Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet


marsy

Anbefalte innlegg

:klem: til Revenka - du har en spennende tid i vente! Og jeg som ikke var sikker på at jeg ville bli mamma en gang....

Jakten på smilet fortsetter... :ler: i går tullet både jeg og mannen med henne, og jeg mente jeg så flere små smil - mens mannen mente det bare var grimaser (dumme mannen altså! :fnise:)... men at hun koste seg var det ihvertfall ingen tvil om. Det var MYE snøfting, roping og veiving :) Mannen var kjempeflink hele helgen. Trøstet vesla uten at jeg trengte å be han om det først, og i går kveld tok han henne rett fra fanget mitt for å kose med henne etter amming. Da ble jeg selvfølgelig litt sjalu :sjenert: mannen måtte til og med minne meg på at "nå er det VI som koser", siden jeg hele tiden ville være med på moroa :ler:

Huff.. jeg har blitt hønemor! :eeeh: Holdt jo på å svime av når mannen skulle bade vesla fordi jeg var sikker på at hun ville drukne :sjenert: overreagere...? neida..... :ler:

I morgen blir det enten tur til Bærums Verk (hvis fint vær) for der har jeg aldri vært før, og det er sikkert kjempefint å trille der. Hvis det blir dårlig vær tror jeg vi skal prøve oss på babykino for første gang - selv om jeg egentlig ikke vil se filmen de viser i morgen :sjenert:

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi vært på laaang trilletur, og på første barseltreff. Gøy å treffe de andre damene og babyene. Vesla synes det var stas å ligge på matte og se på de andre babyene - lurer på hva hun tenker når hun ligger der :ler:

Målte vesla igjen i dag. Har vokst ca 5 cm på 7 uker. Jeg hadde vokst 6cm når jeg var 8 uker, så da er vi ganske så like :)

Synes det er forferdelig vanskelig å kle et spedbarn i denne varmen... hva i all verden skal hun ha på seg? huff.. var mye lettere når det var litt småsurt. Må ihvertfall få kjøpt en parasoll, sånn at hun kan kose seg ute i hagen (i skyggen) senere i sommer.

Note to self:

7 uker + 5 dager: første ordentlige sosiale smil med blikkontakt (x3) + mange andre smil til mønstrete sofa på helsestasjonen :fnise:

Dette var også dagen for første sprutgulp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltreff høres trivelig ut! Sprutgulp, derimot :fnise:

Angående påkledning i varmen, så har jeg ikke peiling, men vi skal også kjøpe parasoll :Nikker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltreff høres trivelig ut! Sprutgulp, derimot :fnise:

Angående påkledning i varmen, så har jeg ikke peiling, men vi skal også kjøpe parasoll :Nikker:

Hmmm.. ja, i dag hadde hun på seg body, bukse, sokker og lue (alt i tynn bomull) og lå i vogna uten teppe (bare med det tynne trekket til vogna over, som beskytter mot vind) - likevel var hun kjempevarm.....

I morgen skal jeg være ute hele dagen, på piknik i parken, og da aner jeg virkelig ikke hva jeg skal ha på henne. Men jeg skal passe på å ta med lammeskinnet, siden det kjøler ned i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er like varmt som i dag, kan hun gjerne ligge på lammeskinnet i bare bodyen. Du kan f.eks. ta med en paraply som hun kan ligge under. Men en tynn sommerlue ville jeg nok brukt uansett, f.eks. en sånn "hjelm" som de har på H&M. Fint med noe som dekker ørene godt. Beina tåler litt bedre mild sommertrekk enn hodet/ørene, sånn tenker ihvertfall jeg.

Vi hadde også gulpebaby. Hun gulpet og gulpet og gulpet til hun var langt over halvåret :ler:. En periode gjorde jeg ikke annet enn å bytte bodyer. I tillegg har hun vært en hyppig bæsjer, så jeg føler egentlig at barseltiden gikk med til å bytte bæsjebleier og gulpebodyer. Vi hadde et arsenal av gulpekluter og et sinnrikt system for å dekke oss til etter amming, men det hjalp lite siden hun gulpet hele tiden - både like etter amming og et par timer etter amming...

Det er litt upraktisk med gulpebaby, men ikke stort verre enn det :). Prinsessen vår så ihvertfall ikke ut til å plages noe særlig. Da hun ble eldre begynte hun å skjære grimaser når hun fikk spysmak i munnen - tydelig at det ikke var så stas da - men hun var like blid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt upraktisk med gulpebaby, men ikke stort verre enn det :). Prinsessen vår så ihvertfall ikke ut til å plages noe særlig. Da hun ble eldre begynte hun å skjære grimaser når hun fikk spysmak i munnen - tydelig at det ikke var så stas da - men hun var like blid etterpå.

Upraktisk er det garantert! :ler: har kluter i vogna, ved sofaen, i stelleveska, på soverommet osv. osv. Dessuten gulper hun ofte rett etter hun slipper puppen, så da må jeg dekke armen hun har hodet på. For ikke å snakke om raping :ler: Men det er helt greit da... det hører jo liksom med til barseltiden synes jeg (men det hadde jo være minst like greit å slippe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff i dag er jeg sliten. Har vært en ganske krevende liten jente i dag - og mannen er borte og kan ikke avlaste før i morgen tidlig....

Har fått små smil daglig nå den siste uken, men det er fortsatt ikke mer enn 1-3 ganger per dag, og fortsatt ikke STORE glis, som hun gjør i søvne. Men det kommer vel etter hvert.... (selv om jeg selvfølgelig er bekymra over at hun er sen, men det sa jo legen at hun trolig kom til å være også)

Rart å tenke på at jeg har vært sammen med henne 24 timer i døgnet i 8 uker!!! (bortsett fra noen korte butikkturer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen? Prinsessen min smilte knapt før hun var nesten 3 måneder gammel :ler:. Andre babyer var nesten i gang med latter før vår begynte å smile. Og latteren måtte vi nesten torturkile henne for å fremkalle - da var hun langt over halvåret.

Men nå er hun en solstråle som smiler dagen lang, og ler masse. Hun lager vel oftere gledeshyl og frydehikst, men det holder i massevis for oss :rødme:....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen? Prinsessen min smilte knapt før hun var nesten 3 måneder gammel :ler:. Andre babyer var nesten i gang med latter før vår begynte å smile. Og latteren måtte vi nesten torturkile henne for å fremkalle - da var hun langt over halvåret.

Men nå er hun en solstråle som smiler dagen lang, og ler masse. Hun lager vel oftere gledeshyl og frydehikst, men det holder i massevis for oss :rødme:....

Godt å høre :) Ble hun født før termin, forresten? Hun smilte stort flere ganger til farmoren i dag, og jeg fikk noen små smil på stellebordet - så da vet vi jo at hun kan. Hun har bare ikke kommet helt i gang :fnise: Men gurimalla så skjønne de er når de smiler :hjerte:

god pinsehelg til de som skulle komme innom!

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :) Ble hun født før termin, forresten?

Neida, hun ble født akkurat på termindagen, faktisk. Og hun er ellers helt normal :). Hun har også vært en veldig fornøyd og rolig baby, så det er egentlig litt rart at hun gjorde seg så kostbar med de smilene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kostbar er rette ordet. Makan til glising farmoren fikk i går... Mange, store og langvarige smil! Men smile ofte til meg... neida! :ler: men hun er rolig og blid da :)

Har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har vært så flink til å legge henne mye på magen. Har bare hatt en økt per dag ca, der hun har ligget til hun har blitt lei. Så de siste dagene har jeg prøvd å få henne på magen så ofte som mulig, både på gulvet, stellebordet og oppå meg. La jo dessverre til at de andre babyene på barselgruppa var flinkere til å løfte hodet når de ligger flatt på magen. Men de var jo gutter, og mødrene hadde barn fra før og var mer erfarne.

Huff.. alt man skal tenke på og ha dårlig samvittighet for!

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer etter hvert det der, marsy. Det er nok ikke krise om man ikke er så flink med det.

Ps. Gratulerer med dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Kokos! :klem::)

synes jeg har konstant dårlig samvittighet, eller bekymrer meg. Det tar på å være (høne)mor :ler: Først styret jeg med blikkontakt, så smiling, og nå nakke... Hvordan skal det bli når jeg venter på at hun skal rulle rundt/gå/snakke? Puh... stakkar unge! :fnise:

I morges fikk jeg skikkelige glis og noen fnis/latterhikst etter frokostpupp. :hjerte:

Har bestilt meg Mei Tai i dag, og gleder meg til å få den i posten så jeg kan prøve den. Er lei av alt styret hvis jeg bare skal innom butikken for å kjøpe en liten ting. Da må jeg enten ta med vogn, eller bære bilsetet rundt i butikken (hvis det ikke får plass i handlevogna).

Note to self:

8uker + 3 dager: første latterhikst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Mei Taien i posten i dag! :hoppe:

Æsj denne måneden blir det lite penger... :( Heldigvis kommer det dobbel barnetrygd i slutten av mai. Må få satt opp et budsjett snart. Jeg skylder litt penger på begge mastercardene mine :roll:

Har lyst til å dra på helsestasjonen å sjekke vesla i morgen. Da er hun 9 uker, eller 2mnd og 2 dager. Prøvde å måle henne i dag, siden hun er så kort. Var vanskelig, men fikk henne til å bli ca 52 cm. I følge kurven hennes skal hun være 56cm lang på 3mnd kontrollen om 5 uker. Da må hun vokse 3-4cm og det burde vel gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vokser sikkert akkurat så fort som hun har lyst til :).

Men seriøst - babyer og småbarn vokser i rykk og napp. Om hun ikke holder seg til kurven på neste kontroll, kan det ha rettet seg til kontrollen etter.

Det virker som om dere koser dere :).

Håper vi også har en spire i magen snart. Halvannen uke til IKM.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til Lille Katt :klem: skjer det ikke nå, skjer det nok snart! :) Skal krysse fingrene for dere.

I dag har jeg klart å miste mobilen på trilletur! :roll: Oppdaget at den var borte etter at jeg hadde handlet inn mat for helga, og var på vei hjem igjen. Kikket igjennom butikken, men så den ikke. Fikk dem til å notere ned nr til mannen i tilfelle den skulle dukke opp. Men jeg kan jo ha mistet den underveis på trilleturen også :( Også jeg som fikk ny mobil for en måned siden.... Får ringe teleoperatøren min ikveld når mannen kommer hjem og bestille nytt SIM kort. Har jo fortsatt den gamle mobilen. Men gurimalla å kjedelig å være uten telefon i flere dager.....

Ler meg skakk av vesla for tiden. Hun blir så ivrig når jeg snakker til henne med lys stemme og smiler: Føttene går som trommestikker og hun sperrer opp øynene, og snøfter. Smiler små søte smil også. Store glis er reservert farmor :fnise::sjenert:

Note to self:

første biltur: 6 dager

første togtur: 4 uker og 6 dager

første t-bane tur: 2 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag røyk vaskemaskina! :kjefte: så nå må vi droppe maling og oppussing og heller kjøpe ny maskin.... skjedde selvfølgelig 1 time etter at vi endelig hadde blitt enig om hvilken farge vi ville ha i stua :roll: ikke min helg dette her...

Har hatt noen herlige netter i det siste. Vesla har sovet 7 timer i strekk fra kl 20-03 eller 21-04, og så sovet 3-4 timer til etter mat og stell. Herlig å våkne helt uthvilt på morgenen.

I dag sovnet hun i vippestolen rundt kl 19, og var umulig å vekke kl 20 når jeg tenkte å ta på pysj og ta kveldsstellet, så da la jeg henne bare i senga si på soverommet. Blir spennende om den gode trenden fortsetter :)

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kveld og natt alene uten mannen... skal benytte anledningen til å bare se "trash TV" på TV3 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...