Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Gjest *Mim*
Jeg har hatt brunlig utflod de siste dagene.

Er det noen flere her som har det sånn?

Jeg er av det skeptiske slaget når det gjelder graviditet, så enn så lenge er jeg mest glad for at jeg kan bli gravid.

Har hatt det en gang jeg også. Snakket med legen, og han ba meg ta det med ro. Har heldigvis ikke hatt noe mer av det. Tror ikke det er så uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt noen form for blødninger i det hele tatt...heldigvis! Tror jeg hadde fått fullstendig panikk da, selv om det egentlig er veldig vanlig og sikkert ingenting å bekymre seg over.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Huff da! Har det gått bra, Mocca?

Jeg synes at kvalmen bare blir verre og verre. Om kvelden er det ille, bare så vidt jeg orker å krøke meg til sengs. :( Morgenen er faktisk best.

Skal til legen for første gang i morra, gleder meg til det. Var litt vanskelig å få time før påske, så nå skal jeg endelig få sjekket at alt er som det skal - så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen blir bare verre og verre her og... I går kastet jeg opp to ganger ETTER at jeg hadde lagt meg, det kommer heldigvis ikke så brått på...

Men ny akupunkturtime i dag, og forhåpentligvis så har apoteket fått seaband-ene som jeg bestilte på fredag (glemte å sjekke i går) så jeg håper dette kan hjelpe...

Går det bra Mocca? Jeg utrolig lykkelig hver gang jeg sjekker papiret etter å ha vært på do... Tror jeg må bestille time hos gynekolog for tidlig UL, jeg urorer meg nok mer enn jeg burde... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går greit nå! Men nå har jeg blødd i snart tre uker.. :sukk:

Det begynte langfredag med blod på papiret, så da dro jeg til legevakten. Ble sykemeldt ut mnd. Det var bare spotting, altså blod på papiret hver gang jeg var på do, men siden jeg var så kort på vei så var det ingen som ville ta meg inn for sjekk. Første dagen tilbake på jobben ble ganske spenstig, da FOSSBLØDDE jeg plutselig!! Måtte på sykehuset og trodde at alt håp var ute.. Ble tatt innvendig UL og der fant de en fostersekk igjen. Så jeg skulle måle hcg noen dager og komme tilbake i slutten av uken. Da fant de en fostersekk med et blinkende hjerte inni som tilsvarte så langt jeg var komt, og en kollapset fostersekk som nok var en tvilling som hadde gått til grunne.

Så jeg har først spottet i 11 dager, fossblødd i 2, og så spottet 6 dager etter det igjen..

Trodde man liksom skulle slippe å blø når man var gravdi jeg?.. :fnise:

Så den lille spiren som lå å blinket med hjertet sitt er ikke annet enn et mirakel etter de ENORME blødningene jeg hadde med klumper og alt! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Mim*

Så godt! Jeg hadde også blitt redd hvis jeg hadde blødd så mye. Fint at det gikk bra!

Jeg har to venninner som har mistet en tvilling tidlig i svangerskapet, så det er kanskje vanligere enn jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror ikke det er så veldig uvanlig.. Men med de mengdene som jeg har blødd (det sildret i toalettet når jeg satt meg ned..) så er det helt ufattelig at det overhode er noe igjen der!! Så det er ikke noe annet enn et lite mirakel om jeg blir mor i november!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har heldigvis ikkje hatt nokon blødningar. Høyrest skummelt ut å oppleva det!

Men kvalme får eg iallfall min del av for tida. :( Har kasta opp alt eg et i fleire dagar no, og er konstant kvalm. Har ikkje vore på jobb verken i går eller i dag. Trur eg må ta meg ein tur til legen i morgon, viss eg ikkje orkar å gå på jobb då heller. Kanskje eg blir nødt til å få meg ei sjukemelding, sjølv om eg har veldig lite lyst til det...

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Å, det er fælt å være kvalm og kaste opp så mye, Mirabella! :klem: Du får ikke akkurat overskudd til jobb når du ikke beholder maten en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er iallfall heilt sant! Merkar at eg blir lett svimmel og ikkje orkar noko som helst, når eg ikkje klarar å behalda maten eg et. Slitsomt! Får håpa at det berre er slik i ein overgangsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Jeg er :gravid: og har mens-termin 8.desember -08! :rødme:

Jeg er samboer med verdens deiligste mann. Sammen bor vi i nykjøpt leilighet i Oslo med kosete hunden. Jeg er 26 år og jobber på kontor.

Noe annet jeg burde nevne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Ullah! Lurte litt på når det ville komme noen desember-mødre her. :)

-------

Akkurat nå klarer jeg ikke helt å mobilisere så mange positive følelser her. Alt har egentlig gått veldig greit, helt til i går morges, da jeg våknet og var kjempekvalm. Kastet opp cirka i hele går, og var så kvalm at jeg verken klarte å lese eller se på TV. Dvs, frustrerte fruer gikk fordi jeg akkurat hadde kastet opp da det begynte. :( Det er ikke noe kjekt å være så kvalm at man ikke kan gjøre noe, for da blir man bare liggende i sengen og kjenne på kvalmen. I dag er jeg også veldig kvalm, men heldigvis litt bedre enn i går. Jeg har spist to hermetiske fersken og to knekkebrød i dag, det er jo ikke allverdens akkurat. Huff. Orker ikke å dusje engang.

Og jobb? Ikke snakk om, selv om jeg har det som kanskje kalles "enkel kontorjobb", men jeg klarer ikke engang å sitte i ro på plassen min når jeg er så dårlig. Man må jo konsentrere seg og tenke for å klare å skrive dataprogrammer også. Får jo ikke gjort noe uansett når jeg spyr hele tiden, så tenker at det sikkert er like greit for jobben også at jeg bare er hjemme. Sukk og stønn fra meg i dag altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har blødd nok for hele klubben... :sjenert:

Huff, fælt å lese om bødningene dine.. men så bra at alt er bra!!!! :) Blir vel hvert fall ingen MA nå da! :) Krysser fingrene for deg!!

Huff da! Har det gått bra, Mocca?

Jeg synes at kvalmen bare blir verre og verre. Om kvelden er det ille, bare så vidt jeg orker å krøke meg til sengs. :( Morgenen er faktisk best.

Skal til legen for første gang i morra, gleder meg til det. Var litt vanskelig å få time før påske, så nå skal jeg endelig få sjekket at alt er som det skal - så langt.

Kvalmen var verst på kvelden for meg også! Helt jævli, rett og slett.... Heldigvis har jeg vært bra nesten hele siste uka!!! :hoppe:

Er bare den fordømte trøttheten som tar meg nå....

Hei! :vinke:

Jeg er :gravid: og har mens-termin 8.desember -08! :rødme:

Jeg er samboer med verdens deiligste mann. Sammen bor vi i nykjøpt leilighet i Oslo med kosete hunden. Jeg er 26 år og jobber på kontor.

Noe annet jeg burde nevne?

GRATULERER!!!! Gode nyheter:) Du er herved ført opp på lista.

Hvordan er formen? Første graviditet?

Krysser fingre for spirene våre!! :blomst:

Gratulerer Ullah! Lurte litt på når det ville komme noen desember-mødre her. :)

-------

Akkurat nå klarer jeg ikke helt å mobilisere så mange positive følelser her. Alt har egentlig gått veldig greit, helt til i går morges, da jeg våknet og var kjempekvalm. Kastet opp cirka i hele går, og var så kvalm at jeg verken klarte å lese eller se på TV. Dvs, frustrerte fruer gikk fordi jeg akkurat hadde kastet opp da det begynte. :( Det er ikke noe kjekt å være så kvalm at man ikke kan gjøre noe, for da blir man bare liggende i sengen og kjenne på kvalmen. I dag er jeg også veldig kvalm, men heldigvis litt bedre enn i går. Jeg har spist to hermetiske fersken og to knekkebrød i dag, det er jo ikke allverdens akkurat. Huff. Orker ikke å dusje engang.

Og jobb? Ikke snakk om, selv om jeg har det som kanskje kalles "enkel kontorjobb", men jeg klarer ikke engang å sitte i ro på plassen min når jeg er så dårlig. Man må jo konsentrere seg og tenke for å klare å skrive dataprogrammer også. Får jo ikke gjort noe uansett når jeg spyr hele tiden, så tenker at det sikkert er like greit for jobben også at jeg bare er hjemme. Sukk og stønn fra meg i dag altså. ;)

Nå er det fire desember-spirer registrert her! :)

Usj a mejen...fælt å være så kvalm! :( Du har nok ikke noe å gjøre på jobben da, selv om jobben er "enkel"... Ingenting som er lett da man er dårlig!!!

Håper det går fort over! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også testet positivt...

Akkurat nå er jeg helt følelsesmessig tomt, og jeg klarer bare å tenke at det er veeeeeldig lenge til 16. desember.

Jeg er 31 år med en samober på 33. Vi fikk vår første positive test 16. juli 2007. Det var et friskt og fint svangerskap helt til 4. januar i år... Da døde lille gutten våri magen av blodpropp i 28 svangerskapsuke.

Dagen idag har vær veldig følelsesladet for min del. Vi har fortalt det til familie og nærmeste venner, samt at jeg har vært hos legen og fått resept på blodfortynnende sprøyter som jeg må ta hver dag hele svangerskapet. Etter jobb besøkte jeg graven til englegutten vår og fortalte at han skal bli storebror. Men selv om vi selvsagt vil ha et barn til, og er veldig glad for at det klaffet på første forsøk, så skulle jeg absolutt ønske at vi hadde ham i live.

Så nå er det litt vakum, og jeg føler vel egentlig at jeg ikke klarer å engasjere meg så mye enda. Og ikke vil vi klare å senke skuldrene etter 12 uker heller...

Men om alt går bra, så får jeg gjort noe som ikke så mange opplerver. Jeg skal føde 2 ganger iløpet av 2008, uten at det er tvillinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var vi i samme terminklubb igjen Eeyore.. :klem:

Håper at det lykkes bedre for oss nå enn det gjorde sist. Jeg kan ikke forestille meg en gang hvor vondt det som du opplevde var..

Håper at du blir godt tatt vare på og at du får et strålende svangerskap nå!

Jeg synes også det var grusomt skummelt å teste positivt, synes det er grusomt skummelt enda jeg. Så jeg skjønner ikke helt de som klarer å senke skuldrene og nyte at de er gravid. Tror ikke den gleden kommer før jeg har kommet meg langt inn i andre trimester ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!! Gode nyheter:) Du er herved ført opp på lista.

Hvordan er formen? Første graviditet?

Tusen takk! :)

Formen er sånn passe. Har blitt skikkelig forkjøla i tillegg nå da så formen er IKKE bra nå. Ellers så er jeg trøtt, sulten, oppblåst og tissetrengt. :fnise:

Det er min første graviditet ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit til oss, Ullah og Eeyore! :klem: Og gratulerer så masse med graviditeten! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen til desembermødrene! :klem:

Jeg var til første kontroll i går, alt var som forventet. Er vel snart lei av meg, han legen min. ;) Terminen blir 6. november, og livmora tilsvarte akkurat 10 uker - ikke noe mer i alle fall. Da blir det ikke tvillinger i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...