Gå til innhold

Tanke-og venteboksen


Scorpina

Anbefalte innlegg

*spiser eple*

Jo, altså...igår fikk jeg besøk av en venninne og da serverte jeg vafler....og marsipan :sjarmor: Mmmmm.....!! Det er bare fantastisk godt da!

Ok, HELG i dag!! Juhuhh...men, huhh... :sukk: Lørdag drar mannen min og Anna til fjellet for å være der i forbindelse med Annas vinterferie. Sååå, jeg kommer altså ikke til å få sett henne på mange dager. Lørdag til...ja til minst torsdag!!

Savne pusekatten min!! Nuvel, har jo pusekatten på fire ben som sier mjau som er til trøst og støtte da ;) Chiwas (that is his name) er en skikkelig sofa-og-kosegris så trøst vil jeg få, i bøtter og spann!

Katter er forresten kloke dyr. I fjor våres, når jeg kom fra sykehuset (etter en måneds innleggelsen) så var jeg naturlig nok ikke helt ti i skuddet. Ellers bruker Chiwas og være en skikkelig gnålekatt. Forlanger og krever kos, stryking og oppmerksomhet. Men da, nei da la han seg bare ved siden av meg i sofaen og titta opp på meg med jevne mellomrom for liksom å forsikre seg at jeg hadde det bra (og at han fikk noen koser og strykinger nå og da)

Smarte katta mi :)

*hente seg kaffe og begi seg over arb.listene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du nordfra, eller er det bare noe jeg innbiller meg?
Ka farsken???? Ka som får dæ til å tru det???? :klø:

Hehe..hehe...jooo, jeg er nordfra! Ekte Tromsøværing til og med :sjarmor:

Og goood helg til deg også Træmpis!! :klem: Tenk, fredag om to uker, da er du hjemme med nytt familiemedlem. Det er litt surrealistisk å tenke på...

****

Ok, jeg vant ikke vin i vinlotteriet på jobb. Farsken.... Jeg som hadde tenkt å fylle opp vinlageret. Har to vinflasker som er konsumferdige, men jeg har tenkt å levere dem inn på polet og få de bytta inn i to flasker som kan stå lagra. Iallefall fram til jul sånn ca.

Jeg er lat og ikke særlig effektiv nå kjenner jeg. Særdeeeles inn i fredagsmodus! :sjenert: Kunne jo avspasert en halvtime eller så... *gruble-gruble* Well, middagen idag blir iallefall taco. Anna har lagt inn bestilling ;)

Urgh.. :forvirret: ..drukket litt for mye kaffe også kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en knallflott helg, Scorpis!!! :klemmer:

Og du, det er lov å titte innom Kladden min altså *nemlig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

For en utrolig trist historie! Måtte gråte en skvett, jeg.

Mener jeg har hørt den historien før... fra min svigermor, selvsagt i kortere trekk. Si meg, er moren din flink til å sy? I såfall så er det hun som syr dåpskjolen til lille gutten vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en knallflott helg, Scorpis!!! :klemmer:

Og du, det er lov å titte innom Kladden min altså *nemlig*

Damdideeeeeeeei... :sjenert: Seffers skal jeg vise mitt blide åsyn i kladden din!! *nikke frenetisk*

Håper du også får en fin-fin helg!! Hva er dine planer for helgen? Oh, let me guess...slalomkjøring? Etterfulgt av kulekjøring og litt snowboard?? :fnise:

Heihei!

For en utrolig trist historie! Måtte gråte en skvett, jeg.

Mener jeg har hørt den historien før... fra min svigermor, selvsagt i kortere trekk. Si meg, er moren din flink til å sy? I såfall så er det hun som syr dåpskjolen til lille gutten vår ;)

Joda, moder'n kan "hepse sammen stoff" til bli til de nydeligste kreasjoner. Men, nå ble jeg vaaakent nysgjerrig her altså!! Kjenner jeg deg...? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, moder'n kan "hepse sammen stoff" til bli til de nydeligste kreasjoner. Men, nå ble jeg vaaakent nysgjerrig her altså!! Kjenner jeg deg...? :)

Nei, men svigermor og din mor er visst gamle venninner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist historie om lille Ingrid.

Denne gangen skal det gå bra, støtter planene om en hylende og bæsjende liten knirk denne gangen.

Velkommen i nabolaget også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men svigermor og din mor er visst gamle venninner :)
Jepp, det stemmer. Moder'n ringte i dag og da måtte jeg spørre om hun sydde på dåpskjole. Tøtta trodde jo jeg var synsk eller no :lol: Svigermora di heter noe på I.? Verden er ikke stor nei. Når tid er dåpen deres forresten?

For mye kaffe? Du? Er det mulig da? *fnis*
JO tenk!! :lol: Etter noe som tilsvarer 1 liter kaffe så tror jeg det er på tide å moderere seg litt ;) Har ikke lyst å gi leieboer'n min for mye koffeinsjokk :fnise:

kaffe? blæh!!!

(te er jo mye bedre.... :ler: )

Næh, men te er godt til frokost :Nikke:

Takk for hilsningen og besøket Pondusa :klem:

Ja, denne gangen skal det går bra!! Jeg er kjempespent for ul'en 2. april :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Te er definitivt mye bedre. Skal jeg ha kaffe, så må det være en good dæsj Bailey's i den... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det stemmer. Moder'n ringte i dag og da måtte jeg spørre om hun sydde på dåpskjole. Tøtta trodde jo jeg var synsk eller no :lol: Svigermora di heter noe på I.? Verden er ikke stor nei. Når tid er dåpen deres forresten?

Vi har ikke bestemt oss helt når dåpen blir, familiene bor litt spredt, så vi må finne noe som passer alle. Til våren/forsommeren en gang. Så hun har god tid ;) Jepp, svigermor heter noe på I :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var til samtale med jordmor idag. Denne jordmoren hadde jeg også ifjor med Ingrid. A. er en veldig ålreit dame. Sier ting som de er og "ser" meg på en måte.

Det starta jo greit da. Hvordan det går pr d.d., "joda, jobbe og slit". Litt standardfrase antageligvis. Men, så begynte hun å spørre hva denne gravidteten har gjort "med psyken" min. Gleder du deg?, spurte hun meg. Jeg så på henne, litt sånn :forvirret: og sa "jooo...." ja og lenger kom jeg ikke for da åpna femti sluser seg og tårene bare trilla.

Etter litt snørr og snufs og slikt begynte hun å spørre litt rundt omkring selve fødselen. -Vel, jeg skal ha planlagt ks, sa jeg. Ok, er det noe som M. (overlegen på KK) har sagt? -Nei, det har jeg bestemt, sa jeg. Hun nikket smilende og sa :ja, du skal få det du ønsker!! Så sier hun -si meg, har du fått prata med noen profesjonelle etter dødsfallet til Ingrid? Og jeg måtte jo si som sant var, at nei det hadde jeg ikke. Vel, hvis du vil kan jeg henvise deg til psykososialteam på føden. Summa meg litt og sa -ja, send henvisning du.

Jeg ble spurt om jeg (og min mann) kunne tenkt oss å gå i en samtalegruppe. Men, å sitte i et rom med villt fremmede og prate om fødselen, at Ingrid døde, og alt som fulgte? Nei, kunne ikke ramla meg sidelengs inn!! Jeg skal møte teamet med åpent sinn, også får vi bare ta det derfra rett og slett. Jeg innrømmer glatt at dette sv.skapet har trigga mange tanker. Skjønt, det skjønte jeg ville skje. Såpass kjenner jeg meg selv....men hvilke tanker og sånn hadde jeg ingen peiling på.

Jordmor så på arrvevet. Hun er jo profesjonell og sa "hm...akkurat, det er blitt slikt ja" - men det aner meg at hun hadde mest lyst å si "å fy faen!" Ja, pent er det ikke :lol:

Iløpet av samtalen fikk jeg også formidlet at jeg IKKE skulle ligge på det samme rommet som jeg ble lagt på etter fødselen. -Så klart, sa jm - jeg skal gi beskjed om at du ikke skal bli lagt på rom 21.

Well, so far so good! Neste time hos henne blir 14. april. Først skal jeg på ul :) Igjen, det blir spennende. Mannen min og jenta vår Anna skal være med da. Hun har også mange tanker og følelser med at vi skal få nok et barn. Husker at når vi fortalte henne at hun skulle bli storesøster sa hun "åh, ja det blir jo fint. Men du mamma, får jeg holde denne babyen??"

Hun fikk nemlig ikke holde Ingrid siden hun lå i kjølekuvøse. Det fikk jo ikke vi heller, faktisk. Eneste gangen vi hadde henne i armene var helt på slutten når hun var kobla fra pustemaskinen og lå i armene mine, inntil hun tok sine siste pust og døde. Den lyden, som kom fra halsen hennes, må vel være den verste lyden som finnes :sukk:

Hoff... nei, denne gangen skal det gå bra - og vi skal ALLE få lov til å få holde denne babyen i armene :)

Det har jeg nemlig bestemt!!

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake etter nettløs tilværelse! KRISE jo!!

Samme gamle her egentlig. Vondt i såret, vondt i magen....føler som om jeg har hakk i plata :roll: Må innom legekontoret i morgentidlig med urin. Den urinprøven jeg leverte til jm var veldig "gruggete". Mye rart som fløt rundt i den :ler:

Gubben og Anna er endelig kommet hjem! Herregud som jeg har savna skravlebøtta mi!! Men, nå er hun hjemme og ligger og sover godt i senga si. Mannen min F og Anna drar opp til vogna rundt mandag/tirsdag. Jeg reiser oppover skjærtorsdag og blir der til ca lørdag. Ja, mulig de blir til søndag. Men jeg må jo hjem til kattepusen ;) 1. påskedag skal moder'n komme over til påskelam. Mmmm!! Nam!!! :sikle:

Også får vi håpe på godt påskevær.... Blir ikke så mye skigåing på meg, så jeg skal bunkre meg i solkroken (håper jo det BLIR sol) med krimboka og kaffe på termos. Blir niiiice :jepp:

Men farsken, det var den krimboka jeg skulle kjøpe!! Skulle vi ha Unni Lindell...eller Karin Fossum...? Kanskje jeg kjøper begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de tar så godt vare på deg på sykehuset. Jeg kjenner jeg får helt tårer i øynene avå lese historien din og kan jo ikke i min villeste fantasi egentlig vite hvor vondt det er. Det er jo mitt største mareritt at ikke alt skal gå bra etter fødsel og det gjør meg så innmari vondt å lese om dere som har opplevd dette marerittet. Men jeg er helt sikker på at denne babyen skal dere få holde i armene, ta med hjem og bare kooooose dere med, Scorpis :klemmer:

Høres jo så deilig ut med late påskedager. Håper det blir litt sol her i midtre deler av landet og, ja, for du skal ikke ta all sola håper jeg? :overrasket::ler: Vi har og et lår liggende i fryseren, men jeg har aldri tilberedet eller spist påskelam før, så jeg aner ikke hvordan jeg skal gå løs på den oppgaven. Og i tillegg kommer det gjester på middag den dagen :dåne: Snakk om å ta seg vann over hodet :ler:

Hva skal dere i helga da?

Stoooooor :klemmer: sendes din vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...