Paradokset Skrevet 18. april 2008 #101 Skrevet 18. april 2008 Hvis man ikke forstår at det er menneskelig å feile så bør man strengt tatt ikke overlate barnet sitt til andre?
Gjest Gjest-M- Skrevet 18. april 2008 #102 Skrevet 18. april 2008 Så utrolig mange usaklige innlegg i en debatt. Barnehagen det gjelder i denne saken, har gjort en grov feil, de har brutt rutinene som skal følges, de har evaluert, lagt seg flate og unnskyldt seg. Som ped.leder selv( med flere innlegg i tråden), unnskylder jeg ikke personalet i denne saken, dette burde vært unngått, og er egentlig helt utilgivelig. Det er forferdelig for alle parter det som har skjedd. Når det er sagt, vil jeg minne om at dette gjelder EN barnehage av tusenvis i Norge. Til de som skjærer alle barnehageansatte over en kam, vil jeg si at de bør sette seg litt mer inn i hva en barnehage egentlig er, før de kommer med fornærmende uttalelser. Og ikke minst slutte å kalle oss tanter. Jeg er ikke tanta til noen i barnehagen hvor jeg jobber. Jeg hører ingen kalle våre mannlige ansatte for onkel.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #103 Skrevet 18. april 2008 Hvis du gjør feil hver dag, så bør du faktisk ta et alvorlig oppgjør med deg selv, for du egner deg iallfall ikke i et arbeidsliv som innebærer ansvar... Hehe, ja kanskje det. Jeg er glad for at jeg ser mine feil og vet hva jeg kan forbedre! Det er en viktig egenskap!
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #104 Skrevet 18. april 2008 Jeg tør påstå der finnes flere inkompetente foreldre enn inkompetente barnehageannsatte. Jobber du i barnehage, mayamor? Isåfall er det svært dumt av deg å si slike ting. Det viser fordommer og forutinntatthet overfor foreldre som er svært uheldig, det viser en bedrevitenhet og en arroganse som bare skaper splid mellom foreldre og barnehageansatte. Og vet du hva det verste er? Slike arrogante holdninger rammer til syvende og sist barna. Så om du jobber i barnehage er min klare beskjed til deg: Skjerp deg!
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #105 Skrevet 18. april 2008 (endret) Så utrolig mange usaklige innlegg i en debatt. Barnehagen det gjelder i denne saken, har gjort en grov feil, de har brutt rutinene som skal følges, de har evaluert, lagt seg flate og unnskyldt seg. Som ped.leder selv( med flere innlegg i tråden), unnskylder jeg ikke personalet i denne saken, dette burde vært unngått, og er egentlig helt utilgivelig. Det er forferdelig for alle parter det som har skjedd. Når det er sagt, vil jeg minne om at dette gjelder EN barnehage av tusenvis i Norge. Til de som skjærer alle barnehageansatte over en kam, vil jeg si at de bør sette seg litt mer inn i hva en barnehage egentlig er, før de kommer med fornærmende uttalelser. Og ikke minst slutte å kalle oss tanter. Jeg er ikke tanta til noen i barnehagen hvor jeg jobber. Jeg hører ingen kalle våre mannlige ansatte for onkel. Google gir deg 3.500 treff på barnehageonkel og 11.300 treff på barnehagetante. Endret 18. april 2008 av Helen
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #106 Skrevet 18. april 2008 jeg er ikke barnehageansatt. Har en høyere utdannelse. Ja nettopp, for barnehageansatte er ikke utdannet mener du?
Kattugla Skrevet 18. april 2008 #107 Skrevet 18. april 2008 Herregud, er det mulig å ha så lite kunnskap om den tredje verden... Sult forekommer bare i sjeldne tilfeller i Afrika, hva mener du med at barna der utsettes for vold? Noen få, ja. Men herregud, det finnes mange titalls millioner mennesker i afrika,. fordelt på et femtitalls land. bare uvitende mennesker drar alle disse over en kam. Kjenner mange afrikanske barn jeg, og alle har det aldeles utmerket Du til gjengjeld ser ut til å ha ganske liten kunnskap om hvordan en stor del av jordens befolkning faktisk lever. Med mindre du synes sånt er morsomt å tulle om. På verdensbasis er det anslått at 1 barn dør av sult hvert 5 sekund, det er 16000 barn hver dag og 5,840,000 millioner hvert år.. Jeg tror nok en del av disse barnene finnes i Afrika, selv om jeg tror ikke det var hovedpoenget til hun som skrev innlegget du reagerte på.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #108 Skrevet 18. april 2008 De gikk vel og diskuterte strikkeoppskrifter og kjærlighetslivet sitt, og ga blanke i å gjøre jobben sin, som er å holde styr på ungene. Selv ikke da de var tilbake i barnehagen, merket de at en unge var borte. Burde vært anmeldt og mistet jobben, alle som en. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=514201 Akkurat som alle foreldre som mister ungen på kjøpesenteret eller i byen eller hvilket som helst annet sted burde bli fratatt ungen, og tvangssterilisert etterpå *ironi* Ikke noe lettere å være ansatt i barnehage og være foreldre skjønner du... en jobb er det uansett.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #109 Skrevet 18. april 2008 Akkurat som alle foreldre som mister ungen på kjøpesenteret eller i byen eller hvilket som helst annet sted burde bli fratatt ungen, og tvangssterilisert etterpå *ironi* Ikke noe lettere å være ansatt i barnehage og være foreldre skjønner du... en jobb er det uansett. Mener du at man ikke skal kunne forvente at et barn er trygt når man leverer det i barnehagen? Det krever faktisk litt omløp i hodet å passe andre menneskers barn, skjønner du...
Gjest men Skrevet 18. april 2008 #110 Skrevet 18. april 2008 Ja, og da risikerer de å miste sin autorisasjon. Eksempel: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=216681 Om det var stor fare for det, ville det ikke vært en sykepleier igjen i hjemmesykepleien i mitt distrikt....
Gjest men Skrevet 18. april 2008 #111 Skrevet 18. april 2008 Det spiller ingen rolle. Dersom det var seks toåringer på denne turen, så skulle det ha vært 2-3 ansvarlige for denne gruppen. Så hva gikk galt tror du? ALle skjønner jo at gjengen som var ute denne dagen tok alfor lett på telleoppgaven sin. Jeg hadde garantert byttet barnehage, og jeg er selv ped leder i en. En barnehage som nettopp har glemt igjen en toåring, glemmer ikke en toåring så fort igjen. Det gjør kanskje den neste barnehagen.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #112 Skrevet 18. april 2008 Det jeg unner alle norske foreldre er at barna deres blir kameraovervåket i barnehagen og så skulle foreldrene bli tvunget til å se på hele opptaket så kunne de se selv hva slags oppførsel barna deres har når de selv forsvinner ("for englene våre oppfører seg naturligvis perfekt hjemme" "aldri sett h*n gjøre noe galt noen gang). Men når en ser hvordan foreldrene argumenterer her inne, se man jo hvorfor ungene blir deretter. Klarer dere ikke lære unga folkeskikk, så for guds skyld steriliser dere, så slipper resten av verden og bli plaget av yngelet deres! Unger er noe herk!
Gjest men Skrevet 18. april 2008 #113 Skrevet 18. april 2008 Det jeg unner alle norske foreldre er at barna deres blir kameraovervåket i barnehagen og så skulle foreldrene bli tvunget til å se på hele opptaket så kunne de se selv hva slags oppførsel barna deres har når de selv forsvinner ("for englene våre oppfører seg naturligvis perfekt hjemme" "aldri sett h*n gjøre noe galt noen gang). Men når en ser hvordan foreldrene argumenterer her inne, se man jo hvorfor ungene blir deretter. Klarer dere ikke lære unga folkeskikk, så for guds skyld steriliser dere, så slipper resten av verden og bli plaget av yngelet deres! Unger er noe herk! At du ikke liker barn er irrelevant, en toåring er et menneske og har visse definerte rettigheter, som retten til beskyttelse. Til og med om aktuelle toåring er et ufordragelig eksemplar av arten.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #114 Skrevet 18. april 2008 At du ikke liker barn er irrelevant, en toåring er et menneske og har visse definerte rettigheter, som retten til beskyttelse. Til og med om aktuelle toåring er et ufordragelig eksemplar av arten. Det var heller ikke snakk om at ikke to-åringen ikke har rettigheter. Det er snakk om at foreldre har altfor lett for å hogge hodet av mennesker som de selv har satt til å passe på avkommet sitt, mens de samtidig lærer barna sine at alle barnehage"tanter" og skolelærere er inkompetente idioter. Skjønner at når det er snakk om toåringer så kan man ikke forlange at barna selv skal ta ansvar for å holde følge, det har ikke toåringer forutsetninger for å klare. Men tro meg, diskusjonen hadde vært den samme om det hadde dreid seg om en tiåring. Selvfølgelig er det gjort en grov feil av de ansatte her, men det er menneskelig å feile, uansett hvor alvorlig den feilen måtte være. De ansvarlige har det sikkert ganske tungt nå, og jeg syns synd på dem nå som de blir utsatt for denne lynsjestemningen. Men det gikk nå bra med ungen, og barnehagestyret har lagt seg flate. Og så forlanger folk at disse uheldige skal få sparken! Hvor skal dere sette fra dere unga deres i morgen da? Tror dere virkelig folk står i kø for å bli utsatt for drittungene deres for luselønn, bæsjebleier og barneoppkast og surt foreldreoppgulp? Dream on! Og det er faktisk mange barnehager som bare må finne seg i å være flere barn per voksen enn det som er reglementert, fordi det er kommunen som skaffer vikarer og det gjør den ikke før etter 14 dager. Blir det to ansatte borte i over 14 dager så er man to voksne mindre. Sette unger til verden kan dere, men enkel matte blir for vanskelig. Primitive er det dere er!
Gjest ajja Skrevet 18. april 2008 #115 Skrevet 18. april 2008 (endret) Det virker som om holdningen er "de skal bare være barnevakter, så det er ikke nøye hva slags personer det er". Imidlertid så er det et snev av sannhet i dette. For HVOR vanskelig er det egentlig å leke med Lego hele dagen? Det ENESTE de må passe på er barna og deres sikkerhet, men selv ikke det greier de. Går man forbi en barnehage i utetiden, så er det 99% sjangse for at de ansatte står sammen og kakler som en hønseflokk i stedet for å se etter barna. Og på tross av dette VÅGER de å mase om høyere lønn! De skulle heller ha hatt LAVERE lønn helt til de greier å skjerpe seg. Jeg ser det er mange som føler seg truffet og har behov for å gå i forsvar i denne tråden. KG er tydeligvis hjem for en god del inkompetente barnehagetanter. ÅJ Dette er vel noe av det mest utrolige jeg har lest her inne. Generalisering og fordumming av ansatte i barnehager . Ser mange har svart og kommentert dette innlegget og føler seg ferdige med det, men jeg må bare få sagt noen ord her før jeg går i lufta av sinne. Ja jeg føler meg truffet av det du skriver. Ikke fordi jeg er neandertaler eller hører hjemme på en lukket avdeling, men fordi jeg jobber i barnehage og det er vel strengt tatt disse du generaliserer her?. I og med at du tror og mener å vite at vi sitter å leker med lego hele dagen har vel ikke du noe utgangspunkt for å si noe om hvem som jobber i barnehage? Det finnes ufattelig mange engasjerte, faglig dyktige personer som jobber i barnehage, disse er med på å gjøre hverdagen innholdsrik og lærende for de små som går i barnehage. Ingen av disse ser på barnehagen som en oppbevaringsplass som du tydeligvis gjør. Med det synet du har på barnehage kunne du jo like gjerne plassert barna dine i ballbingen på IKEA..(bare for å slenge litt med leppa for nå er jeg oppriktig opprørt) I barnehagen lærer vi f.eks barna respekt og toleranse for andre. Noe du ser ut til å mangle. Vi ser også at de som kaller andre med nedsettende og stygge ord har gjerne et dårlig selvbilde, dette gjelder voksne så vel som barn, Så nå lurer jeg litt på om du følte deg bedre etter å ha skrevet ditt innlegg (for ja dette er rettet mot deg.) Hilsen en som heller ikke har noen familiær tilknytning til noen av barna i barnehagen. Endret 18. april 2008 av Helen
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #116 Skrevet 18. april 2008 ÅJ Dette er vel noe av det mest utrolige jeg har lest her inne. Generalisering og fordumming av ansatte i barnehager . Ser mange har svart og kommentert dette innlegget og føler seg ferdige med det, men jeg må bare få sagt noen ord her før jeg går i lufta av sinne. Ja jeg føler meg truffet av det du skriver. Ikke fordi jeg er neandertaler eller hører hjemme på en lukket avdeling, men fordi jeg jobber i barnehage og det er vel strengt tatt disse du generaliserer her?. I og med at du tror og mener å vite at vi sitter å leker med lego hele dagen har vel ikke du noe utgangspunkt for å si noe om hvem som jobber i barnehage? Det finnes ufattelig mange engasjerte, faglig dyktige personer som jobber i barnehage, disse er med på å gjøre hverdagen innholdsrik og lærende for de små som går i barnehage. Ingen av disse ser på barnehagen som en oppbevaringsplass som du tydeligvis gjør. Med det synet du har på barnehage kunne du jo like gjerne plassert barna dine i ballbingen på IKEA..(bare for å slenge litt med leppa for nå er jeg oppriktig opprørt) I barnehagen lærer vi f.eks barna respekt og toleranse for andre. Noe du ser ut til å mangle. Vi ser også at de som kaller andre med nedsettende og stygge ord har gjerne et dårlig selvbilde, dette gjelder voksne så vel som barn, Så nå lurer jeg litt på om du følte deg bedre etter å ha skrevet ditt innlegg (for ja dette er rettet mot deg.) Hilsen en som heller ikke har noen familiær tilknytning til noen av barna i barnehagen. Skjønner godt din reaksjon , men trollet her inne på Kg synes det er gøyt å provosere normale mennesker. Anbefaler å ta det med en stor mengde salt. Det er minst 10 innlegg ( har ikke telt) i denne tråden som er skrevet av "troll"
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #117 Skrevet 18. april 2008 (endret) Det virker som om holdningen er "de skal bare være barnevakter, så det er ikke nøye hva slags personer det er". Imidlertid så er det et snev av sannhet i dette. For HVOR vanskelig er det egentlig å leke med Lego hele dagen? Det ENESTE de må passe på er barna og deres sikkerhet, men selv ikke det greier de. Går man forbi en barnehage i utetiden, så er det 99% sjangse for at de ansatte står sammen og kakler som en hønseflokk i stedet for å se etter barna. Og på tross av dette VÅGER de å mase om høyere lønn! De skulle heller ha hatt LAVERE lønn helt til de greier å skjerpe seg. Jeg ser det er mange som føler seg truffet og har behov for å gå i forsvar i denne tråden. KG er tydeligvis hjem for en god del inkompetente barnehagetanter. Vet du, jeg lurer oppriktig på hvorfor foreldre som deg har barn i barnehage når det er så ille. I løpet av mine år som ansatt i barnehage, så har jeg støtt på flere foreldre med den holdningen der og flere tar heller ikke fem øre for å slenge meningene sine opp i trynet på deg. Ikke mange, men de er der. Sist jeg sjekket, så var barnehage et frivillig tilbud. Endret 18. april 2008 av Helen
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #118 Skrevet 18. april 2008 Mener du at man ikke skal kunne forvente at et barn er trygt når man leverer det i barnehagen? Det krever faktisk litt omløp i hodet å passe andre menneskers barn, skjønner du... Ja, det var jo nettopp det jeg skrev: "Det er ikke noe lettere å være barnehageansatt enn å være foreldre" ergo: det krever litt omløp Selvsagt skal man kunne forvente at barna er trygge når man leverer dem i barnehagen. Men forventer du at de ansatte skal være programmerte roboter? Nå mener jeg ikke at disse denne saken gjelder ikke gjorde en alvorlig feil, men nå har de jo lagt seg flate, og det gikk bra, hva er det da å gå på heksejakt etter? Skulle tro ungen var blitt funnet ihjelfrosset....
Helen Skrevet 18. april 2008 #119 Skrevet 18. april 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
lunina Skrevet 21. april 2008 #120 Skrevet 21. april 2008 Herregud, er det mulig å ha så lite kunnskap om den tredje verden... Sult forekommer bare i sjeldne tilfeller i Afrika, hva mener du med at barna der utsettes for vold? Noen få, ja. Men herregud, det finnes mange titalls millioner mennesker i afrika,. fordelt på et femtitalls land. bare uvitende mennesker drar alle disse over en kam. Kjenner mange afrikanske barn jeg, og alle har det aldeles utmerket Herregud. Er det mulig å måtte kommentere før du faktisk har lest hva som står skrevet?... Hvis du tar på deg brillene dine så står det "Overalt i hele verden...." Men det fikk du vel ikke med deg. Du var vel for opptatt med å tenke at siden du kjenner noen afrikanske barn, så kjenner du alle, og derfor er det ingen i verden som sulter. Det er du som ikke kjenner til den tredje verden, da hadde du faktisk ikke sagt noe så dumt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå