Gå til innhold

~aprikos' tanker~


aprikos

Anbefalte innlegg

Gjest Ansjoni

Alenetid er superviktig! Jeg er iallefall helt avhengig av det innimellom. Blir jo ikke så ofte nå som man er samboer, så de dagene ansjonikjæresten er ute på noe da koser jeg meg maks alene :)

Hvis du bare har kjent svigermor i et drøyt halvår så er det jo ikke _så_ rart at dere ikke har fått det kjempenære forholdet enda. Det tar jo tid å bli kjent. Virker jo iallefall som om hun er oppmerksom, da!

Trist å høre om mammaen din forresten! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

:vinke: jeg er så lite med om dagen at jeg har hverken fått med meg at du har skfitet nick og startet ny dagbok... :flau: og så ser jeg at det er lenge siden du har skrevet noe her inne i dagboken.. Men håper du snart er tilbake igjen...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoops... :sjenert:

Hadde visst glemt denne litt jeg :(

17. mai var det på med bunaden (som jeg ikke hadde brukt på 3 og lurte fælt på om egentlig passet, og det gjorde den :hoppe: ), og ut å se på russetoget hvor lillesøsteren min gikk. Syns ikke det var lenge siden jeg var russ...men det er det visst ;) Merket det veldig godt da jeg stod der, at det var lenge siden, for sånn oppfører ikke jeg meg lenger :D

Sitter og forbereder meg til muntlig eksamen for tiden, skriver foredrag og lager powerpoint presentasjon. Men kl 14 i dag var det som om noen var her og stjal motivasjonen... Har skriftlig eksamen noen dager etter muntlig eksamen, så det er stort sett eksamensforberedelser det går i om dagen. Gleder meg til å bli ferdig og begynne å jobbe i sommer :)

Men akkurat nå ligger jeg i sofaen og føler meg litt pjusk... Er skikkelig uggen i magen, vært veldig rar i magen den siste tiden og skifter mellom hard og løs mage, luft og ikke luft. Spørs om det er eksamenstiden som tar på, selv om jeg egentlig tar det mer rolig enn jeg bruker å gjøre.

Må vel ta meg en liten dagbokrunde og hilse litt på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Lykke til med eksamenslesinga og eksamen. Muntlig, uff, så skummelt, men det pleier alltid å gå bra, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så kjempeglad i muntlig eksamen nei, men det er mest fordi jeg blir så nervøs på forhånd. Av en eller annen merkelig grunn, så forsvinner all nervøsitet når det faktisk gjelder! Jeg kan godt være kjempenervøs, og slite med å få uttalt ordene riktig helt opp til minuttet før jeg skal presentere noe i forbindelse med studier/jobb, men når det gjelder så er det overhode ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig at du ikke er i form. Men hjelper sikkert når du blir ferdig med muntlig...

Kjenner meg igjen i det at jeg gjerne er nervøs før muntlig, men at det hjelper når du er der.

Håper det går bra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente 79: Takk :) Det gjør det helt sikkert. Men har en hel uke igjen enda, så jeg er egentlig verken stressa eller nervøs. Tror ikke det er derfor jeg er rar i magen, kanskje jeg holder på å bli syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffa over meg selv, i går klarte jeg ikke å skrive noe på foredraget jeg skal ha på muntlig eksamen - så i dag må jeg ta meg sammen og få skrevet det ferdig :)

Er ikke blitt mer syk, men er egentlig ikke blitt noe særlig bedre heller. Masse luft i magen så jeg nesten blir kvalm, kjennes ut som jeg skal ha mensen (men det er jo ikke før om en uke). Nei, dette har jeg ikke tid til. Kroppen får se til å bli frisk, med en gang.

Da skal jeg skrive ferdig foredraget mitt :) Tross alt greit å ha noen dager å øve på før man skal fremføre det som muntlig eksamen.

Har forresten møte med veilederen min nå på fredag om masteroppgaven. Det blir spennende å høre hva hun sier, og om hva hun mener om det materialet jeg har tenkt å bruke i oppgaven - og om hun har noen tips til hvordan jeg kan få tak i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! :hoppe:

Endelig ferdig med foredraget :) Nå må jeg bare lære meg det utenat før mandagsmorgen. Burde egentlig lest til skriftlig eksamen i stedet, men det får bli etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loevinna:

Foredraget handler om perspektiver på samtaler :) Har sett på hvordan rådgivningslitteratur ser på samtaler, og tatt for meg noen metoder innenfor mitt studieområde og hvilke perspektiver disse metodene har på samtaler. Så foredraget hvordan mitt fagområde kan bidra på rådgivningsområdet. Veldig spennende :) Men har aldri hatt foredrag som eksamensform før (i det minste ikke siden videregående, og det føler jeg blir noe helt annet), så jeg aner ikke hva de forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ble ferdig med foredraget :-D

Håper det går kjempebra å fremføre det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marihan

Alltid en god følelse når man blir ferdig med ting :)

Jeg blir også fryktelig nervøs når jeg skal ha muntlig, synes aldri jeg får vist hva jeg kan :/

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente 79: Tror ikke det blir noe problem å fremføre det, bare litt i tvil på hvordan de har tenkt å sette karakter på det :) Men men

marihan: Trivelig at du stakk innom :) Det er jo egentlig ikke muntlig eksamen, er mer at jeg skal holde et foredrag. Muntlig anser jeg som mye skumlere ;)

Lille Ballerina: Spent på karakteren iallefall ;)

---

I dag har jeg sittet på biblioteket og lest til eksamen, og i kveld har jeg vært på cafe med ei venninne jeg ikke har sett siden i mars. Det var koselig det :) Vi hadde myyye å prate om! Litt irriterende at jeg fremdeles sitter med menssmerter en god uke før mensen, men men...

Endret av aprikos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Ok, da misforsto jeg litt.. Foredrag er jo ikke så ille, da gjelder det bare å være godt forberdet og vite hva en skal si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...