Concertina Skrevet 23. april 2008 #161 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg føler av en eller annen grunn at hvis jeg veit kjønnet på babyen, så får man et "nærere" forhold til babyen i svangerskapet. Da kaller man babyen enten han eller hun, i stedet for at det bare er et "intetkjønn". Føler at det blir mer menneskelig da man har et kjønn å gå ut fra! Kan hende dette er HELT feil, men det er nå hva jeg tenker nå da... Vet ikke jeg, tror jeg kommer til å ha et vel så nært forhold uansett... Det er vel litt opptil en hver hva man har lyst til Synes det er koselig å ha noe hemmelig, og spennende også! ...men dersom det er en liten gutt i magen så "risikerer" vi vel at vi ser det selv på UL i uke 17 Consertina, tror ikke du trenger å være så utrygg!! De fleste føler nok litt sånn at man gjerne skulle sett det lille hjertet på skjermen før man tør å spre det glade budskap.. Men de fleste er jo ikke på UL før i uke 17-18. Du kan nok trygt fortelle det!! Jeg tror nok vi kommer til å fortelle det ja... men det ligger å vaker slike forferdelige historier som man leser på nettet... Menmen, jeg tror vi kommer til å ta sjangsen rett og slett, er mye morsommere å si det ansikt-til-ansikt enn over telefon/nett! Men godt å se at andre mener det er trygt! *Mim* : hodepine er ikke noe morsomt! Håper det går over fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 23. april 2008 Forfatter #162 Del Skrevet 23. april 2008 Vet ikke jeg, tror jeg kommer til å ha et vel så nært forhold uansett... Det er vel litt opptil en hver hva man har lyst til Synes det er koselig å ha noe hemmelig, og spennende også! ...men dersom det er en liten gutt i magen så "risikerer" vi vel at vi ser det selv på UL i uke 17 Jeg tror nok vi kommer til å fortelle det ja... men det ligger å vaker slike forferdelige historier som man leser på nettet... Menmen, jeg tror vi kommer til å ta sjangsen rett og slett, er mye morsommere å si det ansikt-til-ansikt enn over telefon/nett! Men godt å se at andre mener det er trygt! Selvfølgelig, opp til hver og en hva man føler for. Godt man har et valg! Hihi...ja, er det en gutt er det vel en "fare" for at dere ser det selv! Slike historier ja..huff...må bare prøve å hoppe over dem, jeg, har jeg funnet ut... I går tok jeg meg selv i å plutselig sitte å lese om premature barn og slike pusteproblemer de ofte kan ha, slik at man må styre med O2-masker i opptil flere år... Det var ikke noe lurt å lese om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 23. april 2008 #163 Del Skrevet 23. april 2008 Vet ikke jeg, tror jeg kommer til å ha et vel så nært forhold uansett... Det er vel litt opptil en hver hva man har lyst til Synes det er koselig å ha noe hemmelig, og spennende også! ...men dersom det er en liten gutt i magen så "risikerer" vi vel at vi ser det selv på UL i uke 17 Jeg tror nok vi kommer til å fortelle det ja... men det ligger å vaker slike forferdelige historier som man leser på nettet... Menmen, jeg tror vi kommer til å ta sjangsen rett og slett, er mye morsommere å si det ansikt-til-ansikt enn over telefon/nett! Men godt å se at andre mener det er trygt! *Mim* : hodepine er ikke noe morsomt! Håper det går over fort! Hvis du sier at du ikke vil vite kjønn, så klarer de fint å unngå at du ser det Vi var på 3D-UL sist, og det gikk kjempefint uten å se kjønnet. Etter 12 uke, gå de aller flest svangerskap bra da, så jeg synes ikke du skal gå og bekymre deg for det Vi tenkte ikke tanken på at det kunne gå galt, og det er jeg veldig glad for nå. Det gjorde at jeg gledet meg stort over graviditeten og nøt hvert øyeblikk. Alle minnene jeg har om englegutten vår er gode og positive. Nå har jeg ingen følelser og klarer ikke engasjere meg i svangerskapet. Føler at jeg står på utsiden av meg selv. Vet jeg er gravid, men klarer ikke innese det eller glede meg. Og det gir meg litt dårlig samvittighet for dette barnet. For det er jo absolutt ikke uønsket, men dessverre veldig vanskelig å forholde seg til. Den følelsen unner jeg ingen andre. Så jeg håper dere alle klarer å glede dere over svangerskapet, selv om jeg dessverre er et bevis på at det ikke alltid ender godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 25. april 2008 #164 Del Skrevet 25. april 2008 Skjønner at det blir litt spesielt for deg, Eyore. Kanskje det blir bedre når du kommer lenger ut i svangeskapet? Jeg har også dårlig samvittighet fordi jeg ikke klarer å glede meg helt. Er veldig sliten av kvalme og hodepine nå, og det siste jeg ønsker meg i huset nå er baby og bæsjebleier... Vet jo at det blir annerledes når babyen først er der, jeg pleier å bli bråforelsket i dem. Men akkurat nå føles det fjernt, er jeg redd. Har begynt å få litt mage nå! Ikke så mye babymage, er nok mer livmora som dytter alt det andre oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 26. april 2008 #165 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg må smile hver gang jeg ser signaturen din, Monica85. Jeg har også en Mini - men den er i garasjen Når det gjelder meg og mitt forhold til Min Lille Mulighet, så er det liksom ingen sammenheng mellom den ekstra streken på graviditetstesten og sånne babyer som man ser rundt omkring :klø: Det er enda mindre sammenheng til sånne hypre 3-åringer som sitter ved siden av en sliten mamma på toget og holder støynivået oppe for hele kupeen. Det er i hvertfall ikke resultatet av den ekstra streken, det er HELT sikkert! Det har overhodet ikke gått opp for meg at jeg skal bli mamma. Selv om jeg jeg tok meg i å stryke meg på magen og tenke noen redde tanker da jeg kjørte på en svart katt... Er dere flinke til å spise 5 om dagen, fisk og variert og alt det der? Jeg har ikke vært flink i det hele tatt, men har full skjerpings nå. Noen som vil være med i en liten "motivasjonsgruppe"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 26. april 2008 #166 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg burde absolutt bli flinkere, men så lenge jeg er så kvalm er det mye jeg ikke har lyst på i det hele tatt - fisk for eksempel. Jeg spiser meg junk enn noensinne! Kan bli flinkere på frukt og grønnsaker - skal prøve fem om dagen nå framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 27. april 2008 #167 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg har vært mye svimmel og besvimt av og til, men det har vært lenger uti svangerskapet. Har hatt lavt blodtrykk - plagsomt, men heldigvis ikke farlig. Har vært plaget med mye hodevondt i det siste, og i dag er det spesielt ille. Hei hei! Inne og sniker litt her jeg.... Jeg har selv vært plaget med hodepine. Da jeg gikk til naprapat (for rygg og bekken) nevnte jeg at jeg hadde hodepine. hun trykte på noen punkter i nakke/hodet. Og siden den behandlingen har jeg ikke hatt vondt i hodet en eneste gang (bank i bordet...). Det er kanskje verdt og prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 27. april 2008 #168 Del Skrevet 27. april 2008 Eeyore: skjønner godt at det er vanskelig å glede seg over svangerskapet denne gangen, men det går seg nok til og du bør absolutt ikke ha dårlig samvittighet ovenfor barnet... Når det kommer ut så vil det jo være solstrålen din uansett og jeg er sikker på at morsfølelsen kommer! Jeg forsøker å ikke bekymre meg så mye, det ordner seg vel og de aller fleste går jo i gjennom et svangerskap uten problemer så... Enn så lenge så ser jo alt normalt ut og det vokser helt klart et eller annet der inne så Er dere flinke til å spise 5 om dagen, fisk og variert og alt det der? Jeg har ikke vært flink i det hele tatt, men har full skjerpings nå. Noen som vil være med i en liten "motivasjonsgruppe"? Huff... Enn så lenge så er kostholdet mitt verre enn det var før jeg ble gravid! Men så lenge jeg er kvalm og har dårlig matlyst så prioriterer jeg å rett og slett spise det jeg vet jeg klarer å holde på og har lyst på... Satser på at dette tar seg opp i andre trimester rett og slett, for jeg klarer ikke engang tanken på fisk nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. april 2008 Forfatter #169 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Jeg må smile hver gang jeg ser signaturen din, Monica85. Jeg har også en Mini - men den er i garasjen Når det gjelder meg og mitt forhold til Min Lille Mulighet, så er det liksom ingen sammenheng mellom den ekstra streken på graviditetstesten og sånne babyer som man ser rundt omkring :klø: Det er enda mindre sammenheng til sånne hypre 3-åringer som sitter ved siden av en sliten mamma på toget og holder støynivået oppe for hele kupeen. Det er i hvertfall ikke resultatet av den ekstra streken, det er HELT sikkert! Det har overhodet ikke gått opp for meg at jeg skal bli mamma. Selv om jeg jeg tok meg i å stryke meg på magen og tenke noen redde tanker da jeg kjørte på en svart katt... Er dere flinke til å spise 5 om dagen, fisk og variert og alt det der? Jeg har ikke vært flink i det hele tatt, men har full skjerpings nå. Noen som vil være med i en liten "motivasjonsgruppe"? Haha!! I garasjen, ja!! Får da virkelig ikke håpe at det er en sånn mini jeg får i november.. Blir nok skiftet litt i signaturen etter UL Tihi.. Jeg prøver å være flink til å spise en del frukt. Men om jeg klarer fem hver eneste dag, det tror jeg ikke... Noen dager er jeg kjempebestemt på å spise MASSE frukt, og da kan jeg sitte og gomle i evigheter. Andre dager er jeg ikke fult så flink... Men jeg kan nok ganske sikkert kan si at jeg spiser minst en frukt HVER DAG! Så det er da bedre enn ingenting.. Når det gjelder fisk er jeg skikkelig dårlig... Vi har et lite samboerproblem der... Jeg vil gjerne ha butikk-fisk, (kanskje sånn som mange ikke ser på som fisk i det hele tatt...), som fiskekaker, fiskeboller, fiskegrateng, fiskepinner, osv.. Samboeren vil helst kun ha sjølfiska fisk... Jeg har fortsatt ikke "lært meg" ordentlig å spise "ordentlig" fisk, syns det at man må sitte og pirke ut bein og slik ødelegger hele måltidet. Sånn "pirke-mat" er jeg rett og slett ikke fristet av... Hvis noen har noen gode ideer, tips og oppskrifter til meg, så JA TAKK!!! Men etter at jeg fant ut at jeg var gravid, har jeg faktisk tenkt litt ekstra på dette med fisk, og vi har hvert fall en gang spist fiskekaker, en gang fiskepinner og en gang fiskeboller. Mer kan jeg vel ikke skryte av... Jeg har kjøpt en pakke lakse-filet da!!! Den ligger godt nede i fryseren..... Hei hei! Inne og sniker litt her jeg.... Jeg har selv vært plaget med hodepine. Da jeg gikk til naprapat (for rygg og bekken) nevnte jeg at jeg hadde hodepine. hun trykte på noen punkter i nakke/hodet. Og siden den behandlingen har jeg ikke hatt vondt i hodet en eneste gang (bank i bordet...). Det er kanskje verdt og prøve? Godt det er noen litt mer erfarne som kan stikke innom med tips til oss også!! Endret 27. april 2008 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. april 2008 Forfatter #170 Del Skrevet 27. april 2008 Tror egentlig ikke man skal være så opphengt og fanatisk på dette med kosthold heller jeg... er man dårlig så er det viktigste å få i seg noe som man klarer å holde på. At man får i seg noe mat i det hele tatt... Og ellers tror jeg bare at man skal ha et så variert kosthold man klarer. Man kan jo ikke bli så fanatisk at man sitter å tvinger i seg mat man ikke liker heller... Tror heller ikke man trenger å være så fryktelig bekymret for at "DET kan jeg ikke spise, og DET kan jeg ikke spise, og DET kan jeg ikke spise og ikke DET..." Tror det meste går med et normalt inntak. Det er bare det at det er forskjell på bruk og misbruk. Det er det jo for ikke-gravide også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 27. april 2008 #171 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg pleier å ha et bra kosthold, liker å gå lage mat, abonnerer på grønnsaker og frukt så vi må pent spise det opp, og kjøper "dyrt" kjøtt og fisk, det vil si, ikke halvfabrikata eller ferdigmat, men karbonadedeig, Stange-kylling, Grøstadgris-bacon og andre godsaker. Middag her i huset pleier å være rimelig variert, og alltid med masse grønnsaker. Ironisk nok har vi sluttet med det nå. Jeg orker ikke å lage mat, er så mye lukter, det frister ikke og jeg klarer ikke å komme på noe jeg har lyst på. Det beste er å sitte i stuen og bare få en tallerken med ferdig mat. Samboer er flink å lage mat, det er ikke det, men han er ikke så flink å komme på noe å lage, og der skorter det litt på innsatsvilje hos meg også for tiden. Her om dagen måtte jeg lage middag fordi samboer kom sent hjem, og det eneste jeg orket var å hive en First Price-lasagne i ovnen, sove til den var ferdig, og så spise lasagnen med ferdigkjøpt hvitløksbrød. Ganske langt fra normalen, med andre ord. Syns jo egentlig ikke kjøpelasagne er godt, smaker ingenting. Kompenserer med å lage smoothies om kvelden av og til, men nå har det blitt en stund siden sist. Så ja, jeg sliter med å ha et OK kosthold, selv om det knapt har vært så viktig før... Det snur nok snart håper jeg. I dag er jeg alene hjemme til fire, og må nok finne på noe i dag også. Orker ikke å tenke ut noe lurt engang, blir vel noen knekkebrød til samboer kommer og redder meg. --- For å være litt løsningsorientert og ikke bare sutrete, et tips er jo å lage opp litt og fryse. Vi pleier f.eks. alltid å ha bokser med ferdig kikert- og purreløksuppe fra Jamie Olivers oppskrift i fryseren, typisk nok er vi tom nå. Tenkte å lage en ny porsjon snart, det er både sunt og godt, og supert å varme etter jobb. Vi har også poser med bolognesesaus med masse selleristang, løk og gulrot i, grov pasta med saus er jo ikke det verste man kan spise. Eller det er lett å lage lasagne eller en slags minestronesuppe. Tenkte også å lage opp noe fiskegrateng og fryse. (Men har strengt tatt tenkt på det i flere uker, uten å ha orket). Ellers kan man jo legge listen så høyt som man orker. Jeg mener at ferdigkjøpte fiskekaker, skinkebiff, en kotelett eller lignende med masse wokede grønnsaker til ikke er så gale, og det tar jo ikke så lang tid å lage heller. Bama har jo kommet med ferske, oppkuttede wok-grønnsaker, så det på Meny her om dagen, og da er det jo fort gjort, uten for mye eksponering for lukt. Og fire frukter most sammen i hurtigmikseren er mye lettere å få i seg enn fire frukter spist seperat. Her tar vi de snarveien som kan. Nå skal jeg gå og spise noen gulrøtter, det fikk jeg plutselig lyst på nå, og vi har sånne gode med busk på. Uansett, det er ingen som kan forvente at vi skal legge om matvanene på dagen og bare spise sunt og variert, og jeg syns ikke at vi skal ha dårlig samvittighet fordi om vi ikke får det til heller! --- En ting til, kjøpte Wii Fit i går, det var veldig morsomt! På grunnlag av parametre som bmi, noen balanseøvelser og holdning, regner spillet ut en Wii Fit-age, og gjett hva jeg fikk? 38!! Altså 12 år over min egentlige alder. Må bare le av det, grunnen var elendig resultat på balansetestene, men her må det trenes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 27. april 2008 #172 Del Skrevet 27. april 2008 Scheherazade: kjenner meg *veldig* igjen... vi har gått fra å ha et veldig godt og variert kosthold med bare ferske og "skikkelige" ingredienser til å spise endel halvfabrikat og "kjedelig" mat... Mye fordi jeg ikke er i slag, takler ikke lukter, er kvalm konstant... Sambo er kjempeflink til å lage mat og har forsåvidt innsatsvilje til det, men siden jeg ikke klarer å gjøre så mye hjemme (bare bevegelsen man bruker når man tømmer oppvaskmaskinen gjør meg kvalmere... blæh!) så er det han som gjør unna mesteparten av det forefallende husarbeidet, og da blir det ikke helt tid og ork til å lage skikkelig mat... Jeg håper virkelig at dette snur snart slik at vi kan gå tilbake... Nå er det jo snart sommer og da blir det mye grilling heldigvis, det skal jo ikke *så* mye til for å lage skikkelig god grillmat... Hørtes lurt ut å lage og fryse ned middagsporsjoner, får se om man får tatt seg selv i nakken og gjort noe slikt etterhvert... Men jeg har tenkt på å bake brød i snart to uker, kjøkkenmaskina har stått klar på benken, og jeg har fremdeles ikke kommet så langt... Men kanskje i dag? Hadde vært så godt med skikkelig grovbrød! Kos deg med Wii Fit, høres morsomt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 27. april 2008 #173 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg som trodde jeg skulle slippe å kaste opp siden jeg har vært kvalm uten å spy frem til i dag. Men i dag kommer det opp ja. Huff, er vel 8+5 og hadde håpet at det ikke kom til å komme til meg. Har vært borte fra jobb på torsdag og fredag pga sterk kvalme (dog uten oppkast). Hvis jeg er i samme form i morgen som i dag vil jeg ikke gå på jobb. Har ikke lyst å ta av egenmeldingene mine, så jeg tror jeg får ringe legen. Noen her som har fått sykemelding et par dager pga oppkast? Føler lissom at det er en dårlig grunn, men jeg orker jo ikke noe, og ha den kvalmen hengende over meg er helt pyton. Har en bøtte med meg i alle rom i tilfellet jeg må kaste opp. Har vært skikkelig kvalm siden torsdag og nå kaster jeg opp. Det som er mest skremmende er at det kommer så brått. Jeg føler meg dårlig, ok, men merker ikke at jeg vil kaste opp før rett før. Derfor syns jeg det er litt ubehagelig å måtte jobbe. Noen tanker rundt dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 27. april 2008 #174 Del Skrevet 27. april 2008 En ting til, kjøpte Wii Fit i går, det var veldig morsomt! På grunnlag av parametre som bmi, noen balanseøvelser og holdning, regner spillet ut en Wii Fit-age, og gjett hva jeg fikk? 38!! Altså 12 år over min egentlige alder. Må bare le av det, grunnen var elendig resultat på balansetestene, men her må det trenes! Det har vi også kjøpt, men ikke testet enda. Mannen fortalte at hvis ikke BMIen forandres over tid så vil figuren på wii også bli tykkere Vet du om det er ok for gravide å bruke wii fit? Tenkte kanskje det kunne være øvelser som ikke var så bra. Aner ikke jeg da, bare så det er sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 27. april 2008 #175 Del Skrevet 27. april 2008 Når det gjelder fisk er jeg skikkelig dårlig... Vi har et lite samboerproblem der... Hvis noen har noen gode ideer, tips og oppskrifter til meg, så JA TAKK!!! Vi har også et samboerproblem der siden jeg liker fisk og han nesten ikke. Har laget en del fisk med "masse smak rundt", men det er ikke akkurat en høydare for han. Tipset til fiskeoppskrifter blir derfor all slags filleer som enten bakes i en god saus eller lages i gryte. Begge deler med mye grønnsaker. Chreme fraiche, soltørka tomat, hvitløk og pesto er gode sausingredienser som "kveler" fiskesmaken litt. Fileer med philadelphiaost og gressløk++ i aluminiumsfolie er også godt. Tror egentlig ikke man skal være så opphengt og fanatisk på dette med kosthold heller jeg... er man dårlig så er det viktigste å få i seg noe som man klarer å holde på. At man får i seg noe mat i det hele tatt... Og ellers tror jeg bare at man skal ha et så variert kosthold man klarer. Man kan jo ikke bli så fanatisk at man sitter å tvinger i seg mat man ikke liker heller... Tror heller ikke man trenger å være så fryktelig bekymret for at "DET kan jeg ikke spise, og DET kan jeg ikke spise, og DET kan jeg ikke spise og ikke DET..." Tror det meste går med et normalt inntak. Det er bare det at det er forskjell på bruk og misbruk. Det er det jo for ikke-gravide også... Jeg er mye enig i at man ikke skal være fanatisk med kosthold. Folk i den tredje verden får friske barn, det er noe vi kan minne oss selv på dersom vi plages med dårlig samvittighet. På en annen side så tenker jeg at det er mye rart av (mentale) sykdommer som vi ikke vet hvorfor oppstår. Det har jo tatt en del mennesker å se sammenhengen mellom folat og ryggmarksbrokk, feks. Hvorfor får noen ADHD? Hvorfor er noen mer utsatt for allergi? Sånne ting. Jeg har ikke troa på at vitaminpiller kan rette opp alt, men det er jammen meg bra for min samvittighet at de finnes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 27. april 2008 #176 Del Skrevet 27. april 2008 Det har vi også kjøpt, men ikke testet enda. Mannen fortalte at hvis ikke BMIen forandres over tid så vil figuren på wii også bli tykkere Vet du om det er ok for gravide å bruke wii fit? Tenkte kanskje det kunne være øvelser som ikke var så bra. Aner ikke jeg da, bare så det er sagt. Ja, det står på pakken at det ikke anbefales for gravide, men de tar rimelig mange forbehold, nok for å unngå å bli saksøkt. Tipper spillet blir litt stresset over at jeg går opp i vekt, men du skulle legge inn vektmål, og da la jeg inn at jeg ønsket å øke bmi med 2. Får se hva som skjer med mii-en min da. Angående øvelser så bruker jeg sunn fornuft, har ikke spilt det så mye ennå. Det er ikke så mye hopp og sprett, for du skal ikke hoppe på brettet, og yoga-øvelsene er nok bra for å tøye ut ryggen. Får se når jeg klarer å låse opp de mer "avanserte" øvelsene (i hermetegn fordi at for meg er det meste angående trening avansert). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 27. april 2008 #177 Del Skrevet 27. april 2008 Da er jeg tilbake til gamlelandet! Det var superdigg med sol og varme....men jeg har selvfølgelig klart å ta med meg en god forkjølelse og magesjau, så jeg ligger på sofan og prøver desperat å få i meg noe som ikke bare går rett igjennom. Ingenting til nå, men det er vel bare å prøve videre.... Skal jobbe hjemmfra i morgen, orker ikke å gå på jobb når det er slik det er nå...Så da blir det nok KG mellom slagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 28. april 2008 #178 Del Skrevet 28. april 2008 Da er jeg tilbake til gamlelandet! Det var superdigg med sol og varme....men jeg har selvfølgelig klart å ta med meg en god forkjølelse og magesjau, så jeg ligger på sofan og prøver desperat å få i meg noe som ikke bare går rett igjennom. Ingenting til nå, men det er vel bare å prøve videre.... Skal jobbe hjemmfra i morgen, orker ikke å gå på jobb når det er slik det er nå...Så da blir det nok KG mellom slagene... Velkommen hjem! Du får fokusere på å få i deg noe væske, det er vel det viktigste. God bedring! Er på vei på jobb først nå, har brukt morgentimene på å få i meg noe mat etter at det ble total skjærings i går kveld, heldigvis skal jeg på konferanse i noen dager nå, og hittil har jeg bare gått glipp av velkomsttaler og opening keynote og den slags. Kjipt likevel. Må vente en halvtime på bussen, selv om jeg egentlig er klar nå. Så min holdning til sykemeldinger osv under graviditet er vel at er man syk så er man syk, uansett om årsaken er graviditet, matforgiftning, virus, bakterier, dårlig kebab eller hva som helst. Er man så kvalm at man knapt klarer å puste, kvalmen sitter som en verkende klump i magen, og man spyr når som helst, har man ingenting på jobb å gjøre. Det mener iallfall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 28. april 2008 #179 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Takk for det! Her går det i vann og cola...Håper dette snart er ferdig...liker ikke å være syk...Er helt enig i at hvis man er syk, så holder man seg hjemme. Synes faktisk ikke noe om folk som går på jobb syke og smitter alle andre, bare fordi de skal vise at de tar jobben sin så veldig seriøst... Endret 28. april 2008 av Daiquiry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 28. april 2008 #180 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har fått en gladnyhet idag :-D Sorggruppen som vi går i etter dødfødselen drives av to jordmødre og de kunne berolige meg med at jeg slipper å gå på overtid om jeg ikke vil det. Kan bli satt igang 2 uker før termin. Det betyr at jeg i alle fall slipper julaftenbarn :juhu: Og imorgen skal jeg på tidlig UL. Håper det går bra, men kjenner jeg gruer meg litt... Forresten har jeg laget en presentrasjonstråd i nov/des-klubben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå