Gå til innhold

Uengasjerte foreldre

Fremhevede innlegg

Gjest Blid Gjest
Skrevet
Når man ikke vet at enkelte foreldre har blitt ringt opp for å bake kake er det lite man kan tilby!!!

Dessuten - kanskje de andre foreldrene er misunnelige eller ikke synes noe om at når jeg baker så kjøper jeg gjerne ferdigblandete sjokoladelangpannekaker som alltid er populært og forsvinner først blandt kakene............

Ja, ikke vet jeg...

Herregud for noen hårsåre foreldre her er. Vel. Ikke overraskende..

Du koser deg i offerrollen, det er sikkert og visst!

Hva med å bare ta med kake, uten å hverken spørre eller bli spurt?

Ja, misunnelighet, det er nok det ja, mhm... Jesus.

Og forresten: hvordan vet disse "bavianene" at kaken din er ferdigblandet...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Du koser deg i offerrollen, det er sikkert og visst!

Hva med å bare ta med kake, uten å hverken spørre eller bli spurt?

Ja, misunnelighet, det er nok det ja, mhm... Jesus.

Og forresten: hvordan vet disse "bavianene" at kaken din er ferdigblandet...?

Ikke sikkert jeg engang vet at det skal serveres kake!

Jeg pleier å være ærlig- og de fleste oppegående mødre kan da se at en kake kommer fra TORO...

Offerrolle?? Hvor mange ganger skal jeg si det. I klassen til mitt barn enser man deg ikke om man ikke er med i "baviangjengen". Hvis det er noen som virkelig koser seg i offerrollen så må det være de!!!

Gjest Gjest_Mor...._*
Skrevet
Vet du hva? jeg forstår ikke hvorfor dette ikke regnes som 47 VELBRUKTE og koselige timer, jeg... Alle møter i forbindelse med skolen anser jeg som viktig å være med på for å forstå hva som skjer i hverdagen til barnet ditt.

Grøtfest, div. hobbyverksted og avslutninger er jo arrangementer hvor dere voksne kan være sammen med barna deres og ha "kvalitetstid". Riktignok sammen med andre barn og deres foreldre, men er det negativt? Kanskje opptrer til og med barna med noe de har øvet på og er stolt over, og så "gidder" ikke halvparten av foreldrene å komme? Nei, det forstår jeg ikke.

Og vet DU hva? ;)

For oss ble det 150 timer ++ i løpet av ett år..., det vil si i gjennomsnitt 15 timer pr mnd (3-4 timer uken) hvis det hadde vært jevnt fordelt utover året, noe det (selvsagt) ikke ble.

På en uke i desember hadde vi 12 timer med foreldreaktivitet på skolen på ETT barn... (grøtfest, juleverksted og juleavslutning), og som sagt med flere barn på barneskolen samtidig var det en fulltidsjobb å holde følge den uken!

Skrevet
Vet du hva? jeg forstår ikke hvorfor dette ikke regnes som 47 VELBRUKTE og koselige timer, jeg... Alle møter i forbindelse med skolen anser jeg som viktig å være med på for å forstå hva som skjer i hverdagen til barnet ditt.

Grøtfest, div. hobbyverksted og avslutninger er jo arrangementer hvor dere voksne kan være sammen med barna deres og ha "kvalitetstid". Riktignok sammen med andre barn og deres foreldre, men er det negativt? Kanskje opptrer til og med barna med noe de har øvet på og er stolt over, og så "gidder" ikke halvparten av foreldrene å komme? Nei, det forstår jeg ikke.

Kan ikke annet enn å lure på hvor mange barn du har? x antall timer med 3 og legg til 2t lekser pr dag.. Ja og for ikke glemme barnehagen. (som takk og lov begrenser sine kveldsaktiviteter til foreldremøter/konferansetimer, sommer og juleavsluttning). Så kommer andre aktiviteter og dugnader på der.. Er det å sitte på skolen da kvalitets tid?? Barna flyr rundt fra den ene aktiviteten etter den andre - og tiden hjemme blir mindre og mindre. Kvalitetstid er den VI bruker hjemme i ro og fred med familien.

Foreldremøter/konferansetimer og sommer-og juleavsluttning er ok.. noe annet deltar vi IKKE på. Eneste unntaket er da barna går i 4kl - da arrangerer de 17.mai - og det er vi med på.

Denne diskusjonen burde vært delt i to:

1. foreldremøter/konferanse - sommer/juleavsluttning

2. kosekvelder, mammagrupper, diskotek, vennekvelder osv osv

Personlig så kan de kalle meg både sløv og lat - åja å uengasjert - men aktivitetene i gruppe 2 engasjerer jeg meg ikke i.

Skrevet
...

Hvis man da har mer enn ett barn på barneskolen, slik de fleste av oss har, blir det slik at en ikke klarer å rekke over alt!

...

Hmm, har selv 3 barn i barneskolen, 1 på ungdomsskolen og 1 på videregående + 3 i barnehagen, men det går faktisk helt fint å rekke over foreldremøter, konferansetimer, verksteder, forestillinger osv likevel. Vi møter alltid begge to så sant det er mulig, og det er det stort sett alltid. Det er jo ikke slik at man får beskjed om å møte om 10 minutter heller da, man kan jo planlegge i forhold til disse møtene og aktivitetene.

Gjest Gjest
Skrevet
Hmm, har selv 3 barn i barneskolen, 1 på ungdomsskolen og 1 på videregående + 3 i barnehagen, men det går faktisk helt fint å rekke over foreldremøter, konferansetimer, verksteder, forestillinger osv likevel. Vi møter alltid begge to så sant det er mulig, og det er det stort sett alltid. Det er jo ikke slik at man får beskjed om å møte om 10 minutter heller da, man kan jo planlegge i forhold til disse møtene og aktivitetene.

må bare spørre: har du 8 barn? eller er det mine, dine, våre barn? *nysgjerrig*

Skrevet
må bare spørre: har du 8 barn? eller er det mine, dine, våre barn? *nysgjerrig*

Jeg har 8 barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...