Gå til innhold

Skravletråd


Skrållan

Anbefalte innlegg

I dag er det endelig en temperatur jeg kan leve med igjen, 21 grader og en del skyer. Liker ikke varme til vanlig, og kan ikke si jeg trives som gravid i nesten 30 grader og knall sol. Klage, klage, klage. :ler:

Nå skal vi ut å gå tur, sikkert kjøpe en is og vasse i vannet på stranda som ligger ikke langt fra oss.

Ha en fin dag, alle september/okotober-mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det regna i natt og i formiddag, så det har vært greie temperaturer igjen! :) Var i allefall godt å kunne sove uten å få heteslag! ;)

Ha en superfin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har guttungen dratt av gårde med pappan sin for første dag i barnehagen på 3 uker. Jeg syns det var litt rart og trist, men han var strålende fornøyd. Mammahjertet blødde litt og trengte derfor litt trist. Det ble da vafler til frokost (røre laget i går). :sjenert: Dog laget på speltmel, men allikevel. Er neppe den kosten legen anbefaler, men men. Det var uansett veldig godt! :fnise:

I dag regner det her, passer meg aldeles ypperlig. Hevelsene i bena og fingrene er nesten helt borte. I dag skal jeg en tur på kafe med ei venninne, vaske hus og forhåpentligvis begynne på prosjektplanen min.

Håper dere alle har det fint.

I morgen er det 12 uker til lillebror kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam nam, vafler til frokost hørtes godt ut! :) Må skjeie ut innimellom vet du! ;)

Her er det litt sol i dag, men mye skyer. Er ikke mer enn max 20 grader ute, så det er levelig. Koser meg inne med Ida i dag, i kveld skal vi på visning! :) Må flytte før lillebror kommer, vi hadde egentlig tenkt å flytte til hjemstedet - men der er det visst klin umulig å få leilighet... så da blir vi kanskje i Trondheim litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vær i Oslo de siste dagene :fnise::regn:

11 uker til Spira kommer- håper egentlig hun kan komme litt før. så vi kommer med i august-gjengen når vi søker bgh-plass :ler: Og jeg gruer meg sånn til alt som skal skje før vi er på plass på fødestua og til selve fødselen, at jeg går helt rundt meg selv.

Ellers: Alt er klart, med unntak av den store flytteprosessen - Snuppa skal flytte inn til storebror (min stesønn, 50 %, 11 år). Jeg orker ikke tanken på å flytte henne inn på det andre rommet! Hun er så liten!!!! Helst vil jeg ha henne i senga vår, gubben kan egentlig bare flytte ut på sofa`n :fnise:

Lurer på hva som skjer med meg om 1 mnd når hun begynner i barnehage....

Var ikke noe problem for meg å gå fra henne med pappa`n.

Godt vi får et barn til. Nå må jeg la andre passe på Snuppa, liksom :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med å grue seg litt til ungen begynner i barnehage. Jeg syns det var helt pyton de første ukene. Kunne ikke skjønne hvorfor gutten skulle begynne så tidlig. ( Han var 13 mnd, så det var ikke SÅ tidlig som jeg ville ha det til). :fnise:

Etterhvert så jeg hvor godt han trivdes, og da var det ikke like ille lenger.

I dag regner det her, syns egentlig det er ganske godt. Var ute og gikk en liten tur isted. Merker jeg begynner å kjenne det mer og mer i bekkenet. Liker ikke det noe særlig. Samtidig er jeg glad for hver dag som går uten at jeg merker masse til det. I forrige sv.skap fikk jeg bl allerede i uke 24.

Nå skal det sies at jeg jobber svært lite denne gangen. Forrige gang jobbet jeg fullt i en svært krevende jobb, og det tæret nok mer på bekkenet enn å være student som jeg er nå. Men det blir veldig lite jobbing med prosjektplan som var det egentlige målet disse dagene og ukene. Må nok begynne i neste uke.

Ha en fin fredag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg en tur i byen, og på vei hjem møtte jeg en bestemor med barnebarn. Hun begynte med en gang hun så meg å peke på magen min og spørre barnebarnet om hva han trodde var inni den store magen. Jeg stoppet og lot henne peke og styre på. Helt plutselig sier hun at det kan da ikke være lenge til du skal føde. Joda, det er fortsatt 2,5 mnd igjen svarte jeg da. Hun ble helt paff og ganske flau.

Må jo bare le av det hele. Syns egentlig det er ganske irriterende at helt fremmede skal kommentere magen min, men slik var det sist gang og.

Hva hadde dere sagt? Får dere kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, får høre det flere steder at jeg er så stor og at jeg umulig kan ha termin i september! Men altså, magen ligger akkurat på den røde streken, så såååå stor kan jeg ikke være! ;) De får bare holde på, jeg vet jo at jeg er normalstor.

Neste gang noen kommenterer magen, så har jeg litt lyst å komme med en fiffig kommentar tilbake (a la jeg er feit, du er stygg - jeg kan slanke meg eller noe sånn...), men jeg tør ikke... kunne sagt det til kjentfolk, men ikke fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke magen din så veldig stor ut på bildet i dagboken din.

Det virker som folk tror det er greit å kommenter alt når man er gravid. Da jeg gikk gravid sist, kommenterte svigerfar at jeg hadde lagt på meg, så stor jeg var etc hver eneste gang vi møttes. Ble ganske lei av det etterhvert, og han er jo familie til og med. Denne gangen har han ikke sagt noe, tror nok svigermor har tatt en prat med han. :fnise:

I dag har jeg ommøblert på soverommet for å gjøre plass til babysenga. Er fortsatt en stund til babyen kommer, men i dag fikk jeg ånden over meg. Og da må jeg bare gjøre det. :ler: Ble ganske fint, så nå er det plass til senga og en kommode til den lille. Har bare to soverom der vi bor, så lillegutt må nok ligge hos oss en stund. Eller, egentlig har vi tre soverom, men da må ungene ligge alene på loftet mens vi ligger nede. Og det har jeg ikke lyst til når de er så små. Vi er midt oppi tomte kjøp, så det blir nok bygging om ikke alt for lenge. Gleder meg til å få stort og nytt hus! Bor i et hus fra 1914 nå, og det merkes. Masse masse vedlikehold.

Ha en fin søndag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på 3D-ul og sniktittet på jenta vår. Det var fantastisk! Vi fikk ikke optimale bilder, fordi hun lå med hendene foran ansiktet mye av tiden, og ville ikke flytte stort på seg. Men fikk noen glimt innimellom. Så skjønn atte!! :rødme:

Er 27 uker i dag, og magen begynner å ta skikkelig form. Har nå gått opp 8 kg. Babyen ble på 3d ul estimert til å bli 3,7 ved termin. Det stemmer i forhold til symfyse-fundusmålet også, hvis jeg sammenlikner med storebror. Han lå godt over streken fra uke 20 og utover, mens jenta holder seg midt på. Storebror var 4,3 kg, så jeg håper hun blir litt mindre. Da øker kanskje sjansen for å få til en vaginal fødsel denne gangen også.

Ha en god kveld, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passerte 30 uker på tirsdag, så nå er nedtellingen i gang her. Særlig siden jeg ble sykemeldt i uke 31 sist, med forbud mot å gjøre noe som helst og Snuppa måtte ut i uke 34.

Føler meg plutselig mindre gravid i dag, men har hatt 3 sykedager og er dermed ganske uthvilt nå. Slit å jobbe 100 % selvom jeg ikke akkurat gjør så mye annet enn å være på KG :ler:

Snuppa flyttet ut i går kveld og sov til kl seks for første gang! Men hun var full av paracet pga nye tenner, så vi får se hva som skjer når hun blir "normal" igjen. Gubben sov sammen med henne, så jeg kunne virkelig slappe av i dobbeltsenga.

Mangler bare bilstol til Snuppa og bleier til Spira, så tror jeg vi har ordna alt.

Skal pakke bagen snart. Gubben mente det var en ide, siden han hadde litt trøbbel med å finne ting til meg i fjor da madammen plutselig havna på sykehus.

Kontroll på Ullevål om 1 uke, så da får jeg se Spira igjen. Har vært veldig stille fra henne i det siste, men merker henne i alle fall litt. Prøver å ikke bekymre meg. Noen som teller spark????

God helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ferie???

Har flyttet inn på eget kontor i ferien, så nå sitter jeg her og gjør ingen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en eneste lang ferie for tiden, jeg! :fnise: Var ferdig med mammapermen i mai, og hadde ingen jobb å gå tilbake til pga at jeg gikk i et vikariat frem til permisjon med storebror startet. Så nå gå jeg bare hjemme frem til neste fødsel. Er registrert som arbeidssøker, men ingen som vil ha meg, gitt. Ikke så veldig rart kanskje. Helt greit er det også, for noen må passe storebror. Jobbjakten får starte neste høst.

Nå har vi vært på hytta noen dager og kost oss. Pappa er også hjemme nå (har pappaperm) så nå har vi det som plommen i egget alle tre!

Har fått shoppet litt mer til spiren da. En høst-dress. Rosa nydelig med ører (Name It) og et par pysjer. Men nå SKAL jeg gi meg. Har ei venninne som fikk jente for et par år siden. Hun har sagt det bare er å komme og plukke hva jeg vil. Og jeg vet hun har masse fint som knapt ser brukt ut. Er bedre for økonomien det. Og miljøet også, hvis man skal være SÅ korrekt.. Men det er MORO å handle!!!!!!!!!!!!!!!!!

Storebror har lært seg å gå! Det er gøy. Han er IKKE helt stødig enda, men han går ganske så mange skritt imellom oss når vi lokker og klapper og blegeistrer oss. Tror han synes det er veldig gøy selv også, han blir mektig stolt, deiser ned på rompa og klapper og ler :ler: Så da skriver vi 13 mnd på første skritt i boka hans.

Ha en god dag i varmen, dere! (for dere som har varme i dag) Vi skal på stranda!!! :briller:

Og Vingedama- ha en fin dag på kontoret ditt! Høres ikke ut som om det er så ille der heller da. Og håper spiren holder seg i magen lenger denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt "ferie" i snart 2 år jeg! :fnise: Har vært hjemme med Ida siden hun ble født! ;) Men det er vel på tide å finne seg jobb neste år på denne tiden vil jeg tro. Blir litt rart å gå ut i arbeidslivet igjen etter 3 år hjemme, men det har vi bare godt av alle sammen.

Her har vi ikke så fint vær i dag. Sola titter frem innimellom, men det er ikke så varmt. Ida vil helst være ute og leke med den nye sykkelen hun fikk i går, men jeg har så innmari vondt i halsen, ryggen og bekkenet - så jeg vil helst holde meg i sofaen. Så vi er ikke helt enige i dag! :ler:

Har fått kjøpt kommode til lillebabyen, og den er nå fylt opp av klærne hans! :rosasmil: Så det begynner å bli klart for ankomst her, skal kjøpe det siste vi trenger i Sverige når vi reiser dit på søndag tenkte vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ganske kjekt å jobbe når alle andre har ferie, ja... Tar meg noen turer rundt kvartalet rett som det er. Babybutikker på hvert hjørne. Prøver å bare kikke.

Snuppa har flyttet inn til storebror, men det er hurramegrundt for tida. Jeg ble syk og så ble hun syk, og så kom det jaggu en masse tenner i tillegg. Siden den natten hun sov til 06 har hun ikke sovet i det hele tatt. Bare hoster og hyler. Vi har ikke fått avvent nattflaska kl 03-04 heller. Må nesten skje snart... Kan ikke ha to som skal ha mat på natta og nå er det bare 9 uker igjen!!!

Og med sånne tilstander i heimen er det heeeelt ok å sitte på jobb mens gubben forsøker å få Snuppa til å spise og sove :fnise:

Klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på UL/måling av blodgjennomstrømming.

Vi får visst ei lita dundre med normal vekt denne gangen, ser det ut til :ler:

Skal tilbake om 3 uker. Ganske kult å være VIP-gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så heldig du er som får flere UL! :) Tror jeg skal snakke med legen på neste kontroll jeg og, og få en vekstmåling... Er så mye som tyder på at termin er feil, og jeg vil gjerne vite hvor stor klumpen er før jeg presser han ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg veldig priviligert. Kan ikke skryte nok av den oppfølgingen jeg får.

Til tross for høyt blodtrykk og liten mage, var det jeg selv som tok kontakt med dem i fjor og de fastslo at her var det ikke bra. Jordmor og fastlege skulle visstnok ha henvist meg til vekstkontroll, men nei...

Min lille ligger visst i seteleie. Håper hun skjønner at hun skal snu seg.

Ikke rart jeg har følt det som om en melon holdt på å presse seg ut der nede. Hele rompa ligger og trykker, jo! :fnise:

Vaaarmmmt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig av JM og lege, bra du tok saken i egne hender! :) Ja, vi får tro snuppa snur seg i tide! Han her ligger i hodeleie han, virker som om han prøver å feste seg litt om dagen! Det stikker og presser godt på iallefall! :)

Jaaaaaa, det er vaaaaaaaaaaaaaaaarmt i dag! Savner et vindpust jeg... Men vi skal vel ikke klage når vi endelig har fått finvær! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at snuppa di snur seg, Vingedama. :)

Kjenner meg igjen i det å være VIP-gravid ja. Ganske greit når det ikke er noe kjempe alvorlig i hvertfall (snakker kun for meg selv). Har selv fått ul hver 7.uke gjennom hele sv.skapet og syns det er like gøy hver gang.

Jeg vet jeg ikke skal klage, men varmen slår meg helt ut. Har lavt blodtrykk, og når det er så varmt som nå går jeg rundt og svimler hele tiden. Svimte av før i dag, var bare borte et lite øyeblikk, men syns ikke det er noe særlig for det. I tillegg er jeg alene denne helgen, mannen og gutten er hos svigers. Veldig godt med en helg alene, men litt rart og tomt også.

Ønsker dere alle en fin helg videre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...