Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i solen, godt innsmurt med solkrem, skal ikke ha noen pigmentflekker her nei! :fy_fy:

Er fortsatt småkvalm, men klarte nettopp å trykke i meg en Gorby-pizza, så nå ser jeg lyst på fremtiden. Jeg har også inverstert i sånne kvalmebånd, men jeg har null tro på det, selv etter jeg kontant har avvist den kinesiske yin-yang-teorien bak. Jeg syns de er mest egnet til å stoppe all form for blodomløp opp i hendene mine, men jeg kan jo ikke avskrive de så fort, har tross alt bare gått med de i cirka tre timer tilsammen.

Ellers er jeg veldig stresset på dette med vogn, jeg ante ikke at dette var noe som vekket så sterke følelser, og tydeligvis er noe man bør bruke minst en uke av ferien på fulltid til å sette seg inn i. Ingen flere barnevogntråder på meg på en stund nei! Det var ikke på kg da, men på en av de andre forumene (som forøvrig er ganske dårlige...). Generelt syns jeg det virker som om mange tar helt av når det gjelder utstyr til babyen, men jeg ser poenget med at man er et lett offer for ivrige selgere, og man lett kan bli oppslukt av den nye verdensborgeren. Jeg har ikke kjøpt noe foreløpig da, for tidlig ennå. ;)

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det for noe med gravide og sol og pigmentflekker, egentlig? Har ikke skjønt det der ennå, jeg...

Barnevogner, ja... Hmm... Tror akkurat den invisteringen er noe man skal bruke god tid på! Jeg ser foreløpig for meg vogna som det viktigste man kjøper inn. Skader nok ikke å begynne å titte og undersøke det i god tid, men noen handel blir det ikke på leeeenge ennå.

Tør ikke kjøpe inn altfor mye heller, tenk om det plutselig går galt og man sitter der med alt utstyret... Så tungt.....

Når er det vanlig å begynne å kjøpe inn litt ting og tang, da? Jeg tenker litt sånn at jeg skal ikke handle inn en eneste sokk engang, før jeg har passert 20 uker.. (Men det skal jeg kanskje ikke si for høyt??!! Hihi...Plutselig faller man vel for fristelsen likevel... :fnise: )

Sånt "stort" utstyr; vogn, stellebord, bilsete, seng, osv tenker jeg at vi kan begynne å kjøpe inn etter passerte 30 uker...

Men...Sikkert lett for meg å sitte her og tenke nå! Veit jo ikke hvordan det er når jeg kommer lenger utti svangerskapet... :ler:

Jeg synes også at mange får litt for stor kjøpetrang til mageboeren som kommer ut... Jeg skal hvert fall prøve å ikke kjøpe mer enn det som er NØDVENDIG!! Som student må jeg jo også tenke litt økonomisk... Er andre ting som skal betales også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn er utrolig vanskelig ja... Vi brukte mye tid på undersøke både på nett og i butikk sist. Endte til slutt på en Emmaljunga City Cross med kombibag, men den ble avbestilt 2 dager etter at vi bestilte den :( Selv om jeg er en av de som har kjøpt masse babyutstyr vi ikke fikk bruk for med det første, så vil jeg allikevel anbefale dere å begynne å handle litt allerede etter 12 uke. Med mindre dere har snille besteforeldre eller noen man kan arve av, så er det MYE som skal kjøpes selv om man bare tar med det nødvendigste, og det koster. Da kan det være greit å fordele det på månedene ;)

Vi har heldigvis det meste nå, og mangler bare den vogna, stellematte og litt småtterirer. Vi var veldig heldig med at det var jul :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scheherazade:

De kvalmebåndene hjalp ikke meg, men jeg er overbevist om at akupunktur har hjulpet meg, måtte ha tre behandlinger, men nå er det hvertfall blitt bedre! Mulig det er tilfeldig, men jeg har etter hver behandling vært bedre enn jeg var før... Håper uansett at de båndene hjelper deg, alt er verdt å prøve!

Vi har begynt såvidt og titte på vogner, synes det er altfor mye å velge i og jeg aner jo egentlig ikke hva vi har behov for :ler: Heldigvis så vil foreldrene mine kjøpe vogn til oss, så vi slipper i hvertfall den utgiften... Muligens så vil svigers komme med et lite bidrag også, det høres sånn ut i hvertfall.

Men jeg har satt ned en liten liste med ting man trenger, har funnet flere lister rundt om på nettet, og selv om endel av tingene er småting så blir det fort mye penger samlet... Men jeg har ikke lyst til å begynne å kjøpe noe før ordinær UL tror jeg, har begynt å strikke pledd og det synes jeg nesten er nok enn så lenge gitt. Vi skal arve endel småting, endel klær, skinnpose og seng er i hvertfall arv, ellers så vurderer vi å kjøpe en slik Leandervugge til å ha i stua... Men da vil jeg kjøpe den brukt, da koster den ikke *så* mye... Men man må vel starte å handle inn etterhvert, det koster jo mye og greit å spre utgiftene litt.

En ting jeg vet vi skal ha er et grønt Mam Eco elastisk sjal :-D Både jeg og sambo har lyst å bære masse så jeg skal også sy Mei Tai og ringslynge før spiren kommer ut, har allerede kjøpt inn stoff til førstnevnte :)

Ellers så nyter jeg bare at kvalmen har gitt seg litt - den dukket opp skikkelig på dagen da jeg var 6+0 og det verste forsvant på dagen da jeg var 9+0! Jeg krysser fingre for at det var det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er tilbake her. :( Etter marerittveka med intens kvalme og oppkast mange gangar om dagen i nesten ei heil veke, har kvalmen vore heilt vekke i 1-2 veker. Men no i helga har kvalmen dukka opp igjen. Ikkje like ille som forrige gang, men likevel. Har vore uggen/småkvalm heile helga. I går kveld stod eg over doen og brekte meg, og klarte så vidt å unngå å kasta opp. Og gjett kva eg har gjort no i dag? Joda, eg har kasta opp skikkelig. :( Håpar dette ikkje er starten på ein ny, intens kvalmeperiode. Synst forresten det er merkelig at kvalmen berre kan koma og gå på denne måten - frå å vera heilt ekstremt ein periode, til å forsvinna heilt igjen i ein periode. Rare kroppen min. :klø:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordele utgiftene litt på månedene, ja...det er nok lurt!! Kanskje jeg snart må begynne å tenke på å kjøpe inn noe da... Hmm...

Men hva da....? Kanskje jeg også må finne en sånn liste på nettet over hva man egentlig trenger... :sjenert:

Merkelig hvor mye man kommer opp i som man trodde man visste, men som man ikke kan noe om likevel....!!

Har kastet opp igjen i dag jeg også... F##*?%# altså!!! :sur: Trodde det var over nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klem til oppkasterne Monica85 og Mirabella76! :klem:

Jeg kaster lite opp, men er jo kvalm hele tida. Er i uke 12 i morra og håper det roer seg nå snart! Lei det! :frustrert:

Har snust litt på vognproblematikken, men kommer ikke til å handle ennå. Synes de nye Brio Happy Duo-vognene er råfine, men litt små. har mest lyst på Emmaljunga eller Simo. Trehjuling skal jeg ikke ha, og jeg må ha en solid vogn, siden vi går en del i ulendt terreng.

Vi har faktisk nesten ingenting etter de fire andre - siden det nye knøttet var litt av en overraskelse for oss. Kan ikke si jeg synes det er så fælt å måtte kjøpt litt heller...

Har dere tenkt til å sjekke kjønnet når dere skal på ultralyd? jeg tror neppe jeg klarer å stå imot trangen når jeg først har sjansen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er utrolig misunnelig på dere som nærmer dere/har passert 12 uker altså... :sjenert: Men jeg klarer nok dessverre ikke å senke skuldrene før ungen er ute og skriker...

Her skal vi ikke vite kjønnet. Synes det er deilig å ikke vite det jeg, og var veldig glad for at sambo var av samme mening fortsatt.

Monica85: På babyshop sine sider så har de en utstyrsliste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til oppkasterne Monica85 og Mirabella76! :klem:

Jeg kaster lite opp, men er jo kvalm hele tida. Er i uke 12 i morra og håper det roer seg nå snart! Lei det! :frustrert:

Har snust litt på vognproblematikken, men kommer ikke til å handle ennå. Synes de nye Brio Happy Duo-vognene er råfine, men litt små. har mest lyst på Emmaljunga eller Simo. Trehjuling skal jeg ikke ha, og jeg må ha en solid vogn, siden vi går en del i ulendt terreng.

Vi har faktisk nesten ingenting etter de fire andre - siden det nye knøttet var litt av en overraskelse for oss. Kan ikke si jeg synes det er så fælt å måtte kjøpt litt heller...

Har dere tenkt til å sjekke kjønnet når dere skal på ultralyd? jeg tror neppe jeg klarer å stå imot trangen når jeg først har sjansen. :)

Takk for :klem::)

Er det ikke trehjulingene som er mest stødige i skog og terreng da? Har lest det en plass...

Er vel litt moro å kunne kjøpe inn noe nytt også!! ;)

Jeg er nok altfor nysgjerrig til å la være å vite kjønnet på babyen.. :fnise: Og det er samboeren også!! Så vi skal nok vite det, ja!! :)

Må si jeg er utrolig misunnelig på dere som nærmer dere/har passert 12 uker altså... :sjenert: Men jeg klarer nok dessverre ikke å senke skuldrene før ungen er ute og skriker...

Her skal vi ikke vite kjønnet. Synes det er deilig å ikke vite det jeg, og var veldig glad for at sambo var av samme mening fortsatt.

Monica85: På babyshop sine sider så har de en utstyrsliste ;)

Skjønner godt at du ikke klarer å senke skuldrene før du har et friskt og levende barn i armene dine.. Har nok satt litt av en støkk i deg, din tidligere opplevelse! Og det er jo veldig forståelig...

Takk for tipset!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er nesten heilt vekke igjen. :) Er berre litt småuggen om kveldane. Det er godt!

Før var eg heilt bestemt på at eg ikkje ville vita kjønnet, og at det skulle vera ein overraskelse når barnet vart født - men eg har forandra meining! Eg er rett og slett for nysgjerrig til at eg klarar å venta. ;) Men kjæresten min vil helst ikkje vita kjønnet, så me har eit aldri så lite problem der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke trehjulingene som er mest stødige i skog og terreng da? Har lest det en plass...

Det er ikke min erfaring i det hele tatt. Har hatt både tre- og firhjuling, og trehjulingen var ikke noe særlig stødig, og direkte skummel hvis søsknene skulle trille.

Kvalmen er nesten heilt vekke igjen. :) Er berre litt småuggen om kveldane. Det er godt!

Før var eg heilt bestemt på at eg ikkje ville vita kjønnet, og at det skulle vera ein overraskelse når barnet vart født - men eg har forandra meining! Eg er rett og slett for nysgjerrig til at eg klarar å venta. ;) Men kjæresten min vil helst ikkje vita kjønnet, så me har eit aldri så lite problem der...

Få jordmor el. lege til å hviske det til deg... ;)

Godt at kvalmen er bedre!

Eyore: Er godt å nærme seg ute 12, ja. Snart er du der du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring i det hele tatt. Har hatt både tre- og firhjuling, og trehjulingen var ikke noe særlig stødig, og direkte skummel hvis søsknene skulle trille.

Få jordmor el. lege til å hviske det til deg... ;)

Godt at kvalmen er bedre!

Problemet er berre at eg aldri hadde klart å la vera å røpa meg! Så eg må nok prøva å overtala kjæresten min til å gå med på å få vita kjønnet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...kon nok by på noen utfordringer hvis den ene parten veit det og ikke skal avsløre seg, fordi den andre parten ikke vil vite det... :fnise: Men jeg veit om flere som har klart det, så det er ikke umulig! :gjeiper:

Lykke til med overtalinga!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne vite kjønnet, tror det blir enda mer virkelig da. Jeg tror også jeg har sagt klart ifra til eventuelle gavekjøpere at jeg ikke er så fan av hele kolleksjoner til den nyfødte i rosa eller lysblått. ;) Syns det blir noe av det spennende med ultralyd jeg, å få vite kjønnet, så jeg håper baby ikke er sjenert.

Utstyrslister er så svimlende lange... :sjenert: Men tror nok det er triks å spre det litt utover, eventuelt spare litt. Får vel provisjon i juli og oktober, da burde det vel være trygt å kjøpe det viktigste. Det viktigste ser jeg for meg er vogn, et stellebord, fortrinnsvis noe som passer i badekaret vårt, et liten seng å sove i, gjerne med hjul for å trille rundt, og bilsete (og ny bil med plass til bilsetet). Ellers er det jo bare kosetingene igjen, dvs noen klær? Vet jeg nok er herlig naiv her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg vil vite kjønnet på UL. Håper det er tydelig. Har dere søkt om fødeplass forresten?

Er 8 uker nå og har enda ikke kastet opp (bank i bordet). I dag har jeg vært svimmel. Noen av dere som har vært svimmel? Noen som aner hva det kommer av? Lite jern eller lavt blodtrykk? Jeg blir helt rar av å ta heisen på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...kon nok by på noen utfordringer hvis den ene parten veit det og ikke skal avsløre seg, fordi den andre parten ikke vil vite det... :fnise: Men jeg veit om flere som har klart det, så det er ikke umulig! :gjeiper:

Lykke til med overtalinga!!! :)

Ja, det er sant! ;) Kjæresten min hadde nok fint klart å halda det skjult for meg, viss det var han som ville vita kjønnet, og ikkje eg. Han er nemlig flink til å halda ting hemmelig. Eg derimot, er håplaus! Hadde sikkert klart å avsløra det allerede første dagen, sjølv om eg hadde prøvd å la vera. :fnise:

Men eg skal gjera så godt eg kan, og prøva å overtala kjæresten min før ultralyden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke tenkt til å vite kjønn... Har lyst til at det skal være en overraskelse til h*n kommer ut, og heldigvis mener vi begge dette :) ...forhåpentligvis så gjør dette at man styrer litt unna babyrosa/blå-problematikken :ler:

Jeg har ikke søkt om fødeplass, hadde tenkt å fikse det før jeg dro til legen, men så ønsker jeg ikke å føde på Riksen/Ullevål uansett, så jeg antar at det skal gå greit å få plass på Ahus selv om ikke søknaden blir fyllt ut før neste tirsdag (skal på første kontroll da).

Kom endelig igjennom på telefon hos gynekologen min på mandag, fikk time til tidlig UL den 7. mai... Det var desverre den tidligste timen han hadde, gjett at jeg var irritert på meg selv at jeg ikke har prøvd å ringe mer tidligere, så nå er jeg litt i villrede på hva vi skal gjøre... Vi skal på besøk til familie og venner 1. mai-helga, hadde tenkt å fortelle det da siden vi ikke ser folk så ofte, men er så usikker... Vet jo at sjangsen for at ting er i orden når jeg har kommet til uke 11 er ganske stor, og jeg har egentlig ingen grunn til å bekymre meg - ingen blødninger, ikke har jeg spist noe jeg ikke burde, ikke drukket alkohol eller røyket og heller ikke tatt medisiner jeg ikke burde osv... Så i det hele og det store så er det vel egentlig greit: men det hadde jo vært tryggere om vi hadde fått sett hjertet banke før vi fortalte noe! :sjenert:

Jeg var i ganske fin form kvalmemessig i helga, men en tur over fjellet i bil mandag og tirsdag var ikke tingen altså... Vi starta supertidlig på mandag, så for hver 5. mil å måtte vi stoppe bilen! Tror jeg kastet opp 6-7 ganger elns, på vei tilbake i går så startet vi mye senere og måtte bare ta tre stopp :ler: Foreløpig føler jeg meg ganske grei i dag, så jeg satser på at det bare bilturen som var årsaken til formen de siste dagene ;)

Godt å høre at det er flere som er i ganske god form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler av en eller annen grunn at hvis jeg veit kjønnet på babyen, så får man et "nærere" forhold til babyen i svangerskapet. Da kaller man babyen enten han eller hun, i stedet for at det bare er et "intetkjønn". Føler at det blir mer menneskelig da man har et kjønn å gå ut fra! Kan hende dette er HELT feil, men det er nå hva jeg tenker nå da... :sjenert:

Jeg vil vite kjønnet på UL. Håper det er tydelig. Har dere søkt om fødeplass forresten?

Er 8 uker nå og har enda ikke kastet opp (bank i bordet). I dag har jeg vært svimmel. Noen av dere som har vært svimmel? Noen som aner hva det kommer av? Lite jern eller lavt blodtrykk? Jeg blir helt rar av å ta heisen på jobb.

Jeg har ikke søkt om fødeplass ennå. Blir ikke bestemt før etter UL fire uker før termin.

Jeg har også vært litt svimmel av og til. Nesten til å bli småkvalm av.. Tror det er litt pga jernmangel, men kan vel også være BT-fall.

------------------------------------------------------

Consertina, tror ikke du trenger å være så utrygg!! :) De fleste føler nok litt sånn at man gjerne skulle sett det lille hjertet på skjermen før man tør å spre det glade budskap.. Men de fleste er jo ikke på UL før i uke 17-18. Du kan nok trygt fortelle det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye svimmel og besvimt av og til, men det har vært lenger uti svangerskapet. Har hatt lavt blodtrykk - plagsomt, men heldigvis ikke farlig.

Har vært plaget med mye hodevondt i det siste, og i dag er det spesielt ille. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodevondt var jeg også plaget med en liten periode. Kommer og går litt nå. Kjenner det presser på litt nå + at jeg er litt småuggen, så skal drikke litt vann og legge meg straks. Søvn er tingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...