Gjest Gjest-M- Skrevet 27. april 2008 #381 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg leste inne på lavkarbo.no at det er noe i tacokrydderet som slår ut ketosen. Jeg vet ikke om det stemmer. Under ketose må du sette deg inn i hva du kan spise og ikke spise. Du må lære deg hvilke matvarer det er snakk om. Om det kalles taco eller fårikål spiller ingen rolle hvis det inneholder matvarer du ikke skal ha. Finn ut hva det er i den retten du kaller taco, så finner du ut om du kan spise det ved å sjekke mot de matvarene du kan spise under ketose. Nei, ingen øl eller vin, men dette er da ingen vidunderkur - du må regne med å forsake noe. Man kan spise tacokjøtt med salsasaus, salat, tomat, rømme, løk osv. Dropp tacopulveret, det har for mye karber. Og som sagt, du kan drikke rødvin. Lavkarboøl finnes kanskje der du bor. Men enig med Tjukka, sett deg ordentlig inn i denne dietten. Da har du mye større sjanse for å lykkes. Det er også viktig å fokusere på alt man faktisk KAN spise, i stedet for det man ikke kan spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 27. april 2008 #382 Del Skrevet 27. april 2008 Man kan spise tacokjøtt med salsasaus, salat, tomat, rømme, løk osv. Dropp tacopulveret, det har for mye karber. Og som sagt, du kan drikke rødvin. Lavkarboøl finnes kanskje der du bor. Men enig med Tjukka, sett deg ordentlig inn i denne dietten. Da har du mye større sjanse for å lykkes. Det er også viktig å fokusere på alt man faktisk KAN spise, i stedet for det man ikke kan spise. Men du GjestM, i ferdiglagd tacosaus er det vel eddik - og det skal vi vel ikke ha? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 27. april 2008 #383 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg er så matleiiiii! Hvor mye kjøtt/fisk bør man spise pr dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_adams mamma_* Skrevet 27. april 2008 #384 Del Skrevet 27. april 2008 on topic: Jeg bare påpeker at det å stikke fingeren i halsen for å "fikse" en sprekk, beveger en ut i et farlig grenseland. Det er en terskel som senkes når man gjør sånt. Om jeg kalte det mat er vel revnende likegyldig. Selvfølgelig betyr ikke det at det er farlig å kaste opp en gang, eller to ganger i året likevel. off topic: Jeg linker til oppfølgingsartikkelen i blogginnlegget mitt, og påpeker nettopp det at journalister gjerne blåser ting ut av alle proporsjoner jfr Dagbladets forside og oppfølgingsartikkel samme dag hei du..jeg også brukte å gjøre det på ting jeg angret på å ha spist.det hjelper da å tenke tilbake på den dagen hvis suget kommer tilbake..da blir ikke sjokoladen spist og det blir heller ingen finger i halsen..hehe... Men dette er lenge siden.Nåhar jeg begynt på en ny metode..er det noe som jeg har angret på av det jeg har spsit ...så spiser jeg to-tre appelsiner eller plommer....det fungerer som plumbo...Kansje du skal prøve det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 27. april 2008 #385 Del Skrevet 27. april 2008 hei du..jeg også brukte å gjøre det på ting jeg angret på å ha spist.det hjelper da å tenke tilbake på den dagen hvis suget kommer tilbake..da blir ikke sjokoladen spist og det blir heller ingen finger i halsen..hehe... Men dette er lenge siden.Nåhar jeg begynt på en ny metode..er det noe som jeg har angret på av det jeg har spsit ...så spiser jeg to-tre appelsiner eller plommer....det fungerer som plumbo...Kansje du skal prøve det? Men når man er i ketose, så skal man ikke spise plommer eller appelsiner. Blir nok ikke sjokolade på meg på en stund forresten, det smakte rett og slett ikke spesielt godt - men lakris og sjokoladeis, DET er godt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 27. april 2008 #386 Del Skrevet 27. april 2008 Tjukka: Jeg har aldri vært borti at man ikke skal ha eddik. Hvorfor er det galt? Kanskje jeg kan lære noe nytt. Jeg spiser tacosaus, og det er ikke noe problem for meg. Den har jo ikke mer enn 7-8 karber pr 100 g, og så små mengder som man spiser, har det ikke noe å si for ketosen. Skjønner at du er matlei, det er fort gjort på denne dietten. Du bør jo få i deg bra med kjøtt, fisk, kylling, ettersom det er proteiner vi trenger mest av på denne dietten. Jeg spiser nok 2-300 g kjøtt/fisk/kylling pr dag, tenker jeg. Kunne sikkert spise mer enn det, men for meg er det passe. Noe av det mest geniale med denne dietten, er jo nettopp at man venner magen til mindre mat om gangen. Den effekten får man full nytte av når man skal over på vedlikeholdskost. Man orker mindre porsjoner, ergo er det lettere å holde vekta. Spise lite og ofte er jo det beste for forbrenningen, diett eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 27. april 2008 #387 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg husker ikke hvor jeg leste det med eddik GjestM. Antageligvis inne på lavkarbo.no, jeg leste jo alt jeg kom over av tråder der inne helgen før jeg begynte med dette. Ellers trenger ikke jeg å venne magen til mindre mat, ejg spiste nok for lite før, og da var jeg flink til å spise ofte. Så er rett og slett det med å spise mer jeg må venne meg til, men merker at det byr med i mot. Har fått i meg litt mat igjen nå; 7 skiver strandaskinke (spekemat) 7 grønne asparges Blue castello. Er godt det. Nå har jeg lyst på sjokoladeis igjen, og det kun fordi det er over syv timer siden jeg spiste sist, må bare skjerpe meg. :roll Men det positive er at jeg har bært stein sm en gal i to timer i dag, og det blir det armmuskler av. Bare fettet på armene forsvinner, så skal jeg ta vare på musklene mine. For to år siden hadde jeg også masse armmuskler (kul på overarmen og greier), også kom høstem, jeg spiste lite, knapt noe fett eller proteiner - musklene forsvant og kroppen fordelte det lille fettet den fikk + det som kom fra for mye karber på armer, lår og mage. Min fordel er at jeg har et godt fundament å bygge videre på, all den tid jeg har vært jevnlig godt trent fra jeg var barn. De senere år har det vært perioder innimellom at jeg har vært dårlig trent, men det tar ikke lange tiden før musklene i kroppen våkner igjen. Derfor burde jeg kommet i gang med situps, men det er noe av det kjedeligste jeg vet, så jeg har ikke begynt ennå. Helt tullete selvfølgelig, tar jo ikke mange minutter om dagen. Jobbe fysisk synes jeg er helt ok, men å trene synes jeg ikke er ok. NÅ: Ut og trille og bære mer stein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 27. april 2008 #388 Del Skrevet 27. april 2008 Fint at du er fysisk aktiv, og er bevisst på å fortsette med det. Det hjelper utrolig på når man skal holde målvekta. Når det er sagt, skal jeg være streng med deg. Du MÅ spise mer. Spesielt når du driver hardt fysisk arbeid. Kroppen din kommer til å gå på sparebluss, og lagre fett som bare det. Du blir slapp og uvel, og motivasjonen synker enda mer. I dag har jeg spist for lite, og det er ikke bra. Men skal lage meg litt småvarmt til kvelds, så da går det vel greit for en dags skyld. Av en eller annen grunn er jeg flinkere til å spise i uka enn i helga. Glemmer nesten å spise når jeg har fri, sover lenger om morgenen, og da blir det gjerne et måltid for lite. Det med eddik står det ikke noe om i ketolyseboka, så jeg har aldri hørt om det. Og jeg syns det er veldig rart, for eddik er jo veldig bra for forbrenningen. Eplesidereddik blir jo brukt som naturmiddel ved slanking... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 27. april 2008 #389 Del Skrevet 27. april 2008 Uff, men jeg får ikke til å spise når det byr meg i mot. Så mye kjøtt og fisk blir litt vel mye for meg. Kjøpte veldig god salami på Lidl i går, så den skal jeg prøve å lage noe godt utav. Men det blir vel bare salami surra inn i ost med noe grønnsaker inni. Lagrer kroppen fett i ketose også? Jeg spiser jo fett og lite karbohydrater. hvis ejg spiser for lite, betyr det da at kroppen algrer det fettet jeg spiser, fremfor å forbrenne fett? Jeg har kokt laks som jeg har i kjøleskapet, så jeg skal forsøke å spise litt av det sammen med noe eggerøre. *ikke lyst på* Vet de som er veldig glad i mat kan slite med vekta, men det er faktisk ikke så veldig ok å ikke ha lyst på mat heller. Jeg kunne levd på frukt, bær og sjokoladeis for resten av livet. Vet ikke i hvilken forbindelse jeg leste det med eddik, men vet jeg har lest det, men er jo ikke sikkert det er riktig for det. Og nå har jeg kjøpt soyamelk for å ha i kaffen istedenfor fløte, og hva skjedde? Jo det skilte seg med en gang. Så nå har jeg 1 liter soyamelk, men vet ikke hva jeg skal bruke den til. Ja,ja, trøsten får være at jeg ikke har gått opp da. Da jeg så i speilet isted, så så jeg ikke så tjukk ut heller. Men jeg måler litt på forskjellig, f.eks. på en ring jeg ikke får av fingeren, Lurer på når jeg får av den, er akkurat som om det sitter en fettpute på innsiden av fingerne mine, mellom nedre fingerledd og knoken. Går man automatisk opp 1-3 kilo når man går ut av ketose, eller kommer det an på hvordan man gjør det? F.eks. ved å gradvis tilføre karbohydrater i kosten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 27. april 2008 #390 Del Skrevet 27. april 2008 Skjønner at det ikke er lett når du ikke er så glad i mat. Jeg er glad i mat, og har ingen problemer med å spise selv om jeg ikke er så sulten (ikke rart jeg ble feit). Kroppen lagrer vel ikke fett i ketose, uttrykte meg litt dumt der. Men jeg tror at man kan slite med å gå ned hvis man spiser for lite, for kroppen får for lite å forbrenne. Og med tanke på vedlikeholdskost etter dietten, er det jo lurt å trene forbrenningen. Spise lite og ofte. Soyamelk har jeg aldri brukt, så jeg har ingen tips til deg der. Du kan jo ha litt vann i kroppen eller ha hovne fingre etter å ha brukt hendene/armene til tungt arbeid. Tror nok du må forvente å gå opp igjen 1-3 kilo i vannvekt etter ketosen, da karbohydrater binder noe væske i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 27. april 2008 #391 Del Skrevet 27. april 2008 Skjønner at det ikke er lett når du ikke er så glad i mat. Jeg er glad i mat, og har ingen problemer med å spise selv om jeg ikke er så sulten (ikke rart jeg ble feit). Kroppen lagrer vel ikke fett i ketose, uttrykte meg litt dumt der. Men jeg tror at man kan slite med å gå ned hvis man spiser for lite, for kroppen får for lite å forbrenne. Og med tanke på vedlikeholdskost etter dietten, er det jo lurt å trene forbrenningen. Spise lite og ofte. Soyamelk har jeg aldri brukt, så jeg har ingen tips til deg der. Du kan jo ha litt vann i kroppen eller ha hovne fingre etter å ha brukt hendene/armene til tungt arbeid. Tror nok du må forvente å gå opp igjen 1-3 kilo i vannvekt etter ketosen, da karbohydrater binder noe væske i kroppen. Akkurat, og derfor tør jeg ikke gå ut av ketosen før jeg har gått ned mer. Tror jeg skal begynne med eplecidereddik, 1 ss i et glass med lunkent vann. Jeg har ei flaske stående (det er ikke vledig godt da). Har ennå ikke spist den fisken enda heller. Har jo det fordømrade ketolysebrødet jeg bør spise opp også. Skal ta opp noen skiver av det nå, så det kan tine til i morgen, så skal jeg forsøke å spise 1-2 brødskiver med ost hver dag - da får jeg jo i meg protein fra brødet også. Osten hadde jeg spist uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 27. april 2008 #392 Del Skrevet 27. april 2008 Da har jeg iallefall spist: Noen skiver god lidlsalami. Eggerøre av ca 1 egg Grønnsaker 1 glass fun light saft. Nå må jeg hyle nmd en karaffel vann, så det ikke blir for lite vann på meg i dag. Det jeg begynner å bli litt redd for nå, er at jeg får så mot mat at jeg etter ketosen ikke vil klare å komme opp i nødvendig kaloriinntak noen gang. Snart blir jeg vel så desperat at jeg begynner med den den dietten Bolledeig anbefalte, selv om jeg ikke kan fordra å telle mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 27. april 2008 #393 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg prøver også å gå ned litt mer enn jeg egentlig har som mål, for å ha litt å gå på til jeg er ute av ketose. Eplesidereddik orker jeg ikke. Derimot har jeg brukt CLA, og syns det funket. Brukte også karboblokkere da jeg gikk på diett sist. Jeg skal se om jeg kan finne igjen oppskriften på det brødet jeg bakte. Det var mye bedre enn ketolysebrødet, og både så ut som og smakte som brød. Bra at du får i deg litt mat:)) Hadde med meg ketolysebrød på jobb, og en kollega trodde det var formkake, og tok en bit til kaffen sin. Du skulle sett det fjeset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 27. april 2008 #394 Del Skrevet 27. april 2008 Hadde med meg ketolysebrød på jobb, og en kollega trodde det var formkake, og tok en bit til kaffen sin. Du skulle sett det fjeset. Stakkar menneske, jeg skal love at jeg har medfølelse. Det vokser rett og slett i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 27. april 2008 #395 Del Skrevet 27. april 2008 Ja, det er ikke godt. Det andre brødet jeg bakte, er myyye bedre. Må bare rote fram oppskriften. Fant den forresten på lavkarbo.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 27. april 2008 #396 Del Skrevet 27. april 2008 Og nå har jeg vært på ministeppern i 30 minutter. Det er jo litt kjedelig det også, selv om jeg ser på tv samtidig. Når jeg har brukt den noen dager til skal jeg skru opp tempoet skikkelig, da tar det jo kortere tid. Også må jeg vel snart begynne med situpser. Jeg har forresten vært i ketose i syv uker nå, så jeg synes egentlig at jeg er ganske standhaftig da. Ok, så hadde jeg den sprekken på sjokolade, men det var fint - for da trenger jeg ikke å tenke på sjokolade mer. Nå må jeg sjekke i speilet om jeg fortsatt har de fettgropene på overarmene. Forsøkte å se i stua, og da så det ut som om de var borte, men det går da ikke an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 28. april 2008 #397 Del Skrevet 28. april 2008 Du er standhaftig, ja...og disiplinert:)) Greit å bli kurert for sjokolade, for det skal man jo helst holde seg unna etter dietten også... Fettgropene forsvinner, er det ikke fantastisk! Det er jo noe av det geniale med denne dietten, at det er fettet som forsvinner, samtidig som man ikke mister muskelmasse. Det er fort gjort på lavkaloridietter. O lykke, jeg har gått ned 7 kilo på 2 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 28. april 2008 #398 Del Skrevet 28. april 2008 O lykke, jeg har gått ned 7 kilo på 2 uker Så bra!! Hvordan går det med venninnen din? Jeg begynner å skjønne at det hadde vært en fordel med vekt. Jeg har jo ikke peiling på hvordan vektnedgangen min er fra uke til uke. Blir mer sånn: "Jo, nå satt denne buksa litt løsere gitt, eller neida, det gjorde den visst ikke likevel". Med ei vekt så får man jo målt resultatene selv om de ikke er synlige. Men jeg vil ikke ha vekt, for jeg vil ikke se de tallene den viser. MEN: Jeg har som tidligere nevnt, lagt på meg så mye på puppene. For 3 år siden var jeg b/c-cup og nå er jeg e!!!!!!!!!!! NÅåbruker jeg til og med samme målet under bysten, som da jeg brukte b/c-cup før jeg gikk opp så mye. Er jo helt spinnvilt det, jeg vil slanke meg på puppene også, for ellers er det en del klær jeg ikke får på meg fordi de spriker der. Er fettet på puppene det siste som forsvinner eller? Jeg vil ikke ha det. Vekk vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 28. april 2008 #399 Del Skrevet 28. april 2008 Ja, jeg er strålende fornøyd. Fortsetter det sånn, har jeg forhåpentligvis nådd målet mitt før sommerferien. Med venninnen min går det bra. Hun har gått ned 8,5 kilo på 3 uker. Jeg hadde ikke klart å drive med dette uten vekt. Klart jeg merker det på klærne mine, og ser det i speilet, men å veie meg gir meg motivasjon. Ikke at det tallet på vekta er så viktig. Det viktigste er at jeg er fornøyd med kroppen min. Men likevel trenger jeg den vekta... Det med puppestørrelse aner jeg virkelig ikke. Jeg var bare glad til at mine ikke ble mindre og mer hengete etter å ha gått ned 30 kilo første gangen jeg gikk på diett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukka Skrevet 28. april 2008 #400 Del Skrevet 28. april 2008 Det med puppestørrelse aner jeg virkelig ikke. Jeg var bare glad til at mine ikke ble mindre og mer hengete etter å ha gått ned 30 kilo første gangen jeg gikk på diett. Det skulle vært valgfritt!! Sånn: Den som vil beholde de store puppene: Trykk 1 Den som vil få vekk de overdimensjonert puppene for å få igjen bluser og jakker m.m., og vil ha dem vekk, vekk, vekk &#G"IK?=((/(%&#¤%&!!! :Trykk 2 2 ********** Men, men - i dag har jeg iallefall spist da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå