Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Lang påskeferie mamma'n din har! :fnise: Deilig..

Oi, hva slags type jobb er det du har da? Sykehus eller? Eller forskning, kanskje? *ren tipping* :sjenert:

Ja hun er litt smart, hun tar alltid ekstra ferie i påsken så da får hun en laaang ferie.

Jobber på Kripos. Analyse av beslaglagt materiale :) Bytter seksjon i juni, og der er det heldigvis ikke labforbud. Trenger ikke forbud for å se på lakk, fiber, sprengstoff, våpen osv:) Seksjonen jeg er på nå har utrolig mye kjemikalier som vi blir utsatt for som vi ikke vet hva er før analyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Revenka
Her har formen blitt verre de siste dagene, vanskelig å komme seg opp når kvalmen er så sterk. Blæh! Men det er vel verdt det til slutt!

Huff, ikke noe gøy å være kvalm! Håper formen fort blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :hallo:

Jeg sniker en fot innenfor her jeg da..

Jeg har litt is i magen når det gjelder graviditeten, har småblødd/spottet siden 21.03, hcg'en min stiger bra, og jeg føler meg kjempegravid. Så jeg tør ikke senke skuldrene helt før jeg har vært på UL den 17.04..

Puppene har vært ømme siden 3+2, jeg testet positivt 3+3, og kvalmen kom vel snikende 5+4, med noen små unntak tidligere.

Matlysten er totalt vekke, jeg klarer nesten ikke få i meg mat, og jeg har kjedet meg ihjel da jeg har vært sykemeldt denne uken etter påsken pga blødningene. Tatt ny hcg i dag, som jeg får nok svar på om to dager, håper den fortsatt er stigende..

Mensterminen min er 25.11, og eggløsningterminen min er 27.11, så den er nok mest riktig.. Men ikke skriv meg opp på noe terminliste helt enda, ikke før etter ultralyden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene ~Mocca~, det er jo dessverre ikke noe du kan gjøre fra eller til så lenge. :)

Jeg har også vært ganske småkvalm i det siste, kjedelig å være på jobb med kvalmeklump i magen. Det er vanskelig å konsentrere seg, men det går heldigvis opp og ned. Har tenkt å vente med å si noe på jobb til 12 uker, vi får se hvordan det går...

Det har fortsatt ikke helt gått opp for meg, det beste er nå at jeg slipper å "spare" ferie til en liten høstferie, nå blir det jo høstfri likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Mocca, har ventet litt på deg.. :lur::)

Skal ikke føre deg opp på terminlisten ennå, når du ikke vil det.. Men alt går nok bra, du kommer nok opp på lista etter hvert!!! :Nikke: Blir spennende med tidlig UL!! Krysser alt for at spiren din holder seg på plass, at alt går bra denne gangen!!! :)

Den kvalmen, den kvalmen, jenter.. Hva vi må igjennom :fnise:

Flere som er trøtte her også, eller? Er en skikkelig dårlig KG'er om dagen, egentlig, orker ikke åpne pc'en engang.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Kvalm og trøtt is my middle name... ;) Er hjemme i dag etter to tøffe dager på jobb. Klarer nok ikke å jobbe fullt mens kvalmen er så ille, men det er så vanskelig å få vikar. :(

Har bestemt meg for å kjøpt BabyBjørns Babysitter Trio. Syns den er fin, og den kan (i alle fall i teorien) brukes lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med :hoppe:

Termin 11.desember.

(Om man regner 40 uker og to dager fra første dag i siste mens)

Har visst om Prikken i ca 25 timer nå, så ganske ferskt. Vi klarte det fort, så fra nå av er hver dag en bonus. Jeg trodde det ville ta veldig lang tid å få til dette, så er veldig overrasket og ikke minst glad og letta :)

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidleg UL i går, og fekk sjå eit lite levande vesen, og eit hjerte som banka! :hjerter_rundt: Heilt fantastisk var det! Så no skal eg nok klara å slappa litt meir av framover, og berre nyta graviditeten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm og trøtt is my middle name... ;) Er hjemme i dag etter to tøffe dager på jobb. Klarer nok ikke å jobbe fullt mens kvalmen er så ille, men det er så vanskelig å få vikar. :(

Har bestemt meg for å kjøpt BabyBjørns Babysitter Trio. Syns den er fin, og den kan (i alle fall i teorien) brukes lenge.

Hva slags jobb har du? Skjønner at det kan være vanskelig å få tak i vikar, men du kan ikke tenke på det for enhver pris!!! Ta vare på deg selv..

Babysitteren så veldig fin ut! :) Hva er prisen på den? Ca?

Jeg er med :hoppe:

Termin 11.desember.

(Om man regner 40 uker og to dager fra første dag i siste mens)

Har visst om Prikken i ca 25 timer nå, så ganske ferskt. Vi klarte det fort, så fra nå av er hver dag en bonus. Jeg trodde det ville ta veldig lang tid å få til dette, så er veldig overrasket og ikke minst glad og letta :)

Gratulerer!!!! Så koselig!! :duskedame: Arti å få med flere i gjengen :)

Utregning av termin syns jeg var vanskelig...trodde det var EN måte å regne ut den på, men det var det tydeligvis ikke. Nå går jeg da utfra den terminen legen har satt.

Hvor gammel er du? Er det deres første?

Var på tidleg UL i går, og fekk sjå eit lite levande vesen, og eit hjerte som banka! :hjerter_rundt: Heilt fantastisk var det! Så no skal eg nok klara å slappa litt meir av framover, og berre nyta graviditeten. :jepp:

Veldig, veldig bra, Mirabella!!! :hoppe:

Gleder meg stooort til jeg skal på UL også.... Synd det ikke tilbys en UL i denne tiden før 12 uker... Er det ikke nå det egentlig skal være lettest å fastslå hvor langt en egentlig er på vei, og da også termindato...? Også er det vel en betryggelse for alle gravide, å få det før uke 17/18, og se om alt ser bra ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka
Jeg er med :hoppe:

Termin 11.desember.

(Om man regner 40 uker og to dager fra første dag i siste mens)

Har visst om Prikken i ca 25 timer nå, så ganske ferskt. Vi klarte det fort, så fra nå av er hver dag en bonus. Jeg trodde det ville ta veldig lang tid å få til dette, så er veldig overrasket og ikke minst glad og letta :)

Fantastisk!! Velkommen til oss :hoppe:

Var på tidleg UL i går, og fekk sjå eit lite levande vesen, og eit hjerte som banka! :hjerter_rundt: Heilt fantastisk var det! Så no skal eg nok klara å slappa litt meir av framover, og berre nyta graviditeten. :jepp:

Åh, heldig du er. Gleder meg til vi skal på ultralyd. Snakket med en venninne før i dag og hun hadde SA to ganger, begge i uke 8. :( Jeg blir veldig beskymret. Håper ikke vi mister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

Hvor langt ut i svangerskapet ble dere kvalme (dere som har blitt det). Jeg merket det i uke 4, og har vært småkvalm hver dag unntatt i dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte ikke å føle noe kvalme før fra 7+4 (tror jeg)..

Men nesten fram til da hadde jeg hatt noen FÆLE magesmerter i tide og utide. De startet da jeg var 3+4, og fortsatt ikke visste at jeg var gravid.

Nå er jeg småkvalm hver dag. Får ikke vekk det på noe vis (som jeg har funnet ut av ennå, hvert fall...), og det er verst om kvelden. Kanskje fordi jeg da er mye stillesittende...? Blitt mye tv-titting i det siste, da jeg har vært så sliten og kje etter jobb at jeg ikke har orka å begynne med noe som helst husarbeid... :sjenert:

Har spydd fem ganger, hvorav fire var på det samme halvannet døgnet. Da var jeg dååårlig....

Nå i kveld sitter jeg her med noen litt rare stikkende smerter som kommer øverst på venstre side av magen... Ubehagelig... Noen andre som har kjent noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*
Hva slags jobb har du? Skjønner at det kan være vanskelig å få tak i vikar, men du kan ikke tenke på det for enhver pris!!! Ta vare på deg selv..

Babysitteren så veldig fin ut! :) Hva er prisen på den? Ca?

Jeg er litteraturformidler for barn (neida, jeg er ikke Mærta... :ler: ). Har fremdeles ikke funnet vikar, men sjefen jobber med det.

Babysitteren kommer på rundt 1200, tror jeg. Litt mye, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litteraturformidler for barn (neida, jeg er ikke Mærta... :ler: ). Har fremdeles ikke funnet vikar, men sjefen jobber med det.

Babysitteren kommer på rundt 1200, tror jeg. Litt mye, men...

Åh, en stilling jeg aldri har hørt om.. Jobber du på et bibliotek da, eller?

Fortsatt like dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for velkomsten!

Hvor gammel er du? Er det deres første?

Jeg er 30 år og dette er første gang jeg er gravid.

Gleder meg stooort til jeg skal på UL også.... Synd det ikke tilbys en UL i denne tiden før 12 uker... Er det ikke nå det egentlig skal være lettest å fastslå hvor langt en egentlig er på vei, og da også termindato...? Også er det vel en betryggelse for alle gravide, å få det før uke 17/18, og se om alt ser bra ut..

Tror dette er en debatt som handler om noe helt annet enn at gravide skal få vite nøyaktig termindato/uke...

Men kjekt hadde det definitivt vært!

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brunlig utflod de siste dagene.

Er det noen flere her som har det sånn?

Jeg er av det skeptiske slaget når det gjelder graviditet, så enn så lenge er jeg mest glad for at jeg kan bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brunlig utflod de siste dagene.

Er det noen flere her som har det sånn?

Jeg er av det skeptiske slaget når det gjelder graviditet, så enn så lenge er jeg mest glad for at jeg kan bli gravid.

Om du bekymrer deg, så kan det være lurt å kontakte legen og eventuelt få en innveldig UL. Om du vil ha det og legen ikke vil henvise deg, så kan du dra til en privat gynekolog og så tidlig UL.

Det er så forskjellig fra person til person hva brunlig utflod kan være, for min egen del så var det slik jeg oppdaget at fosteret var dødt i forrige svangerskap, men jeg er heldigvis ikke fellesnevneren. Det sies at 25% av de som føder har opplevd blødninger i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...