Gå til innhold

Boligromantikk


Karense

Anbefalte innlegg

Flittige Karense! Sender deg masse hell og lykke til eksamen. :nisseblunk:

Et skikkelig krafttak mens det står på, men det vil helst gå bra, da! :biggrin:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har snakket med noen som sa at høgskolen er skikkelig bra!! :hoppe:

Så jeg har egentlig bestemt meg 100% nå! (må skrive egentlig siden vi ikke får søke enda :ler: )

Lykke til på eksamen søting! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ettertanke:

Syltetøyglasset og to kopper kaffe

Når tingene i ditt liv virker nesten uoverkommelige; når 24 timer pr. døgn ikke er nok, så husk syltetøyglasset og kaffen ....

En dansk professor sto foran sine filosofistudenter med noen ting foran seg. Da timen begynte, tok han, uten å si et ord, frem et meget stort og tomt syltetøyglass og begynte å fylle det med golfballer. Da han hadde gjort det, spurte han klassen om glasset var fullt, og de var enige om at det var det.

Så tok professoren en kasse med småstein fram, og begynte å helle dem ned i glasset. Han ristet glasset lett, så småsteinene fordelte seg imellom golfballene. Deretter spurte han igjen studentene om glasset var fullt, og det mente klassen at det var.

Deretter tok professoren en kasse med sand fram og begynte å helle den opp i glasset. Sanden fylte naturligvis det resterende hulrommet i glasset. Igjen spurte han om det var fullt. Klassen svarte enstemmig ja.

Til slutt tok professoren to kopper kaffe og helte dem begge ned i glasset. Hulrommet som var mellom sandkornene, ble nå effektivt fylt. Studentene lo.

"Nåvel", sa professoren, da latteren var stilnet av. "Hvis dere nå forestiller dere, at dette glasset representerer deres liv. Golfballene er de viktige ting i livet - deres familie, kjærester, barn, helse, venner og yndlingspasjoner - de ting som, selv om alle andre ting gikk tapt, og bare disse tingene var tilbake, likevel ville gjøre deres liv fullkomment. Småsteinene er de andre tingene, som betyr noe - sånn som jobb, hus, bil osv.... sanden er alle de andre småting".

Professoren fortsatte: "Hvis dere putter sanden ned i glasset først, er det ikke plass til verken småsteinene eller golfballene. Det samme gjelder i livet. Hvis dere bruker all deres energi og tid på de små ubetydelige tingene, får dere aldri plass til det som er viktig for dere.

Vær oppmerksom på de ting, som er avgjørende for deres lykke. Lek med barna. Pass på helsen! Invitér deres partner på middag. Opplev kultur eller sport, ta en runde til på golfbanen eller gjør noe bra for samfunnet.

Det vil alltid være tid til å gjøre huset rent og ordne avløpene. Ta dere av golfballene først - de ting som virkelig betyr noe. Få styr på det dere vil prioritere - resten er bare sand."

En av studentene rakte hånden i været og spurte hva kaffen representerte. Professoren smilte:

"Jeg er glad for at du spør. Det er bare for å vise, at uansett hvor fullstappet ditt liv synes å være, så er det alltid plass til et par kopper kaffe sammen med en venn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Karense, lenge siden jeg har tittet inn her nå :jepp:

Historien om syltetøyglasset og to kopper kaffe fikk jeg på mail av ei venninne for en tid tilbake, synes den var så klokt og vakkert skrevet :jepp:

Håper eksamen gikk bra i dag, og at du sitter igjen med følelsen av at du har gjort ditt aller beste :)

Ønsker deg en flott fredagskveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg her inne, Kospia! Jeg har sendt K-man på rakfisklag med guttegjengen, og tilbringer kvelden i sofaen med haugevis av pensumbøker, og prøver å forberede meg til neste eksamen som er nå førstkommende mandag. Skal innrømme at jeg gruer meg enda mer til den, har omtrent ikke åpnet en bok i dette faget i hele høst. Derfor må jeg gjøre innsatsen nå og ikke sitte på KG. Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være så dum at man sparer all faglitteratur, samt en del skjønnlitteratur til siste helg før eksamen?

Say hello to Karense... :sjenert::nei::rope::kjempesinna::sur::frustrert:

Er det mulig å være så dum? :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være så dum at man sparer all faglitteratur, samt en del skjønnlitteratur til siste helg før eksamen?

Say hello to Karense... :sjenert::nei::rope::kjempesinna::sur::frustrert:

Er det mulig å være så dum? :klaske:

Ja, det er det. Og du er ikke den første som har vært det, faktisk ville du skilt deg ut om du ikke hadde gjort det. ;)

Hey - alle kan drite seg ut, man er da menneskelig. (been there, done that) Ikke bruk energi på å irritere deg elelr stresse, for det hjelper ikkeno. Bare prøv å gjøre det beste ut av det. Skaff deg oversikten, og tenk at du kommer så langt som du kommer.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig innlegg i dagboka mi! :biggrin:

Har faktisk lest/skumma gjennom hele dagboka di nå *puh*

Hvordan gikk eksamen i går???

Kjempeoppvasken fra middagen i går står fremdeles på kjøkkenet, planen om å stå opp kl 8 sprakk med to timer, jeg har planer om å pusse opp en kommode og et nattbord, vi har bare hardt brød og ikke melk, jeg burde ut å gå en tur, samboer er og spiller golf (og skulle bare spille ni hull til hvis det var greit) - for ørtende gang, men føler ikke at jeg kan nekte han det heller, det er jo favoritthobbyen hans.

Det er vel bare å melde seg på grønt kort-kurs, slik at jeg kan bli med å spille, da får vi jo gjort noe sammen mange ganger.

:hoho: Kjenner med aalt for godt igjen! Vår første store krangel var faktisk om nettopp det: Jeg bodde i Oslo 1,5t unna der han bodde/vi bor nå og han ringte meg når jeg satt på toget, og skulle bare spille de siste 9 hullene.. En kompis av han måtte komme og hente meg og jeg måtte vente i 2 timer. OOOh, da var Nuni skummel når han kom inn døra. Og beste var at det ble et sinnsykt tordenvær når han kom hjem. Sikker på at det var fordi jeg var sinna ut av denne verden.

Har tatt grøntkort-kurset jeg da, bare ikke fått tatt det hersens oppspillet.. Til våren tenker jeg!

Det er moro å følge med på dere verpehøns når en sjøl er ei gammal ugle! :laugh: Ellers må jeg bare påpeke at det kun er eggene som går ut på dato, høna er like god!! :kaklehone:

Haha, har flira av mange av mummis innlegg underveis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Karense

Som Kospia har jeg fått denne tilsendt på mail. Synes den er kjempefin og sier veldig mye. :)

Og så håper jeg det gikk bra på eksamen og ønsker deg lykke til med den du skal ha på mandag.

Ha en fin helg Karense :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål! Vil du ha det på pm eller facebook-innboks?

Når er du helt ferdig med eksamen? For da kan jeg time det litt så du ikke får det midt oppi alt!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig i morgen, og tar det gjerne på fjesboka ;)

Herregud, jeg har ikke lest noen ting omtrent, det får gå som det går. Har sett håndballkamp og vært på nyyydelig julekonsert med Norges beste musikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:goodbye:

Ville jo ikke forstyrre deg i eksamenstiden så derfor stikker jeg innom først idag, :gjeiper: evt har jeg forsømt alt som heter KG dagbøker en periode...

Tenker det er godt å ha eksamene unnagjort, gikk det bra? Selv teller jeg ned til juleferie nå. Mmm, håper snøen holder seg slik at jeg kan gå på ski i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle lykkeønskninger og gratulasjoner! Jeg er ferdig, i alle fall før jul. Det fortjener en *juhu* (jeg vet at dere ser den for dere)

Skal oppdatere senere, men nå må jeg bare få ned hva som gjenstår før jul.

- Baking (dette blir mine syv slag i år)

*krydderkake

*Sarah Bernard

* pepperkake

- Vaske bad, kontor og soverom

- Få ny sofa i hus

- Kjøpe resterende julegaver

* T

* M

* S&V

* noe mer til svigers?

* venninne B

* venninne H

* K-man

- Få levert julegaver til Trondheimsfarerne

- Kjøpe nye amaryllis og omplante dem

- Få sendt ut diverse papirer i org.

- Begynne å lese til neste eksamen

- Rydde bokhylle

- Hente piano

Mer kommer sikkert. Men nå skal jeg begynne på bakingen, og håper på at en krydderkake er i boks i løpet av dagen. Jobb kl 16. Ta-da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...