Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet

marsy

Anbefalte innlegg

Jeg driver og sier til meg selv at hun reagerer på både det ene og det andre, men sånn egentlig så tror jeg ikke hun reagerer på noe av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driver og sier til meg selv at hun reagerer på både det ene og det andre, men sånn egentlig så tror jeg ikke hun reagerer på noe av det ;)

her har jeg noe å lære! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det var jammen litt av et tips for å bli kvitt enkelte uvaner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar vesla er forkjøla. Det begynte på fredag, og har ennå ikke gitt seg. Surkler fælt i nesa, og hun hoster og nyser en del. Har prøvd med saltvann og nesesuger, men det har ikke gitt noen effekt. Får bare satse på at det går over av seg selv ganske snart. Kjøpte termometer i dag, og hun har heldigvis ikke feber.

Utviklingen går i rakettfart. Var ikke lenge siden hun ikke smilte, og nå smiler hun mange ganger hver dag :hjerte: I natt lo hun så hun hikstet i søvne også. Kanskje hun drømte om nesesugeren? :ler:

På torsdag skal jeg på jobbintervju! Til drømmejobben! Jeg sendte en mail på impuls i går til et sted jeg har drømt om å jobbe - og i dag fikk jeg mail om at de gikk med planer om å ansette en ekstra person (de er bare to stk i dag) og at de veldig gjerne ville ta en prat med meg. De vet jeg er i permisjon, så de tar nok ingen beslutning før om en god stund. Men jeg krysser fingre og tær for at jeg gjør et godt inntrykk.

Heldigvis har jeg allerede avtalt med mannen at jeg skal ha barnefri på onsdagskvelden - så da skal jeg ut å shoppe klær til intervjuet! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bra at vesla er forkjølet, får håpe det gir seg snart. er vel ikke noe mer behagelig for spedban å være det, enn det er for oss voksne.

Spennende med jobbintervju da :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

Så spennende med jobbintervju!! Bra de har kalt deg inn selv om du er i permisjon. Vi krysser fingrene for deg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat telefon fra barneavdelingen på sykehuset.

Når vesla var 2 dager gammel ble det tatt kromosonprøver av henne fordi en barnepleier synes hun hadde så korte bein og armer. Etter 4 uker fikk vi beskjed om at de hadde gjort en feil med prøven, så vi måtte ta en ny, og etter 5 nye uker fikk vi endelig svar på prøven i dag:

alt normalt!

Er så lettet akkurat nå. Har prøvd å ikke tenke på det, men det ligger jo og surrer i bakhodet hele tiden. Og det har vært tøft for oss begge to til tider. Er veldig takknemlig for at hun har vært så rolig, for jeg tror ikke jeg hadde taklet en veldig krevende unge i tillegg til de bekymringene.

Hun har jo vært treig med blikkontakt og smiling, men da vet jeg ihvertfall at det er bare litt treghet, og ikke noe annet. Som legen sa: ikke alle som har det svart på hvitt at de er 100% normale :fnise:

Babykino i dag gikk over all forventning. Hun sov i bagen frem til 15 minutter ut i filmen, og etter det sov hun på brystet mitt. Jeg måtte sitte å riste i 2 timer for at hun skulle sove (og stryke henne på ryggen) så jeg var helt øm i kropp og armer etterpå. Men det var verdt det! Så Indiana Jones. Digger de filmene, og denne var også ganske OK frem til slutten som var tullete.

Håper inderlig på Sex & Singelliv på babykino om et par uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat telefon fra barneavdelingen på sykehuset.

Når vesla var 2 dager gammel ble det tatt kromosonprøver av henne fordi en barnepleier synes hun hadde så korte bein og armer. Etter 4 uker fikk vi beskjed om at de hadde gjort en feil med prøven, så vi måtte ta en ny, og etter 5 nye uker fikk vi endelig svar på prøven i dag:

alt normalt!

Er så lettet akkurat nå. Har prøvd å ikke tenke på det, men det ligger jo og surrer i bakhodet hele tiden. Og det har vært tøft for oss begge to til tider. Er veldig takknemlig for at hun har vært så rolig, for jeg tror ikke jeg hadde taklet en veldig krevende unge i tillegg til de bekymringene.

Hun har jo vært treig med blikkontakt og smiling, men da vet jeg ihvertfall at det er bare litt treghet, og ikke noe annet. Som legen sa: ikke alle som har det svart på hvitt at de er 100% normale :fnise:

Babykino i dag gikk over all forventning. Hun sov i bagen frem til 15 minutter ut i filmen, og etter det sov hun på brystet mitt. Jeg måtte sitte å riste i 2 timer for at hun skulle sove (og stryke henne på ryggen) så jeg var helt øm i kropp og armer etterpå. Men det var verdt det! Så Indiana Jones. Digger de filmene, og denne var også ganske OK frem til slutten som var tullete.

Håper inderlig på Sex & Singelliv på babykino om et par uker!

Så bra at alt er normalt, da slipper dere å tenke mer på det.. :klem:

Hihi.. Har alltid trodd at babykino var med barnefilmer jeg :ler: Men det er for foreldrene altså? Mer logisk det da, når jeg tenker meg om :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobbintervju!! Bra de har kalt deg inn selv om du er i permisjon. Vi krysser fingrene for deg!! :klem:

Ja, de ville gjerne at jeg skulle ta med vesla også. Ble litt imponert over det. Men vet ikke om jeg skal gjøre det, eller spørre svigerfar om han kan passe henne noen timer.

-------

Fra i morgen blir det "prosjekt ny kropp". Må få kjøpt nye batterier til badevekta. Jeg må se fremgang for å holde motivasjonen oppe, så jeg skal både veie meg og måle cm jevnlig.

:spise:

-kutte ned på karbohydrater

-spise 5 måltider per dag

-mer grønnsaker, fisk og rent kjøtt

-kun 1/2 l brus i uka

-kun godteri 1 dag i uka (og begrenset mengde)

-drikke mer vann

:trene:

-trille minst 5 dager per uke med tempo og variert terreng, min 1 time

-trene styrke med manualer/på matte 2-3 ganger hver uke

Skal unne meg en spesiell gave for hver 5kg jeg klarer å ta av :)

Etter første 5 kg: DVD boksen av Sex og Singelliv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter om vesla :juhu:

Og så flink du er til å trene. Jeg burde virkelig følge ditt eksempel.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er normalt, da slipper dere å tenke mer på det.. :klem:

Hihi.. Har alltid trodd at babykino var med barnefilmer jeg :ler: Men det er for foreldrene altså? Mer logisk det da, når jeg tenker meg om :fnise:

:fnise: det er for de voksne ja! Her i byen er det babykino hver tirsdag kl 12. Da viser de 1-2 aktuelle filmer. Koster 55kr. Filmen vises med lavere lyd enn vanlig for å ikke skremme vettet av de minste. I tillegg har de lys på i salen (dimmer det bare litt) slik at man fint kan gi mat/skifte bleie osv. Genialt konsept!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med babykino :-D Tror de har det her av og til også, så det må sjekkes ut i permisjonen :-D

Så bra at alt var normalt med snuppa :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla. Ser på Oprah om en familie med et tvillingpar, som senere fikk sekslinger!! Oi oi oi... :dåne:

I dag får vi besøk av svigerinnen min, og vesla får hilse mer på kusinen sin som er 7 måneder eldre. Blir nok koselig :)

I kveld skal jeg ha barnefri! :hoppe: Når mannen kommer hjem fra jobben skal jeg rett ut å shoppe, uten å drasse på vogn!

Skal amme like før han kommer hjem, og har pumpet ut 100ml x 2.

Det blir jo bare 3 timer han skal være alene med henne før hun legger seg, så det burde holde med mat.

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med beibi-besøk, spennende å få møte kusine da :hoppe:

Hørtes deilig ut å dra på shopping, er vel ikke hver dag du kan gjøre det uten vogn lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at kromosomprøvene var normale :klemmer:

Høres ut som en fin plan du har satt deg også :jepp: Men, trener du styrke hjemme? Bare lurer, for jeg gleder meg til å komme igang med treningen etter fødselen, men tror ikke jeg kommer på treningsstudio på ei stund :fnise:

Kos deg på shopping, så deilig det må være med litt alenetid! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyfri-kveld var herlig, bare avbrutt av en fortvilt mann som ringte fordi han ikke fikk opp lokket på beholderen med pumpemelk. Ordnet seg til slutt da :)

Mannen har blitt syk, så han er hjemme fra jobb i dag. Så han har passet vesla mens jeg var på intervju. Tror intervjuet gikk bra, men de bestemmer seg ikke før til høsten, så jeg får bare vente å se.

Siden jeg hadde pumpet ut melk fikk hun like godt flaske, selv om jeg hadde kommet hjem når hun ble sulten. Spiste ca 100ml og etterpå kom en gigantisk rap. Ingen tvil om at de svelger ned mer luft med flaske. Tror jeg skal kjøpe inn et par av Tommy Tipee flaskene som ble anbefalt på Toddler Pjatt tråden, siden de skal være bedre mot luft, og bedre å drikke av. På Aventflasken er smokken så lang at hun nesten brekker seg av å få den i munnen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første latter i søvne: 10 uker + 3 dager

Første humring: 10 uker + 6 dager

Første kveld alene med pappa 10 uker + 5 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...