Gå til innhold

Tanke-og venteboksen


Scorpina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å det var trist lesing Scorpina :(

Kom innom for å gratulerer deg med svangerskapet!

Vi har foreløpig termin bare 4 dager mellom hverandre. :) Fin tid å få baby på dét :Nikke:

Håper dere får vite en eksakt dato for keisersnittet da. Det er sikkert litt forskjell fra sykehus til sykehus, men på det sykehuset jeg skal føde på har jeg hørt av andre at en får vite det på selve samtalen om forløsningsmetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk første time på onsdag, kl 0830 :) Og jeg SKAL ha en skikkelig termindato før jeg går ut fra det legekontoret. Jeg vil også ha en dato for ks...men det er muligens enda litt høyt opp og langt fram. Nuvel, det er vel ikke akkurat hjernekirurgi å trekke 2 uker fra termindato..?!

Hvordan er det med deg monja? Ligger leieboer'n din rett vei...?

Si ikke det. Det kan være virkelig komplisert for en del å trekke vekk 2 uker.

Men jeg er enig med deg. Ikke gi deg før du har fått en dato - aller helst to - å forholde deg til.

Og joda, leieboeren min ligger rett vei, men jeg er drittlei hele karen og har sendt han oppsigelse på hybelen idag. 1 måneds utflyttingsfrist :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det var trist lesing Scorpina :(

Kom innom for å gratulerer deg med svangerskapet!

Vi har foreløpig termin bare 4 dager mellom hverandre. :) Fin tid å få baby på dét :Nikke:

Håper dere får vite en eksakt dato for keisersnittet da. Det er sikkert litt forskjell fra sykehus til sykehus, men på det sykehuset jeg skal føde på har jeg hørt av andre at en får vite det på selve samtalen om forløsningsmetode.

Så hyggelig at du stakk innom Sandra :)

Ja, det er trasig lesing. Vi kommer aldri til å glemme henne selv når babyen jeg nå bærer på blir født. Etter at Ingrid døde har jeg/vi fått høre om mange andre som har opplevd det samme. For noen er barnet som døde et ikke-tema. Men for oss, meg spesielt - er det godt å ha en slags ventil, som denne db'n. Nå er det jo snart ett år siden hun døde men det føltes riktig for meg å vente litt, la det synke inn og bli bearbeid, før jeg orket å skrive noe. IRL har Ingrid blitt snakket om både titt og ofte og vi har hatt veldig god støtte, hjelp og trøst av venner og familie.

Så artig at vi har nesten samme dato :-D Vet du hva dere får forresten?

Halvveis idag! :) Eller... egentlig i morgen da.
Ja, tenk det du!! Hællanduttan som ukene har flydd!! :overrasket:

Si ikke det. Det kan være virkelig komplisert for en del å trekke vekk 2 uker.

Men jeg er enig med deg. Ikke gi deg før du har fått en dato - aller helst to - å forholde deg til.

Og joda, leieboeren min ligger rett vei, men jeg er drittlei hele karen og har sendt han oppsigelse på hybelen idag. 1 måneds utflyttingsfrist :ler:

1 måneds utflyttingsfrist??? :skratte: Den var steike god!! Hirr-hirr...

Og jeg skjønner deg sååå godt. På slutten går tiden saa-haaaaakte og man vil bare ha kroppen sin tilbake. Kunne sove på magen, kunne spise hva man vil og slippe alle småvondter og plager her og der... Jeg kommer neppe til å være noe unntak. Og smarte oss har jo taima dette sv.skapet dithen at jeg er stortjukk midt på heiteste sommeren. Nesten så jeg ønsker oss en skikkelig go' gammaldags nord-norsk sumar med 5 pluss grader og tåka ned til hustakene :legrine:

Men først vil jeg dra på ferie til Danmark og få litt sol og varme på skrotten ;)

Vel, så har jeg blitt sykemeldt. Ja, ikke 100% som legen min først ville foreslå. DET hæler jeg iallefall ikke. Sitte hjemme å glane i veggene? Næhh...ærlig talt. Nei, jeg sa jeg ønska 20% sykemelding. Det betyr at jeg kan logge meg av kl 14 og gå hjem! Det føles veldig ålreit. Jeg har vært litt plaga i det siste med absolutt NULL energi og en tiltakslyst helt under pari :sukk:

Gubben min har stort sett vært den som har vaska klær, hengt opp klær og lagt på plass klær. Jeg har laga middag og moppet noen gulv her og der hehe... Vel, med litt mer "fritid" og mulighet til å hente meg inn tror jeg at det skal bli en ordning i heimen. Mannen min har ikke klaga. Han har ikke mukket en gang. Jeg har ligget på sofaen, enten som et slakt eller bare zzzzzzovet og zzovet og han har sulla rundt meg. Go'ingen min :hjerte:

Næhh, jeg merker jeg ikke er 25 år lenger :sjenert:

Apropos alder - pappa ble 59 år i dag :-D Sendte ham blomster og han ble såå glad!! Han ringte for å takke meg for blomstene og lurte samtidig veldig på hvordan det gikk med min leieboer og formen min. Måtte si som sant var "litt opp og ned" men stort sett på det jevne. Jeg orka ikke legge ut om blødning og kramper i mage og ja... Det ville bare gjøre han engstelig. Og han trengte iallefall ikke høre det på bursdagen sin.

Helg i morgen!!! :hoppe: Me like! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at vi har nesten samme dato :-D Vet du hva dere får forresten?

Ja, vi får en gutt vi også.

Jeg har også vært 20% sykemeldt over en lengre periode nå på grunn av slitenhet/trøtthet. Det har gjort godt å kunne ha litt mindre å gjøre på jobben, for det hjelper litt på energien til de som er hjemme. Vil heller bruke det lille ekstra av energi på dem og meg enn på jobben.

Ha en fin-fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danser: Halvveis på vei mot målet!!! :danser:

Jeg gikk jo stortjukk midt på sommeren sist. Ødemer som sprengte alle skalaer og heldige meg fikk jo 30 grader hver eneste dag på slutten. Drømte om en fortøyning nede i sjøen. Meg i en ende og et tre på land sånn at det ble bare å seile ut som man ønsket det.

Men jeg ble sabla brun da :mrgreen: så noe godt kom jo ut av hormonene. Litt overgang for meg som er skummetmelkblå på vinteren og råssa på sommeren.

Når reiser dere til Danmark? Samme sted som i fjor?

Ønsker meg Danmarkstur jeg og....fly ned til Køben og leie bil. Hus i nærheten....Enkelt og greit. Men det blir neppe før i 2009 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når reiser dere til Danmark? Samme sted som i fjor?

Ønsker meg Danmarkstur jeg og....fly ned til Køben og leie bil. Hus i nærheten....Enkelt og greit. Men det blir neppe før i 2009 tror jeg.

Vi geflygen-geflaksen til Køben 28. juni. Setter vårs smukke rumpe i leiebil og freeeeser nordover på Sjælland til dette huset vi har leid. Niiiiiice hæ?? Ja, altså....vi hadde egentlig leid dette men det var blitt gjort en feil med bookinga, ergo fikk vi leie førstnevnte til opprinnelig pris :sjarmor: Me like :jepp: Gjør ikke no' at vi havna på en annen plass. Vi er veldig godt kjent i det området siden vi har feriert 2 år på rad i Hornbæk som bare ligger en 20-30 min kjøring fra der vi skal nå være.

Og joda monja, jeg er forberedt på at jeg også får ødemer her i fra til evigheten... Ifjor lå jeg jo på 3+ de siste 2 mnd'ene. Hmpff...

Ellers...? Jo, jeg er blitt 100% sykemeldt. Fikk et "attak" i magen fredag på jobben. Samme smerter som jeg fikk før påske. Klamret meg fast i dørkarmen (skulle på printerrommet for å hente et brev jeg hadde skrevet ut) og hadde så vondt at jeg så både stjerner og planeter. Tårene spruta og jeg fikk nesten ikke puste.

Skremte vannet av både meg selv og samtlige arb.kollegaer. Fikk ringt overlegen på fødepol, når jeg hadde fått pusten tilbake, og callet på han. Han ba meg komme rett bortover. Ringte gubben som kom fra jobben og kjørte meg til sykehuset. Samme regla som før påske, opp på benken...trykke-trykke-presse. Joda, der har jeg vondt, nei ikke der. Ny ul som viste ett stykk leieboer, som hoppa og spretta rundt, helt uvitende om vondtene som plager mammaen sin. Overlegen kunne (på en måte) konkludere med sammenvoksninger, tarmer og slikt som skyves "hit og dit"....

Festlig... :eeeh:

Legen spør hvor mye jeg er sykemeldt. 20% svarer jeg. Vel, ikke nå lenger sier han. Du blir sykemeldt 100% et par uker for å se om dette stabiliserer seg. Right....

Drar på jobb og leverer sykemeldinga og kjører hjem. Smertene forsvinner jo like fort som de kommer. Now, what's up with dat???? :klø: Legen kunne ikke si om de kom til å bli verre, eller mindre. Oh happy day *snøft*

Vel, så over til noe mer hyggeligere :)

Hadde en artig, dog litt irriterende drøm i natt...

Drømte at vi hadde fått babyen vår :hjerte: Skulle amme den og babyen ammet glupsk. Ser i drømmen en baby med masse mørkt hår men med BLÅ øyne?!? (nåja vet jo at nyfødte kan ha blå øyer før de så får sin egentlige farge) La den tilbake i senga. Så er det plutselig en venninne i drømmen som sier "ja, hva fikk dere???" Tenkte i drømmen -hallo - jeg glemte å se hva vi fikk :klaske: Skulle finne ut av dette så jeg går mot babyen, skal åpne litt på teppe og bleie....også våkner jeg!! :sur: Åååååååååhhhh!!

Urettferdig er det!! :lol:

Gubbelure har bakt 9 brød. Han er go' altså :) De 3 siste står i ovnen. Må huske å ta de ut om....ja, 10 minutt!

Right - så da skal jeg gå hjemme å trø luft i "kommagene" i 2 uker. Hhmpff... Men, det er jo for en god sak da, tross alt. Jeg håper bare det ikke blir samme scenarie som i fjor når jeg var sykemeldt store deler av sv.skapet. Da blir 40 uker laaaaaaaaaaange....

Nei, lage seg en ny kopp :kaffe: .....og ta ut brødene *sniff-sniff* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får en gutt vi også.

Jeg har også vært 20% sykemeldt over en lengre periode nå på grunn av slitenhet/trøtthet. Det har gjort godt å kunne ha litt mindre å gjøre på jobben, for det hjelper litt på energien til de som er hjemme. Vil heller bruke det lille ekstra av energi på dem og meg enn på jobben.Ha en fin-fin dag :)

Ja, ikke sant...?! Nå fikk jeg aldri prøve ut den 20% sykemeldinga. Den gjaldt jo f.o.m fredag 28. når jeg ble 100% sykemeldt, men jeg har også strevd med ufattelig lite overskudd og energi til noe mer enn stort sett sitte apatisk i sofaen etter at middag er fortært. Slitsomt er det. Jeg er jo et menneske som er "up and about" hele tiden. Men, vi får bare høre på kroppen, og på legen ikke sant? ;)

Halvveis nå jo!

Ha en fin helg :)

Halvveis!!!! :juhu:

Ha en fiiin lørdag. :-D

Halvveis ja!!!!!! :hoppe: Får håpe de resterende 20 ukene går like fort hehe ;)

Heia :vinke: Innom og leser meg opp litt! :klem:
Heeeei snupplupp og nybaktmamma'en :klem: Går det bra med deg og lillemann?? (venter fortsatt i spenning på HVA han kommer til å hete ;) )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for halvveis jeg også. Husk at det er en grunn til at du er sykmeldt da, så du ikke tar det igjen med å prøve å være superkvinne på hjemmebane :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, mamma :sjenert:

:fnise:

Neida, men jeg skal høre på legen - i promise!! Skal ta livet med ro og bare kose meg. Nyte at vi...ja, vår er det IKKE her oppe - men nyte at det GÅR MOT varmere dager ;)

Kom på at jeg har et lunch-gavekort på Gründer som jeg enda ikke har fått brukt. DET skal jeg få brukt iløpet av uken! :tommelopp:

Kan ikke huske sist gang jeg var å vandra i byen på dagtid, midt i uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte at vi hadde fått babyen vår :hjerte: Skulle amme den og babyen ammet glupsk. Ser i drømmen en baby med masse mørkt hår men med BLÅ øyne?!? (nåja vet jo at nyfødte kan ha blå øyer før de så får sin egentlige farge)

Er dere brunøyd i familien? Vi har fått en blåøyd gutt til tross for at ingen av oss har blå øyne. Kjæresten er brunøyd, og jeg har grønne. Og guttens øyne blir bare mer og mer blå :) Min far har også brune øyne, så det er tydelig at mine ikke-brune gener er ganske sterke.

Jeg hadde også sånne "kniv i magen"-anfall på jobb når jeg var rundt 20 uker på vei. Ble 100% sykemeldt med en gang. Greit å ta det med ro, det er tross alt bare en kort periode i et langt arbeidsliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig trist å lese Scorpina, men takk likevel for at du delte :) Grattis med graviditet, gutt er kult ;)

Apropo sykemelding, det er ganske mange fine pc spill og tv serier man kan kjøpe altså, feks the sims 2, da går tiden fort! :lol:

Jaja,ha en fortreffelig mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere brunøyd i familien? Vi har fått en blåøyd gutt til tross for at ingen av oss har blå øyne. Kjæresten er brunøyd, og jeg har grønne. Og guttens øyne blir bare mer og mer blå :) Min far har også brune øyne, så det er tydelig at mine ikke-brune gener er ganske sterke.

Jeg hadde også sånne "kniv i magen"-anfall på jobb når jeg var rundt 20 uker på vei. Ble 100% sykemeldt med en gang. Greit å ta det med ro, det er tross alt bare en kort periode i et langt arbeidsliv.

Ja, jeg har helt mørkebrune øyne. Mannen min har lett blanding :lol: Mest grønt med et lite dæsj av brunt. Jenta vår har helt mørke, mørke brune øyne, og det har hun hatt fra fødsel.

Ja, absolutt...jeg har ikke noe dårlig samvittighet for at jeg går hjemme å småtvinner tommeltottene. Får jo særs god tid til å surfe da...*host* :fnise: Katta vår Chiwas er iallefall veeeldig glad for at matmor er hjemme. Han ligger ved siden av meg, porker og sover.

Innom med en :klem:

Nå må du passe på å få nok hvile framover :Nikke:

Jada mamma :ler: Og jo, jeg tar det med ro her oppe i snø-steinrøysa. Tro du meg! :Nikke:

Utrolig trist å lese Scorpina, men takk likevel for at du delte :) Grattis med graviditet, gutt er kult ;)

Apropo sykemelding, det er ganske mange fine pc spill og tv serier man kan kjøpe altså, feks the sims 2, da går tiden fort! :lol:

Jaja,ha en fortreffelig mandag! :klem:

Så hyggelig når nye stikker innom! Det blir jeg kjempeglad for! :klem:

Jo du....jeg har tenkt å hente fram pc-golfspillet (Tiger Woods) igjen. Ble jo heelt hekta på det. Kunne sitte timesvis å spille golf i helgene :lol: Dattra mi spilte Sims, jeg golf.....og gubben spilte musikk hehe....

Men, i går lekte jeg litt husmor må vite. Ja, jeg følte meg nesten litt satt tilbake til 1950 :lol:

Når gubbelille kom hjem hadde jeg første brett med hveteboller i ovnene og middagen var nesten klar. Fikk så akutt lyst på boller. De eeeeer så gode!! Mmmmmm..... Gjett hva jeg spiste til lunch i dag ;)

I kveld skal jeg på syklubbtreff. Ja, altså.....syklubb uten sytøy. Hvis man kan kalle skravling, kakling, fliring og fnistring for "håndarbeid" :fnise:

Vi har ikke sett hverandre siden februar så nå var det jaggu på høy tid! Jentene vet ikke helt hvordan formen min har vært....og er (ja forutenom bestevenninna mi som også er med i klubben) Hun ene i klubben er jordmor så jeg regner med hun kommer til å steile når jeg forteller om alt som har skjedd. Ja, hvis jeg orker da.... Vil helst bare kose meg, spise god mat og ha det koselig. Men det blir vel ikke til å unngå at det blir litt baby-gravidprat. Jentene har vært helt fantastiske etter alt som skjedde i fjor og var en veldig god støtte. Når man opplever sykdom, død og slikt så merker man veldig godt hvem som er ens venner. Opplevde dessverre at noen trakk seg unna og tok ikke kontakt før det hadde gått endel måneder. Men, jeg skjønner at noen mennesker kanskje har vanskelig for å takle sykdom og død.

Anyways - jeg vet iallefall hvor jeg har jentene "mine" og DET er godt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess angelou - jentekvelder er alfa og omega!! Vi kosa oss glugg og skravla gikk i ett fra vi kom til vi dro nærmere halv ett på natta :fnise:

Ja, så va man på ultralyd, den ordinære! Jenta vår var med og hun satt med store tinntallerken øyner og så på tv-skjermen når jordmor begynte å "skanne meg" ;)

Alt så bra ut, men pga det hæ*** arrvevet ble det ikke helt optimale bilder. Jm mente at hjertet så bra ut - vi fikk faktisk høre det lille hjertet som pumpa og slo hardt - men ville jeg skulle på ny kontroll 7. mai. Greit nok. Kanskje legen ser bedre da når ungen blir litt større.

Kjønnet...jaa....hmm...!! Hun var litt i tvil, navlestrengen lå foran men hun trodde det kunne være snakk om gutt :) Gubbelille ble litt overrasket. Han var jo ooooverbevist om at han hadde produsert nok en jente han :lol:

Terminen ble satt fram et par dager - til 29. august :)

Men, jeg vil uansett bli tatt med planlagt ks 2 uker før, medio august. Da får vi ett vekt-barn og ett løve-barn.

Steike....dvs at det bare er 4 mndr....og ca 10 dager til!!! :overrasket:

Formen er så som så. Faen at jeg ikke skal ha noe overskudd :sur: Nuvel, jeg skal seponere allergimedisinen som jeg går på. Merker at bivirkningene som trøtthet slår max ut på meg. Dette gidder jeg ikke lenger. Jeg får heller nyse og snufse meg gjennom det som er igjen av sv.skapet. Jeg VIL ha litt mer overskudd og jeg VIL tilbake til arbeid igjen! Kjeder ræva av meg her hjemme!!! Har èn uke igjen av sykemeldinga. Skal få legen til å skrive redusert sm til meg. Tror 20% sykemelding er ålreit. Så kan jeg heller sette %'en opp hvis det skulle være behov.

Det høres ut som en god plan! :Nikke:

..og her skinner :sol: !! Niiiice!!

Måtte den forbaska snøen smelte helt!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...