Gå til innhold

Lunefull livslek


FruLuna

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så har helgens besøk reist hjem, og fra og med nå og en uke frem i tid blir det KUN eksamenslesing. Har første eksamen neste mandag, og etter det går det slag i slag frem til den 18.desember...

Jeg bekymrer meg mest over at jeg IKKE er bekymret for eksamen. Som regel pleier jeg på dette tidspunktet å være et nervevrak, men nå er jeg ganske avslappet, faktisk i den grad at det er vanskelig å motivere seg til å lese. Kanskje er det fordi vi kun får bestått/ikke bestått på de tre første eksamenene (og de er muntlige), og jeg er ganske sikker på å stå.

Viktigere er det at jeg kan det jeg skal til min fremtidige yrkeskarriere, og det vil si at jeg bør beherske undersøkelsesteknikk og kunne si noe fornuftig om hva som er galt, hva jeg kan behandle selv om hva andre skal få ta seg av.

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du også har nok å henge fingrene i! Lykke til med lesingen i uken som kommer, og ikke minst til eksamen neste mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett kapittel å lese igjen i kveld, så får det være nok...

Akkurat spist middag: pastaputer fylt med spinat og ricotta. Til det hadde jeg økologisk italiensk skinke og friske, små plommetomater blandet med basilikum, olivenolje, salt og pepper. Veldig godt! En rest av hvitvin i glasset gjorde middagen fullkommen :)

Etter jeg har lest neste kapittel, skal jeg skrive en plan over neste uke, slik at jeg vet at jeg kommer gjennom alt jeg skal før eksamen.

Utfordringen med planen blir å gjøre den overkommelig (jeg pleier å planlegge ALTFOR mye, og dermed avsluttes hver dag med en følelse av at jeg ikke har gjort alt jeg skal). En annen utfordring blir å prioritere de viktige emnene, og ikke fokusere på sjeldenheter...

Trening skal også planlegges. Tror jeg begynner uken med en økt for skolen i morgen. Det er godt å ha gjort ferdig treningen på begynnelsen av dagen!

I tillegg vil jeg prøve å overtale noen av vennene mine her til å bli med på litt koselige ting denne uken også. Har veldig lyst til å spise lunsj på et sted som heter Soupanatural, hvor de blant annet selger supper laget av sesongens grønnsaker ;) Tror ikke det blir så vanskelig å overtale dem, i hvert fall noen av dem...

Men først må det lesing til igjen..kanskje jeg trenger litt kaffe :kaffekopp:

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt lesepause med rødvin, ost, kjeks og krim på tv :) Viktig å kose seg i eksamenslesingen! :Nikke:

Nå skal jeg ta fatt på siste leseøkt i dag. Har lagt den så sent fordi jeg samtidig vil oppdatere meg på valget... Blir spennende å se om riktig person blir valgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med første eksamen, og det gikk veldig fint! :) Fikk faktisk toppkarakter, og det ble jeg litt overrasket over, siden jeg svarte feil på noe og sa "jeg vet ikke" et par ganger ;) Men klarte å ro meg i land. Var en hyggelig pasient og grei sykdom.

Så nå har jeg vært på shoppingturen jeg hadde planlagt, men det ble ikke noe mer enn litt undertøy, et par singleter og en tights. Så etter et skjørt og en kjole jeg fant i et blad, men fant det ikke i butikkene :( Får ta med meg bladet neste gang og spørre om de har det inne.

Og så har jeg handlet inn til høstsuppe med oksekjøtt og grønnsaker, som jeg tenkte jeg skulle lage senere i dag. Greit å lage litt stor porsjon, så slipper jeg å bruke så mye tid til matlaging i morgen... Har neste eksamen på fredag og siste på tirsdag, og vil helst ikke bare spise ferdigmat frem til da ;)

Så nå er det bare å svinge seg rundt og lese på neste fag. Først skal jeg sette opp en plan, og ikke minst rydde bort notater og bok fra faget jeg hadde i dag :ler:

I kveld skal jeg feire med litt tv og et glass vin :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti

:danse: Hipp hurra for toppkarakter! :hoppe: Flott at du har vett til å feire med både shopping og vin! Det er deg vel unt!

Kan tenke du gleder deg til neste tirsdag er over? Blir det tidelig juleferie? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Hipp hurra for toppkarakter! :hoppe: Flott at du har vett til å feire med både shopping og vin! Det er deg vel unt!

Kan tenke du gleder deg til neste tirsdag er over? Blir det tidelig juleferie? ;)

Ja, man må jo feire litt ;)

Nei, får ikke tidlig juleferie dessverre. Skal ha to eksamener når jeg kommer tilbake til Norge også. Så det blir en strevsom førjulstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti

Det var da voldsomt! :overrasket: Men desto bedre blir det når juleferiene endelig begynner!

Hvordan blir det å reise fra nabolandet, tilbake til Norge, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt! :overrasket: Men desto bedre blir det når juleferiene endelig begynner!

Hvordan blir det å reise fra nabolandet, tilbake til Norge, da?

Ja, det skal bli godt med juleferie når den kommer! Håper jeg er ferdig med julegaver da også (i hvert fall de fleste), så jeg slipper det stresset der rett før jul. Noe av det verste jeg vet er kjøpesentre de siste dagene før jul - så mye folk og lange køer! Ok hvis man ikke skal ha så mye, bare tusle rundt og gå på kafé, men hvis man skal kjøpe mye er det bare stress... Men jeg pleier å lage en del gaver - vet ikke om jeg får tid i år - men har noen planer, så vi får se. Kan jo være greit å ha som avveksling til lesing ;)

Nå har jeg bare et par uker igjen her, og jeg gruer meg til å dra tilbake :( Selvfølgelig blir det kjempehyggelig å se venner igjen, det gleder jeg meg til. Men jeg vil bo her lengre! Dette er virkelig en av mine yndlingsbyer ;) Men heldigvis er det ikke så langt, så jeg kan dra ofte tilbake. Og da er jeg jo kjent :)

I dag har jeg lest, men nå har jeg hatt en ganske lang pause. Vurderte å dra på treningssenteret, men valgte å ta en sykkeltur/sightseeingtur i stedet. Må selge sykkelen min her snart (den har bare 3 gir, og det er ikke særlig gunstig der jeg bor i Norge, så da velger jeg heller å selge den og evt. kjøpe en ny hjemme til våren. Selv om jeg elsker min ROSA sykkel med KURV ;))

Syklet til et park/innsjøområde. Det var skumring, masse fugleliv og veldig vakkert. Fylte lungene med frisk luft for å lade opp til kveldens leseøkt. Syklet meg litt vill på vei hjem, men ikke så veldig ;) Nå har jeg spist middag, og skal lage litt kaffe til lesingen.

Så skal jeg ha pause med krim og litt vin/en drink som avslutning i kveld. Har også kjøpt et interiør/matblad med juleinspirasjon som jeg skal sløve med på sengen før jeg legger meg. Har litt problemer med å sovne om dagen (sikkert stress), så det trenger jeg.

Er foreløpig ikke så stresset for neste eksamen, men vet at jeg blir det i morgen kveld...

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var eksamen nr. 2 bestått, også denne med toppkarakter :filer::enig::ler::jepp: :rødme: :fnise::hoppe: :dåne: :danser::Hehe::hakeslepp::biggrin::sjokkert::danse: (det var kanskje nok smileys...men jeg har litt blandede følelser. Følte virkelig ikke at det gikk så bra denne gangen heller, men tydeligvis.)

Så nå har jeg vært på kafé en tur og spist lunsj, og senere skal jeg på spinning, og i kveld blir det en øl eller noe ute :) Ikke så mye lesing, med andre ord. Trode bare jeg skal sette opp en plan, rydde vekk litt notater og si at det er nok for i dag :)

ER SÅ GLAD!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti

SÅ BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :hoppe: Du er så flink, håper du er sikkerlig stolt av deg selv!

Nå blir det vel feiring i helgen? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med nok et fantastisk eksamensresultat :)

Tusen takk for det! :) Det er så deilig når det går bra, men man føler seg litt matt etter eksamen... Men nå har jeg vært på en hard spinningtime og har fått litt energi igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :hoppe: Du er så flink, håper du er sikkerlig stolt av deg selv!

Nå blir det vel feiring i helgen? :lur:

Ja, er ganske stolt ;) Men jeg tar meg i å tenke at det ikke var fortjent, fordi jeg ikke kunne svare på absolutt alt de spurte om....nok om det ;)

Blir en øl eller et glass vin i kveld, etter at jeg har fått dusjet av meg spinningsvetten og spist en rask middag, men noe mer feiring blir det ikke før tirsdag, etter neste eksamen. Men da blir det fest!

God fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti

Jeg forstår :). Kos deg masse med et glass vin i kveld, det er absolutt vel fortjent. Siden det er eksamen på tirsdag, skal du vel lese i helgen da? Jeg har også planer om en del jobbing i helgen, så hvis du går lei, kan du bare tenke på at det er andre som også sitter langt ned i bøkene. Eller, motivasjonen er vel kanskje på topp nå som du har sett at det lønner seg å være flittig student?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med toppkarakter!! :hoppe: Du er vel unt å ta det litt med ro da! NÅ er du kanskje igang med lesingen igjen?

Jeg har bare sovet etter jobb i dag, så føler meg utrolig uproduktiv i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...