Gå til innhold

Endelig prøver :-)


Høstjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du gav meg enda litt mer håper der Maribella76. HÅper på en spire, men prøver og å ikke håpe for mye.... Vil ikke bli for skuffet om det ikke er noe, heller mer overrasket om det er noe :forvirret:

Tempen var forsatt rimelig høy i dag, også har jeg vært litt svimmel og uggen i dag. Trodde det skulle hjelpe med litt lunsj, men det er forsåvidt det samme nå etter på.

Reiser på jentetur i dag så det spørs hvor mye temping det blir på lørdag og søndag. Skal prøve å få det til, men vil ikke avsløre noe for dem enda. Men merker jeg tripper litt rundt og har sinnsykt lyst til å snakke med alle om det fordi jeg er litt spent :jepp:

God helg til alle!

Ja, dette er virkelig spennande! :danse:

Du gjer nok lurt i å ikkje håpa på for mykje, for då blir berre skuffelsen enda større om du ikkje er gravid likevel. Men eg må seia at dette virkar lovande! :jepp:

Kos deg på jentetur i helga - så får du prøva å få tempa i smug. ;) Kryssar fingrane for at du kjem tilbake med gode nyhetar! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimismen steg ganske bra i forkant av helgen, og fallet ble destod kjipere da :kosteskaft: satte i gang natt til søndag :sukk::trist: Klarer ikke å være sint heller, bare lei meg og skuffet. Hadde nok ganske troen denne gangen. Ikke så lett å ikke være optimist :sjenert:

Fikk tempet på søndag og den var falt en god del selv om tempen fortsatt var over coverline. Merket vel også at noe var på gang på lørdagen, lite murringer egentlig, men det var noe der blant litt kramper. Håper i det lengste at det skulle være tegn på at en spire var i gang, og det frøste som slo meg var og at kanskje jeg var blandt de som fikk mens selv om spiren satt. Men det var nå bare et siste strå å strekke seg etter :tristbla:

Det verste var egentlig da jeg kom hjem. Sambo hentet meg på flyplassen og da vi var kommet på parkeringen spurte han hvordan det lå an. Jeg hadde mest lyst til å :grine: litt da jeg så hvor skuffet han også ble med en gang. Jeg tror vi begge begynner å bli veldig klar for at det skal skje noe snart :yvonne: Merker jeg syns det er veldig deilig at vi er to om det, forstå meg rett, det at han også bryr seg en del og at vi tenker på detet samen :rødme:. I starten var det vel mest jeg som tenkte på det.

Vi har snakket om at i neste runda skal vi prøve å ikke prøve så hardt. Ha mer :humpe: gjennom hele sykluse og ikke døgnet rundt de få dagene det står på mest :fnise: Leste noe om at hadde man :sengekos: 3 ganger i uken så var det god mulighet. Kanskje vi har vært litt for opphengt i de mest akutelle dagene, så da får vi jo se. Skal likevel fortsette med temping og EL-testing.

Ellers var jenteturen en stor suksess, kjempekos å treffe gamle venninner som man ser sjelden :jepp:

Men som alltid er det veldig godt å komme hjem til kjære, merker hver gang vi er borte slik hvor glad jeg egentlig er i ham :rødme:

Ny uke er snart i gang, og også snart mer og jevnligere :sengekos::fnise:

Endret av Høstjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Skjønnar godt at du vart skuffa! Kjenner veldig godt igjen følelsen av å ha store forventningar på forhånd, og så går alt rett i dass.

Men hugs på at dåke ikkje har vore prøvarar så lenge enda - før du veit ordet av det, så står du der med ein positiv graviditetstest i handa! :Nikke: Lykke til med neste prøveperiode! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en :klem: Trist at TR kom :troest: Jeg skal denge henne litt for deg :slår:

Men vi får bare stå på videre !!!

*snart vår tur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Igjen har det blitt altfor lenge siden siste notering i dagboka. Var nok litt lei etter sist PP... Er så mange med små babyer rundt oss og vi sååå lyst på en selv snart. Til og med sambo tenker vist på dette ganske jevnlig nå. Vi snakker mye mer rundt det nå enn før og han er vel så ivrig som meg :fnise:

Etter sist mens klarte jeg selvfølgelig å få meg en liten soppinfeksjon :kjefte: Det begynte faktisk å gå over av seg selv, men ente med å ta en Pevaryl.

Denne rundens EL trodde jeg skulle være i gang nå. Har som regel fått positiv EL-test rundt dag 13-14. Startet derfor testing på dag 13 denne gangen, var ute på tur et par dager da så håpet vel egentlig ikke at den var positiv før jeg kom hjem igjen, men dag er er dag 16 og fortsatt negativ test... Hmmm synes dette er litt rart. I tillegg så sank tempen i går, og i dag med 0,2. Begynte da å lure på om jeg hadde hatt EL allerede uten å merke det på testen... Er litt :forvirra: her nå. Håper det ikke er Pevaryl'en som har påvirka noe greier...

Utenom dette har jeg bilen inne på verksted i dag, sitter og gruer meg til telefonen om hvor dyrt det blir. Frykter det verste akkurat nå, dvs en høy regning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 17 - fortsatt negativ EL-test. Men tempen har steget til det litt mer normale, opp igjen 0,2. Begynner å lure på om jeg hadde en veldig tidlig el denne mnd, men på en annen side så hadde vel tempen steget da for flere dager siden :forvirra:

Håper det skjer noe snart i alle fall enten bekreftelse på at jeg har hatt eller får at el er rundt hjørnet fordi jeg skal reise vekk ei natt i morgen samt hele helgen. Så da blir det lite tid til :sengekos:

På tide å komme i gang med dagens arbeidsdag, selv om jeg altfor gjerne skulle hatt litt mer søvn, som vanlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då eg var prøvar, kunne det variera med ganske mange dagar frå syklus til syklus, når eg hadde EL. Men så har eg også alltid hatt ein menstruasjonssyklus som kan variera med ein del dagar frå gang til gang. Menstruasjonssyklusen min har vore heilt nede i 24-25 dagar, og heilt oppe i 34-35 dagar. No veit jo ikkje eg om du har heilt stabile syklusar til vanleg, eller ikkje. Men om sykluslengda vanlegvis pleier å variera litt frå gang til gang, så har eg stor tru på at EL ikkje har vore enda, og er like rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då eg var prøvar, kunne det variera med ganske mange dagar frå syklus til syklus, når eg hadde EL. Men så har eg også alltid hatt ein menstruasjonssyklus som kan variera med ein del dagar frå gang til gang. Menstruasjonssyklusen min har vore heilt nede i 24-25 dagar, og heilt oppe i 34-35 dagar. No veit jo ikkje eg om du har heilt stabile syklusar til vanleg, eller ikkje. Men om sykluslengda vanlegvis pleier å variera litt frå gang til gang, så har eg stor tru på at EL ikkje har vore enda, og er like rundt hjørnet!

Jeg har egentlig alltid hatt veldig stabile og regelmessige sykluser så det er derfor jeg kanskje styrer litt ekstra med at EL ikke er kommet enda. Både på pillen og da jeg sluttet med den kunne jeg time syklusene og TR ganske godt, men etter at vi startet prøvingen har de på en måte blitt mer og mer forskjellige fra gang til gang. Ventet jo i neste 6 mnd fra pille-slutt til prøving. Krysser fingrene for at EL er snart på plass og at vi får til en del :sengekos: selv om jeg skal ut å reise litt fra i morgen av... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig alltid hatt veldig stabile og regelmessige sykluser så det er derfor jeg kanskje styrer litt ekstra med at EL ikke er kommet enda. Både på pillen og da jeg sluttet med den kunne jeg time syklusene og TR ganske godt, men etter at vi startet prøvingen har de på en måte blitt mer og mer forskjellige fra gang til gang. Ventet jo i neste 6 mnd fra pille-slutt til prøving. Krysser fingrene for at EL er snart på plass og at vi får til en del :sengekos: selv om jeg skal ut å reise litt fra i morgen av... :sukk:

Viss du har gått på p-piller, så er det heilt normalt at syklusen ikkje er heilt stabil etter pilleslutt! Det kan ta lang tid før syklusen blir stabil igjen etter p-pilleslutt - så det er nok det som er forklaringa på dei litt ustabile syklusane dine for tida. Så eg trur ikkje du treng å bekymra deg det minste over at EL ikkje har kome enda! Og sjølv om syklusane dine var normale i månadene rett etter at du slutta på p-pillene, så kan det klussa seg til igjen seinare. Men syklusane dine blir nok meir stabile igjen etter kvart, vil eg tru. :) Og eg kryssar fingrane for at du snart får positiv EL-test - for eg har stor tru på at eggløysinga kjem også denne syklusen, men berre er litt forsinka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ettermiddag kom jeg hjem igjen etter et døgn på tur med jobben, veldig koselig. Er ikke så ofte vi alle samles slik. I dag reiser jeg videre på helgebesøk til søstra mi. Ikke så ofte vi ses utenom ferie så det blir gøy og masse shopping :shoppe:

Men selvfølgelig så skulle EL-testen bli positiv i dag på dag 20 :sur: Den dagen det passet dårligst at den skulle bli positiv..... Kommer ikke hjem søndag før kveld. Er jo glad for at testen endelig var positiv, men kunne den ikke ventet en dag til eller to når det først skulle ta å lang tid likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ettermiddag kom jeg hjem igjen etter et døgn på tur med jobben, veldig koselig. Er ikke så ofte vi alle samles slik. I dag reiser jeg videre på helgebesøk til søstra mi. Ikke så ofte vi ses utenom ferie så det blir gøy og masse shopping :shoppe:

Men selvfølgelig så skulle EL-testen bli positiv i dag på dag 20 :sur: Den dagen det passet dårligst at den skulle bli positiv..... Kommer ikke hjem søndag før kveld. Er jo glad for at testen endelig var positiv, men kunne den ikke ventet en dag til eller to når det først skulle ta å lang tid likevel....

Rekke du en "kjapp" tur innom mannen før du drar? Ta en litt lenger lunch pause?

Forstår det er kjedelig at EL ikke kommer når man selv helst vil den skal komme.

Ha en fin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rekke du en "kjapp" tur innom mannen før du drar? Ta en litt lenger lunch pause?

Forstår det er kjedelig at EL ikke kommer når man selv helst vil den skal komme.

Ha en fin tur :)

Ikke dum idé det :fnise: Men tror dessverre at han for tiden har en litt for stressende og travel jobb til at vi får det til... Litt :sengekos: ble det jo i går kveld også får vi satse på at det ikke er forsent på søndag :duskedame: Regner med at EL er på søndag sånn ca. Pleier å ha to positive teste-dager før en negativ test og temp.stigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du, eg fekk rett - EL kom til slutt, den var berre litt forsinka! :tommelopp:

Men det var jo litt dumt at EL-testen vart positiv akkurat no, når det passa så dårleg. Kryssar fingrane for at innsatsen i går gjorde susen, og at det heller ikkje er for seint på søndag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du, eg fekk rett - EL kom til slutt, den var berre litt forsinka! :tommelopp:

Men det var jo litt dumt at EL-testen vart positiv akkurat no, når det passa så dårleg. Kryssar fingrane for at innsatsen i går gjorde susen, og at det heller ikkje er for seint på søndag! ;)

Ja du fikk rett, og bra er det :danse: . Har alltid tenkt og hatt regelmessige sykluser så ble litt usikker når det plutseligfra så forandret. Men nå er vi i alle fall i gang med å vente :jepp:

Håper EL kom litt før antatt, slik at :sengekos: kan ha bært frukter. ;)

God søndag, Høstjenta. :klem:

EL-testen var positiv fredag og lørdag og negativ igjen på søndag så tror nok EL var i går. Så håper på at :humpe: på torsdag, søndag og mandag gir gode resultater :fnise:

Litt usikker på når vi kan begynte å vente på evt testing denne runden, men regner nå med at om en 14 dagers tid så vil tiden være inne. :tommelopp: for at noe er i gang.

Ellers var helge-turen veldig bra. Mye shopping uten å finne så alfor mye og mye prat, god mat og avslapping sammen. Ikke så ofte søstra mi og jeg treffes sånn, men vi storkoste oss hele helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...