Gå til innhold

~aprikos' tanker~


aprikos

Anbefalte innlegg

Velkommen :)

Først litt om hvem jeg er :)

Jeg er ei jente/kvinne på 23 år, bosatt i en av norges største byer. Jeg bor i en tre-roms leilighet med min kjære på 26 år. Vi kjøpt oss leilighet sammen for noen måneder tilbake, og har enda ikke vært kjærester et år. Noen vil kanskje si at det var tidlig, men for meg var det veldig riktig. Livet er for kort til å vente å ikke tørre å ta sjanser :)

Akkurat nå har jeg fått helt dilla på mango. Har allerede spist en i dag, men sitter og lurer på om jeg skal dele opp en til og kose meg med...mango er jo sunt, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ARG!

Jeg klarer ikke å sette meg ned å få begynt og skrevet på innleveringene mine. Jeg studere for tiden til en mastergrad i kommunikasjon, og har flere store innlevering som skal være ferdig til mai...men i dag er jeg ikke helt i form, kvalm og uggen i magen, og da er det ikke så enkelt å komme i gang..sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg oppnevnt veileder for masteroppgaven min. Nå ble alt plutselig veldig seriøst og skummelt, selv om jeg føler meg godt forberedt...

Skulle egentlig vært på trening nå, men jeg klarte selvfølgelig å glemme danseskoene :( Hadde kommet meg helt til busstoppen, tar vel ca 10 min å gå, da jeg kom på at danseskoene lå hjemme. Hadde ikke nok tid til å gå tilbake og hente dem og ta bussen til trening. Så sint på meg selv nå...sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Hei!

Takk for hilsen i dagboka mi :)

Ser du er veldig lik meg - jeg er også 23 år og min kjære blir snart 26 ;) Vi bor også i en av Norges største byer, men ikke sikkert vi bor i den samme da!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Takk for at du tittet innom :)

Så artig at vi er litt like, kanskje bor vi i samme by også :) Hvilken by bor du i da? (send ei mld om du vil)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
I dag fikk jeg oppnevnt veileder for masteroppgaven min. Nå ble alt plutselig veldig seriøst og skummelt, selv om jeg føler meg godt forberedt...

Skulle egentlig vært på trening nå, men jeg klarte selvfølgelig å glemme danseskoene :( Hadde kommet meg helt til busstoppen, tar vel ca 10 min å gå, da jeg kom på at danseskoene lå hjemme. Hadde ikke nok tid til å gå tilbake og hente dem og ta bussen til trening. Så sint på meg selv nå...sukk!

Så spennende med veileder :) alt blir mere endelig, da ja. Er det en veileder du kjenner til fra før?

Hva skal du skrive om forresten?

klem fra ansjoni, som er i full gang med innspurten på sin oppgave :overrasket::forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ansjoni :)

Så koselig at du stakk innom :)

Ja, jeg har hatt noen forelesninger med veilederen før, hun virker hyggelig og er veldig flink. Jeg er litt usikker på om hun er den rette veilederen for min oppgave, men jeg får satse på at instituttet har tildelt meg riktig veileder :)

Planen er så langt å skrive om profesjonell kommunikasjon, forhåpentligvis rådgivning :)

Hva handler oppgaven din om? Så spennende det må være å ha kommet så langt som til innspurten :)

Skal snike meg innom dagboka di og lese litt :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Hei!

Snikleser melder seg.. Spennende med mastergrad! Jeg går 1. året på bachelorgrad, og har allerede begynt å lure på om jeg skal ta master, og hvilken "vei" jeg skal gå. Jeg bor forresten også i en av de største byene i Norge, kanskje vi studerer ved samme universitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Hei!

Snikleser melder seg.. Spennende med mastergrad! Jeg går 1. året på bachelorgrad, og har allerede begynt å lure på om jeg skal ta master, og hvilken "vei" jeg skal gå. Jeg bor forresten også i en av de største byene i Norge, kanskje vi studerer ved samme universitet ;)

Jeg har sneket litt og resonnert meg fram til at du og jeg bor i samme by ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei marihan :)

Hyggelig med sniklesere :)

Mastergrad er spennede, men det er minst like utfordrende...har aldri hatt et så travelt semester før.

Kjempepositivt at du allerede har begynt å tenke på veien videre etter bachelor da :) Det er det som er spennende, å finne sin vei og følge den :) (sender deg en pm om by jeg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Hmm..rådgivning i en av norges største byer, trekker noen konklusjoner om hvor det kan være jeg også :) Spennende med rådgivning,da! Kommunikasjon er jo utrolig viktig,

Skriver om omstilling i arbeidslivet jeg da, hvordan det påvirker mennesker. Utrolig interessant! Rart å å ha kommet så langt ja, man begynner liksom å se slutten på alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..rådgivning i en av norges største byer, trekker noen konklusjoner om hvor det kan være jeg også :) Spennende med rådgivning,da! Kommunikasjon er jo utrolig viktig,

Skriver om omstilling i arbeidslivet jeg da, hvordan det påvirker mennesker. Utrolig interessant! Rart å å ha kommet så langt ja, man begynner liksom å se slutten på alt!

Tja, det er to mulige byer ;) Kan sende deg en pm :) Ja, kommunikasjon er kjempespennende, det samme er rådgivning. Planen er vel å snike meg innenfor rådgiveryrket gjennom masteroppgaven, så får vi se hvor vellykket det forsøket blir ;)

Temaet for oppgaven din er jo veldig sentralt nå da! Høres ut som en veldig interessant oppgave :) Det er godt å se enden, jeg har sett den veldig lenge - jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal komme meg dit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni
Temaet for oppgaven din er jo veldig sentralt nå da! Høres ut som en veldig interessant oppgave :) Det er godt å se enden, jeg har sett den veldig lenge - jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal komme meg dit :fnise:

Hehe, du har heldigvis litt tid på deg :) du skal vel ikke levere før tidligst til jul, eller?

Veldig spennende å skrive oppgave forresten, føler seg som en liten forsker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har heldigvis litt tid på deg :) du skal vel ikke levere før tidligst til jul, eller?

Veldig spennende å skrive oppgave forresten, føler seg som en liten forsker :fnise:

Jeg har masse tid på meg :) Har 60 studiepoeng på masteroppgaven, så jeg skal vel ikke levere før i juni tror jeg. ...men størrelsen på oppgaven er jo også deretter. Gleder meg til å komme i gang :)

Mm..tror på at man føler seg som en liten forsker :) Motiverende å høre om andre som trives med å skrive oppgave og nærmer seg målet sitt. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ansjoni

Det er bare hyggelig :) trives godt med å skrive oppgave, selv om det selvsagt er stunder hvor man ikke er _så_ postiv også ;)

Juni neste år ja, da har du god tid :) men bra du allerede har gjort deg noen tanker, det gjør arbeidet mye lettere!

Vi har bare 30 poengs oppgave vi da. Problemet mitt blir dermed å begrense meg, for oppgaven skal ikke overskrive 60 sider. Ellers tror jeg vi kommer "billig" unna i forhold til andre institutter, kun bestått\ikke bestått, og ingen muntlig forsvaring av oppgaven, og det syns jeg er utrolig deilig. Men vi skriver på engelsk, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til de ikke-så-positive stundene ja ;) Det er da jeg skulle ønske jeg var ute i arbeidslivet :)

Jeg har egentlig oppgaven klar, må vel skrive mellom 80 og 100 sider, og får karakter og må forsvare den muntlig. Menmen... Høres ut som du har det herlig iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og leser litt :-D

Høres spennende ut med 1 år med masteroppgave da :-D Men kan tenke meg det kan bli et problem å begrense seg.

Hadde store planer om master en gang selv. Men ville ha litt praksis i arbeidslivet, og har i grunn trives veldig godt med det.

Dermed blir det vanskelig å gå tilbake på skolebenken.

Kommer ikke til å skje noe med det de første årene i hvert fall. Får litt annet å henge fingrene i.

Ha en fin dag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente 79: Hyggelig at du kikker innom :) Utrolig spennende med masteroppgave, men på samme tid litt skummelt også. Det blir vel travelt nok for deg som venter en liten ja :) Gratulerer!! :) Det er mye mer spennende og enda mer utfordrende enn en master tror jeg ;)

---

Har vært på skolen fra 9 til 15 i dag, obligatoriske greier. Er så sliten i skuldrene, tror ikke stolene og pultene på universitetet er tilpasset ei lita jente på bare 161 cm :sukk:

Nå holder jeg på å bake boller til samboer kommer hjem :) ..og har tatt oppvasken, så jeg håper han blir glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...