Gå til innhold

Skravletråd


Skrållan

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 34 uker, Lubelillen! Og så får vi krysse fingre og bein for at rampejenta snur seg.

31 uker for meg i dag!!! :)

Nå skal vi avgårde til fotografen og se på bilder vi tok av ettåringen vår forrige uke. Gleder meg! Tok bilder av han og meg også (magebilder) (nesten søskenbilder :fnise: ) Tror de ble veldig fine.

Lykke til med eksamen, Trekkoppfuglen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uggen form for tida, småkvalm store deler av dagen og begynner å føle meg stor og tung. Og ennå er det 7 uker igjen.*sukk*

Dagens syte innlegg fra meg.

Håper dere andre har det fint! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at spira har det fint i magen din! Hva syns du om en eventuell setefødsel?

Kan jeg spørre om hva som skjedde sist sv.skap? Jeg har bare fått med meg at du fødte ganske tidlig.

Jeg har lest og lest om snuing/vending og setefødsel til nervene kom og tok meg :) Best å la det gå som det går. Jeg har stor respekt for legene som jobber med dette og antar de tar en klok avgjørelse. Jeg tar liksom den akademiske tilnærmingen til det hele, setter meg selv på siden og diskuterer på saklig og generelt nivå :)

Sikkert en forsvarsmekanisme.

Det eneste problemet jeg har med fødsel enten det er sånn eller sånn, er disse hvitkledde damene som kommer etterpå - når du har fått ut ungen og ikke lenger er VIP-gravid. Disse damene som skal ha deg til å amme og sånn... Der nytter det ikke med akademisk tilnærming, har jeg erfart.

Fikk høyt blodtrykk sist. Ingen andre tegn på at det egentlig var noe galt. Svangerskapsforgiftning kan altså være lumske saker.

Ble sykemeldt, men ingen som forklarte meg hvor alvorlig det faktisk var... Legen og jordmora målte magen og sa det var en liten baby, men de gjorde ikke mer vesen ut av det.

Jeg merket generelt lite bevegelse gjennom hele svangerskapet, men så etter 3 dager!! uten noe som helst tegn til liv, ringte jeg Ullevål og fikk en sjekk. Ble lagt inn, overvåket og plutselig måtte baby forløses med ks i uke 34 pga kritisk lite fostervann, 1749 g og 44 cm stor. Så derfor har Ullevål gitt meg stempel i panna denne gangen :ler: Og det er jeg glad for. Stoler liksom bare på eksperisen og ultralyden, jeg :)

Barnehageoppstarten gikk på en smell denne uka, med sykt barn i 3 dager.

Men med prematurt barn er det litt ekstra service, så vi har fått rek. til barnelege for astmavurdering. Tviler på at vi hadde fått det ellers. KS-barn har vel også større risiko for astma.

Ungen blir syk av å være på bakken. Har vært lite på bakken fordi hun nylig har begynt å krabbe, så lett for mor å holde oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke er nødt til å ta avgjørelsen om jeg skal føde i seteleie eller ikke... tror det hadde vært et umulig valg å ta, det er jo positive og negative sider ved begge løsningene.

36 uker i dag. Bare 4 uker igjen, pluss minus! ;) Håper virkelig han kommer før, for jeg er leeeei. Lei av å være diger, lei av å være tung i kroppen, lei av å slå dører i magen fordi jeg ikke har innsett akkurat hvor stor jeg er... :ler: Og lei av bekkenvondt. Vil ha kroppen min tilbake snart!

Har sånn svievondt i magen i dag og, andre dag på rad. Slitsomt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet til den leie perioden enda. Nå er jeg noen uker etter deg Skrållan, er 33+4 idag. Men jeg har ikke så stor mage, og ikke har jeg noe som plager meg heller (heldigvis), men satser på at jeg blir lei når terminen nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så lei på slutten sist jeg heller. Rakk vel egentlig aldri å bli lei da, for da hadde jeg ingen plager. Nå føler jeg det som om jeg har vært gravid i en evighet siden det ikke er sååå lenge siden jeg gikk med frøkna... Er i tillegg mye tyngre å gå gravid når man har barn fra før, for jeg får jo aldri slappa av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trekkoppfuglen - synes det er lov å syte når vi nærmer oss termin såpass altså, hehe!!

Vingedama - hørtes virkelig skremmende ut forrige fødselen din altså. Eller, ikke ks'et da, men at snuppa sluttet og vokse og sånt.. huff... Utrolig godt at det gikk så bra som det har gått, med tanke på at du gikk i 3 dager uten å kjenne liv før du tok kontakt. Regner med du har lavere terskel for å ta kontakt denne gangen?! Dumt at hun ble syk ved barnehageoppstart, da - håper hun blir fort frisk.

Skrållan - Gratulerer med 36uker!! Skjønner godt at du er lei nå... Begynner å bli temmelig utålmodig selv, jeg... Og jeg er 3uker kortere på vei enn deg, hehe...

Lovebird - lovpris at du ikke har noe særlig med plager!!!

Jeg er 33+0 i dag, og jeg har nedtelling - har forøvrig hatt det en liten stund, jeg, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vingedama: :klemmer: til deg. Høres ut som en tøff opplevelse dere var gjennom sist gang. Godt du får god oppfølging fra sykehuset.

Må si meg veldig enig i din skildring av de hvitkledde damene på barsel. *skrekk og gru*. Håper det blir bedre denne gangen når vi tross alt har erfaring fra før.

Ønsker deg og dine en god helg og krysser fingrene for at jenta di ikke har astma!

Lovebird: Heldig du som ikke har noen plager. Er det ditt første barn? Jeg har sikkert spurt om det før, men for øyeblikket har jeg svært redusert hukommelse. Jeg skylder på eksamen og før-ammetåke. :ler: God helg til deg og!

Skrållan: Enig med deg i at det er tyngre å gå gravid denne gangen. Men jeg syns dette sv.skapet har gått mye fortere. Håper vondtene dine fører til modning eller festing av hodet eller noe annet bra. Må være slitsomt å gå rundt slik i mange uker. :klemmer: til deg og ønsker deg en god helg!

Lassie: :hoppe: for 33 uker! Jeg har også nedtelling, og får noen ganger et snev av panikk over hvor fort tiden går. Her er det svært lite som er klart for et barn til. Men det ordner seg nok. Har dere det meste klart eller mangler dere mye?

God helg til deg og mannen!

Har dere navn til babyen klart? Jeg trodde vi hadde det, men vi har plutselig ombestemt oss. Eller, dvs jeg har ombestemt oss. :ler: Syns navn er forferdelig vanskelig. Klarer ikke å finne et navn jeg liker like godt som sønnen vår sitt navn. Men det ordner seg sikkert. Nå skal jeg krype opp i sofaen, og der har jeg store planer om å bli resten av kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det meste klart, ja. Det lille som mangler er sånt mannen kan fikse mens jeg er på barsel om så skal være.

Vi har navn klart, hatt det lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter! :) Håper jeg slipper å gå rundt med vondter så lenge selv, ellers blir det laaaange uker frem til fødselen...

Vi har hatt navnet klart siden jeg var 7 uker på vei med Ida vi! :ler: Da bestemte vi oss for både gutte-og jentenavn, og nå får vi endelig brukt guttenavnet. Blir en liten Tobias her! :) Og han bør passe til å hete det, for vi har ingen alternativ... :fnise:

God helg til dere alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt sov til 06.30 i dag! Kryss i taket! Endelig ser det ut til at det ordner seg litt med sovingen hans. Har hatt en lang periode hvor han har våknet mellom 4 og 5 og ikke ville sove igjen! Så det har som regel endt med at vi har stått opp i 5-tida og det er TIDLIG!!! Heldigvis har mannen pappaperm for tiden, så han har tatt hovedansvaret for å stå opp tidlig, men allikevel. Hadde håpet at det skulle bli mer normale tider på han til nurket kommer. Siden jeg skal gå hjemme med begge to, så betyr det endel. Også regner jeg med at det er en annen som trenger oppmerksomhet på natten...

Her er ikke alt klart enda. Men etter vi har fått vært på IKEA, så skal det meste være på plass. Har planlagt tur dit om et par ukers tid. Utstyr har vi jo endel av fra før, og søskenvognen er bestilt.

Men navnet er klart. Et enkelt nydelig jentenavn. Hun blir oppkalt etter min mormor som døde for to år siden. Morfar ble så glad når vi fortalte det, han fikk en tåre i øyenkroken da :)

Forøvrig holder jeg på å strikke et rosa vognteppe. Og det er ikke fordi jeg er veldig flink på å strikke for det har jeg knapt gjort siden vi måtte strikke og tove tøfler på ungdomssskolen. Men jeg fikk det over meg at jeg ville lage noe til den lille, så nå er teppet godt igang og det ser ut til å gå ganske så bra. Ingen kompliserte mønster da, er jo mer enn nok å konsentrere seg om rett og vrang... :fnise:

Heldigvis er mamma bedre på strikking enn meg, så både storebror og lillesøster har allerede nok av strikket tøy til høsten setter inn. Tror det er bra det ikke står på meg, for jeg er IKKE rask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lassie: Gjett om jeg gleder meg hver dag for at jeg er i god form!

Trekkoppfuglen: Ja, det er mitt første barn. Har mistet to tidligere (MA), og har brukt fire år på å komme hit (fant endometriose ved lapraskopi). Så nyter hver dag med spark og turning i magen!

Gratulerer med gutten til Lassie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovebird: Så bra det lyktes for dere denne gangen! Skjønner veldig godt du nyter sv.skapet.

Gratulerer til Lassie og mannen! Håper alt er bra med dere. :klemmer:

I dag er det eksamens skriving som gjelder her i gården. Er rett og slett lite motivert, men det går vel på et vis.

Lurer på en ting; har så utrolig mye vonde kynnere for tida, spesielt på natta, men de begynner som regel på ettermiddagen/kvelden. Har også en del nedpress, så han prøver nok å finne en plass i bekkenet mitt. Er det flere som har det slik med kynnere og nedpress? Kan virkelig ikke huske hvordan mitt forrige sv.skap var på denne tida. Men jeg syns egentlig det er litt tidlig med slike plager. Blir lenge til fødsel hvis det skal holde på sånn hele tiden. Skikkelig plagsomt er det.

Jaja, så ble det et syte innlegg fra meg i dag igjen. :gjeiper: Var ikke meningen det skulle bli det, men pytt sann.

Ha en fin dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner noe nedpress av og til. Har litt kynnere, men er veldig ofte jeg ikke kjenner noe til de, merker bare at magen er knallhard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten til Lassie! :babygutt:

Jeg kjenner ikke så mye til kynnere, bare om jeg går langt eller overanstrenger meg. Men nedpress, det kjenner jeg! Får innimellom skikkelig vondt helt nederst ved symfysen, det er så vondt at jeg må stoppe det jeg holder på med for ikke å hyle... Kan virkelig ikke huske å hatt det sånn sist.. det eneste jeg husker da, var at det kjentes ut som om hodet hennes skulle ramle ut mens jeg gikk da hun drev og festa seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Her var det ikke mye liv om dagen.

Hvordan har dere det? Noen som begynner å bli lei?

Vi har nå klart å bestemme oss for navn til gutten. :) Meget fornøyd med det, så får vi bare håpe han passer til navnet. Men det må han, for vi har ingen alternativ. :ler:

Har dere alt klart til babyen kommer? Vi har ikke ordnet noe ennå, tenkte å begynne med vasking av klær og utstyr over helga. Ellers skal vi sette opp kommoden i helga, kanskje..... I hvertfall kjøpe madrass til senga.

Tar det egentlig veldig med ro ang ordning.

Ha en fin kveld, damer! Jeg skal se Grey og spise bjørnebær. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ferie. Og vi har bare nett om kvelden og i helgene, og da har det liksom ikke passet med jenteprat. For da har vingedama sovet. Sover ikke noe særlig om natta og Snuppa våkner dessuten hver natt.

Snuppa slo seg vrang i bhg og vi måtte ha ny tilvenning forrig uke. Hun må sitte i vogna si inne og ute, for der føler hun seg trygg. Så der sitter hun, hele dagen. Har prøvd å l henne ha korte dager.

Spira har nå falt 15% under normalkurven. Tynn rundt magen.

Kjenner lite liv, fordi hun ligger sånn at hun kan strekke ut beina uten å berøre mg. Ganske ille, for jeg har ordre om å følge med på aktiviteten hennes.

Ting går ikke helt som ønsket her.

Fremdeles seteleie. Snuing er ikke aktuelt fordi morkaka ligger foran. Skal ordne time til røntgen i dag, for å se hvilken vei hun skal ut. Estimet vekt ved fødsel på termin er nå 3,2 kg, men den synker jo stadig.... Kan jo nesten være en fordel. Men skal til ny kontroll 11 dager før termin for vurdering. Kanskje hun må ut før, og da blir det ks. De setter meg ikke i gng pga tidligere ks. Men går alt bra, skal jeg i alle fall forsøke meg på en vanlig utpressing :) Fikk valget i går. Jeg er en stor tilhenger av ks, men forrige gang vr det et team som tok seg av Snuppa i over 2 uker og jg hadde god tid til å gro sammen. Nå er det vel mitt ansvar med en gang og hjem etter noen døgn - til en 1åring som har blitt SÅ mammadalt.

Ble advart mot et litt større oppbud av hvitkledde ved setefødsel enn ved vanlig fødsel, men jeg har jo ikke født før. Så hva vet jeg om det??? Skulle passes på av jordmor hele tiden og fødselslege skulle dra ut Spira. Høres bra ut for meg :)

Men de sa at jeg skal legge meg ned og ringe med en gang vannet går. DET bekymrer meg veldig,så nå har jeg i ren panikk erklært at jeg ikke går andre steder enn frem og tilbake til bgh med snuppa, 2 ganger om dagen. Ikke noe lengre trilletur på meg, nei! Er et passe stykke mellom heimen og bgh også... Og mannen er lærer og tar ikke akkurat tlf på sekundet heller. Sånn skal jeg holde på i 4 uker.... :gråte:

Og avtaleboka er full. Ca 3 legebesøk i uka, enten Snuppa eller meg. 15mndkontroll og barnelege pga hosten for Snuppa. Jeg synes ALT kom på en gang her. Så jeg er i alle fall overlykkelig for lat jeg har hamstret av bgh-utstyr osv. Jeg skal IKKE på shopping de neste 4 ukene.

Bra jeg ha spart 2 feriuker, siden fastlegen ikke mener jeg kvalifiserer til sykemelding.

Har plutselig begynt å slite med kvalme. Ikke noe særlig. Men er heldigvis ikke like "lekk" lenger. Kan hoste uten at det går galt :ler:

Ikke feit, men magen er stor nok. Blodtrykket har steget litt og jeg tåler ikke trapper. Bor i 2.etasje. Mer enn nok. Prøver å dressere Snuppa til å krabbe opp trappene selv :)

Endret av Vingedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Vingedama, du skal nå få alt på en gang også. Lykke til fremover! Håper snuppa i magen, begynner å legge på seg igjen.

Vi var på ultralyd i går, skulle sjekke morkakeplassering. Men den hadde dratt seg opp, så det var ikke noen grunn til at det ikke skal bli vanlig fødsel. Og kjønnet fikk vi også spurt om, var litt lettere å se nå når babyen har blitt så stor, og der mener de at det var :babyjente: De estimerte vekten hennes til å bli ca 3.5 kg.

Vi har kjøpt inn en del ting, så de store sakene er vel nokså på plass. Men ikke noe av klær eller kluter er vasket, så det må gjøres. Vogna skal vi hente ganske snart. Må vel også kjøpe noe mere klær tror jeg, de regna med at hun kom til å være over gjennomsnittet på lengde, så da kjøper jeg ikke noe i str 50 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vingedama: Huff da, her var det mye på en gang... :( Lykke til fremover! Synes du er tøff som prøver på å føde vanlig! :)

Lovebird: Gratulerer med jente i magen! :)

Her har vi alt klart. Har hatt det en stund. Er litt glad jeg gjorde alt klart tidligere, for jeg tror ikke jeg hadde orka å gått i butikker nå... :sjenert:

Dagene går sin vante gang her. Var på kontroll på mandag, alt bra med både mor og barn. Har vondt i bekken døgnet rundt nå, våkner hver natt når jeg må snu på meg for det gjør så vondt. Også har jeg pølsefingre når jeg står opp. Så ja, jeg begynner å bli LEI! :ler: Ida har vært hos mamma og pappa nå siden mandag, så jeg har fått slappa av litt. Har bare ligget på sofaen og glodd tv, men hjelpe meg så slapp og trøtt man blir av det! Så jeg gleder meg til hun kommer hjem i kveld, sånn at jeg kommer litt i vanlige rutiner igjen.

Hodet til babyen er ikke festa her, så jeg må legge meg ned om vannet går jeg og. Frister mest å holde seg nærme hjemmet om dagen gitt! Svigermor skal feire 50-årsdag på hytta langt oppå fjellet i helga, men heldigvis tok sambo til vettet og sa at vi ikke kommer. Hadde tatt seg ut om vannet gikk der oppe, langt unna sykehus, og med masse fremmede rundt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...