Gå til innhold

Skravletråd


Skrållan

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har født. Og jeg har ikke termin før om 4 uker... Jeg fikk en sønn den 17.august, jeg - 7 uker for tidlig... Vi er fortsatt på sykehuset.

Javisst har du det! Gratulerer så mye med sønnen din! En tøfff start for både foreldre og barn har det nok vært, men håper alt går etter forholdene bedre og bedre. Og at det ikke er så altfor lenge til dere kan komme hjem og starte på det normale livet med baby i hus!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trekkoppfuglen: Ja, jeg tar det som et godt tegn at hodet er festet og er langt nede. Jeg startet med modningsakupunktur i går, skal også i morra og to ganger neste uke i følge planen til akupunktøren. Aldri vært på sånt før, så det var litt merkelig. Men merket mye aktivitet i magen i går, så noe skjedde hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovebird og Trekkoppfuglen: Hvor går dere til mordningsak.? Er det i "regi" av jordmor/ sykehus, eller er det noe dere har ordnet privat på vanlig ak.klinikk? Når er det anbefalt å starte med dette?

Er nok på tide å få laget en fødetråd her, Skrållan og Vingedama glimrer mistenkelig med sitt fravær her nå, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på en vanlig akupunkturklinikk. Ei jeg kjenner har gått der før hun fikk sitt barn og var fornøyd. Hun gikk ikke over tiden før hun fikk sitt barn hvertfall. Det er vel anbefalt å begynne rundt uke 37/38 tror jeg. Jeg var 38+1 i går, og skal i morgen og to ganger neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på en privat jordmor klinikk i byen hvor jeg bor. Har kjent mer til kynnerne og hatt mye murringer langt nede siden mandag. I tillegg syns jeg magen har om mulig sunket enda lenger ned, så nå går jeg som ei gås. :fnise:

Betaler 300kr per gang.

Jeg ble kjempe trøtt etterpå, opplevde du også det Lovebird?

I neste uke skal jeg ha to runder med en dag pause for å gi det et skikkelig puff som jordmora sa. Blir jo satt igang neste torsdag, og da håper jeg det er ihvertfall nesten modent. Forrige fødsel var jeg helt umoden da vannet gikk, og det ble en laaaaaang fødsel som endte i ks. Håper inderlig jeg slipper det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Jeg er her! ;) Har bare hatt en stk krevende Ida og syyyyykt tregt nett i det siste, så det har liksom ikke frista å sette seg ned foran pcn...

Ida har hatt litt feber i det siste, og jeg og forsåvidt. Viste seg at frøkna har fått en 2-årsjeksel da, så det har vært en grunn til det innmari dårlige humøret og feberen! Nå er den så godt som igjennom, så jeg håper vi går bedre dager i møte! :)

Magen er fremdeles der, særdeles i veien synes nå jeg da... er lei nå. Og det hjelper ikke at jeg blir bombadert av spørsmål på sms hver dag, gjerne opptil flere ganger om dagen (av samme person altså...), med spørsmål om det ikke skjer noe snart! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Der var du jo, Skrållan! Også med mage enda, da gitt! Men ikke godt å gå til fødsel med feber og shabby form heller, da. Og godt at Ida sin jeksel er igjennom. Hjelper ikke på en utålmodig høygravid med en sutrete 2 åring i hus :snurt:

Ha en fin dag alle sammen! Håper noen føder i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen: Ja, jeg ble veldig trøtt. Og selv om jeg prøvde å være flink til å drikke vann resten av dagen, hadde jeg en lett hodepine da jeg våknet neste dag. Den kom og gikk resten av dagen. Har ikke hatt hodepine i svangerskapet, så jeg regner med det var pga akupunkturen jeg fikk den. Skal på min andre time nå snart, spent på hvordan det blir denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke født, bare sliter seriøst med tilgangen til nettverk etter å ha gått over til telenor mobil nett. Kommer ikke på nett eller blir kasta ut.

Blodtrykket har sunket, så nå kan jeg visst få gå over tida! Men ny kontroll i morgen. Nye beskjeder hver gang.

Ingen tegn til at kroppen går i fødsel. Frustrerende!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da, Vingedama! Var sikker på at du hadde snuppe nr 2 i armene nå, jeg. Men godt at BT har sunket ihvertfall da. Plutselig er du i gang vet du! Satser på at det ikke går mange dagene for deg nå.

Selv har jeg masse nedpress, stikking og murringer om dagen. Er vel tegn på at det modnes sakte men sikkert. Hadde mye av det en god stund før fødsel sist gang også... Vi har enda ikke fått kjøpt seng til babyen, vi. Kanskje på tide snart? Himmel, sengekant og sengetøy er strøket og klart, men hadde vært fint med en seng også.. Vi får ta en tur over grensa til helga. :reise:

Endret av Fioletta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ullevål igjen i dag, og blodtrykket er helt fint.

Var en nyansatt lege der som syntes at det virket litt uklart hva de hadde tenkt å gjøre med meg, så hun fikk hentet en overlege fra Føden for avklaring. Sto i journalen at jeg skulle ta stresstest. Hun syntes ikke det var noe. Så kom han da, den kjekke mannen som hjalp meg da jeg kom frustrert og bekymra med Snuppe-magen i fjor :rødme:

Nå skal jeg tilbake på mandag for vekstkontroll og "dom" i saken. Men noen stresstest blir det ikke, sa han. Skulle ikke ha noe av at jjeg gikk i setefødsel pga stresstest.

Ok.. et kraftig dunk....det hyles fra barnerommet.... ciao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har begynt å skje noe.

Kraftige magesmerter som kommer ca hvet 20-30 minutt, og varer noen sekunder.

Det er jo helt klart et fremskritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vingedama: Hvordan går det? Kanskje du er i fødsel, så spennende! Masse lykke til i hvertfall! :klemmer:

Lovebird: Hvordan gikk akupunkturen? Har du kjent noe etterpå?

Fioletta: Hvordan går det med deg?

Nå skal jeg straks av gårde til akupunktur. Tror hun tenkte å ta noen hinner eller noe i dag, så det blir spennende. Uansett blir det fødsel om tre dager! :)

Ha en fin dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen: Får håpe akupunktur- timen setter igang noe hos deg da! Uansett har du ikke lenge igjen!

Med meg er alt ok, men begynner å bli rimelig lei. Jeg er veldig trett for tiden, og har masse kynnere, nedpress og adre ubehageligheter. Krysser fingrene for at noe skjer før terminen, som jo er over 3 uker til...

Jeg ser i Skrållans dagbok at gutten hennes er kommet!

GRATULERER, SKRÅLLAN!!! Kos deg som tobarnsmamma!!

Ellers lykke til videre til oss andre! :babygutt::babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dumme akupunktur-dama ringte meg 20 min før timen og sa hun ikke kunne komme. Da ble jeg litt sur, hadde vagga meg avgårde til byen for egen maskin (15min å gå) og vagga derfor bare hjem igjen. Hadde en lang liste over ting jeg måtte kjøpe før fødselen, men det gadd jeg ikke da. Så snille mannen og snille gutten vår på 2 år har kjørt meg rundt i ettermiddag. :) Nå tror jeg det meste er i hus til babyen kommer.

Begynte å pakke bagen jeg skal ha med på torsdag i dag også. Så nå er det kun husvask som gjenstår, og den skal taes i morgen.

På onsdag blir det (forhåpentligvis) akupunktur. Så kjører vi gutten til bestemor og bestefar som skal ha han mens vi er på sykehuset. Også blir det fødsel på torsdag, hurra! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen: Har hatt tre akupunkturtimer nå. Etter to av de har det vært mye liv og bevegelser i magen. Skal ikke ha flere timer nå. Jeg skulle heller få meg en time til om jeg gikk på overtid...så vi får se hva det blir til.

Det blir spennende med fødsel på torsdag da! Lykke til!

Gratulerer så mye til Skrållan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.09.2008 kl22.08

Lille Spira kom med rompa først

2770g

lengde ukjent pga seteleie

kom inn med 8 cm åpning og 4 timer etter var det over, uten epidural eller noe!!!

11 timer etter det første taket i ryggen, som kom ved frokostbordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...