Gjest Vaffel Skrevet 19. desember 2009 #121 Skrevet 19. desember 2009 Når jeg leser det enkelte av dere har skrevet i denne tråden, vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. Flere av inneleggene her vitner om lite kunnskap innen læringsteori og hund generelt. Å si ting som at "ikke alle hunder jobber for ros og godbit" får meg til å håpe på at dere ikke representerer snittet av hundenorge. Det bør i seg selv være en vekker når norgeseliten (Løberg, Tillung, Eskeland osv) innen atferd på hund går ut og fraråder folk fra å bruke hans metoder på det sterkeste. Dette er folk som har fem år eller mer teori på baken, i tillegg til praksis. At dere er så lettlurte at dere tror hans brutale quickfix holder i lengden, (bare man har rett energi, selvsagt)får meg til å undre på om jeg skal starte barneoppdragelsesprogram. Jeg må bare finne meg noen fancy termer så jeg kan sno meg unna fengselstraff...
Fluffe Skrevet 26. desember 2009 #122 Skrevet 26. desember 2009 Etter 7 år som hundeeier har jeg erfart at det finnes like mange måter å trene hund på som det er hunder og hundeeiere. Den ene metoden er ikke nødvendigvis mer rett enn den andre. Ser fast på tvnorge på søndager og jeg må si at jeg liker metodene til Milan. Syns han har masse fornuftige metoder. Har sett de aktuelle klippene det er vist til her og jeg syns ikke det er mishandlig. At det er satt i gang en underskriftskampanje er latterlig. enig i det du sier. gidder ikke å diskutere dette på cansis for problemmet der er at de som hater milian skal ha en detaljert kunnskapbasert grunn til at jeg kan si jeg liker fyren og jeg ikke syntes ting han gjør er voldelig. ting blir gjerne bare tatt ut av sammenheng
Miss Puddel Skrevet 26. desember 2009 #123 Skrevet 26. desember 2009 Er det ikke rart at når vi holder på med flokkdyret hest, da er det for tiden "in" å jobbe med flokkinstinktene til hesten, og prøve å få den til å se på oss som lederhest, gjøre join-up etc, men når vi jobber med hunder er det nå "in" å si at nei,nei, vi er mennesker, den er en annen art, og vil aldri se på oss som ledere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå