Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en utlending?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama

Til Gitte: se for eksempel her:

Nei, jeg kunne aldri blitt forelsket i en ikke hvit mann.

Helst ikke . . .

Jeg kunne nok ikke vært sammen med en ikke-vestlig person, eller eventuelt en mørkhudet person. Jeg tiltrekkes ikke av mørk hud, men det beetyr ikke at jeg dermed er rasist. Man velger ikke selv hva man tiltrekkes av og ikke. I tillegg er det enkelte kulturforskjeller jeg finner veldig "av-tennende".

Det var ikke deg spesielt, men synes det er flere tvilsomme uttalelser og påstander her. Hva med å heller si at man ikke har blitt tiltrukket av en mørk mann før!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var kanskje litt vel bastant, men jeg tror det bare har med hvem man møter å gjøre. En vakker dag så møter du kanskje en skikkelig heit svart mann!! Det blir samme som å si at man er 100 % heterofil. Det kan man jo ikke si med sikkerhet før man dør. Plutselig møter man en skikkelig digg jente, og så er man ikke hetero likevel!??

Jeg baserer alle mine svar her på KG på ting jeg mener her og nå, og de preferansene jeg har her og nå. Selvfølgelig kan ingen vite hva som kan skje i fremtiden, men hvis jeg skal ta høyde for det når jeg svarer, kan jeg jo i praksis ikke svare i en eneste tråd som omhandler ting jeg liker/ikke liker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Gitte: se for eksempel her:

Det var ikke deg spesielt, men synes det er flere tvilsomme uttalelser og påstander her. Hva med å heller si at man ikke har blitt tiltrukket av en mørk mann før!?

Hva med å bare tro på at folk vet hva de blir tiltrukket av? Jeg kan ikke se at noe av det du siterer er tvilsomt, du insinuerer jo at de som ikke tiltrekkes av mørke menn ikke liker mørke generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

La meg se...

Har hatt sex og forhold til i alt åtte forskjellige nasjonaliteter, inkludert iraner, tyrker, franskmann, italiener og tysker. Og noen skandinaver innimellom. Er nå gift med en afrikaner. Han er protestant uten å ta religionen alt for høytidelig. Det går så bra, så...

Så JA! Jeg kan godt være sammen med ikke-vestlige menn.

The world is my country, and kindness is my religion...

Trodde heller ikke jeg at jeg ville falle for afrikanske menn, men det var før jeg bodde der. Det har bare med hva man er vant til av utseende. Bli kvitt fordommene, dere!

Endret av Golden Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama
Hva med å bare tro på at folk vet hva de blir tiltrukket av? Jeg kan ikke se at noe av det du siterer er tvilsomt, du insinuerer jo at de som ikke tiltrekkes av mørke menn ikke liker mørke generelt.

Jada. De får mene hva de vil. På samme måte som at jeg må få lov til å mene noe annet. Jeg synes det er merkelig med sånne uttalelser med alle de deilige mennene som går rundt, svarte som hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller si at man ikke har blitt tiltrukket av en mørk mann før!?

Jupp, og for duracellas skyld hadde det ikke gjort noe om man argumenterte for hvorfor, eller hvorfor ikke.

Det er jo greit at ikke alle liker utenlandske, eller norske, osv.., men det er kult å høre begrunnelser da. Elles blir det så innmari platt og med veldig lite mening.

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne du vært sammen med en utlending? Hva hvis det var snakk om en ikke-vestlig utlending? Ville det ha spilt noen rolle hvilken religion han hadde?

Og kunne du vært sammen med en som hadde en annen hudfarge enn deg selv?

For å svare selv så kunne jeg nok ikke vært sammen med en ikke-vestlig person. Og det høres nok veldig rasistisk ut, men jeg kan ikke se meg selv sammen med en som ikke er hvit. Jeg får dårlig samvittighet når jeg skriver dette, men det er bare hvordan jeg føler det.

Kunne definitivt vært sammen med en utlending, men når er jeg veldig pro-integrasjon i utgangspunktet. Ikke-vestlig - det kunne jeg nok, men på samme måte som med hvilken-som-helst person ville jeg neppe vært villig til å kompromissere i stor grad. En norsk jente som er meget religiøs hadde nok fungert like dårlig som en japansk, italiensk eller en brasiliansk jente med samme forhold til religion. Om man er kompatibel har ingenting med bakgrunn, nasjonalitet eller hudfarge å gjøre for meg, men om jeg kan leve med de kompromisser jeg må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegh ar vært sammen med en i 6 år og vi har to nydelige barn sammen

han kom hit da han var 3 år med familien sin, og ja han er muslim, men ikke praktiserende

men uansett, vi har det helt topp, og kunne aldri tenkt meg en norsk mann.

Jeg har vokst opp i et flerkulturelt miljø , i nord, og er vant med å omgås folk med andre kulturer.

det spiller nok mye roller på miljet man vokser opp i for fordommene man skal få

jeg respekterer andres meninger om å være sammen med en utlending eller ikke, og det er dems valg

men jeg kan si at jeg kan ALDRI tenke meg en hvit mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kanskje litt vel bastant, men jeg tror det bare har med hvem man møter å gjøre. En vakker dag så møter du kanskje en skikkelig heit svart mann!! Det blir samme som å si at man er 100 % heterofil. Det kan man jo ikke si med sikkerhet før man dør. Plutselig møter man en skikkelig digg jente, og så er man ikke hetero likevel!??

Det blir jo bare latterlig å tenke sånn. Det betyr at man aldri kan gi uttrykk for sine preferanser fordi de kanskje kan endre seg i fremtiden. Hva med å bare godta at folk har forskjellig smak?

Personlig blir jeg ikke seksuelt tiltrukket av menn fra Afrika, midt-østen eller Asia. De gjør bare ingenting for meg, og det er ikke noe jeg kan noe for. Derfor har jeg heller ikke tenkt å be om unskyldning for det.

I tillegg til rent utseendemessige faktorer er det et faktum at mange ikke-vestlige mennesker har et kvinnesyn som er svært avtennende. Så nei, jeg kunne aldri vært sammen med en ikke-vestlig person.

Når det gjelder en vestlig mann fra et annet land kunne det sikkert godt, men i grunnen foretrekker jeg skandinaviske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir kvalm av å se unge norske jenter henge etter en fra midtøsten.

hadde aldri blitt sammen med en jente heller som hadde hatt sex med eller vært i forhold med en fra midtøsten eller afrika.

mener ikke at folk med mørk hud er mindre verdt, men syns de er fint lite tiltrekkende, og er ikke interessert i å ha noe med en muslim å gjøre for å være helt ærlig. heldigvis er det garantert at ingen i vennekretsen hadde kommet drassende med en fra iran for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir kvalm av å se unge norske jenter henge etter en fra midtøsten.

hadde aldri blitt sammen med en jente heller som hadde hatt sex med eller vært i forhold med en fra midtøsten eller afrika.

mener ikke at folk med mørk hud er mindre verdt, men syns de er fint lite tiltrekkende, og er ikke interessert i å ha noe med en muslim å gjøre for å være helt ærlig. heldigvis er det garantert at ingen i vennekretsen hadde kommet drassende med en fra iran for eksempel.

Hvilket tap, hvilket tap. I hvertfall når det gjelder akkurat deg. :trist:

Slike meninger som du spytter ut, er det som får meg til og i hvertfall ikke like "den hvite mann", men heldigvis er du av fåtallet som i det hele tatt evner å tenke sånn.

Du er nok ung... eller veldig bitter.

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne like gjerne vært sammen med en norsk kar (les hvit/vestlig) som en utenlansk kar (les: mørk/ikke vestlig).

Når det relgion og livsyn så måtte det ha vært noe som så klart hadde passet mer eller mindre med hva jeg mener og tror på.

så ikke for relgiøs (enten det er gud eller allah..eller no annet!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med ett forbehold: han kunne ikke vært muslim. Bare tanken byr meg i mot.

Utenom det kunne det kanskje gått. Men kulturforskjellene hadde kanskje blitt store hvis det var snakk om en ikke-vestlig person, så jeg vet ikke hvordan det hadde vært i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg riktignok snart gift, men vil svare hypotetisk allikevel! :)

Utlending: i teorien ja.

Ikke vestlig utlending: Nei!

Definisjon sett i alt: Italiener, spanjol, svenske, tysker, franskmann, amerikaner, hvit sør-afrikaner osv. (tror de fleste skjønner hvor jeg vil hen..) er potensiellt et ja.

Øst-Europeere, sør-amerikanere (gråsone), afrikanere utenfor Sør-Afrika og asiater; Nei.

Har med religion, kultur, syn på oppdragelse osv osv osv osv å gjøre.

Jeg kunne sikkert passet flott sammen med en cubaner eller italiener, mens jeg aldri i verden kunne blitt sammen med en pakistaner, somalier, brasilianer e.l.

Synes ikke jeg trenger så mange grunner, men en av de er jo rett og slett at jeg ikke synes negre og asiater generellt er pene.

Ikke har jeg dårlig samvittighet for det heller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antoiantia
Kunne du vært sammen med en utlending? Hva hvis det var snakk om en ikke-vestlig utlending? Ville det ha spilt noen rolle hvilken religion han hadde?

Og kunne du vært sammen med en som hadde en annen hudfarge enn deg selv?

For å svare selv så kunne jeg nok ikke vært sammen med en ikke-vestlig person. Og det høres nok veldig rasistisk ut, men jeg kan ikke se meg selv sammen med en som ikke er hvit. Jeg får dårlig samvittighet når jeg skriver dette, men det er bare hvordan jeg føler det.

1. ALDRI I LIVET! Jeg stoler ikke på utenledninger, -

2. KUN HVITE GUTTER (amerikansk, svensk, dansk, norsk)

Men norsk nr 1! :)

Jeg er ikke rasistisk - men å være kjæreste = UMULIG.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja,jeg er gift med en.Har alltid blitt mest tiltrukket av mørke menn,vet ikke helt hvorfor :) Men hudfarge har ikke noe å si.Blir jeg forelsket så blir jeg det.Uansett om det er hvit,svart,gul,osv.Har aldri hatt noe "standardtype" som jeg har sett for meg at jeg skulle bli sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenlikne mørkhudede med tjukke mennesker!? Tjukke mennesker representerer en usunn livsstil. Mørkhudede har bare mørk hud.

Det blir veldig dumt å skulle fortelle andre hva de liker og ikke liker. Argumenter om at "man har bare ikke møtt den rette" faller litt i grus - for det argumentet kan overføres til absolutt alle situasjoner.

Om noen ikke tenner på menn med langt pistrete hår, fattige menn, tjukke menn, menn med en forkjærlighet for kommunisme, menn med dårlig klessmak, menn med regulering, ikke-vestlige menn.... Det er deres sak! Man har preferanser på de fleste områder, og at en fremmed skal fortelle en annen fremmed at hennes preferanser er gale blir litt søkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, og for duracellas skyld hadde det ikke gjort noe om man argumenterte for hvorfor, eller hvorfor ikke.

Det er jo greit at ikke alle liker utenlandske, eller norske, osv.., men det er kult å høre begrunnelser da. Elles blir det så innmari platt og med veldig lite mening.

Klarer du ikke å godta at folk har forskjellig oppfatning av hva som er tiltrekkende uten en videre begrunnelse enn akkurat det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...