Gjest Cinzano Asti Skrevet 22. januar 2009 #121 Del Skrevet 22. januar 2009 En rolig helg rent skole/jobb-messig, men jeg er i gang med oppryddingsprosjektet mitt. Akkurat vært i papircontaineren med to fullstappede poser meg gamle fagblader. Får fagbladet 2 ganger pr måned, så det har hopet seg opp over 5 år. River ut noen artikler jeg kanskje trenger til oppgaven min, eller som jeg synes er spesielt interessante, men har funnet ut at det bare tar opp plass å spare på hele bladet. Da jeg flyttet for snart 4 år siden, flyttet jeg med meg en hel årgang med disse bladene også - det er i hvert fall unødvendig! Så får jeg mer plass på rommet mitt, og mer orden i sakene. Deilig følelse! Ah, det er deilig å kaste noe som har tatt masse plass. Tidsskrifter samler ikke jeg på heller, man finner jo alle forskningsartiklene på Internett. Dog har jeg samle-genet til moren min, så det oppstår alltid en lang krangel med meg selv hver gang jeg skal rydde på kontoret . Lenge siden jeg har hørt fra deg, hvordan står det til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #122 Del Skrevet 28. januar 2009 I dag har jeg hatt en særdeles lite effektiv dag Fridag (eller studiedag som det egentlig heter ) og hadde planer om å stå opp tidlig og sette i gang med oppgaveskriving og forskning og mye annet. Men har bare fått svart på 2 mailer og skrevet 1 (dette var forsåvidt viktige ting), vasket to maskiner og hengt opp og bestilt flybilletter. Alt for å utsette det jeg egentlig skal gjøre Men tenkte faktisk å rydde, støvsuge, tørke støv og vaske leiligheten. Det tror jeg mine samboere vil sette pris på. Trening har det ikke blitt hittil denne uken, for jeg har vært syk og er fortsatt ikke i form. Men får satse på å bli helt frisk og starte opp til helgen eller neste uke. Nok syting (jeg merker at jeg har problemer med å ta meg en hel dag fri med god samvittighet. Jeg vet jo at jeg egentlig kan ha det, men det er vanskelig. Noe å jobbe med i det nye året ). Heldigvis jobber jeg greit på kvelden, så jeg kan jo sette meg ned med noen artikler i kveld Nå setter jeg i gang med husarbeid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinzano Asti Skrevet 28. januar 2009 #123 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Så koselig å se deg, Fru Luna!!!! Hvis det er noen trøst kan jeg fortelle at jeg også har hatt noen slike dager i det siste. I går var jeg tidelig hjemme etter kun en liten snarvisitt på skolen, la en bunke artikler klar på arbeidsbordet, men endte i stedet opp på sofaen med Stieg Larsson, for deretter å sove tre-fire timer. Utpå kvelden våknet jeg derimot litt til og fikk produsert noen få innholdsrike setninger som et lite resymè av en artikkel. I likhet med deg får jeg også gjort mye husarbeid på slike dager. Ikke så galt at det ikke er godt for noe... Så synd at du ikke klarer å ta deg helt fri en dag uten å kjenne på dårlig samvittighet. Jeg har det på akkurat samme måten. Dog synes jeg det hjelper hvis jeg setter noen realistiske mål for de neste dagene. Den siste dagen setter jeg på listen at jeg skal slappe av hele kvelden med en bok og fotbad osv. (altså fri fra studiene). Når jeg liksom har planlagt det så legitimerer det en helt frikveld. Hvordan syk er du, da? Håper det er noe som går over fort - det er kjedelig å bli slått ut i flere dager. Endret 28. januar 2009 av Cinzano Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #124 Del Skrevet 2. februar 2009 Så koselig å se deg, Fru Luna!!!! Hvis det er noen trøst kan jeg fortelle at jeg også har hatt noen slike dager i det siste. I går var jeg tidelig hjemme etter kun en liten snarvisitt på skolen, la en bunke artikler klar på arbeidsbordet, men endte i stedet opp på sofaen med Stieg Larsson, for deretter å sove tre-fire timer. Utpå kvelden våknet jeg derimot litt til og fikk produsert noen få innholdsrike setninger som et lite resymè av en artikkel. I likhet med deg får jeg også gjort mye husarbeid på slike dager. Ikke så galt at det ikke er godt for noe... Så synd at du ikke klarer å ta deg helt fri en dag uten å kjenne på dårlig samvittighet. Jeg har det på akkurat samme måten. Dog synes jeg det hjelper hvis jeg setter noen realistiske mål for de neste dagene. Den siste dagen setter jeg på listen at jeg skal slappe av hele kvelden med en bok og fotbad osv. (altså fri fra studiene). Når jeg liksom har planlagt det så legitimerer det en helt frikveld. Hvordan syk er du, da? Håper det er noe som går over fort - det er kjedelig å bli slått ut i flere dager. Koselig å se deg også Jeg har bare vært forkjølt - men sånn forkjølelse med vondt i kroppen og feber, så da er det ikke "bare" likevel. Men frisk nå Synes jeg har vært litt mye syk de siste årene. I fjor hadde jeg omgangssyke to ganger, det pleier jeg aldri å få. Og forkjølelser kommer og går de også. Kan muligens ha en sammenheng med at jeg befinner meg store deler av dagen på sykehus - hvor det jo er en del syke folk, og tonnevis av basillusker Sist uke og i helgen har vært slapp med tanke på prosjektet mitt. Jeg er superflink til å finne unnskyldninger for å ikke jobbe med det, selv om jeg har en stor gulrot i vente når jeg kommer i mål. Men ny uke, nye muligheter. I dag startet jeg friskt - skole fra 8-15, så rett på trening. Løp 4x4 intervaller i tillegg til en del styrketrening. Deilig Nå må jeg få i meg litt mat. Resten av kvelden skal tilbringes stort sett på sofaen. (Jeg føler jeg burde kunne gjøre det med god samvittighet, men jeg sliter med denne dårlige samvittigheten og at jeg alltid kunne ha ytt mer - f.eks. sette i gang med prosjektarbeid nå... Vi får se hva det blir til.) Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinzano Asti Skrevet 2. februar 2009 #125 Del Skrevet 2. februar 2009 Huff, selv en forkjølelse kan være vondt nok. Mange til deg! Jeg er faktisk overraskende sjelden syk selv om jeg jobber med syke mennesker. Nå har det sikkert noe å si at vi på mitt avdeling er svært nøye med hygieniske tiltak (selv om jeg synes det er vanskelig...) da det for mange pasienter er katostrofalt med kun en pnuemoni, infeksjon i et sår etc. Lurer på om jeg har blitt immun . Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg var "må ligge i sengen- syk". Men såpass som influensaen har herjet i år, så går jeg egentlig bare på vent... Flinka som trente både styrke og kondisjon etter en såpass lang studiedag. Etter en slik dag synes jeg du nå skal sette deg godt på plass i sofaen, som du har tenkt, og kooooose deg! God uke - blir det travelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #126 Del Skrevet 5. februar 2009 God uke - blir det travelt? Ja, har blitt litt travelt foreløpig. Mye som skjer både på dagtid og kveldstid, men mye hyggelige ting, så det er helt greit. I dag begynner jeg ikke på forelesning før kl. 11, så jeg tenkte sove ut litt. Men så sov jeg veldig dårlig. Våknet hele natten med kløe og "vondter" i hele kroppen, kastet meg frem og tilbake og fant ingen god sovestilling. Så kl. halv syv tenkte jeg det var nok - satte på kaffe, tok med en kaffekopp og satte meg i sengen med radio og bok. Det var en deilig start på dagen! Men sjelden jeg våkner så tidlig når jeg ikke må... Forsatt ikke ute av morgenkåpen. God morgen Norge og frokost på sofaen. Føler jeg er støl i kroppen etter gårsdagens treningsøkt, men det er en deilig følelse. Følelsen av god samvittighet Tror jeg trenger en hviledag i dag sånn treningsmessig. Har blitt enig med veileder om en ny vri innenfor forskningsarbeidet mitt, noe som vil minke arbeidsbelastningen med nesten 50%. Det vil si at jeg med god margin vil nå målet mitt før påske uten å slite meg helt ut. Jeg føler at en stor byrde har blitt fjernet fra skuldrene mine :D Og motivasjonen for å jobbe med det er mye sterkere når jeg ser at det faktisk er en ende på det Ellers er det interessante dager på studiet. Noen dager er veldig rolige, mens andre er mer hektiske. Jeg er så glad for at jeg får lov til å studere det jeg gjør, og at jeg får lære så mye spennende. Nå må jeg komme meg ut av morgenkåpen og starte dagen for alvor. Ha en god dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #127 Del Skrevet 10. februar 2009 Fin dag Begynte ikke så bra da, jeg hadde minst to mareritt i natt, og våknet begge ganger av at jeg ropte. Ingen av de jeg bor med har sagt noe om det, så kanskje det ikke var så høyt som det føltes. Så etter en lang morgen med God morgen Norge og kaffe, rakk jeg å gjøre ferdig et forslag/utkast som jeg sendte til veileder før det bar av sted til forlesninger. Masse snø - koselig! Etter skolen dro jeg på trening. En god, TUNG styrkeøkt + ca 30 min på tredemølle. Etterfulgt av badstue Deilig! Jeg ble varm inn i kjernen kjentes det ut som, og det er godt når det er så kaldt ute. Nå er jeg hjemme, har spist linsegryte til middag. Jeg har ansvar for å ta opp journal til klinikkpasienter denne uken, så jeg må bruke en times tid nå på å sette meg litt inn i mulige diagnoser før jeg sløver på sofaen. Klinikkpasient vil si at jeg får utdelt et navn og romnummer, og så skal jeg snakke med og undersøke pasienten, og presentere det for klassen. Vi får ikke vite diagnose, røntgenfunn eller lignende, men pasienten vet jo som regel hva som feiler de selv da Og som akkompagnement til lesingen: Chai-te og mørk sjokolade med nøtter! Dagens visdomsord fra chai-teen: "The beat of your heart is the rythm of your soul." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinzano Asti Skrevet 11. februar 2009 #128 Del Skrevet 11. februar 2009 Hipp hurra for trening, badstue, chai te, sjokolade og diagnose- gjetteleken . Jeg bytter gjerne dag med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 11. februar 2009 #129 Del Skrevet 11. februar 2009 Hei! Det høres så herlig ut å studere! Kjenner at det klør i fingrene mine etter å begynne igjen... Badstue er helt herlig nå i kulden! Jeg tok badstue etter svømmingen på mandagen, og det var herlig å bli så varm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #130 Del Skrevet 22. februar 2009 God søndag Og mye spennende skisport på tv! Hurra for både skiskytterherrene og Northug! Denne helgen har jeg vært alene hjemme - veldig deilig! Fredag var det skole, så handling, trening og om kvelden var jeg bare hjemmee og så på tv og film. Rødvin og hjemmelaget pizza som kos Lenge siden jeg har vært hjemme en fredagskveld, og det var deilig å bare slappe av. I går kveld var jeg på spillkveld hos noen venner. Kjempegøy! Ble en del vin der også... Resten av helgen har jeg brukt til prosjektarbeid. Har fått gjort en del, så er fornøyd så langt. Skal i gang med dagens økt nå - har ikke fått begynt tidligere i dag pga tidligere nevnte skibegivenheter Været er ikke så fristende heller, så det passer å bare holde seg inne. Neste uke er veldig avslappende skolemessig. Har fri to dager, og de resterende er det bare 3-4 timer per dag. Det betyr mye tid til lesing og prosjektjobbing - og kanskje litt "ordentlig" jobbing hvis jeg får noen tilbud. Er bare tilkallingsvikar, så det kommer an på om de har bruk for meg - men det har de som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinzano Asti Skrevet 24. februar 2009 #131 Del Skrevet 24. februar 2009 Denne helgen har jeg vært alene hjemme - veldig deilig! Fredag var det skole, så handling, trening og om kvelden var jeg bare hjemmee og så på tv og film. Rødvin og hjemmelaget pizza som kos Lenge siden jeg har vært hjemme en fredagskveld, og det var deilig å bare slappe av. I går kveld var jeg på spillkveld hos noen venner. Kjempegøy! Ble en del vin der også... Resten av helgen har jeg brukt til prosjektarbeid. Har fått gjort en del, så er fornøyd så langt. Skal i gang med dagens økt nå - har ikke fått begynt tidligere i dag pga tidligere nevnte skibegivenheter Været er ikke så fristende heller, så det passer å bare holde seg inne. Neste uke er veldig avslappende skolemessig. Har fri to dager, og de resterende er det bare 3-4 timer per dag. Det betyr mye tid til lesing og prosjektjobbing - og kanskje litt "ordentlig" jobbing hvis jeg får noen tilbud. Er bare tilkallingsvikar, så det kommer an på om de har bruk for meg - men det har de som regel. Ååå, helgen din høres perfekt ut. Både alenekveld og spillkveld med venner. Nå minte du meg forresten på at jeg må kjøpe inn noen flere spill til den lille samlingen min, og snart invitere noen venner på en helaften. Det passer fint til årstiden. Flott at du også fikk gjort noe prosjektarbeid i helgen, da. Det hjelper på hvis man får arbeidet noen timer i helgene. Og det hjelper ikke minst godt på samvittigheten . Deilig med ikke så travel uke. For min del er det helt motsatt, og det merkes. Men det fint at det går i litt variasjoner; man blir mindre lei da. Kos deg med lesing og prosjektskriving . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #132 Del Skrevet 3. mars 2009 Travle dager og liten tid til oppdatering. Men i kveld drar jeg på en liten vinterferie hjem til mor Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ta med meg skolearbeid eller om jeg skal ta helt fri, men tror kanskje kompromisset blir å ta med en liten skolebok... Så derfor må jeg nå sprengjobbe mellom forelesningene i dag med prosjektet mitt, slik at jeg kan ta ferie med litt bedre samvittighet! Har planer om late dager med frokost-tv, lange turer på ski og til fots med hund, og hyggelige stunder med familie og venner. Har ikke vært hjemme siden juleferien, og det synes jeg er laaaang tid Ha en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 3. mars 2009 #133 Del Skrevet 3. mars 2009 Det høres deilig ut med litt ferie og skigåing! Kunne tenkt meg en skitur selv, men vet ikke helt når det skulle blitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #134 Del Skrevet 6. mars 2009 Ah.......! Å ta meg noen dager vinterferie er det smarteste jeg har gjort på lenge! Kan virkelig kjenne hvordan batteriene lades opp, og motivasjonen kommer seg på føttene igjen. Dro hjem til mor tirsdag kveld, og dagene går stort sett med til å sove lenge, lese, se film/tv, henge med venner, kose meg med familien, gå lange turer (har ikke blitt noe ski ennå, for tenker å kjøpe meg nye i dag eller i morgen...) og bare slappe av, rett og slett! Og bare det å kunne se en film på formiddagen er ren luksus. Spesielt når tv'n er ca. 10 ganger større enn den jeg har i min egen leilighet. Og huset her er finere, og maten mer spennende Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinzano Asti Skrevet 6. mars 2009 #135 Del Skrevet 6. mars 2009 Det ser ut som noen herlige dagen, Fru Luna. Og det er deg vel unt så mye som du styrer med til vanlig. Å ha masse tid til bare avslapping er det beste i verden hvis det har vært litt stress i det siste. Enjoy! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 10. april 2009 Forfatter #136 Del Skrevet 10. april 2009 Her var det jammen lenge siden jeg har skrevet.... Liten oppdatering er derfor på sin plass: Jeg er nå hjemme på påskeferie, faktisk har jeg klart å snike meg til 2 uker ferie denne gangen, fordi jeg fikk byttet noen obligatoriske skoleting siste uken før påske. Derfor har jeg rukket å få med meg mye denne ferien, f.eks. å besøke venner som bor et stykke unna, planlegge og gjennomføre et utdrikningslag for venninne, vært på fjellet og stått på ski og lest krim i hytteveggen (leser Snømannen av Jo Nesbø, er ikke ferdig, og det er veldig spennende og skummelt ) og ikke minst - jeg har blitt ferdig med analysedelen av prosjektet mitt - et arbeid som har hengt over meg i måneder nå, og som jeg trodde jeg aldri skulle komme gjennom. Det er en utrolig god følelse å være ferdig med det! Prosjektet er ikke ferdig, for skrivingen gjenstår, men det får jeg hjelp til av mine veiledere. Neste uke flytter jeg midlertidig til en annen by hvor jeg skal ha praksis på sykehuset (indremedisin og kirurgi). Der skal jeg være frem til sommeren. Jeg både gleder og gruer meg, jeg tror det blir kjempespennende og gøy, men samtidig blir det nok tungt, slitsomt og mye nytt å sette seg inn i. Jeg skal møte ferdig skiftet kl. 07.30 hver dag, så nye vaner må innarbeides i forhold til å legge seg tidlig og komme seg opp tidsnok. Men nå først skal jeg ha en helg med bare fri Tenkte meg ut på jogge-/gåtur nå, og etterpå legge meg i badekaret med Snømannen. I dag blir en selvpleiedag, jeg har ingen planer utover å gjøre minst mulig. Håper alle har en fin påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camille Savès Skrevet 7. september 2009 #137 Del Skrevet 7. september 2009 Hei, hvordan går det med deg? (Regner med du kan tenke deg hvem jeg er... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 11. september 2009 Forfatter #138 Del Skrevet 11. september 2009 Hei Du har vært savnet. Godt å se deg igjen! Har du ny dagbok også? Jeg har glemt bort denne dagboken litt. Var ikke inne på KG på en veldig lang stund, heller, så det er kanskje årsaken Jeg er supertravel om dagen. Eksamen på førstkommende torsdag og fredag, og torsdagen uken etter. SVÆRE fag (patologi og farmakologi), og jeg er ganske nervøs for hvordan dette skal gå... Så det blir nok ikke så mye oppdatering fra meg før den tid, men tar meg noen pauser innimellom for å surre rundt på nettet - det er fin motivasjon for å lese effektivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 28. september 2009 Forfatter #139 Del Skrevet 28. september 2009 Jippi! Eksamen er over for denne gang, neste er ikke før i desember! Tror det gikk ganske greit, men skal bli spennende når sensuren kommer... Jeg hadde mange planer for min første frihelg siden sommerferien, men endte opp med feber i sofaen, det er typisk meg å bli syk rett etter stress-perioder. Men, men. Fikk i hvert fall slappet godt av I dag begynte vi med et nytt, spennende fag, og det blir deilig å lese noe helt nytt Blanke ark! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. september 2009 #140 Del Skrevet 28. september 2009 Jøss, er den damen tilbake? Så koselig å se deg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå