Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 22. april 2008 #121 Skrevet 22. april 2008 Er det rart det er vanskelig å lære barn til å skille mellom handling og person, når ikke voksne engang klarer det. Som jeg kunne sagt til en 5-åring: Nei, hun var ikke dum. Hun gjorde noe dumt.
Gjest Frustrert Frue Skrevet 20. september 2012 #122 Skrevet 20. september 2012 Jeg velger å se generaliseringen i at du skriver "altfor mange", ikke alle, og sier jeg faktisk litt enig med deg! Skremmende mange totalt uten utdannelse eller annen erfaring som får jobbe som assistenter i barnehage. Sier absolutt ikke at utdannelse er alt, jeg har ingen utdannelse, og tør å si at jeg var den desidert flinkeste på min avdeling den gang jeg jobbet i barnehage! Jeg var ikke mor som måtte ut av huset, og havnet i barnehage. Jeg var ikke førskolelærer med "alle svarene", og jeg var ikke pedagog som trodde alle fasitene/adferdsmønstrene lå i boka. Jeg var en som SÅ ungene, ble kjent med de og foreldrene, og prøvde så godt jeg kunne at hver eneste unge hadde en god dag i barnehagen, og at de forelder og barn skulle få en positiv erfaring av å hente/levere/fortelle om dagen. Dessverre sluttet jeg med klump i magen, fordi jeg følte meg overveldet og utilstrekkelig. Orket ikke omgås disse sure, egosentriske damene hvis eneste mål for dagen var å skape mest mulig ro. Heldigvis fikk jeg min bekreftelse da jeg sluttet, når foreldre gråt fordi jeg forsvant, ungene spurte hvem som skulle leke med de nå osv. De ga meg en bekreftelse på at jeg hadde vært noe godt for ungene, og forhåpentligvis ga det et spark i ræva til de andre ansatte... Jeg skulle ønske alle barnehageansatte var som deg, men det er alltid bare én i hver barnehage, resten er akkurat som du beskriver. Tusen takk for at du bekrefter akkurat det samme jeg har sett. Det er viktig å ta opp at det faktisk kan bli bedre.
la Flaca Skrevet 20. september 2012 #123 Skrevet 20. september 2012 Ja, alle yrker er utsatt for menneskelig svikt. Men risikoen for menneskelig svikt er veldig mye mindre dersom man har omfattende rutiner som tar høyde for en glipp i systemet. I denne saken responderer barnehagen med å skjerpe rutinene står det. Og når det er rom for å skjerpe rutinene kan man spørre seg hvor tilstrekkelige de har vært før uhellet? I vår barnehage blir barna telt både når de forlater pkt. a og når de ankommer pkt b. Må gå på rekke, holde hender to og to osv. Så mye mer enn det kan man faktisk ikke gjøre. Men noe sier meg at i denne barnehagen var det vel mye rom for forbedringer. Det er ikke bra nok! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå