Gå til innhold

Boligromantikk


Karense

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurramegrundt på en lørdag! Sitter her med en deilig helgefølelse, det er lørdag, jeg storkoser meg med en kopp te, KG og P4 og tenker på hva jeg må ordne i dag. Sola skinner, og jeg har egentlig mest lyst til å være ute, men får ordne alt som skal ordnes først. Lager meg en liste her inne, så har jeg et påskudd for å komme innom et par ganger i løpet av dagen :fnise:

- kaffe

- kakefat

- snacks (potetgull, saltstenger, baconsnacks, nøtter, sjokolade)

- pølser og lomper (nattmat til fest)

- servietter

- lekebil (kjære må ha ny bil, på ordentlig altså)

- ingr. til sjokoladekake

- ingr. til glasur til gulrotkake

- middag lørdag og søndag

- ingr. til punsj (tropisk nektar, Sprite, litt fersk frukt)

- fakler

- ståltråd til hengende lykter på verandaen

- rydde

- vaske

- hente ekstra puffer hos m&p

- printe ut bilde av gaven han får, siden den selvfølgelig ikke har kommet i tide

Nei, jeg får sette i gang. Ha en aldeles strålende lørdag!

:klem:

PS: Hva skal jeg ha på meg? :klø: Anledning til å kjøpe noe nytt, kanskje? :nigo:

Oj, det var visst ikke mye å stryke her ennå. Men har kjøpt rose også, og skal på butikken så fort kjære kommer hjem fra golfing. Mye biltrøbbel om dagen, og jeg gidder ikke gå på butikken uten bil når vi sikkert ender opp med fire tunger bæreposer, minst. Kjøpte meg ny kjole også, men er usikker på om jeg skal ha den i kveld eller ikke. Kan hende det blir en helt enkel svart kjole, og de nye penskoene som det er bilde av inne hos Reka.

Nei, NÅ må jeg sette i gang. Takk for alle hilsner angående helgen og bursdagen, dette er liksom min debut som husmorinviterende bursdagsholder, har jo hatt familie på besøk og middag flere ganger, men første gang i ny leilighet og skikkelig tradisjonell bursdagsfeiring med begge sider. På min bursdag var vi i syden, så ble ikke den helt samme feiringen der.

Mummi: Det er så hyggelig inne hos deg, så jeg kommer nok til å fortsette og skrive der selvom du er sløv eller bortreist :)

Lørdags :klem: på alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten skummel opplevelse jeg nettopp hadde:

Ringte til Bohus for å avbestille spisestuen. Da vi bestilte, fikk vi nemlig beskjed om at hvis vi fant noe annet i mellomtiden, så kunne vi avbestille den, siden det var såpass lang ventetid. Nå skal det sies at det er over to uker siden vi hentet den nye, så jeg skulle sikkert ha ringt før, men uansett så har vi da ikke fått noen beskjed om at spisestuen vår hadde kommet, ergo vi kunne fremdeles avbestille. Ringte da Bohus i god tro for å gjøre dette, og kommer først til en kar som gir røret til noen andre da det gjelder avbestilling. Denne personen sier til meg at "den har kommet, så den får du dessverre ikke avbestilt". Da sier jeg at "vi fikk klar beskjed om at vi kunne avbestille, og det ble aldri gitt noen frist på dette, så vi skal IKKE ha noen spisestue :nei: ". Kjente at jeg begynte å bli nervøs og litt :frustrert: , så de satt meg over til han jeg bestilte spisestuen av, og han bekreftet navn og at det var riktig spisestue, og sa så at "det skal vi ordne, det er greit". Da pustet jeg lettet ut, men hjertet hoppet nok over et slag da jeg fikk kontrabeskjeden. Spisestuen koster nemlig over 17.000,- ny, og det er ikke penger vi har, når vi har fått tak i den brukt til 10.000,-. Synes ikke at Bohus har vært spesielt fokusert på kundeservice her i byen, hver gang vi er der må vi gå rundt og lete etter ansatte for å be om hjelp, og ofte har jeg sett dem bare stå i kassa og ikke en gang kaste blikk min vei. Men men, kanskje jeg bare har vært uheldig. Nuvel, godt var det i alle fall at det ble orden i spisestuesaken, ellers vet jeg om en Karense som hadde blitt :kjempesinna:

Neste gang handler du på Skeidar :Nikke:;)

Jeg forstår egentlig Bohus litt jeg da, det koster jo for dem å ta inn varen. Men vi er flinke og opplyser våre kunder om at er de usikre, så kan de ombestemme seg innen noen dager, hvis ikke så kan jo varen returneres hvis emballasjen ikke er åpnet da :)

Dessuten er Skeidar mye bedre på kundeservice enn det Bohus er :biggrin: Det er noe av det vi jobber mest med, si hei til alle kundene som kommer forbi skranken vår ;)

Forresten så er møbler i Wenge utrolig fint :Nikke: Det er fargen vi bruker her hjemme ;)

Som skrevet i boka mi: Du er super god!! Og det er bare å si en dag du vil ha besøk, så pakker jeg ned Ambriel i bagen :nigo:

:strix:

Så jeg skal ikke være redd dersom jeg en dag blir pakket ned i en sekk da? Det er bare reka som skal ha meg med til Karense :fnise:

:strix::skya:

Kos deg masse ikveld Karense :klemmer::kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal ikke være redd dersom jeg en dag blir pakket ned i en sekk da? Det er bare reka som skal ha meg med til Karense :fnise:

Neinei, selvfølgelig ikke! Skal ikke ta glidelåsen helt igjen, slik at du får litt lys og luft :Nikke:

:ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha en knall fest ikveld! :danser:

Må bare kommentere Bohusopplevelsen din, jeg har faktisk fått god service her i byen. Var da vi handlet spisestue ifjor høst. To ansatte som gjorde sitt beste for å hjelpe, må ha truffet på de på en god dag. :jepp: Er alltid kjedelig med dårlig service.

Men nå skal jeg ut å spise mat... Mmmm, sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festen ble veldig bra, vi storkoste oss med gode venner, godt drikke og salsadansing etter hvert. Fikk også fantastisk flotte innflytningsgaver, det ble rent for mye. Gode venner :rødme:

Søndagen ble ikke like hyggelig, vi lagde en velkomstpunsj som ble noget sterk, og den kombinert med diverse drikke senere på kvelden, ga sitt utslag på søndag. Da klokka passerte fire på ettermiddagen, og vi fikk fullt hus til familiebursdag en time senere, begynte formen å stige. Jaja, slik skal det være noen ganger. Har i alle fall ikke sterkt behov for å røre alkohol i nærmeste fremtid!

Nå er skoleuka i full gang igjen, så jeg må nok bare snu rundt og få reist på skolen. Tilbake i ettermiddag, prøve å rekke dagbokrunde da. Hvis noen er innom i løpet av dagen, vil jeg gjerne ha middagstips, det er kjæres siste uke på gamle jobben, så fra og med neste uke jobber han kun dagtid. Men blir ensomt denne uka! Middagstips, anyone? :kokk:

:klem: fra Karense

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karense!

Må flire litt av fyllesjukhuet ditt på søndag - sånn går det bare av og til altså :fnise:

Middagstips? Ja, faktisk: En oppskrift jeg fant på Aftenposten for en måned siden ca. Den var god og enkel:

Prontosuppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lykke med innflytting! Ingenting slår en bra fest med gode venner. Da får man heller være litt "indisponert" dagen etter! :fnise:

Sånn ser min middagsuke ut:

Mandag: Hjemmelagde kjøttkaker, godt krydra! (rest fra søndag)

Tirsdag: Pannekaker og posesuppe

Onsdag: Marinert laksefilet

Torsdag: Salat med egg og skinke

Fredag: Pastarett.

Ikke noe av dette tar veldig mye mer enn en halvtime å tilberede. Og har du kikka på tråden med mat og drikke på Forumet? Inne hos Lissi33 er det også mange deilige matretter. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Karense!

Må flire litt av fyllesjukhuet ditt på søndag - sånn går det bare av og til altså :fnise:

Middagstips? Ja, faktisk: En oppskrift jeg fant på Aftenposten for en måned siden ca. Den var god og enkel:

Prontosuppe

Den har jeg laget og, den er kjempegod! :jepp:

På mandag skal jeg lage meg omelett, med stekte poteter, sopp, løk og chorizo... Og det var egentlig så langt jeg har kommet i planleggingen :fnise:

Egentlig er jeg fattig som fy nå, det blir vel endel boksmat, tenker jeg.

Ha en superduper søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, onsdag allerede. Fri i dag, og det er godt. Er litt KG-lei om dagen, er inne og leser, men motivasjonen til å skrive er ikke særlig stor. Men takk til dere som har lagt igjen hilsner likevel :)

Kjære begynte i ny jobb i dag, så jeg er svært spent på å høre hvordan dagen har vært når han kommer hjem om en times tid. Så jeg får vel prøve å lese litt før jeg begynner med middagen, som i dag blir fiskekaker og hjemmelaget blomkålpuré. Jeg jobber stadig videre med å jakte frem husmoregenskaper hos meg selv, og foreløpig har jeg klart å holde liv i plantene til mormor som vi er "barnevakt" for mens de er i Junaiten. Og det er ikke så verst rotete heller.

Gleder meg veldig til helg, første hele frihelgen til kjære (utenom ferier) siden vi ble sammen omtrent, så fredag skal vi ut å spise bare vi to for å feire ny jobb. Før det skal vi bort til mamma og pappa en tur for å si god tur, de skal nemlig også til Junaiten en tur, merkelig sammentreff. Og lørdag blir det fondue-aften med brorsan, hans samboer og en venninne av henne. Søndag - ingen verdens ting! Deilig.

Nå er det leseleseleseleseleseleseleseleseleselese. Talas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest andungen

Hei!

Bare innom og ønsker deg god helg :) Håper dere får en fin restaurantmiddag i kveld! Og at Karensemannen trives i ny jobb.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Karense

Nå er det lenge siden jeg har lagt igjen noe spor hos deg. Har vært inne og lest og fått med meg vellykket innflytningsfest og bursdag iallefall :)

Håper dere trives like godt i leiligheten og har det bra.

Ha en super helg Karense :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har en kjempekoselig kveld med god mat og litt romantikk! :kose:

Rettelse: ....masse romantikk! :laugh:

Endret av mummi53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_
:goodbye: Innom for å si hei jeg, er litt travel om dagen så har ikke helt fått oppdatert meg, får ta det igjen når man får bedre tid. Håper uansett du har hatt ei fin helg med sambo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...