Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en utlending?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det kunne jeg ikke - på grunnlag av at jeg blir slett ikke tiltrukket av mørkhudede menn, og jeg kunne heller ikke tenke meg det på verdigrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Nei, det kunne jeg ikke - på grunnlag av at jeg blir slett ikke tiltrukket av mørkhudede menn, og jeg kunne heller ikke tenke meg det på verdigrunnlag.

Jeg synes det er fasinerende med dette likhetstegnet mellom mørkhudet/ikke-vestlig og verdigrunnlag. Og jeg synes i grunn det er litt merkelig, det er da ikke en grense som sier at hvite/vestlige har et verdigrunnlag og mørke/ikke-vestlige har et annet!?

I såfall er det noe både jeg og flere av mine venner ikke har fått med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky
Kunne du vært sammen med en utlending? Hva hvis det var snakk om en ikke-vestlig utlending? Ville det ha spilt noen rolle hvilken religion han hadde?

Og kunne du vært sammen med en som hadde en annen hudfarge enn deg selv?

For å svare selv så kunne jeg nok ikke vært sammen med en ikke-vestlig person. Og det høres nok veldig rasistisk ut, men jeg kan ikke se meg selv sammen med en som ikke er hvit. Jeg får dårlig samvittighet når jeg skriver dette, men det er bare hvordan jeg føler det.

NIKS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Live_*

Se de norske guttene i gjestefoprkledning blir sure.

Kan ikke dere norske gutter bare godta at dere blir utkonkurrert av fremmedkulturelle, mystiske og deilige menn?

Just get over it mener jeg da :roll:

bare finn en thaikone for min del. jeg vil ikke ha en bleikfis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fasinerende med dette likhetstegnet mellom mørkhudet/ikke-vestlig og verdigrunnlag. Og jeg synes i grunn det er litt merkelig, det er da ikke en grense som sier at hvite/vestlige har et verdigrunnlag og mørke/ikke-vestlige har et annet!?

I såfall er det noe både jeg og flere av mine venner ikke har fått med oss.

Du prøver vel ikke å si at man har de samme verdier i Norge som i Saudi Arabia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_MADAM_*
Brasilianerne er ofte grønne og er mye skarpere i smaken, mens cubanerne er perfekte både mht. utseende, størrelse, smak og duft.

SÅ TEIT.....BESKRIVER DU EN CIGAR TYPE NÅ ELLER?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

SITER(Wolfmoon @ 18.04.2008 (21:51) )

Jeg synes det er fasinerende med dette likhetstegnet mellom mørkhudet/ikke-vestlig og verdigrunnlag. Og jeg synes i grunn det er litt merkelig, det er da ikke en grense som sier at hvite/vestlige har et verdigrunnlag og mørke/ikke-vestlige har et annet!?

I såfall er det noe både jeg og flere av mine venner ikke har fått med oss.

Du prøver vel ikke å si at man har de samme verdier i Norge som i Saudi Arabia?

Ja, du MÅTTE liksom velge et av verdens verste land, ja... Hallo?????

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall er det noe både jeg og flere av mine venner ikke har fått med oss.

Ja, du MÅTTE liksom velge et av verdens verste land, ja... Hallo?????

:filer:

Jeg kunne like gjerne valgt Iran, Somalia, Pakistan eller et annet land som våre nye landsmenn gjerne kommer fra. Poenget er at norske verdier er helt forskjellige fra de verdier som råder i disse landene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype litt hva som er de store forskjellene på en brasilianer og en cubaner?

tenkte på det samma....de kan jo være ganske like de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Jeg kunne like gjerne valgt Iran, Somalia, Pakistan eller et annet land som våre nye landsmenn gjerne kommer fra. Poenget er at norske verdier er helt forskjellige fra de verdier som råder i disse landene.

For absolutt alle i Norge har jo felles grunnverdier? Merkelig at jeg har møtt mennesker som ikke deler mine verdier fra Norge da :sukk: Det at folk kommer fra samme område betyr ikke nødvendigvis at de har samme verdisyn!

Poenget mitt var at det er merkelig å si at alle som er ikke-vestlige/mørke har et helt annerledes verdisyn enn det man selv har. Personlig kjenner jeg f.eks. folk fra Somalia som har et verdisyn som er nærmere mitt enn det en del norske folk jeg kjenner har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl
Jeg kunne like gjerne valgt Iran, Somalia, Pakistan eller et annet land som våre nye landsmenn gjerne kommer fra. Poenget er at norske verdier er helt forskjellige fra de verdier som råder i disse landene.

Herregud. Du velger jo bare land hvor det er forferdelige kvinnesyn! Og du tror sikkert at alle fra disse landene er like også. Feil, feil, feil!

Mange av de som er asylsøkere og flyktninger rømmer faktisk fra landet fordi de blir forfulgt pga. sine liberale politiske og religiøse holdninger! Pluss at det er ti-talls land hvor mørkhudede kommer fra, som ikke er så kvinnefiendtlige. I tillegg får 2. og 3. generasjons innvandrere norske verdier og syn på ting.

Nå må du slutte å generalisere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir kvalm av å se unge norske jenter henge etter en fra midtøsten.

hadde aldri blitt sammen med en jente heller som hadde hatt sex med eller vært i forhold med en fra midtøsten eller afrika.

mener ikke at folk med mørk hud er mindre verdt, men syns de er fint lite tiltrekkende, og er ikke interessert i å ha noe med en muslim å gjøre for å være helt ærlig. heldigvis er det garantert at ingen i vennekretsen hadde kommet drassende med en fra iran for eksempel.

om dette ikke er rasistisk så vet ikke jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "lignende" asiater
Nå er jeg riktignok snart gift, men vil svare hypotetisk allikevel! :)

Utlending: i teorien ja.

Ikke vestlig utlending: Nei!

Definisjon sett i alt: Italiener, spanjol, svenske, tysker, franskmann, amerikaner, hvit sør-afrikaner osv. (tror de fleste skjønner hvor jeg vil hen..) er potensiellt et ja.

Øst-Europeere, sør-amerikanere (gråsone), afrikanere utenfor Sør-Afrika og asiater; Nei.

Har med religion, kultur, syn på oppdragelse osv osv osv osv å gjøre.

Jeg kunne sikkert passet flott sammen med en cubaner eller italiener, mens jeg aldri i verden kunne blitt sammen med en pakistaner, somalier, brasilianer e.l.

Synes ikke jeg trenger så mange grunner, men en av de er jo rett og slett at jeg ikke synes negre og asiater generellt er pene.

Ikke har jeg dårlig samvittighet for det heller... :)

dette høres ut som akkurat det dyrene i jungelen gjør.

bruker snuten til å lukte seg frem til kropplukter og den slags.

jeg tror ikke jeg ville hatt sex på meg siden du har planer om å LUKTE på meg og den slags.

jeg finner det litt frastøtende spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_MADAM_*
Se de norske guttene i gjestefoprkledning blir sure.

Kan ikke dere norske gutter bare godta at dere blir utkonkurrert av fremmedkulturelle, mystiske og deilige menn?

Just get over it mener jeg da :roll:

bare finn en thaikone for min del. jeg vil ikke ha en bleikfis!!

SIGNERER..!!!... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fasinerende med dette likhetstegnet mellom mørkhudet/ikke-vestlig og verdigrunnlag. Og jeg synes i grunn det er litt merkelig, det er da ikke en grense som sier at hvite/vestlige har et verdigrunnlag og mørke/ikke-vestlige har et annet!?

I såfall er det noe både jeg og flere av mine venner ikke har fått med oss.

Nå snakket vi om ikke-vestlige. Jeg kunne heller ikke vært sammen med en ikke-nordisk, som feks en amerikaner pga verdiforskjellene. Grunnen til at jeg ikke kunne tenket meg en mørkhudet mann som var temaet her er rett og slett fordi at jeg liker best hvite.

Med det samme er det også en del nordiske mennesketyper jeg heller ikke kunne tenkt meg å være sammen med - men det var altså ikke temaet her.

No mo drama den dat, Wolfmoon - altså du og dine venner har ikke gått glipp av noe i det hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. ALDRI I LIVET! Jeg stoler ikke på utenledninger, -

2. KUN HVITE GUTTER (amerikansk, svensk, dansk, norsk)

Men norsk nr 1! :)

Jeg er ikke rasistisk - men å være kjæreste = UMULIG.....

De amerikanske gutta er de du leser om i Topp eller?

Og hva slags gutter kommer i neste sesong a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For absolutt alle i Norge har jo felles grunnverdier? Merkelig at jeg har møtt mennesker som ikke deler mine verdier fra Norge da :sukk: Det at folk kommer fra samme område betyr ikke nødvendigvis at de har samme verdisyn!

Poenget mitt var at det er merkelig å si at alle som er ikke-vestlige/mørke har et helt annerledes verdisyn enn det man selv har. Personlig kjenner jeg f.eks. folk fra Somalia som har et verdisyn som er nærmere mitt enn det en del norske folk jeg kjenner har.

Selvfølgelig er ikke alle fra ett land like, men man kan ane visse trender. For eksempel kan vi med statistisk belegg slå fast at de fleste nordmenn er motstandere av fysisk straff mot barn. Vi kan også slå fast at de fleste amerikanere bruker fysisk straff mot sine barn (kilde:ABC). Dette kan selvsagt være en utfordring hvis man skal ha barn med en amerikaner.

Når det gjelder mennesker fra ikke-vestlige land finnes det enda flere slike verdimessige skiller. Nei, alle har ikke de samme meningene, men man kan ikke unngå å bli farget av det landet man vokser opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For absolutt alle i Norge har jo felles grunnverdier? Merkelig at jeg har møtt mennesker som ikke deler mine verdier fra Norge da :sukk: Det at folk kommer fra samme område betyr ikke nødvendigvis at de har samme verdisyn!

Poenget mitt var at det er merkelig å si at alle som er ikke-vestlige/mørke har et helt annerledes verdisyn enn det man selv har. Personlig kjenner jeg f.eks. folk fra Somalia som har et verdisyn som er nærmere mitt enn det en del norske folk jeg kjenner har.

Signerer denne:)

Nå kjenner jeg faktisk ingen fra Somalia, men jeg kjenner folk fra andre deler av verden som har mer til felles med meg enn naboen min har.

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er ikke alle fra ett land like, men man kan ane visse trender. For eksempel kan vi med statistisk belegg slå fast at de fleste nordmenn er motstandere av fysisk straff mot barn. Vi kan også slå fast at de fleste amerikanere bruker fysisk straff mot sine barn (kilde:ABC). Dette kan selvsagt være en utfordring hvis man skal ha barn med en amerikaner.

Når det gjelder mennesker fra ikke-vestlige land finnes det enda flere slike verdimessige skiller. Nei, alle har ikke de samme meningene, men man kan ikke unngå å bli farget av det landet man vokser opp i.

Du fremstiller det som om du skal ta flyet ned til somalia nå med en gang å finne deg en eller annen kar på gata å gifte deg med han.

selvfølgelig blir det kulturkræsj da. men hva med hvis en person som har en ikke-vestlig bakgrunn, men som så igjen er født og oppovkst her i landet (gått på barnehage og skole her bla, ser på norsk tv, og leser norske bøker). Ser du på denne personen som denne mannen du fremstiller på lik linje som med han jeg beskriver?

du ser ikke helt skillet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...