Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Jeg er 31 år med en samober på 33. Vi fikk vår første positive test 16. juli 2007. Det var et friskt og fint svangerskap helt til 4. januar i år... Da døde lille gutten våri magen av blodpropp i 28 svangerskapsuke.

Dagen idag har vær veldig følelsesladet for min del. Vi har fortalt det til familie og nærmeste venner, samt at jeg har vært hos legen og fått resept på blodfortynnende sprøyter som jeg må ta hver dag hele svangerskapet. Etter jobb besøkte jeg graven til englegutten vår og fortalte at han skal bli storebror. Men selv om vi selvsagt vil ha et barn til, og er veldig glad for at det klaffet på første forsøk, så skulle jeg absolutt ønske at vi hadde ham i live.

Gratulerer med positiv test! :) Forferdelig trist å høre om lille gutten deres, håper dere har fått den hjelpen dere trenger. Blodfortynnende sprøyter er ganske effektive, iallfall sa de det til meg da jeg tok dem, så nå får vi krysse fingrene for en liten før-julsgave.

-----

Vi var på første svangerskapskontroll i går, så nå er jeg inne i systemet. Neste som skjer, er ultralyd om ni uker, så får vel smøre meg med tålmodighet til da. ;) Ellers har jeg sagt det til sjefen min, pga noe kontraktforhandlinger der jeg syns paragrafen om fødsel var en dårlig deal. Sjefen var enig, og skyldte på at det var en typisk mannsdomintert bedrift. Kontaktet fagforeningen og fikk litt råd, så nå satser jeg på at det ordner seg. Har ikke sagt det der jeg jobber ennå (utleid konsulent), men i og med jeg har vært vekke siden tirsdag, må jeg enten si det på mandag, eller lyge på meg en omgangssyke. ;) Heller mot det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg også testet positivt...

Akkurat nå er jeg helt følelsesmessig tomt, og jeg klarer bare å tenke at det er veeeeeldig lenge til 16. desember.

Jeg er 31 år med en samober på 33. Vi fikk vår første positive test 16. juli 2007. Det var et friskt og fint svangerskap helt til 4. januar i år... Da døde lille gutten våri magen av blodpropp i 28 svangerskapsuke.

Dagen idag har vær veldig følelsesladet for min del. Vi har fortalt det til familie og nærmeste venner, samt at jeg har vært hos legen og fått resept på blodfortynnende sprøyter som jeg må ta hver dag hele svangerskapet. Etter jobb besøkte jeg graven til englegutten vår og fortalte at han skal bli storebror. Men selv om vi selvsagt vil ha et barn til, og er veldig glad for at det klaffet på første forsøk, så skulle jeg absolutt ønske at vi hadde ham i live.

Så nå er det litt vakum, og jeg føler vel egentlig at jeg ikke klarer å engasjere meg så mye enda. Og ikke vil vi klare å senke skuldrene etter 12 uker heller...

Men om alt går bra, så får jeg gjort noe som ikke så mange opplerver. Jeg skal føde 2 ganger iløpet av 2008, uten at det er tvillinger ;)

GRATULERER med din nye spire!!!! :)

Men så forferdlig trist og lese om gutten deres... *tårer i øynene*

Krysser alt for at det går bra nå!!!! :duskedame:

Jeg synes kvalmen begynner å avta bittelittegrann. *håpe*

Oi, oi, oi!!! :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på første svangerskapskontroll i går, så nå er jeg inne i systemet. Neste som skjer, er ultralyd om ni uker, så får vel smøre meg med tålmodighet til da. ;) Ellers har jeg sagt det til sjefen min, pga noe kontraktforhandlinger der jeg syns paragrafen om fødsel var en dårlig deal. Sjefen var enig, og skyldte på at det var en typisk mannsdomintert bedrift. Kontaktet fagforeningen og fikk litt råd, så nå satser jeg på at det ordner seg. Har ikke sagt det der jeg jobber ennå (utleid konsulent), men i og med jeg har vært vekke siden tirsdag, må jeg enten si det på mandag, eller lyge på meg en omgangssyke. ;) Heller mot det siste.

Fått noen termin ennå da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som merker noe til magen ennå? Jeg lengter etter å få skikkelig kul! Magen min er nok bare maten jeg har spist, dessverre... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom det ikke er så lenge siden sist jeg var gravid, så komme den nok fort her. Vet ikke helt om jeg har så lyst til det... :sjenert: Har allerde fått den pølsa over buskekanten :(

Og jeg ser deg Angelou ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke mage før i 6 mnd sist, så jeg regner ikke med å få det tidligere denne gangen...dessverre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg føler meg utrolig lite fresh for tiden.... :tristbla: Har fått DE fine puppene, men de er så vonde at det er bare se, men ikke røre her....Har sinnsykt med luft i magen, og blir sår med engang når vi har sex. Det er jo SÅÅÅÅ festlig for kjæresten min....:tristbla: Og jeg kan sove døgnet rundt, er jeg hellig overbevist om, gjesper hele tiden over alt....

Går bare å venter på at dette skal ta slutt....håper det skjer noe magisk ved 12 uke.... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg føler meg utrolig lite fresh for tiden.... :tristbla: Har fått DE fine puppene, men de er så vonde at det er bare se, men ikke røre her....Har sinnsykt med luft i magen, og blir sår med engang når vi har sex. Det er jo SÅÅÅÅ festlig for kjæresten min....:tristbla: Og jeg kan sove døgnet rundt, er jeg hellig overbevist om, gjesper hele tiden over alt....

Går bare å venter på at dette skal ta slutt....håper det skjer noe magisk ved 12 uke.... :filer:

Mulig jeg er kjip nå, men jeg er så glad for å høre at det er noen som har det like ille som meg :ler: Stakkars sambo holder på å gå på veggen av altfor lite kos og sex... sistnevnte i hovedsak fordi jeg er kvalm døgnet rundt, men det hjelper ikke at jeg får vonde "mensmurringer" etter orgasme... :sjenert:

Magen er like stor som den alltid har vært, tror ikke jeg skal skryte på meg noen fin mage enda nei... det kommer nok til å ta tid før jeg får en slik fin gravidmage! Men i det minste viser vekta 2,5 kg ned siden påske, jeg har nok å ta av og jeg slanker meg overhode ikke, men greit å holde vekta i sjakk... Er det opp til meg så kunne man omdisponert noe av disse kiloene til å bli sånn søt gravidmage :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok heller ingen særlig mage ennå, annet enn den som var fra før... :sjenert: Syns egentlig sjøl at den har vokst, men det er nok bare innbillning. Men KANSKJE det er en bitte liten "pølse" som begynner å forme seg over buksa... :gjeiper:

Gleder meg skikkelig til å få litt gravidmage, men på en annen side tenker jeg også at "jeg blir sikkert stor nok, så er vel ikke noe å stresse med!" Håper bare så inderlig at jeg ikke blir så stor som mamma var, og får så mye vann i kroppen som hun hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg føler meg sååå fresh, men hormonene gjør meg veldig kosesyk på kjæresten min. :rodme:

Ettersom det ikke er så lenge siden sist jeg var gravid, så komme den nok fort her. Vet ikke helt om jeg har så lyst til det... :sjenert: Har allerde fått den pølsa over buskekanten :(

Begynt å slurve med høvelen, Eyore? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har ikkje gått opp ein einaste kilo (gjekk faktisk ned 2 kg etter dagane med kvalme og oppkast). Men det rare er at eg synst magen min (som vanlegvis er ganske flat), har blitt større. Eg synst liksom eg har fått skikkelig kul på magen. Heilt merkelig, når eg ikkje har lagt på meg i det heile tatt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje gått opp ein einaste kilo (gjekk faktisk ned 2 kg etter dagane med kvalme og oppkast). Men det rare er at eg synst magen min (som vanlegvis er ganske flat), har blitt større. Eg synst liksom eg har fått skikkelig kul på magen. Heilt merkelig, når eg ikkje har lagt på meg i det heile tatt enda.

Det trenger ikke være så rart. Livmora vokser og dytter innvollene oppover. Kulen på magen kommer uansett om du går ned ellers på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg føler meg sååå fresh, men hormonene gjør meg veldig kosesyk på kjæresten min. :rodme:

Jeg håper jeg får det sånn etterhvert og ;)

Eg har ikkje gått opp ein einaste kilo (gjekk faktisk ned 2 kg etter dagane med kvalme og oppkast). Men det rare er at eg synst magen min (som vanlegvis er ganske flat), har blitt større. Eg synst liksom eg har fått skikkelig kul på magen. Heilt merkelig, når eg ikkje har lagt på meg i det heile tatt enda.

Det er jo mye luft i kroppen de første ukene... Vet om mange som har hatt "mage" mot slutten av det første trimesteret, men som plutselig "mister" den fordi det er mindre luft i kroppen etterhvert... Så kommer den "ordentlige" magen etterhvert :)

Jeg har gått ned i vekt, 3 kg til nå... Og fortsetter jeg å kaste opp alt jeg spiser så blir det nok mer... :sjenert: Det er ingen krise, jeg har endel kilo for mye allerede slik at for min del så håper jeg å kunne holde vektoppgangen så lav som mulig... Men jeg hadde jo håpet at jeg kunne gjort det på en litt sunnere måte enn å kaste opp maten da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begynt å slurve med høvelen, Eyore? :fnise:

:fnise: Om man går uten bukse blir det pølsekant over busken ;)

Eg har ikkje gått opp ein einaste kilo (gjekk faktisk ned 2 kg etter dagane med kvalme og oppkast). Men det rare er at eg synst magen min (som vanlegvis er ganske flat), har blitt større. Eg synst liksom eg har fått skikkelig kul på magen. Heilt merkelig, når eg ikkje har lagt på meg i det heile tatt enda.

Jeg la ikke på meg før etter 12. uke forrige gang, men magen begynte å bli synlig allerede etter 10-11 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt trashy husmor i dag også, ligger på sofaen, drikker cola og det største jeg har gjort i dag, er å gå fra sengen inn i sofaen. Leeeei av å være kvalm.

Jeg har ikke fått mage heller, mer en slags innover-mage egentlig, det er ganske tomt nedi der. :sjenert: Har ikke noe særlig mage ellers heller, og har ikke hatt så mye luft heller. Klarer fint å bruke det vanlige buksene mine, og det er jo bra! Vil ikke kjøpe nye bukser før jeg må. Min største skrekk er faktisk at jeg ikke kommer inn i min elskede Acne-bukse etter fødselen, så her gjelder det å være om seg mens man kan. ;)

Har forrsten fått termin ja, 18. november, etter siste mens da, så blir vel flyttet på, tenker jeg.

Endret av Scheherazade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka
men det hjelper ikke at jeg får vonde "mensmurringer" etter orgasme... :sjenert:

Det får jeg også. Er skikkelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være så rart. Livmora vokser og dytter innvollene oppover. Kulen på magen kommer uansett om du går ned ellers på kroppen.

Jo, det er vel kanskje sånn det er. Men eg trudde at når ein var slank i utgangspunktet og aldri hadde vore gravid før, så tok det litt lengre tid før magen begynte å visa. Men men, det er jo egentlig gøy at det begynnar å visa litt, sjølv om det kanskje berre er mest luft. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...