk de 30% rabatt. Søskene hennes hadde nemlig spart over 1500 kr på å kjøpe der :evil: Og så kom en lang rekke med gaver:

*2 sausemugger om de kom fram i tide, de var betalt, men de hadde de altså ikke inne..

*1 liten salatskål i serviset

*6 isskjeer i Ramona (Hardangerbestikk)

*Serveringsbestikk i Telesølv (lukket ørene så jeg ikke fikk detaljene :wink: ) Ho hadde ikke nevnt at vi ønsket oss kakespader Valdres sølv, de er nemlig ikke så fine :o I tillegg mente ho det var umulig å få tak i her borte :roll:

Neste gang håper jeg å få lukka ørene enda litt fortere :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o For en syk svigermor!!

Jeg hadde blitt skikkelig sur jeg!!!

Men så til det jeg skulle inn her for å gjøre!!!

:bursdag: Til Vesla som er 2 år i dag!!! :blomst_opp:

Også er det greit med nedtelling til bursdagen min! ;) 18 dager igjen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Er vesla di bursdag i dag? Gratulerer! :wink:

Vi har samme dato vi.... :o

Du er flink da som syr kjoler selv! Gleder meg til å se bilder av dere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsner !

Tusen takk, Magnhild :P

Unni, er veldig enig med deg jeg, 20.juli er en veldig fin dag. (Flaggdag, midt mellom 2 andre bursdager i familien, den dagen jeg sa ho ville komme, ho ble ikke løve..)

Da er det bare 3 sømmer igjen på "underkjolen" til Vesla, så kan jeg begynne på overkjolen. Kjolen har et lag i "silkestoff," og et i chiffon. Så når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Syr jeg de 3 sømmene, og så starter jeg på chiffon kjolen. Håper å få sydd de to sammen i livet i løpet av morgendagen. Så kan mamma hjelpe meg med glidlåsen på mandag.

7t igjen til ferie :P GLEDER MEG :P

Magnhild, enig med deg, ei utrolig svigermor. Heldigvis har ho noen gode sider også, de kopmmer bare ikke frem så ofte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det virkelig fremover, alltid gøy å lese i andres dagboker. Hvordan går det med brudekjolen? Lykke til med de siste forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsen, Ringblomst :P

Nå er jeg tilbake fra Østlandet. Og Kjolen er så godt som ferdig. Fikk en skikkelig magasjau der borte, å lå strak ut i 3 dager, så nå tar mamma det siste på Kjolen, slik at jeg kan ta det med ro, og komme meg skikkelig :)

Nå skal jeg legge meg, og i morgen klokka 10 kommer utdrikkingslaget for å hente Ordensmannen. Han skal på Gla´mat, og på dypvannsfiske. Han er ikke akkurat noen fisker, men han hadde uttrykt ønske om å gjøre noe han ellers aldri kom til å gjøre. Sånn sett har de funnet det rette, fisking hadde han aldri ellers gjort..

It is now lørdag 31.07.2004 at 00:08:16

Event: Bryllup

Scheduled For 07.08.2004 13:50

7 days 13 hours 41 minutes 44 seconds or

1 weekend or

7 days or

181 hours (121 waking hours) or

10 901 minutes or

654 103 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ikke godt ut med magesjau nei, men nå er jeg mest spent på hvordan utdrikningslaget ditt var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, utdrikkingslaget mitt, det var kjempe GØY :P Har jeg ikke skrevet om det tidligere ? Rafting i Sjoa i juni osv..

I går derimot var det Ordensmannens tur til å bli drukket ut, eller kanskje heller spist ut. Vesla som ikke hadde sett far sin på ei uke, syntes ikke noe om at han skulle dra, og ihvertfall ikke at han skulle ha bind for øynene. Utdrikningslaget fikk litt medfølelse med henne, så ho fikk være med fra 10-15 :) De hadde storkost seg på Gla´mat, spist, tatla, spist, gått litt, spist og snakket enda mer. Både Ordensmannen og Vesla hadde vært i kjempe slag. Kl 15:00 hentet jeg Vesla og Ordensmannen ble tatt med på såkalt dypvannsfiske (i følge seg selv) Han hadde fått en bitteliten fisk, som de hadde tatt bilde av, før han slengte den uti igjen. Etter en stund var bleikfisen min blitt til en kokt hummer. Så da hadde de dratt til land igjen, og begynt å drikke på skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ :oops:

Der var det visst ei lita som fikk styre på litt for mye..

Uansett hadde Ordensmannen et topp utdrikningslag, med mye spising og en del drikking. Han kom hjem i 3 tida i natt, men venter fortsatt på at utdrikningslaget skal komme. For vel ble han full, men selv ville han som sagt kalt det utspising, med litt utdriking attåt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som surrer mht til utdrikningslagene deres, mener å ha hørt om ditt før ja :). Hørtes ut som din kjære også hadde hatt et vellykket utdrikningslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...