Gå til innhold

Lunefull livslek


FruLuna

Anbefalte innlegg

Så bra! :hoppe:

Hårklipp er alltid spennende. Har du planer om en helt ny frisyre, eller? (Jeg gjør det stor sett aldri, er alt for redd...)

Nei, jeg er nok for feig til veldig store forandringer jeg også :sjenert:

Må klippe en del på lengden, for det er altfor lenge siden jeg har vært hos frisøren! :banantroll: Men jeg har mye å gå på, så det blir nok ikke kort for det. Liker best å ha langt hår :) Men hvis jeg kunne fått en eller annen slags frisyre som ikke trenger mye styling for å se fin ut, så hadde det vært fabelaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da var påskeferien (nesten) over... Jeg har hatt en fantastisk avslappende og fin påskeferie hjemme hos mor, men i kveld drar jeg tilbake til studiestedet.

Highlights fra påsken:

- Skitur! Lenge siden jeg har gått på langrenn, og det var herlig å få ski på beina igjen. Turen var med appelsin-, sjokolade- og saftpause :)

- Utepils x2 i Oslo, en på brygga og en på Karl Johan. Ikke de billigste stedene, men det var der det var sol (før snøen kom, vel og merke).

- Museumsbesøk på Henie-Onstad. Arne Ekeland-utstilling (anbefales!) og også en utstilling med "Fjell i kunsten" som var verdt å få med seg. Carnegie Awards-utstillingen synes jeg var heller kjedelig.

- Tur i skogen med grilling av pølser og koking av kaffe på bål. Har blitt en tradisjon de siste årene.

- Dagstur til mormor. Alltid koselig å besøke henne. Heldigvis ikke så lenge til jeg skal dit igjen.

- Mye lesing av krim i sofaen under pledd foran peisen, og krim på tv (også dette under pledd).

- Skravling og sladring med mange venner

- Klapping av katten til en venninne

- Mye god mat, mye god vin, mye godt smågodt, marsipan og sjokolade :nam: (Kanskje en uke med streng diett er på sin plass...evt. faste :sjenert: )

Så jeg flyr tilbake i kveld med mye oppspart energi og mange gode minner. Ukene fremover blir nok ganske intensive med mye å gjøre.

Forresten ble den nye hårklippen veldig bra. Heldigvis, for det var det dyreste frisørbesøket jeg har hatt noensinne... Klipte meg i yndlingsfrisørsalongen (som er litt dyrere), spanderte på meg kur + hodebunnsmassasje, og kjøpte shampoo, balsam, kur og saltvannsspray... Men jeg er så sjelden hos frisøren at jeg synes jeg kan unne meg det. Og jeg er i hvert fall veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Det ser ut som en perfekt påskeferie. Hvordan har du det nå da; mye å henge fingrene i?

Ønsker deg en fin helg. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to nærmest 12-timersdager på laben, har jeg i dag hatt en rolig dag. Var bare på skolen i 3 timer, etterpå gikk jeg til sentrum og trente kondisjon i ca. 1,5 time. Vekslet mellom sykkel, tredemølle og ellipse. Da jeg gikk hjem, var det knallsol ute og jeg fikk veldig lyst til å sette meg i en park eller ta en utepils. Men jeg måtte hjem og dusje, og etterpå overvant fornuften over vårfølelsene mine, så nå sitter jeg her og skal føre inn data, lage kurver, oppdatere planleggingskalender og kanskje lese litt.

Jaja. Kommer vel flere solrike vårdager?

I morgen er laben opptatt, så da tenkte jeg rett og slett å ta fri, og heller gjøre labarbeid på fredag og lørdag. Jeg synes det er deilig å kunne ta meg fri på en hverdag, det gir en spesiell frifølelse :) Dessuten må jeg benytte sjansen nå, for om bare en drøy måned skal jeg ha skoledager fra 8-16 samtidig som jeg må lese til eksamen...gruer meg allerede :tristbla: Ikke engang lunsjpause er lagt inn i timeplanen. Har hatt flere sånne perioder før, og man får ikke tid til så veldig mye annet. KJøpte en av bøkene i de fagene jeg skal ha eksamen i i juni allerede i dag, så jeg tenkte begynne å lese så smått. Da får jeg det kanskje roligere i eksamensperioden, og dessuten går en del helger bort i den perioden, fordi jeg skal i bryllup og sånt.

Ellers har jeg innmari lyst å kjøpe meg noen nye vårsko! :) Små, lette, nette, fiiine, søte, vårlige sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg plutselig vært supereffektiv og fått sortert en hel haug med data og laget grafer. Jeg har et litt mer omfattende prosjekt hengende over meg av samme sort, så kanskje jeg får gjort det i kveld også?

Men først: middag :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Deilig med fri på en hverdag, den luksusen skulle jeg gjerne hatt. Så flink du er til å trene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at det som skulle være én utepils nesten ble til seks i går...er jeg ganske trøtt i dag. Men kom meg opp tidlig, og hadde heldigvis bare planer om å være på laben i 3 timer, og så gå hjem og plotte data og helst begynne å analysere noe av det.

Vel. Jeg gikk hjem etter de tre timene, men nå har jeg soset bort resten av dagen fordi jeg er så trøtt. Hadde jeg vært smart, burde jeg bare sovet et par timer på ettermiddagen, så kanskje jeg hadde vært mer opplagt nå.

Men skal se om jeg får gjort noe nå. I morgen får jeg ikke dratt på labben fordi jeg har en avtale om jobbintervju litt sånn midt på dagen. Så da får jeg gjøre det jeg skulle gjort i dag i morgen i stedet.

I dag må jeg i hvert fall prøve å komme meg i seng tidlig! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at det som skulle være én utepils nesten ble til seks i går...er jeg ganske trøtt i dag. Men kom meg opp tidlig, og hadde heldigvis bare planer om å være på laben i 3 timer, og så gå hjem og plotte data og helst begynne å analysere noe av det.

Vel. Jeg gikk hjem etter de tre timene, men nå har jeg soset bort resten av dagen fordi jeg er så trøtt. Hadde jeg vært smart, burde jeg bare sovet et par timer på ettermiddagen, så kanskje jeg hadde vært mer opplagt nå.

Men skal se om jeg får gjort noe nå. I morgen får jeg ikke dratt på labben fordi jeg har en avtale om jobbintervju litt sånn midt på dagen. Så da får jeg gjøre det jeg skulle gjort i dag i morgen i stedet.

I dag må jeg i hvert fall prøve å komme meg i seng tidlig! :Gjesp:

Hehe, jeg har aldri vært med på at én utepils blir bare én, tror det er en egen lov for sånne ting ;)

Så spennende med jobbintervju, hva slags type jobb er det snakk om? Uansett må du ha lykke til på intervjuet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har aldri vært med på at én utepils blir bare én, tror det er en egen lov for sånne ting ;)

Så spennende med jobbintervju, hva slags type jobb er det snakk om? Uansett må du ha lykke til på intervjuet :)

Ja, jeg tror det er en lov :) Dessuten er det litt kjedelig å bare ta én utepils, man må minst ha to ;)

Det er en deltidsjobb, som helsesekretærvikar. Jeg er ikke utdannet som det, men siden jeg skal diktere en del journaler i mitt fremtidige yrke, tror jeg det kan være nyttig lærdom å skrive etter diktat også. Jeg har hatt en ekstrajobb innen pleie, men kunne tenke meg å ha noe som er litt mindre slitsomt...dessuten tror jeg det er litt sånn "jobb når og hvor mye du ønsker", og det passer meg ypperlig :) Vet ikke helt om det er sånn som jeg tenker ennå, men siden jeg er innkalt til intervju, så betyr det vel i hvert fall at jeg kan være kvalifisert som det :)

Nå MÅ jeg seriøst begynne å tenke på å legge meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det noen dager siden jeg har skrevet her, gitt...

Her går det unna for dagen. Jeg er inne i en travel forskningsperiode, og samtidig prøver jeg å være tidlig ute med eksamenslesing (eksamen er i rett før sankthans), fordi det skjer mye i mai/juni som gjør at det kan bli liten tid til lesing da.

Og så har jeg fått meg ny jobb :) Det er en ny type jobb som jeg ikke vet helt hvordan er ennå, men det virker som om det er både lærerikt og nyttig, samtidig som det er en nokså enkel jobb...og så tjener jeg penger selvsagt. Tjener faktisk litt mer enn jeg gjorde i min gamle pleieassistentjobb, i tillegg kan jeg jobbe når jeg vil og hvor mye jeg vil. Begynner på tirsdag, så jeg er ganske spent nå :) Jeg likte veldig godt å være pleieassistent, men jeg liker ikke så godt å stå opp kl 05.30 for å være på jobb kl 07... Men jeg kan faktisk få pleiassistentekstravakter gjennom jobben jeg har fått nå også, så hvis jeg savner det veldig er det visst bare å si fra. ;)

I dag har jeg vært en kort tur på laben, etterpå har jeg bare soset rundt i solen og spist is, grillet i parken med venner og drukket øl :skaal: Men jeg hadde visst en del tid jeg skulle gjort i dag, så dette blir en sen natt ;) Reiser bort i morgen tidlig på helgetur, så det må være gjort før da.

Slike dager er så fine! Håper på godvær i laaaaaang tid fremover (helt til eksamenlesingen setter inn for fullt ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det er lov å skrive inn dikt andre har skrevet her, men vi prøver...

I anledning våren som er på fremmarsj;

"Jeg velger meg april!

I den det gamle faller,"

(Av Bjørnson, hvis noen lurte ;))

Resten av diktet kan leses her!.

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå var det visst en stund siden jeg hadde vært innom her. Gratulerer med ny jobb! :) Håper du får en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finværet!!! :)

Håper det fortsetter med sol neste uke, for jeg er dømt til å sitte inne denne helgen og jobbe på pc'n. Ny presentasjon på mandag.. Det skal virkelig bli godt å "bare" være student igjen og "bare" lese til eksamen! Litt teit at jeg gleder meg til å lese til eksamen, men det kan man i hvert fall gjøre ute i solen. Jeg kommer til å ha mye undervisning da, men ikke i helgene i hvert fall. Bare et par uker igjen nå...

I dag har jeg holdt kurs for noen ungdommer. Det gikk veldig bra, og det er godt å føle det nå, fordi jeg grudde meg litt... ikke fordi det var så veldig seriøs setting, men fordi jeg ikke følte at jeg fikk forberedt meg godt nok siden jeg har hatt så mye å gjøre i det siste. Så jeg begynte liksom forbereding i går kl 23.30... Men det meste kan jeg egentlig, det er bare lenge siden jeg har undervist. Nå er jeg uansett ferdig, det gikk fint, og jeg er tilbake på kontoret og skal være flink, effektiv og smart.

Får se hvor lang tid jeg orker før solen lokker meg ut. På den annen side er tanken om en is i solen etter hvert en god gulrot for å få gjort ting :)

Vår, vår, jeg elsker våren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is i sola er fin gulrot det ja :) Det er jo så utrolig deilig ute nå. Heldigvis skal det visst bli like fint i morgen. Mandagen blir dårligere, men man kan jo håpe det blir finere igjen fra tirsdag og utover :)

Når er det eksamen for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Arbeidet ditt virker spennende - og jeg er veldig nysgjerrig. ;)

Vår er herlig! :hoppe: Håper du nyter den! Koselig å få en oppdatering fra deg igjen, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arbeidet ditt virker spennende - og jeg er veldig nysgjerrig. ;)

Vår er herlig! :hoppe: Håper du nyter den! Koselig å få en oppdatering fra deg igjen, forresten.

Koselig at du er innom her også ;)

Arbeidet mitt er ganske spennende... Det er forskning, men det har du kanskje skjønt. Jeg har nemlig permisjon fra studiet for å forske i nesten ett år, men det året går nå mot slutten, og så blir jeg medisinstudent på heltid igjen og forsker på deltid...

Skriver ikke så mye om hva jeg forsker på, av flere grunner...en av grunnene er at det da er ganske lett å finne ut hvem jeg er, og det har jeg litt angst for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Jeg hadde fått med meg at det var forskningsarbeid, ja. Jeg skjønner godt at du ikk vil ut med akkurat hva du forsker på. Men det er noe du interesserer deg spesielt mye for, da, og kanskje kan tenke deg å vie tid til etter endt studie?

Min drøm er også å kunne drive med forskning (og helst da også undervisning av helsepersonell på sykehus) etter hvert. Og jeg vet akkurat hva som hadde vært tittelen på min doktoravhandling :ler: . Jeg har fått forespørsel om å være forskningsassistent ved noen prosjekter, og tenkte det kunne være all right for å se litt hvordan det kan fungere. Jeg blir jo bare stående på sidelinjen med mange ubetydelige oppgaver, men jeg får i alle fall et lite innblikk. Du trenger ikke en pliktoppfyllende assistent, vel? ;)

Endret av Ada Blûe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går klarte jeg å la være å dra på kontoret, i stedet tillot jeg meg å sove ut (og det er leeeeenge siden sist...:søvn:), så en god frokost med påfølgende te- og kaffedrikking og kryssordløsing sittende i vinduet mitt :) Vi har ikke balkong, så da må man sitte i vinduet for å få sol hvis man ikke gidder gå ut.

Så tok jeg på meg treningsklær og gikk en ganske lang tur på fjellet. Det var så varmt at jeg kunne gå i singlet. Sol på kroppen, fuglesang, grønne trær, markblomster, fossebrus...jeg fikk en intens lykkefølelse!

På kvelden var jeg effektiv og fikk ferdig foredraget til i dag...som jeg nå har hatt, og det gikk så fint, så fint! Og nå lurer jeg på om jeg skal gå og jobbe litt og tjene penger , eller om jeg skal ta med meg eksamenspensum i en park og nyte solen. Tror jeg heller mot park og skolebok, selv om det ikke er SÅ mye sol som det var i går.

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått med meg at det var forskningsarbeid, ja. Jeg skjønner godt at du ikk vil ut med akkurat hva du forsker på. Men det er noe du interesserer deg spesielt mye for, da, og kanskje kan tenke deg å vie tid til etter endt studie?

Min drøm er også å kunne drive med forskning (og helst da også undervisning av helsepersonell på sykehus) etter hvert. Og jeg vet akkurat hva som hadde vært tittelen på min doktoravhandling :ler: . Jeg har fått forespørsel om å være forskningsassistent ved noen prosjekter, og tenkte det kunne være all right for å se litt hvordan det kan fungere. Jeg blir jo bare stående på sidelinjen med mange ubetydelige oppgaver, men jeg får i alle fall et lite innblikk. Du trenger ikke en pliktoppfyllende assistent, vel? ;)

Jo, jeg hadde trengt en assistent, det er helt klart!

Tror det kan være veldig lurt å ha en fot innenfor forskning. Selv om jeg aldri tror jeg kommer til å bli en heltidsforsker, da hadde jeg ikke tatt en så lang og klinisk rettet utdannelse, så gir det for det første en større kompetansebredde, for det andre er det økonomisk smart å ha en doktorgrad, og ikke minst er det spennende å kunne drive med forskning som kan være med på å føre til en bedre behandling for pasientene.

Hva slags type forskning kunne du tenkt deg å drive med da? Basalforskning, lab, klinisk forskning, epidemiologi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...