Gå til innhold

Endelig prøver :-)


Høstjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Æsj, så dumt at mensen kom. :( Kryssar fingrane for bedre lykke neste prøveperiode! :tommelopp:

Kor mange prøveperiodar har dåke hatt no forresten?

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dumt at mensen kom. :( Kryssar fingrane for bedre lykke neste prøveperiode! :tommelopp:

Kor mange prøveperiodar har dåke hatt no forresten?

September blir den 5. PP tror jeg. Så er ved forholdsvis godt mot forsatt :) Men begynner også å bli litt utålmodig. Hjelper heller ikke så mye at mange rundt har små eller venter små, og spørr oss om det ikke er på tide med en lite baby snart. Det er jo ingen som vet at vi prøver, kanskje ei venninne skjønte det her en dag, men har ikke tenkt at det skal bli kjent heller!

EL-testing denne gangen tenkte jeg å starte med i midten av uke. Det var så kjempeforskjell på de to siste syklusene så starter litt ekstra tidlig for å være sikker på å finne de rette dagene.

Ellers er det en liten ting som, vel ikke bekymrer meg, men tenker litt på. Min kjære sluttet å røyke for et års tid siden, og jeg syntes det er helt knall. Problemet er vel heller at han ved å slutte begynte å gå opp i vekt, noe som jeg vet er vanlig. Nå har jeg lest noen steder at overvekt hos mannen også kan redusere sjansene med 50% ved prøving...!!!! Men han er jo ingen med litt trening og prøver jo å gjøre noe med det, men det vil ta litt tid uansett. Men skal nå ikke skylde på ham heller, vi får se hvordan det går fremover med prøvingen.

Deilig er det med helg nå i alle fall, sove litt ut og slappe av. Kanskje det blir litt husvask også, tror det trengs nå. Har vært slitt slapt i det siste på den fronten:)

God helg alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennande med EL-testing! :) Håpar du finner EL, og at det klaffar for dåke denne prøveperioden. Det var i vår 5. prøveperiode eg vart gravid. ;) Men me hadde då prøvd i 8 månader, sidan kjæresten min var på jobb i nordsjøen rundt eggløysingstidspunktet mitt, i 3 av syklusane mine.

Trur nok det er verre for sædkaliteten at mannen røyker, enn at han går opp litt i vekt! For røyk skadar uten tvil sædcellene. Men eg trur ein må gå veldig mykje opp i vekt, om det skal vera like ille for sædkvaliteten, som det røyk er. Så eg synst du skal vera kjempeglad for at mannen din har klart å slutta å røyka. Og så gjer det jo heller ingenting om han begynnar å trena litt, for å halda seg i god form!

Kjæresten min har prøvd å slutta å røyka mange gangar - og han prøvde på det fleire gangar allerede før eg vart gravid. Han sa at han ville ha best mulig sædkvalitet når me skulle bli prøvarar, og det var eg veldig glad for! Problemet er berre at han ikkje klarte å slutta å røyka før eg vart gravid, og han har ikkje klart det enda. :( No seier han at han iallfall skal slutta å røyka før babyen kjem, for han vil ikkje utsetja ungen vår for røyk. Men eg fryktar at han ikkje kjem til å klara det, for han sprikker kvar gang han prøver. Så ver kjempeglad for at din kjære faktisk har klart å slutta å røyka - det er ikkje like lett for alle!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennande med EL-testing! :) Håpar du finner EL, og at det klaffar for dåke denne prøveperioden. Det var i vår 5. prøveperiode eg vart gravid. ;) Men me hadde då prøvd i 8 månader, sidan kjæresten min var på jobb i nordsjøen rundt eggløysingstidspunktet mitt, i 3 av syklusane mine.

Trur nok det er verre for sædkaliteten at mannen røyker, enn at han går opp litt i vekt! For røyk skadar uten tvil sædcellene. Men eg trur ein må gå veldig mykje opp i vekt, om det skal vera like ille for sædkvaliteten, som det røyk er. Så eg synst du skal vera kjempeglad for at mannen din har klart å slutta å røyka. Og så gjer det jo heller ingenting om han begynnar å trena litt, for å halda seg i god form!

Kjæresten min har prøvd å slutta å røyka mange gangar - og han prøvde på det fleire gangar allerede før eg vart gravid. Han sa at han ville ha best mulig sædkvalitet når me skulle bli prøvarar, og det var eg veldig glad for! Problemet er berre at han ikkje klarte å slutta å røyka før eg vart gravid, og han har ikkje klart det enda. :( No seier han at han iallfall skal slutta å røyka før babyen kjem, for han vil ikkje utsetja ungen vår for røyk. Men eg fryktar at han ikkje kjem til å klara det, for han sprikker kvar gang han prøver. Så ver kjempeglad for at din kjære faktisk har klart å slutta å røyka - det er ikkje like lett for alle!

Jo er helt enig i det du skrive Maribella76. Heller litt flere kilo enn røyken. Men dessverre så må jeg nok si at sprakk her i starten av sommeren. Var rimelig irritert, sint og lei meg da. Likevel ser det ut som han ikke har begynt igjen for fullt og det under mer kontroll. Det er kun røyk på fest og det ser det ut som han klarer. Før var det jo hele tiden. Også kan det se ut som han begynner å ta den treningen litt mer seriøst så jeg er ei veldig fornøyd jente fortiden.

Men jeg er forsatt litt redd for at han aldri skal klare det, slutte helt altså. Men men, har funnet ut at min klaging ikke hjelper så mye. Han sier selv at han skal slutte helt, men når han prøvde denne gangen følte han presset fra jobben siden de satte opp røykeslutt-kurs og dekket halve om de klarte det. Han følte vel egentlig ikke at tiden var riktig for å slutte. I alle fall så er det mye mye mindre røyk enn for ett år siden så det er jo veldig bra!! :)

Startet EL-testing denne uken, på onsdagen, og i dag var det positiv test :duskedame: Så nå skal vi virkelig sette i gang med :humpe::fnise: Håper virkelig på noe resultater denne gangen! Skrev tidligere at dette er 5PP, men vil jo ikke si at alle PP tidligere har vært helt optimale. Tror vi vekk reist hver vår gang akkurat på EL-tid, også tok jeg ikke tester eller temping første runde. Så har vel ike hatt så mange 100 % prøvinger :) Men denne gangen startet jeg testingen i god tid for å være sikker og det var jo bra viste det seg. Slik sett bør det bli en deilig helg :love:

Ellers har jobben vært et skikkelig stress denne uken. Det er første gang jeg har tenkt og styrt så mye med jobben både på jobb og hjemme. Det skal bli godt med, skal sove godt ut (tror jeg brygger på litt forkjølelse) og kose meg.

God helg til alle som er innom :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo er helt enig i det du skrive Maribella76. Heller litt flere kilo enn røyken. Men dessverre så må jeg nok si at sprakk her i starten av sommeren. Var rimelig irritert, sint og lei meg da. Likevel ser det ut som han ikke har begynt igjen for fullt og det under mer kontroll. Det er kun røyk på fest og det ser det ut som han klarer. Før var det jo hele tiden. Også kan det se ut som han begynner å ta den treningen litt mer seriøst så jeg er ei veldig fornøyd jente fortiden.

Men jeg er forsatt litt redd for at han aldri skal klare det, slutte helt altså. Men men, har funnet ut at min klaging ikke hjelper så mye. Han sier selv at han skal slutte helt, men når han prøvde denne gangen følte han presset fra jobben siden de satte opp røykeslutt-kurs og dekket halve om de klarte det. Han følte vel egentlig ikke at tiden var riktig for å slutte. I alle fall så er det mye mye mindre røyk enn for ett år siden så det er jo veldig bra!! :)

Startet EL-testing denne uken, på onsdagen, og i dag var det positiv test :duskedame: Så nå skal vi virkelig sette i gang med :humpe::fnise: Håper virkelig på noe resultater denne gangen! Skrev tidligere at dette er 5PP, men vil jo ikke si at alle PP tidligere har vært helt optimale. Tror vi vekk reist hver vår gang akkurat på EL-tid, også tok jeg ikke tester eller temping første runde. Så har vel ike hatt så mange 100 % prøvinger :) Men denne gangen startet jeg testingen i god tid for å være sikker og det var jo bra viste det seg. Slik sett bør det bli en deilig helg :love:

Ellers har jobben vært et skikkelig stress denne uken. Det er første gang jeg har tenkt og styrt så mye med jobben både på jobb og hjemme. Det skal bli godt med, skal sove godt ut (tror jeg brygger på litt forkjølelse) og kose meg.

God helg til alle som er innom :klem1:

Kjæresten min har også følt seg litt pressa til å slutta å røyka, av folk på jobben - og han veit jo at eg også hatar røyking. Så det kan nok henda at det er derfor han ikkje har klart å slutta, fordi motivasjonen hans egentlig ikkje er stor nok. Det som er så synd, er at kjæresten min alltid begynnar å røyka like mykje som før igjen, etter at han har haldt seg heilt unna røyk i ein periode. :( Når han først sprikker, så klarar han ikkje å røyka berre litt! Så du er heldig du, som har ein sambuar som iallfall klarar å kutta kraftig ned på røyken - sjølv om han ikkje har slutta heilt.

Gratulerer så mykje med positiv EL-test! :hoppe: No blir det nok :humpe: i helga, tenker eg. :Hehe: Så satsar me på full klaff denne syklusen! :tommelopp:

Håpar du får slappa av og kost deg masse i helga, etter ei travel veke på jobb! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle fingre dere krysser dere som er innom :klemmer: Det hjelper i allefall på humøret :)

Nå er helgen og sannsyneligvis EL over for denne gang, og helgen ble kos den :fnise: EL-testen viste positivt på fredag og lørdag, men negativt på søndagen. Ville da egentlig tro at EL var på søndag...ikke det at jeg kan dette her så veldig godt, men FF satte den til å være fredagen. Tempen har ikke steget mye før i dag. Den varierer en del mellom mensen og EL så syns egentlig det er først i dag, kanskje i går at det steg noe betydelig. Men men hverken jeg eller FF vet vel dette helt sikkert uansett sett :)

Satser på at noe er i gang i alle fall denne gang,så nå er det vel bare å vente og se...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, nå er en uke av ventetiden gått, og jeg er altfor lei av å vente. Tempen er forsatt høy, men det er jo helt normalt også. Testing tror jeg ikke det blir før over neste helg, kanskje mandag. FF anbefaler tirsdag tror jeg, men de anbefalte uansett å ikke teste for tidlig...

Tidligere i uka var jeg veldig sikker på at denne gang skulle det funke. Det viste seg at vi hadde funnet EL veldig bra og klart å ha mye kos de dagene :sengekos:

Men nå mot slutten av uka er optimismen på en veldig god vei langt nedover :tristbla: Dette fordi jeg ikke kjenner noen ting av noe som helst. En gang for noen måneder siden opplevde jeg å være skikkelig uvel om morgenen og fram til lunsj tider i et par dager for så å bli borte og mensen kom samme dag (da litt over ei uke for tidlig). Har alltid tenkt at egget da var befruktet, men kun festet seg et par dager. Derfor tenker jeg at jeg vil kjenne det godt med å bli uvel når det spirer her.... hmmm....kanskje det er bare jeg som driver meg selv sprø fortiden, godt mulig.

Snakket med en venninne i jobbe i dag som nå ventet nr 2 i februar, og jeg ble med en gang skikkelig missunnelig, ikke stygt ment da. Men har så lyst til at det er vår tur snart :sukk:

Det her blei mye rart sammensurium, var godt å skrive ting litt ut. Hjelper ofte det :)

Ha en forsatt god dag til dere som er innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får ikkje lov til å vera pessimistisk, sjølv om du ikkje har nokon symptom enda!

Den syklusen eg vart gravid, hadde eg absolutt ingen symptom før IKM - akkurat som i alle dei andre tidlegare prøvesyklusane! Det einaste som var annleis, var at tempen fortsatt var høg i dagane før mensen kom - og at mensen ikkje kom den dagen eg venta den. Så hadde det ikkje vore for at eg tempa, så hadde eg ikkje hatt nokon som helst mistanke om at eg var gravid! Så du kan ta det heilt med ro. :) Det at du ikkje har nokon symptom så tidleg, treng ikkje å bety nokon ting. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikkje lov til å vera pessimistisk, sjølv om du ikkje har nokon symptom enda!

Den syklusen eg vart gravid, hadde eg absolutt ingen symptom før IKM - akkurat som i alle dei andre tidlegare prøvesyklusane! Det einaste som var annleis, var at tempen fortsatt var høg i dagane før mensen kom - og at mensen ikkje kom den dagen eg venta den. Så hadde det ikkje vore for at eg tempa, så hadde eg ikkje hatt nokon som helst mistanke om at eg var gravid! Så du kan ta det heilt med ro. :) Det at du ikkje har nokon symptom så tidleg, treng ikkje å bety nokon ting. ;)

Nei, jeg er egentlig helt enig i det du sier :) Hadde vist bare en veldig dårlig og negativ dag her.... Føler meg bedre og krysser alt jeg kan for tiden. Koselig at dere er innom Ann78 og pusilus :)

Ellers går dagene altfor fort for tiden. Merker at jobben virkelig har tatt seg opp etter ferien. To kollegaer sluttet i løpet av sommeren og merker godt jeg får mye mer ansvar og mer å gjøre. Men trives nå med det også, får jo lære mye mer og fortere enn jeg ville ellers, det var den positive siden ved at de sluttet. Men skulle jo gjerne hatt de med videre også.

Nå skal jeg snart i gang med å gjøre i stand en middag til i morgen, en super god familieoppskrift som både pappa og bestefar pleide å lage. Min favoritt middag, krever en del arbeid og vil slippe det på bursdagen min i morgen. Så får vel komme i gang med å gjøre det nå. I morgen skal jeg gjøre lite :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...