Gå til innhold

Inkompetente barnehageansatte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men så utrolig flink tiåringen var! Hun handlet helt rett!

Skrevet
Men så utrolig flink tiåringen var! Hun handlet helt rett!

Det var min tanke også! Utrolig klartenkt å komme på å sjekke navnelappen :Nikke:

Skrevet
De gikk vel og diskuterte strikkeoppskrifter og kjærlighetslivet sitt, og ga blanke i å gjøre jobben sin, som er å holde styr på ungene. Selv ikke da de var tilbake i barnehagen, merket de at en unge var borte.

Burde vært anmeldt og mistet jobben, alle som en.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=514201

Enig i at dette ikke skulle ha skjedd, men jeg synes det er å overdrive med anmeldelse og at de ansatt skulle mistet jobben etter én enkelt hendelse. Skjer det gjentatte ganger, så ... Feil skjer i alle jobber, selv om dette var en svært grov feil.

• Liker 1
Gjest Mayamor
Skrevet

Synes barnehagen har handlet riktig; de beklager på det dypeste og har innskjerpet rutiner. Det er menneskelig å feile, og bør være menneskelig å tilgi. ;)

Honnør til barna som fant gutten. :klappe:

Skrevet
Synes barnehagen har handlet riktig; de beklager på det dypeste og har innskjerpet rutiner. Det er menneskelig å feile, og bør være menneskelig å tilgi. ;)

Nei vet du hva, enkelte feil er det bare ikke lov til å gjøre, som å glemme igjen et lite barn ute i naturen... Og ikke oppdage etterpå heller at barnet er borte! En bekk eller bil kunne fått fatale konsekvenser for toåringen. Altfor enkelt i denne saken å si at det er menneskelig å feile

Skrevet
Synes barnehagen har handlet riktig;

Herregud, håper for mine barns skyld at ikke DU jobber i barnehage, iallfall...

Gjest Mayamor
Skrevet
Nei vet du hva, enkelte feil er det bare ikke lov til å gjøre, som å glemme igjen et lite barn ute i naturen... Og ikke oppdage etterpå heller at barnet er borte! En bekk eller bil kunne fått fatale konsekvenser for toåringen. Altfor enkelt i denne saken å si at det er menneskelig å feile

Hva skal de gjøre nå som feilen først har skjedd da?

Herregud, håper for mine barns skyld at ikke DU jobber i barnehage, iallfall...

Håper du har det bra og passer på blodtrykket ditt.

Skrevet
Hva skal de gjøre nå som feilen først har skjedd da?

Håper du har det bra og passer på blodtrykket ditt.

Det er uinteressant hva de gjør når feilen har skjedd, den skulle ikke ha skjedd. Betyr det dårlige svaret på spørsmålet mitt at du faktisk jobber i barnehage? Bare tullinger og kolleger kan finne på å bagatellisere det personalet gjorde.

Gjest nextlife
Skrevet

Fornufte sier at så lenge alt gikk bra, barnehagen beklager og tar selvkritikk, samt innskjerper rutinene burde det holde.

Følelsene sier at hadde det vært mitt barn hadde jeg antakeligvis gått til krig mot barehagen og dens øvrighet, anmeldt hele bunten,- og forlangt oppsigelser.

Gjest Mayamor
Skrevet
Det er uinteressant hva de gjør når feilen har skjedd, den skulle ikke ha skjedd. Betyr det dårlige svaret på spørsmålet mitt at du faktisk jobber i barnehage? Bare tullinger og kolleger kan finne på å bagatellisere det personalet gjorde.

Jeg håper du i din jobb aldri gjør noen feil. For det er det jo det som har skjedd her; en feil. Men når først feilen ble oppdaget var det riktig måte å håndtere saken etter min mening. Høyst beklagelig at slike ting skjer, men godt at det gikk bra at de rette får en sjangse til å passe bedre på neste gang. Hvorvidt jeg jobber i barnehage eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Men om du føler deg bedre kan jeg godt sette meg på min høye hest og si at en slik feil ville jeg aldri ha gjort. Men andre feil er jeg i aller høyeste grad i stand til. Jeg gjentar: det er menneskelig å feile - og de ansatte i barnehager, og alle andre, er "bare" mennesker. ;)

Gjest Gjest_Mamma til 2_*
Skrevet
Jeg håper du i din jobb aldri gjør noen feil. For det er det jo det som har skjedd her; en feil. Men når først feilen ble oppdaget var det riktig måte å håndtere saken etter min mening. Høyst beklagelig at slike ting skjer, men godt at det gikk bra at de rette får en sjangse til å passe bedre på neste gang. Hvorvidt jeg jobber i barnehage eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Men om du føler deg bedre kan jeg godt sette meg på min høye hest og si at en slik feil ville jeg aldri ha gjort. Men andre feil er jeg i aller høyeste grad i stand til. Jeg gjentar: det er menneskelig å feile - og de ansatte i barnehager, og alle andre, er "bare" mennesker. ;)

Nei, denne feilen KAN de faktisk ikke gjøre. Dette var snakk om en toåring som ikke kan gjøre rede for seg eller finne ut hvor han skulle søke hjelp, så det kunne endt i katastrofe! Ansatte i bhg/skoler vet jo at de må ha opptelling av barna før de drar fra et sted og når de kommer hjem, dette var fryktelig amatørmessig og farlig.

Om de gjorde rett i etterkant spiller egentlig liten rolle, for hva kunne de ellers gjøre enn å beklage og endre rutiner?...

Jeg er sykepleier, og kan gjøre mange feil i jobben min. Det skjer jo! Men det er enkelte ting jeg og mine kolleger er veldig nøye med og som vi ikke KAN gjøre feil på - f.eks. gi feil medisin til feil pasient. Det skjer ikke fordi vi er veldig nøye med rutiner siden det ellers kunne vært farlig.

Å glemme en toåring i skogen er FARLIG, ergo MÅ man som ansatt være veldig nøye og ikke gjøre feil.

Det er menneskelig å feile, men det er noen feil man bare ikke kan gjøre!!

Skrevet

Enig, det er ikke noe som skal skje, men om det skjer så er det slik barnehagen skal reagere.

Skrevet

Hva skal de gjøre da?

Sparke alle ansatte?

En kjedelig sak som heldigvis endte godt, men slik jeg ser det kan umulig de ansatte gjøre noe annet enn å beklage.

Skrevet

Det er helt umulig å si at noen feil kan man ikke gjøre. Hvem skal så bestemme hvilke feil som ikke skal kunne gjøres, og som skal resultere i oppsigelse og stengning av en bedrift? Faktum er at både alvorlig og mindre alvorlige feil skjer, og da må man få en sjanse til å sørge for at disse ikke skjer igjen. En like alvorlig feil ville vært å avskjedige en hel skokk med sannsynligvis kompetende folk, som dessverre begikk en stor feil, og stenge ned en ellers god barnehage.

Skrevet

Men hva hvis situasjonen ikke hadde gått bra. Hva om barnet hadde løpt ut i veien og blitt påkjørt av en bil og blitt drept. Tenk hvilke konsekvenser det hadde fått da. Og det kunne faktisk skjedd. Som mor får jeg bare utrolig vondt inni meg av denne historien. Hadde nok saksøkt og tatt ut barnet mitt av den barnehagen.

Gjest Mayamor
Skrevet
Nei, denne feilen KAN de faktisk ikke gjøre. Dette var snakk om en toåring som ikke kan gjøre rede for seg eller finne ut hvor han skulle søke hjelp, så det kunne endt i katastrofe! Ansatte i bhg/skoler vet jo at de må ha opptelling av barna før de drar fra et sted og når de kommer hjem, dette var fryktelig amatørmessig og farlig.

Om de gjorde rett i etterkant spiller egentlig liten rolle, for hva kunne de ellers gjøre enn å beklage og endre rutiner?...

Jeg er sykepleier, og kan gjøre mange feil i jobben min. Det skjer jo! Men det er enkelte ting jeg og mine kolleger er veldig nøye med og som vi ikke KAN gjøre feil på - f.eks. gi feil medisin til feil pasient. Det skjer ikke fordi vi er veldig nøye med rutiner siden det ellers kunne vært farlig.

Å glemme en toåring i skogen er FARLIG, ergo MÅ man som ansatt være veldig nøye og ikke gjøre feil.

Det er menneskelig å feile, men det er noen feil man bare ikke kan gjøre!!

Kirurger feiler.

Bilmekanikere feiler.

Kassadamen feiler.

Psykologer feiler.

Sykepleiere feiler.

bakere feiler.

Kokker feiler.

Bussjåfører feiler.

Statsministeren feiler.

Kongen feiler.

Paven feiler.

Presidenten i Usa feiler.

Hvem er du som er ufeilbarlig? :klø:

Skrevet
Kirurger feiler.

Bilmekanikere feiler.

Kassadamen feiler.

Psykologer feiler.

Sykepleiere feiler.

bakere feiler.

Kokker feiler.

Bussjåfører feiler.

Statsministeren feiler.

Kongen feiler.

Paven feiler.

Presidenten i Usa feiler.

Hvem er du som er ufeilbarlig? :klø:

Godt poeng. Men en barnehageassistent som tjener 200.000 i året skal anmeldes, saksøkes og sparkes.....

Gjest Mayamor
Skrevet

Enkelte Kg-brukere representerer mange ganger en god gammeldags heksejakt. :kaffe:

Skrevet (endret)
Enkelte Kg-brukere representerer mange ganger en god gammeldags heksejakt. :kaffe:

Helt enig. Enkelte hadde passet godt inn i Salem ...

Endret av Harlekin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...