Gå til innhold

Skravletråd


Skrållan

Anbefalte innlegg

Gratulerer, Vingedama!! Også ble det setefødsel, så flott at det gikk bra!!

Lykke til i dag, Trekkoppfuglen!! I dag blir det baby på deg også! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse Vingedama! :klemmer:

Vi kom hjem fra sykehuset i går med lille M. Fødselen ble lang! Satt i gang med ballong-kateter på torsdag morgen, vannet ble tatt i 20.30-tiden. Fikk drypp en time etter det for å starte riene da de ikke kom av seg selv. Etter det økte riene kraftig, og jeg fikk epidural kl 03. Da ville de gi meg og livmora en pause, så de slo av dryppet i 3 timer slik at vi fikk sove. Kl 6 var det på med drypp igjen. Fikk masse rier, sterke, men korte. Kl 10 ble det besluttet at babyen måtte taes med keisersnitt pga lite fremgang. Litt nedtur der og da, men keisersnitter ble en utrolig positiv opplevelse sammenlignet med forrige gang. Denne gangen var jeg våken og fikk se babyen nesten med en gang.

Lille M var 3456gram da han ble født og 49 cm lang. Godt å komme hjem med han, har det bedre hjemme enn på sykehuset.

Skal innom barsel i morgen for å ta stinget, og sjekke vekten til gutten.

Hvordan går det med damene her? Er det flere som har født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Trekkoppfuglen! Med ny baby og overstått fødsel :) Synd det ble keisersnitt igjen da, er det jeg også frykter, men det får gå som det går. Bare man får en frisk og fin baby i armene, så spiller det jo ikke så veldig stor rolle hvordan den kom til verden.

Jeg er 38 uker i morgen, så nå nærmer det seg mer og mer. Holder meg i aktivitet om dagene, er mye ute og triller og går med "storebror", vasker vinduer og gjør generelt klart til babyen kommer. Håper mitt høye aktivitetsnåvå kan sette litt fortgang i tingene. Mye nedpress og murringer fremdeles, men ikke noe mer enn det :)

Dere andre da? Og Vingedama og Skrållan- hvordan er livet som tobarnsmødre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Vingedama og Trekkoppfuglen!! :klemmer:

Her har jeg travle dager! Sambo begynte å jobbe igjen på mandag, en uke for tidlig spør du meg... Ida har vært litt av en oppgave, hun er så trassig at jeg blir gal snart. Heldigvis er det ikke trass pga lillemann, hun var sånn før fødselen og. Men nå som jeg er sliten pga nattevåk, så merker jeg det så mye bedre! ;)

Ellers går det greit her. Tobias sliter litt med magen sin, men det blir bedre det og. I går kveld spiste jeg riktignok 7 druer, skulle jeg aldri ha gjort.. han har hyla og vræla en god del i natt, stakkars liten... :tristbla: Ellers er han en drøm, han sover når han skal sove (riktignok foretrekker han å sove i armene på en av oss, særlig på dagtid...), er blid og våken i blikket når han finner det for godt å være våken og er tålmodig i forhold til Ida. Hun er jo heeelt forelska i han da, skal kose og nusse hele tiden! ;)

Jeg har lagt ut fødselshistorien min i dagboka mi, for de som måtte være interessert! :) Kanskje vi skal samle alle historiene i en egen tråd etterhvert som alle har født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk ei jente 28.09, 3010 gr og 49 cm. Fødselen gikk som en drøm!

Kom hjem fra sykehuset i går, og har i natt gått oppe med ei som jeg tror har hatt litt vondt i magen... men nå sover hun søtt og har sovet i mange timer allerede.

Noen av dere mer erfarne mammaer som har tips til hva en skal gjøre når de har vondt i magen? Vet ikke om noe spesielt jeg har spist som kan ha gjort det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Lovebird! :klemmer: Så godt at babyen er ute og at fødselen gikk så bra!! Godt å være hjemme igjen tenker jeg :)

Når det gjelder magevondt, så brukte vi Minifom- dråper i en periode når lillegutt var liten. Det får du kjøpt på apoteket. Det skal virke ved å fjerne luftbobler i tarmen til babyen. Hos oss fungerte dette en periode, men det er ikke alle som synes det fungerer, og det frarådes langvarig og ukritisk bruk av det. (pga usikker virkning)

Sukkervann fungerte også fint da skrikinga sto på som verst. Slik lager du sukkervann:

1-2 ss sukker løses opp i 1 dl kokt vann og avkjøles. Så gir du barnet 2 ml i en doseringssprøyte. Kjøp sprøyte på apoteket, og sprøyt inn i munnen til babyen. Slik unngår du at du søler, samtidig som det er vanskelig å måle 2 ml på feelingen :)

Lykke til! Det er ikke så hyggelig med babyer som skriker på kvelden, men det er veldig vanlig! Du får se det an hvis det varer lenge, og nevne det på helsestasjonen for flere råd.

Kos deg med den nyfødte!! (og send litt fødevibber i retning meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har oppdatert fødelista. Er jo sånt jeg har å gjøre om dagen da...

HA EN FIN DAG ALLE MAMMAER OG GRAVIDE!! (hvis det er noen flere gravide enn meg igjen her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lovebird! :klemmer:

Vi bruker også Minifom på Tobias, synes det fungerer fint! :) i tillegg drikker jeg ammete, det skal også hjelpe mot luft i magen til de små. Du kan gi det til babyen og, men så ille har det ikke vært her enda. Holder lenge at han får det gjennom meg enda. Ellers har du jo sukkervann, som Fioletta forklarte så fint :)

Sender masse fødestøv i retning dem som fremdeles venter på smågulla sine!

*************************

***********************

*********************

*******************

*****************

***************

*************

***********

*********

*******

*****

***

*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ml sukkervann på en gang hørtes mye ut. Sebastian fikk sukkervann på sykehuset, som trøst ved blodprøver og sånt - og da var den kanskje 1/2ml tilsammen.

Tror kanskje jeg ville gitt inntil 2ml, etter behovet.

Andre tips for vonde småmager, er å fylle en engangshanske med varmt vann og legge under magen på dem. Dette lindrer og hjelper. (Lærte på sykehuset, og det hjelper hjemme også)

"Massasje" med et par fingre fra venstre mot høyre på magen kan også hjelpe. (Barnets venstre og høyre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å prøve seg frem med hvor mye de evt. trenger, ja :)

Hvordan går det med babymagen, Lovebird?

Vingedama: Hvordan har "store" snuppa taklet enda en snuppe i huset? Er veldig spent på hvordan storebror vil reagere på den lille. De er jo ikke store, våre to storesøsken, så lurer på hvor mye de forstår, og hvor fort de blir vant til å dele mamma (og pappa) med en til.

Dere andre som har storesøsken da? Skrållan- Ida er jo heller ikke store jenta, hvordan har det gått hos dere nå? Er hun sjalu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Ida har taklet den nye tilværelsen bra jeg! :) Hun er veldig flink til å hjelpe meg med Tobias, hun gir han smokken og finner frem rene klær til han. Hun er med på å bade han og, det synes hun er morsomt. Hun er veldig glad i å kose på han, og det er obligatorisk med nattanuss på lillebror før hun legger seg. Men ja, litt småsjalu er hun. Hun blir fort sinna om jeg bruker for mye tid med lillebror (amming og bleieskift feks, samt byssing...). Heldigvis er det bare en gang sinnet har gått utover babyen, da beit hun han over fingrene... ellers finner hun bare på mye tull og fanteri. Håper det går fort over da, for det er ganske stress å være hjemme alene med begge to når hun blir sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går bra med magen. Har tatt meg noen kopper med ammete hver dag, og ser ut som om det går greit.

Hun er flink til å sove, men vil helst sovne på brystet etter å ha rapa. Men hun får nå lov til det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe tegn til baby her :snurt:

Skal til jordmor og tøyes på fredag, håper det skjer noe da. Ellers går det nok ikke så lenge til jeg får overtidstime på sykehuset pga. menstermin og ul-termin spriker med 12 dager. Har jo gått langt over den første terminen nå.. (5. oktober)

Håper det går bra med alle mammaer og dere andre som fortsatt har babyene på innsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi kom på torsdag etter en tøff fødsel. Hun er innlagt intensiven pga en infeksjon, så vi blir på sykehuset en uke til for behandling. Gleder meg til å få tatt henne med hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så masse, Fioletta! :klemmer:

Hvordan går det med resten? Lite tid til å være her inne nå, men kommer nok sterkere tilbake etterhvert.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...