Gå til innhold

Lunefull livslek


FruLuna

Anbefalte innlegg

Hva gjør man ikke for å slippe å gjøre kjedelige ting man bare bli ferdig med?

Oppdateres...

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært hjemme hele dagen, bortsett fra et par timer på trening... Tok meg "fri" i dag, både fordi jeg har vært så lenge på skolen hver dag denne uken, og har hatt masse å gjøre, og fordi jeg skal jobbe i helgen. Skal være på jobb kl 07 i morgen, og det er på en ny avdeling (har bare jobbet en nattevakt der), så da må jeg være ute i litt god tid. Har planer om å ta buss som går 06.10... Gjesp.

Men har ikke hatt helt fri i dag, da. Mye husarbeid som er gjort og mer som skal gjøres. Har lest en del på Steve Pavlina-bloggen, deilig å ha tid til å gjøre slike ting! Skal lese litt i indremedisinboken min, selv om det er lenge til jeg skal ha indremedisin igjen...men det er for særoppgavens skyld ;) Og så skal jeg ha pizza ferdig til flat-maten min kommer fra lesesalen. Så bare å brette opp ermene :)

Gleder meg til fest i morgen hos noen venner! Men gleder meg også til en rolig kveld i dag, med pizza, vin og film.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig dag i dag. Har ingen avtaler med andre enn meg selv, så da kan jeg styre dagen slik jeg vil. Hadde ambisjoner om å stå opp kl 08, men ble faktisk liggende i sengen og slumre og høre på radio til klokken var nesten 11 :sjenert:

Utrolig deilig å kunne ha noen slike dager! Fikk ikke sovet så mye i helgen pga jobbing (og festing :sjenert:), så jeg føler at jeg fortjente å sove i dag ;)

Det eneste som skal gjøre i dag er å sortere ferdig data, lage grafer av disse og sende det til veilederne mine. Etterpå bør jeg prøve å begynne så smått på presentasjonen jeg skal ha for gruppa om to uker. Det var frivillig for meg å presentere, men jeg sa ja, siden jeg tror all slik trening er veldig bra for meg. Dette er jo også en ganske uformell setting..

Ellers i dag har jeg planer om å se "Sykehuset" på TV3. Jeg har ikke fått sett det før, og trodde det bare skulle gå en gang i uken, men slik er det visst ikke. Jeg har jobbet på det sykehuset innimellom, så det blir jo spennende å se om jeg ser noen kjente ;) Og så skal jeg drikke øl med hun jeg bor med som har eksamen i morgen. Tror det derfor bare blir én øl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter...

Sitter på kontoret og planlegger uken, de kommende ukene og egentlig litt resten av semesteret. Ikke like nøyaktig som denne uken, selvsagt. Gleder meg faktisk til etter påske, for da kan jeg sette i gang med nye forsøk i forskningsprosjektet mitt. Hadde en samtale med veileder i dag om dataene mine fra høstens forsøk, og ble motivert til å gjøre det bra med de kommende forsøkene. Dataene fra i høst er litt sånn "halvveis", både fordi jeg var ny og skulle lære metoden, og fordi det var en del perspektiver med forsøkene som ingen hadde tenkt på (i hvert fall ikke jeg).

Men før den tid må jeg bli ferdig med en del andre ting...det er jo faktisk under to uker til jeg drar hjem på påskeferie, og det gleder jeg meg vanvittig til! Skal mest ha fri, men tror jeg også skal benytte sjansen til å lese litt på eksamenen jeg skal ha i juni... Det skjer så mye i juni at jeg burde begynne å lese nå for å slippe å bli hel-stresset da. Skal ha eksamen i immunologi og mikrobiologi, og det er ikke en stor eksamen, og mikro er nok mest pugging... Immunologi går derimot endel på forståelse, så det var det jeg tenkte begynne å lese på. Må huske å kjøpe læreboken før jeg drar hjem på ferie.

I morgen har jeg en "disponibel dag", dvs. at jeg ikke har noen faste planer, men kan legge opp dagen selv. På slike dager liker jeg å begynne med en treningsøkt, både fordi det er færre på treningssenteret om morgenen, og fordi jeg blir våken av der. Resten av uken er jeg på kurs, i helgen må jeg bli ferdig med en presentasjon jeg skal ha neste onsdag, neste mandag og tirsdag er det hjemmeeksamen, onsdag er det presentasjon...og så er det nesten påske. Puh.

Nå må jeg ta innspurten på dagens gjøremål.

PS: Hvis noen leser i dagboken min, er det lov å legge igjen en hilsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en helg på kontoret.

Skal gjøre ferdig en forskningspresentasjon jeg skal ha på onsdag. Siden jeg skal ha hjemmeeksamen fra mandag til onsdag, bør jeg ha presentasjonen ferdig i dag, så de to tingene ikke kræsjer. Men jeg har ambisjoner om å gjøre ferdig eksamenen i løpet av mandagen, slik at jeg kan finpusse presentasjonen på tirsdag.

Det er egentlig en veldig lite høytidelig setting jeg skal ha denne presentasjonen i, men jeg vil veldig gjerne gjøre et bra inntrykk, og da klarer jeg ikke å ta lett på det.

Neste uke er det masse som skjer, så jeg tror tiden kommer til å fly... Håper jeg klarer å disiplinere meg til å følge opp den bra treningsmodusen jeg er inne i for tiden. Det er vel bare å bestemme seg for det, så går det nok ;)

Og så er det jo snart påske! Det er en bra gulrot å streve mot i enden av uken. Gleder meg inderlig til å dra hjem og ha ferie! Blir vel litt lesing, men mest fri. Og uansett kan jeg sove så lenge jeg vil - hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en helg på kontoret.

Skal gjøre ferdig en forskningspresentasjon jeg skal ha på onsdag. Siden jeg skal ha hjemmeeksamen fra mandag til onsdag, bør jeg ha presentasjonen ferdig i dag, så de to tingene ikke kræsjer. Men jeg har ambisjoner om å gjøre ferdig eksamenen i løpet av mandagen, slik at jeg kan finpusse presentasjonen på tirsdag.

Det er egentlig en veldig lite høytidelig setting jeg skal ha denne presentasjonen i, men jeg vil veldig gjerne gjøre et bra inntrykk, og da klarer jeg ikke å ta lett på det.

Neste uke er det masse som skjer, så jeg tror tiden kommer til å fly... Håper jeg klarer å disiplinere meg til å følge opp den bra treningsmodusen jeg er inne i for tiden. Det er vel bare å bestemme seg for det, så går det nok ;)

Og så er det jo snart påske! Det er en bra gulrot å streve mot i enden av uken. Gleder meg inderlig til å dra hjem og ha ferie! Blir vel litt lesing, men mest fri. Og uansett kan jeg sove så lenge jeg vil - hver dag!

Hei hei, bare innom for å hilse på en dagboknabo :vinke: Å gjøre ferdig en 3-dagers eksamen første dagen hørtes ambisiøst ut. Lykke til i alle fall, får håpe du klarer det :)

Det går fort til påske nå ja, skal bli deilig med noen fridager nå. Skal du ha fri hele påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Enigma :vinke: og velkommen til min dagbok som første kommentator ;)

Ja, det er nok litt ambisiøst å skulle gjøre ferdig en hjemmeeksamen på én dag, men jeg tror ikke den er så veldig vanskelig, det er bare bestått/ikke bestått og jeg tar den kun for å få studiepoeng...så jeg håper og tror det skal gå. Hadde i hvert fall vært veldig praktisk å få den unna så fort som mulig, fordi jeg skal ha en forskningspresentasjon på onsdag som jeg synes det er mer viktig å legge arbeid i ;)

Skal ha fri i påsken og reise hjem til mor :) Jeg studerer på andre siden av landet for der jeg kommer fra, så jeg gleder meg veldig til å komme hjem og se familie og venner igjen. Og slappe HELT av :) Skal ha helt fri, dvs. ikke jobbe noe, men skal prøve å få lest litt...

Hva med deg? Skal du reise bort i påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Enigma :vinke: og velkommen til min dagbok som første kommentator ;)

Ja, det er nok litt ambisiøst å skulle gjøre ferdig en hjemmeeksamen på én dag, men jeg tror ikke den er så veldig vanskelig, det er bare bestått/ikke bestått og jeg tar den kun for å få studiepoeng...så jeg håper og tror det skal gå. Hadde i hvert fall vært veldig praktisk å få den unna så fort som mulig, fordi jeg skal ha en forskningspresentasjon på onsdag som jeg synes det er mer viktig å legge arbeid i ;)

Skal ha fri i påsken og reise hjem til mor :) Jeg studerer på andre siden av landet for der jeg kommer fra, så jeg gleder meg veldig til å komme hjem og se familie og venner igjen. Og slappe HELT av :) Skal ha helt fri, dvs. ikke jobbe noe, men skal prøve å få lest litt...

Hva med deg? Skal du reise bort i påsken?

Aha, da høres det jo nesten mulig ut i det minste. Forstår jo også at du vil forberede deg til onsdagen :)

Jeg skal jobbe de 3 første dagene i påsken, jeg hadde fri i jula, og vi er bare 2 på avdelingen, så da må jeg ta påsken. Det blir nok hovedsaklig bypåske på meg, men skal en liten tur til moren min og hilse på familien. Jeg bor "bare" 2 timer unna med tog, så det er greit for en tur på bare et par dager, men passe langt unna til at jeg ikke trenger å frykte overaskelsesbesøk av typen: vi er på døra di om 15 minutter vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh...

Hjemmeeksamen er kjedelige greier. Akkurat nå holder jeg på med en etikkoppgave, som egentlig er ganske interessant, men ikke når jeg har sittet her i hele dag. Blir mer og mer ineffektiv, kjenner jeg...

Så jeg tror jeg løper hjem så fort jeg får det i boks. Har nesten en halv flaske Chablis som står hjemme og venter på meg :) Tror jeg trenger det i kveld...

Tenker jeg skal trene i morgen tidlig før jeg får denne presentasjonen i hus. Kjenner veldig godt at jeg ikke har beveget meg særlig mye i dag, sånn er det når man blir vant til å trene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Hyggelig å se deg her!

ENDELIG har jeg klart å knote ned et slags svar på hver oppgave. Er ør i hodet, trøtt, rastløs og litt irritabel. Må se over alt i morgen før jeg sender, for jeg tror ikke det er forsvarlig å sende den slik som den er nå... Trodde jeg skulle være ferdig lenge før, men den aller siste oppgaven måtte selvfølgelig være den vanskeligste (hadde jeg funnet ut av det med en gang, så hadde jeg tatt den først!) Nå skal jeg gå hjem, kjøpe pizza på 7-11 ;) og drikke vin. Trenger heldigvis ikke stå opp så tidlig i morgen (bortsett fra at jeg har denne hersens presentasjonen jeg må lage da).

Puh!

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Ah, å slenge en pizza i ovnen og hive seg på sofaen med et vinglass er herlig etter slike dager. :sprettoy: Det virker som du har vært kjempe flink i dag. Nyt kvelden! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, å slenge en pizza i ovnen og hive seg på sofaen med et vinglass er herlig etter slike dager. :sprettoy: Det virker som du har vært kjempe flink i dag. Nyt kvelden! :smilbla:

Det var helt fantastisk å komme hjem i går, ja :D Hadde et (stort) glass vin igjen på flasken, og skulle nok ønske at det var mer igjen (men greit i dag at det ikke var det ;))

----------------------------------------------------------------------------

Da har de andre på kontoret gått hjem, og jeg er alene. Så nå får jeg endelig konsentrert meg litt. Det er hyggelig at det er noen her, men de er ikke akkurat de roligste menneskene i verden ;)

Ligger litt etter skjema, var egentlig ferdig med eksamensoppgavene i går, men etter litt søvn og tankevirksomhet har jeg finpusset en del i dag. Tenker jeg fortsetter med det frem til ca. kl 17, så spise middag, og så begynne med presentasjon.

Blir nok en sen kveld i dag også, men skal prøve å dra hjem litt tidligere enn jeg gjorde i går. Men jeg var ikke på plass før kanskje 11 i dag, for jeg prioriterte en lang frokost, liten handletur og rolig morgen siden det ble sent i går. Men etter ca kl 12 i morgen kan jeg slappe av, så det er ikke så farlig hvis det blir sent i dag heller.

Jeg gruer meg en del til presentasjonen i morgen, og irriterer meg over at jeg gruer meg :gjeiper: Det er bare det at jeg ikke har presentert for disse menneskene før, som har mer peiling innenfor feltet (unntatt kanskje mitt spesialfelt), og som er mye, mye mer erfarne enn meg. Vil gjerne gjøre et godt inntrykk, men jeg er litt usikker på det jeg skal snakke om fordi det er et stort og uoversiktlig felt, og resultatene mine som jeg skal presentere er ikke representable fordi det er for få data. Så jeg føler ikke at jeg har så mye nyttig å komme med.

Jaja. Sikkert ikke lurt å sitte her og klage over det i stedet for å jobbe med det ;)

Kommer nok innom igjen etter hvert med flere frustrasjoner i løpet av kvelden :ler:

Nå får jeg gå tilbake til innspurten på eksamen og kaffekoppen :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe

Så flink du er som rekker så mye arbeid på få dager. Morgendagen høres spennende ut - masse lykke til! Jeg heier på deg! :Nikke:

Jeg gleder meg til evt. flere frustrasjonsinnlegg fra deg i løpet av kvelden. Jeg har på følelsen at jeg kommer til å gjøre det samme i kveld, jeg også. Jeg har nemlig akkurat begynt på ettermiddagsøkten jeg også. :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med ettermiddagsøkten du også! Hva består den i?

Nå har jeg laget ca 12 PP-slides...og det er bare den delen med bakgrunnsstoff (pluss et søtt bilde på siste slide :fnise: Skal ta en liten Narvesen-pause, og så fortsette. Etterpå får jeg ta layout-arbeid på alle slidene (skal ha dem så enkle som mulig), øve et par ganger, og så hjem! Tror planen om å gå hjem kl 20 ryker, men 22 bør være et mulig mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Vel, ettermiddagsøkten fikk en brå slutt da jeg bestemte meg for å ta en shoppingrunde i Bogstadveien i steden. :sjarmor: Men nå er jeg tilbake igjen og skal fortsette dypdykket i patologiboken min. Leser + skriver sammendrag til mitt eget arkiv. Veldig interessant.

Narvesen- pause høres bra ut. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da sier jeg meg ferdig for dagen. Sprengte alle tidsgrenser, men sånn går det gjerne. Har skrevet ut notatark og skal se over det en gang på sengen. Så får det bare gå som det går i morgen. :lete:

Nå må jeg gå for å rekke bussen hjem. Føler meg høy på kaffe og sjokolade :jepp: :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med presentasjon og det gikk faktisk veldig bra! Fikk skryt både for bra innhold og kunnskap og for ordforrådet mitt, og det er jo hyggelig at folk sier det :) Etterpå var det først en offisiell lunsj, så dro jeg en kjapp tur innom en bursdagslunsj hos en venninne, så rett på forelesning og nå er jeg hjemme og sitter og sløver i sofaen... Føler meg ganske trøtt og skutt, og tror jeg dropper trening i dag også... Får heller ta det igjen i påskeuken, da har jeg jo masse tid :)

Men jeg lurer på om jeg skal vaske enten kjøleskap, komfyr eller rydde i skapet over komfyren. Er jo greit å gjøre noe nytte for seg ;)

Men først skal jeg uansett drikke kaffe :kaffe:

Gleder meg til i morgen kveld, for da blir det en tur ut på byen med mange av vennene mine. Jeg drar på påskeferie fredag kveld, så det er fint å ha en slags "påskeavslutning" først :)

Dessuten skal jeg til frisøren i morgen. Må huske å sette over penger på kortet, så jeg kan betale det... Prøver å ikke ha altfor mye penger på kortet, i tilfelle det skulle bli stjålet eller jeg blir svindlet.

Kanskje jeg skal surfe litt for å finne litt inspirasjon til hårklipp? Aner ikke hvordan jeg vil ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Så bra! :hoppe:

Hårklipp er alltid spennende. Har du planer om en helt ny frisyre, eller? (Jeg gjør det stor sett aldri, er alt for redd...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...