Gå til innhold

Inkompetente barnehageansatte

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det kommer kanskje ut av det blå, men TENK PÅ BARNA I AFRIKA! Over alt i hele verden er det barn som lider, både av sykdommer, sult og fyskisk/psykisk vold - HVER ENESTE DAG! Tenker dere ikke på at det den lille ungen der opplevde er barnemat i forhold til andre situasjoner? Hvorfor skal dere absolutt saksøke og sparke folk som faktisk gidd å ta en drittjobb for å passe de bortskjemte drittungene deres?

Norske foreldre er til å få i halsen. Synes synd i barna..

Vet du hva, jeg synes faktisk dette var ett av de mest fornuftige og rasjonelle innleggene i tråden. De fleste av oss i Norge har det så utrolig godt, at vi hauser oss opp for hver minste lille ting (nei, jeg sier ikke at dette var en liten ting). Sett ting i perspektiv, folkens, og ta det litt med ro. Det kunne vært så mye verre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er rystet over tabloidmentaliteten her inne. Det gikk bra. De ansatte har fått en lærepenge og har lagt seg flat. Det er ikke "bare" assistenter med på tur med barna; en pedagog er som regel også med. Og hvem sier dette var en-1-en person sin skyld? Det er jo en gruppe voksne på tur med en gruppe barn. Om ikke en gruppe, så minst to voksne da å være alene med barn er ikke noe som blir praktisert. Høres ut som moren til 2 åringen takler dette bedre enn en del brukere her inne. Det er det som er mest skremmende/imponerende.

Skrevet

Helt enig i at altfor mange uintelligente og inkompetente damer jobber i barnehagen, ville nok vært det beste om disse ble sparket. Dessverre kan ikke dette gjøres pga. for få barnehageplasser.

Skrevet
Helt enig i at altfor mange uintelligente og inkompetente damer jobber i barnehagen, ville nok vært det beste om disse ble sparket. Dessverre kan ikke dette gjøres pga. for få barnehageplasser.

Fy så frekk du er.

Skrevet
Nei, denne feilen KAN de faktisk ikke gjøre. Dette var snakk om en toåring som ikke kan gjøre rede for seg eller finne ut hvor han skulle søke hjelp, så det kunne endt i katastrofe! Ansatte i bhg/skoler vet jo at de må ha opptelling av barna før de drar fra et sted og når de kommer hjem, dette var fryktelig amatørmessig og farlig.

Om de gjorde rett i etterkant spiller egentlig liten rolle, for hva kunne de ellers gjøre enn å beklage og endre rutiner?...

Jeg er sykepleier, og kan gjøre mange feil i jobben min. Det skjer jo! Men det er enkelte ting jeg og mine kolleger er veldig nøye med og som vi ikke KAN gjøre feil på - f.eks. gi feil medisin til feil pasient. Det skjer ikke fordi vi er veldig nøye med rutiner siden det ellers kunne vært farlig.

Å glemme en toåring i skogen er FARLIG, ergo MÅ man som ansatt være veldig nøye og ikke gjøre feil.

Det er menneskelig å feile, men det er noen feil man bare ikke kan gjøre!!

Prøver du å være morsom? Eller har du ikke fått med deg at sykepleiere gjør feil som nettopp å gi feil medisin til feil pasient, tidobbel dose av riktig medikament, glemme å gi medikamenter i rett tid osv? Hvordan kan du kalle deg sykepleier uten å være klar over at slike feil gjøres av din profesjon?

Skrevet
Prøver du å være morsom? Eller har du ikke fått med deg at sykepleiere gjør feil som nettopp å gi feil medisin til feil pasient, tidobbel dose av riktig medikament, glemme å gi medikamenter i rett tid osv? Hvordan kan du kalle deg sykepleier uten å være klar over at slike feil gjøres av din profesjon?

Ja, og da risikerer de å miste sin autorisasjon.

Eksempel: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=216681

Skrevet
Ja, og da risikerer de å miste sin autorisasjon.

Eksempel: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=216681

Antakelig vil de ikke miste sin autorisasjon dersom det ikke får store konsekvenser. Det gikk bra med 2-åringen, så hvorfor skal de ansatte saksøkes, sparkes og hånes? De har HELT sikkert fått seg en lærepenge og føler seg nok elendige akkurat nå.

Skrevet
Fy så frekk du er.

Det er kanskje ikke så hyggelig å høre, men det er fakta. Mange barnehageansatte er langt under gjennomsnittet når det kommer til intelligens.

Skrevet
Ja, jeg har hørt om mange slike tilfeller jeg også!! Så det blir gjort feil overalt!

Jeg er i allefall ingen feilfri person. Jeg gjør feil hver dag, små som store. :-))

Hvis du gjør feil hver dag, så bør du faktisk ta et alvorlig oppgjør med deg selv, for du egner deg iallfall ikke i et arbeidsliv som innebærer ansvar...

Skrevet
Det kommer kanskje ut av det blå, men TENK PÅ BARNA I AFRIKA! Over alt i hele verden er det barn som lider, både av sykdommer, sult og fyskisk/psykisk vold - HVER ENESTE DAG! Tenker dere ikke på at det den lille ungen der opplevde er barnemat i forhold til andre situasjoner? Hvorfor skal dere absolutt saksøke og sparke folk som faktisk gidd å ta en drittjobb for å passe de bortskjemte drittungene deres?

Norske foreldre er til å få i halsen. Synes synd i barna..

:ler: Herregud, er det mulig å ha så lite kunnskap om den tredje verden... Sult forekommer bare i sjeldne tilfeller i Afrika, hva mener du med at barna der utsettes for vold? Noen få, ja. Men herregud, det finnes mange titalls millioner mennesker i afrika,. fordelt på et femtitalls land. bare uvitende mennesker drar alle disse over en kam. Kjenner mange afrikanske barn jeg, og alle har det aldeles utmerket :)

Skrevet
Utetiden er ikke en tid hvor ansatte skal stå i en klynge og skravle om den siste sydenturen, kakeoppskrifter eller at venninna til søsteren til mannen er utro. De skal være der for å passe på barna. Enda verre er det at barna ofte sendes ut uten at det er voksne til stede.

Senest i forrige uke fant jeg min sønn på 2 år stående på trappa hjemme da jeg kom fra butikken. Nå bor jeg heldigvis bare 2-300 meter fra barnehagen, men ting kan alikevel skje om jeg så bare bodde 50 meter fra barnehagen. Dette er ting som overhodet ikke skal forekomme! Meeen, så lenge de ansatte får sin kvalitetstid sammen, så er jo ikke det nøye med barna.

:Nikke:

Skrevet
Vet du hva, jeg synes faktisk dette var ett av de mest fornuftige og rasjonelle innleggene i tråden. De fleste av oss i Norge har det så utrolig godt, at vi hauser oss opp for hver minste lille ting (nei, jeg sier ikke at dette var en liten ting). Sett ting i perspektiv, folkens, og ta det litt med ro. Det kunne vært så mye verre.

Javel, så du mener at jeg skal godta at barnehagepersonalet iblant glemmer ungen min i skogen? Drit og dra, kan de ikke passe barnet mitt så bør de finne seg en annen jobb. I kassa på Rimi kan de forhåpentligvis ikke gjøre så stor skade. Eller på et lager eller noe. Men i nårheten av BARN skal de ikke være, om de ikke har basisegenskaper som å PASSE PÅ BARNET! Ville NOEN av disse ha glemt sitt eget barn i skogen? Tenk litt over det du...

Skrevet

Hvis jeg hadde vært på tur i skogen med mine tre barn og hadde glemt ett av dem, kan jeg love deg at jeg ville blitt meldt til både barnevern og politi. Burde det ikke vært samme strenge kjrav også for barnehagetanter? Og hvorfor klarer ikke de imbesile lederne i barnehagen å gi ANSVAR til de ansatte? Er det 21 barn og sju voksne på tur, så skal hver av de sju ha tre barn de har ansvar for. Det betyr at en av disse ikke har klart å holde orden på sine tre. Hva f... feiler det slike folk? De skal iallfall IKKE jobbe i barnehage!

Skrevet

Jeg velger å se generaliseringen i at du skriver "altfor mange", ikke alle, og sier jeg faktisk litt enig med deg! :)

Skremmende mange totalt uten utdannelse eller annen erfaring som får jobbe som assistenter i barnehage. Sier absolutt ikke at utdannelse er alt, jeg har ingen utdannelse, og tør å si at jeg var den desidert flinkeste på min avdeling den gang jeg jobbet i barnehage! Jeg var ikke mor som måtte ut av huset, og havnet i barnehage. Jeg var ikke førskolelærer med "alle svarene", og jeg var ikke pedagog som trodde alle fasitene/adferdsmønstrene lå i boka.

Jeg var en som SÅ ungene, ble kjent med de og foreldrene, og prøvde så godt jeg kunne at hver eneste unge hadde en god dag i barnehagen, og at de forelder og barn skulle få en positiv erfaring av å hente/levere/fortelle om dagen.

Dessverre sluttet jeg med klump i magen, fordi jeg følte meg overveldet og utilstrekkelig. Orket ikke omgås disse sure, egosentriske damene hvis eneste mål for dagen var å skape mest mulig ro.

Heldigvis fikk jeg min bekreftelse da jeg sluttet, når foreldre gråt fordi jeg forsvant, ungene spurte hvem som skulle leke med de nå osv. De ga meg en bekreftelse på at jeg hadde vært noe godt for ungene, og forhåpentligvis ga det et spark i ræva til de andre ansatte...

Gjest gjest over
Skrevet

DESSUTEN; jeg var LIVREDD hver eneste turdag for at noen av ungene skulle forsvinne! Så mitt forhold til ungene, førte til en felles forståelse for dette, med det resultat at ungene alltid ropte når de gjorde noe, og at jeg for det meste stod og telte unger hele tiden... Fordi ingen andre gjorde det...

Skrevet
Hvis jeg hadde vært på tur i skogen med mine tre barn og hadde glemt ett av dem, kan jeg love deg at jeg ville blitt meldt til både barnevern og politi. Burde det ikke vært samme strenge kjrav også for barnehagetanter? Og hvorfor klarer ikke de imbesile lederne i barnehagen å gi ANSVAR til de ansatte? Er det 21 barn og sju voksne på tur, så skal hver av de sju ha tre barn de har ansvar for. Det betyr at en av disse ikke har klart å holde orden på sine tre. Hva f... feiler det slike folk? De skal iallfall IKKE jobbe i barnehage!

21 barn og 7 voksne :ler: Tror du det noen gang er 7 voksne på det antallet barn? Prøv 3 - 4 i stedet du.

Jeg tror mange her trenger en realitysjekk i forhold til hvordan det er å jobbe i barnehage.

Nå forsvarer jeg ikke at disse mistet ett barn på tur. Tvert i mot.

Men det er så mange innlegg her som vitner om total kunnskapsmangel på hva barnehage er, hvordan de drives og om politikken bak dette.

Gjest Ped leder 2
Skrevet
21 barn og 7 voksne :ler: Tror du det noen gang er 7 voksne på det antallet barn? Prøv 3 - 4 i stedet du.

Jeg tror mange her trenger en realitysjekk i forhold til hvordan det er å jobbe i barnehage.

Nå forsvarer jeg ikke at disse mistet ett barn på tur. Tvert i mot.

Men det er så mange innlegg her som vitner om total kunnskapsmangel på hva barnehage er, hvordan de drives og om politikken bak dette.

Til din informasjon så er det faktisk kun tre barn pr voksen når de er så små som dette.

Skrevet
Til din informasjon så er det faktisk kun tre barn pr voksen når de er så små som dette.

Takk for informasjonen, men jeg vet... Og det er heller ikke 21 barn på en småbarnsavdeling... til informasjon

Skrevet

Men dette er jo helt irrelevant, poenget er at barnehagens ansatte tydeligvis er fullstendig ute av stand til å gjøre jobben sin

Skrevet
Men dette er jo helt irrelevant, poenget er at barnehagens ansatte tydeligvis er fullstendig ute av stand til å gjøre jobben sin

Det er vel ikke irrelevant. Man bør se hele bildet før man kritiserer noe. Og da tenker jeg ikke på den spesifikke saken denne tråde startet med, men kritiseringen av de imbesile, uintilligente "barnehagetantene" og deres ledere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...