Scorpina Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #121 Del Skrevet 12. mai 2008 Nei, hei du! Erru her og Yez, yez - i am everywhere!!! Menne du monja, ang den 12. så få vi no se på det da... Jeg tenker slik at så lenge jeg blir tatt iløpet av den uka så er jeg helt fornøyd! Og hør her jenter; det snør det snør, tiddelibom!! Men seriøst; jeg er SKIKKELIG lei av Kong Vinter på syretripp!! Hallo altså....vi skriver medio mai for svarte!! ...og det verste av alt; det hjelper ikke å kjefte på været!! Men det må være lov å si at nå er det faen tute meg NOK!! Åkkesom, det er 17. mai til neste helg og det er ting som må gjøres først; bl.a å se at klærne til tøtta er "spick and span". Har kjøpt "bunad" til henne (på Europris til 300,-) og nye bunadsko til 199,-. Ja, og siden vi bor her oppe i steinrøysa må man helgardere, så regnkåpe er også kjøpt inn. Superundertøyet som ble pakket bort for ikke så lenge siden, er tatt fram igjen! Akk ja... Men, èn ting skal jenta vår ikke gjøre; fryse på 17. mai!!! Nåja, vi kommer ikke til å traske timesvis ute. Først er det barnetoget her i bydelen vi bor i, så hjem for å slappe av litt også skal vi til byen for å spise middag på restaurant i 15-tiden. Får med oss borgertoget etter maten og da er jo forsåvidt 17. mai-feiringa over og man kan dra hjem! Tenkte jeg skulle ha på meg en lekker trenchcoat (passer den enda selv med magen ) meeen, jeg tenker jeg heller har på meg kåpa. Ja, den som er til bruk for vinteren Får heller tenke på at det ikke er sååå lenge igjen til sommerferien - og da skal vi BORT!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #122 Del Skrevet 12. mai 2008 Åja, det glemte jeg jo å si.... Jeg har blitt lovet/fortalt at plastisk kirurgene skal "rette opp att alle feila fra i går".....mht arrvevet mitt. Jeg ser jo faen dundre meg ikke ut i måneskinn!! Så, jeg måtte jo spørre legen når jeg var hos ham den 7. mai hvordan det forløpet kom til å bli. Jeg så liksom for meg to team, ett team som tok ut ungen - og et annet team som skulle fikse på den jævla miseremagen min. Men neida.... Livmora må trekke seg sammen, huden må være avslappa (ikke strukket etter graviditet) ooooog, arret inn til livmor må være grodd så selve opprettinga skal ikke gjøres før et halvt år etter fødsel!!! Ergo skal jeg inn i løpet av februar/mars 09 en gang for den prosessen!! :dåne: Men men, det er ikke no' å bry sitt lille hodet med egentlig. Jeg slår meg til ro med den planen. Jeg tenker litt på er hvordan det blir å ligge inne med da en bortimot halvt år gammel baby og alt det fører med seg.... Nåja, finner alltids ut av det! Fikk også, etter samtalen med legen på fødepol., brosjyre ang sterilisering. Jeg vurderer sterkt å la meg sterilisere. Jeg mener, jeg blir jo gravid bare jeg ligger ved siden av gubben....så jeg tar ikke no' mer sjanser på det nei Dessuten er jeg "gammel", har fått de ungene jeg ønsker meg (ja, gubben også er 100% enig i antall produserte unger) - så da kan vi egentlig bare stenge butikken - for godt!! Nåja, ikke "kose-butikken" - for all del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 13. mai 2008 #123 Del Skrevet 13. mai 2008 Hei på deg! Det var lenge sia! Så godt å høre at kirurgene vil rette opp feilen da! Men typisk at de må ta det på et så ubeleilig tidspunkt.. Men du vil vel kanskje bare få det gjort? Kose-butikken stenger vel aldri!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #124 Del Skrevet 14. mai 2008 Jaa, når ungen først alt har kommet seg ut kan det forsåvidt bare ta den tiden det trenger for å gro sammen det som skal gros før de pynter på "fadesen"... Snakka med èn av sjefene på jobb i dag. Han lurte på når tid jeg skulle søke om permisjon og fra hvilken dato det gjelder fra. Har jeg regna rett - i mitt lille hodet - så blir siste arb.dag 25. juli. Det er ikke såå lenge til, egentlig.... Åh, må huske å ringe legen i morgen for å få forlenga sykemeldinga. Egentlig litt teit å bare ha sykemelding for fjorten dager av gangen. Skal høre om jeg ikke kan få for èn måned av gangen. Jeg kommer neppe til å gå tilbake til noe større %-andel på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 15. mai 2008 #125 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg får i all fall sykemelding for ca 5 uker av gangen. Det er en sånn åpen sykemelding. Legen setter meg opp til ny time når jeg må ha "ny". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #126 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Jepp, jeg ringte i dag og fikk sykemelding for èn måned, fram til 16. juni. Greit når man bare kan ringe slik og få det fiksa. Skal hente den etter jobb i morgen. Ok - det er KRIIIIIIIIIIIIIIISE i heimen!! Laptop'en har avgått med døden!!!!!!! *river seg i håret, hvilepuls i 300 og en infernalsk forbannelse over seg selv og den digre breie ræva si* Altså, jeg skulle ta min snerte kattepels-klut og sveipe over den ene sofaen. Jeg står med den breie digre ræva mi mot bordet. Skal snu meg en kvart grad for å ta på fremsiden av sofaen når jeg hører et "dunk" etterfulgt av "sildre-drypp-drypp". Snur meg og ser kaffekoppen liggende på gulvet. En DIGER kaffeflekk på gulvmatten og..og...oooooooog kaffe over tastaturen på laptop'en!!!!! :dåne: Ok, det var ikke HELE tastaturet. Det var litt på høyre siden. Jeg tørker fort av tastatur og mousepad'en. Anna kommer ilende til med tørkepapir sånn at vi får tørka opp matten og parketten. Setter meg ved pc'n og leser videre inne på KG. Så ringer mobilen. Det er klasseforstanderen som ringer. Noe ang 17. mai, klassebanner...blablabla....og mens jeg ja'e og ha'er til Robert (nevnte klasseforstander) legger jeg merke til at skjermen er liksom frossen fast i tid. Markøren står over KG-logoen øverst som en hand og den vil ikke røre på seg uansett hvor mye jeg rører på musa. Jeg avslutter kjapt samtalen med Robert og ber han ringe FAU-kontakten... Jeg prøver å stenge pc'n. Nada skjer. Jeg sier "hent føner'n" til Anna. Hun kommer ilende. Jeg føner forsiktig mens jeg holder pc'n på halvfjorten. Plutselig slår den seg av. Ok, pc avslått. Jeg føner forsiktig og setter den slik at den får tørka opp. Etter en stund forsøker jeg å starte opp att. Men neida... Trykker på on-knappen. Lyser kommer på. Det blinker....og slukkes etter et halvhjerta forsøk og et umiskjennelig "sukk" fra pc'n. HJÆÆÆÆLP! Takk og pris har vi to pc'er til i huset. Men krisen er jo maksimalt oppnådd hvis det viser seg at hovedkortet har tatt en prematur (og kanskje permanent) sommerferie!! ALLE bildene....ALLE dokumentene (nei forresten, det er ikke så mange viktige dokument) men bildene!! HJÆLP!! *note to self: passe på å ikke ha NOE væske i nærheten av pc når man står med sin breie ræv og skal gjøre huslige sysler* Datadud'n kom i formiddag og henta pasienten. Jeg hååååper, håper han får den opp og går igjen. Men, ringer han i morgen og sier "pc'n er fiksa men alt av data, filer og slikt er booooorte" - ja da gauler jeg!!!! :gråte: *note to self #2 : huske å ta OFTE backup av bilder og slikt...... * Kanskje man lærer...?! Endret 15. mai 2008 av Scorpina leif was here Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 15. mai 2008 #127 Del Skrevet 15. mai 2008 Å nei og nei Håper datamannen får fikset PCen, i all fall reddet bildene! Det er jo det verste å miste. Må le litt av beskrivelsen din av hendelsesforløpet da Bra du fikk ordnet det med sykemeldingen enkelt og greit :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. mai 2008 #128 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg lærte også det med backup på den harde måten da min bærbare avgikk ved døden for ett halvår siden. Heldigvis slo den til med litt godvilje, og skrudde seg på en siste gang slik at jeg fikk kopiere det jeg trengte, og nesten med en gang jeg var ferdig med det sa den natta for godt. Så nå er det backup av bilder på ekstern harddisk, og på serveren til eurofoto. Sånn for sikkerhetsskyld Satser på at du har samme flaks som meg, og at dere får ordnet det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. mai 2008 #129 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg skal og merke meg den noten din. Ta backup - OFTE. Jeg er så dårlig på det og har masse bilder på lap'en som jeg burde lagt over på den eksterne harddisken og DVD'er for lengst *stressa* Må få gjort det idag. Håper virkelig du får PC'n din opp og gå og at du får reddet det som reddes kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #130 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Å nei og nei Håper datamannen får fikset PCen, i all fall reddet bildene! Det er jo det verste å miste. Må le litt av beskrivelsen din av hendelsesforløpet da Bra du fikk ordnet det med sykemeldingen enkelt og greit :-D BILDENE ER REDDA!!!!!! :juhu: Olav, datadud'n ringte meg for litt og sa at bildene og all data er redda og satt over på en ekstern hd. AH PUHHH!!!!! :dåne: Men, hovedkortet har mest sannsynlig gått gaiken og må inn for repr. Nå viser det seg et at det bare er snakk om et par uker forskjell fra å få den på garantien, så O. skal prøøve å ordne det slik at jeg kan få det slik. Go'ingen Jeg lærte også det med backup på den harde måten da min bærbare avgikk ved døden for ett halvår siden. Heldigvis slo den til med litt godvilje, og skrudde seg på en siste gang slik at jeg fikk kopiere det jeg trengte, og nesten med en gang jeg var ferdig med det sa den natta for godt. Så nå er det backup av bilder på ekstern harddisk, og på serveren til eurofoto. Sånn for sikkerhetsskyld Satser på at du har samme flaks som meg, og at dere får ordnet det!Yeah! Jeg bruker serveren til knudsenfoto men gaanske mange bilder har jeg altså ikke fått knødd meg til å få overført!! Men nuhhh har denne madammen en helt annen agenda. *klaske seg sjøl på brystkassa* I'm a woman with a plan!! Jeg skal og merke meg den noten din. Ta backup - OFTE. Jeg er så dårlig på det og har masse bilder på lap'en som jeg burde lagt over på den eksterne harddisken og DVD'er for lengst *stressa* Må få gjort det idag. Håper virkelig du får PC'n din opp og gå og at du får reddet det som reddes kan Døh, ikke le - men i helga som var sa jeg til meg selv "hm....jeg skulle fått gjort noe med de bildene" Ja, og sånn gikk no dagene Men, jeg HAR kjøpt meg en ekstern hd nå!! Det er nyyyyydelig vær ute! og skikkelig våååårlig stemning. Blir litt muggen å tenke på at det er meldt regn og surt i morgen, 17. mai. Men det skjønner jeg ikke helt. Vi har altså hatt nydelig vær her oppe med sol hele forbaska uka men liiike herlig så presenterer dem å melde på P4 sine sider at vi har 3 plussgrader og overskya?!? Ja, samme kanal har også meldt sjitvær i morgen her oppe. Tror ikke på dem jeg!! Endret 16. mai 2008 av Scorpina leif was here too Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 16. mai 2008 #131 Del Skrevet 16. mai 2008 Ja det været det været... Ikke alltid like lett å forstå seg på... Men så lenge det er sol så er vi fornøyde Så bra at du fikk reddet bildene Min permisjon setter i gang to dager før din forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 16. mai 2008 #132 Del Skrevet 16. mai 2008 Å så bra du fikk reddet bildene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #133 Del Skrevet 18. mai 2008 Ja det været det været... Ikke alltid like lett å forstå seg på... Men så lenge det er sol så er vi fornøyde Så bra at du fikk reddet bildene Min permisjon setter i gang to dager før din forresten Ja apropos...jeg må jo få skrevet den permisjonssøknaden min!! Etter mitt lille hodet blir siste arb.dag fredag 25. juli. Og du går ut onsdag 23. juli altså? Å så bra du fikk reddet bildene! YES!! :juhu: ....og nå må jeg bare hente tålmodighetsboksen fram. Min eiegode bærbare pc kommer til å være borte fra meg i MINST 2 uker!!!!! ...også håper jeg at O. får fiksa det slik at jeg får den på garantien.. 17. mai ble feira med barnetog, slush, og middag på restaurant i går. Været var begredelig. Men èn trøst var det jo at det var like mye til sjitvær i Oslo som her!! Muhahahahahaha.... Til neste år gleder jeg meg; da skal jeg ha på meg bunaden min PLUSS være uten briller!!! Har planer om å få tatt sånn laseroperasjon på øynene når jeg har fått ut denne leieboer'n min nemlig! Er så møkkalei briller atte ååååååååhh!! Laseroperasjonen blir en litt (ok, veldig) tidlig 40 års gave til meg selv Nei, skal legge meg litt på sofaen kjenner jeg. Zzzhhh.... Vi skal til kaffe-og-kaker hos noen venner om litt og jeg har ikke lyst å sitte der å glippe med øynene og bli zzzzigen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 18. mai 2008 #134 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Så flott at du fikk redda alt som var på PC'n, og at den kommer hjem til deg igjen - etterhvert :juhu: Jeg fikk overført bildene til den eksterne harddisken, men i morgen må jeg ut å kjøpe DVD'er sånn at jeg får brent dem og. Dessuten burde jeg fremkalt en haug....nei, en HAUG.....nei, en HAUG. Bare på storebror sin mappe er det 10 000 bilder å velge mellom og jeg har ikke fremkalt mer enn 10% kanskje :dåne: Edit: Leif was here.... Endret 18. mai 2008 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #135 Del Skrevet 19. mai 2008 10.000 bilder?! TI TUSEN bilder??? Er dere tullerusk eller?? *host-kremt-hark* nåja...vi har vel også svidd av endeeeel bilder og Kodak-moments på tøtta vår når hun var lita. Og keep in mind - dette var også før digitalkamera kom på banen og alt som ble knipsa ble fremkalt på papir. Jeg har vel et par bæreposer med bilder som skulle vært nitidig og sirlig satt inn i pene fotoalbum I'm a baad, baad mother Men altså - er det noen som plages av ....øhm....gass under trykk? Jeg satt på sofaen i stad og leste dagens pravda. Og plutselig kjente jeg en liiiiiiiiten hyler i anmarsj. Letta litt på trykket og ahh så godt det var. Det jeg hadde liksom glemt var at kattedyret lå rett ved siden av med snuten sin retning min nusselige søte rompestomp.... Seriøst, jeg kødder ikke; katta letta minst 1 meter i lufta. Fnøsa og tok labben til snuten sin og styrte noe vakent. Etter å ha fått summa seg litt satt han sine vakre gule øyer i meg og nesten sa til meg "SKJERP deg kjerring!!!!" Off.... Ja det er ikke greit.. damdideiii Også var jeg jo ekstra glad for at jeg satt hjemme - og ikke på jobb. Hæhæhæ.... Har forresten henta sykemeldinga mi. Går ut 16. juni. Kjekt Now - what's for dinner today?! :klø: Uhm....jo, karristekt torskefilet, pottitt og agurksalat! Og i morgen må jeg bake brød!!! *husk å kjøpe mel!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. mai 2008 #136 Del Skrevet 19. mai 2008 Herregud, jeg synes jeg ser den stakkars katten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 27. mai 2008 #137 Del Skrevet 27. mai 2008 Innom og sniktitter litt, og lurer bare på om du har fått skaffet deg noe til å bære denne lille nye gutten i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 27. mai 2008 #138 Del Skrevet 27. mai 2008 Tjoho! Går det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #139 Del Skrevet 28. mai 2008 Innom og sniktitter litt, og lurer bare på om du har fått skaffet deg noe til å bære denne lille nye gutten i? du og den bæregreia di... Nei, jeg har ikke tenkt på det pr d.d og kommer ikke til å tenke på det før jeg er vel hjemme, med frisk og fin baby og sååååå, såå kan jeg kanskje vurdere det. Har noen venninner som heiv seg på bære-bølgen og kjøpte meitais an mass og kan sikkert få låne noen. Gidder ikke kjøpe først, hvis hverken jeg eller jr synes det er no Tjoho! Går det bra? Næææææææh!! Jeg er syyyyk *synes-synd-i-seg-selv-modus* Nåja, jeg har drevet på med hard selvmedisineringsjustis og jeg tror det har båret litt frukter ved at jeg ikke føler meg så inni granskauen bomull i skallen min. Gubbelure og jeg feirer 4 års bryllupsdag i dag!!! :juhu: (Ja, 16. desember feirer vi 16 år ilag...ohh!!) Hadde tenkt å servere snusken min hans (èn av de) favorittmiddager idag; biff og bakt potet! NAM!! Og jeg skal skal skaaaaaaal få knødd meg ned på butikken for å få kjøpt det til ham/oss + en liten gave i form av flaske med 'brunt' innhold Men, formen ellers - mage og leieboer - har det helt åkey Den plasker og snurrer verre rundt. Tror at han nå ligger med beina nedover og 'danser', for det kiler noe vanvittig, på innsiden Snooodig følelse!! Nytt navn er forresten kommet på 'tegnebordet'; William Johan. Vi tygger litt på det.. Farsken at guttenavn skal være så vanskelig?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 28. mai 2008 #140 Del Skrevet 28. mai 2008 Gratulerer med 4 års bryllupsdag! :-D Kjedelig med forkjølelsen. Ekkelt med sånn bommullhode, men det er snart over. Kanskje det er fingrene du kjenner? Hvis han ligger med hodet ned. Eller vet du at han ligger med beina ned? Jeg kjenner også sånne kilinger der nede, men per i går så lå hun med hodet ned, så det er fingrene. Synes jentenavn er vanskeligst, jeg. Guttenavn er ikke noe problem. William Johan var veldig fint. Me like! God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg