Gå til innhold

Lunefull livslek


FruLuna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I kveld har jeg valgt bort sosialt liv og øl fremfor lesing og tedrikking i mitt koselige leilighet :) synes egentlig det er greit, siden kroppen ikke føles helt i vater for tiden. Tror kanskje jeg er sliten av nye ting å forholde seg til, mye farting og lite søvn. Håper i hvert fall det er dét - og ikke at jeg begynner å bli syk... :( Skal legge meg nå, i morgen har jeg egentlig fri, men har avtalt å henge i frakken til en lege fra morgenen av. Så da trenger jeg litt søvn!

Har ganske mye arbeid å gjøre for tiden egentlig, ikke bare lesing, men også en del forskningsarbeid som henger over meg som en stor, svart sky... Har bestemt meg for å bli ferdig med det innen 2,5 uker. Det betyr kanskje en del asosiale kvelder fremfor å bli med ut på byen, men da kan jeg også være mer ufornuftig de siste ukene her, uten å ha dårlig samvittighet for det jeg ikke får gjort. Og det skal bli utrolig deilig å bli ferdig med det - og spennende å se hva resultatet blir! :D

Men trenger litt motivasjon her, folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti

Hei kjære studievenninnne! :klemmer:

Huff, så dumt at kroppen ikke er helt intakt om dagen. Da var det kanskje et lurt valg å prioritere en hjemmekveld med te i leiligheten. Det kan jo være riktig koselig på denne tiden av året :). Jeg synes ikke det høres rart ut om du er sliten nå etter å akkurat ha flyttet til et nytt sted og begynt på studier ved en ukjent skole. Nye mennesker, ny inntrykk og nye utfordringer - lite annet tar så mye på som det, selv om man føler at man har det fint.

Ah, kjenner meg igjen i problematikken ang. å ha mye hengende over seg. :( Da blir det lett til at tiden går bort i å stresse og grue seg, og det kan fort ta bort all motivasjon. Men, for å motivere deg litt da, så kan jeg si at jeg er meget imponert over alt arbeidet du ser ut til å håndtere. Forskningsarbeid ved siden av et krevende studie vitner om at du er en klok ung dame!

Håper vakten i morgen blir morsom og utfordrende! Det er gøy å henge i frakken på noen som vet hva de driver med :).

Jeg har også noen uker med mengder av studiearbeid, så vi får backe hverandre opp :). SMIL - DU ER FLINK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det ENDELIG fredag :D Gleder meg noe helt sinnsykt til å sove lenge i morgen, har stått opp mellom 06.30 og 07 hver dag denne uken, og når jeg ikke akkurat alltid klarer å legge meg i tide, blir det litt lite søvn. Men jeg gjør bare hyggelige ting og følger interessant undervisning om dagen, og koser meg med venner eller leser fag om kvelden (litt mer av det første, men men ;)) I kveld skal jeg på tivoli og så på konsert, men før det skal jeg trene. Kjøpte meg treningskort i går etter litt styr, og håper at det hjelper litt på energi og våkenhet å komme i gang med trening igjen.

Formen er bedre, jeg er klart forkjølet, men ikke noe mer. Men tror det blir lett kondis- og styrketrening i dag, for å se hvordan jeg tåler fysisk aktivitet. Går det bra, blir det kanskje spinning i morgen eller søndag...

I går var jeg med på spennende operasjoner...vekket lysten til å bli kirurg igjen... Lurer på om jeg noen gang klarer å bestemme meg for hva jeg skal bli? Kanskje det bare blir avgjort helt tilfeldig en gang i fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke: Er bare inne og titter litt jeg. ;D Ser ut som om du har hatt en slitsom uke. Får håpe du får slappet av litt nå på søndagskvelden da. :)

Gøy med flere ivrige tedrikkere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med nye tittere ;)

I dag har jeg ikke gjort noe som helst fornuftig (borsett fra å lest ca 1 side fag...), men sånn går det når man er ute på byen på en lørdagskveld, og utestedet ikke stenger før 05 (!). Klarte ikke å komme meg ut av sengen før kl 13 eller noe, og jeg tror ikke jeg har stått opp så sent siden jeg var 18... Men det var en gøy tur ute i går, så om jeg så får en lat dag etterpå, spiller det ingen rolle. Det positive er jo også at nå er jeg supermotivert for å være effektiv og produktiv i morgen :)

Har begynt på ny bok: Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug. Har hørt mye bra om den, og foreløpig virker den lovende. Noen som har lest den?

Ellers har dagen gått med til tv-titting, youtube-titting og msn-snakking. Har drukket te og tent stearinlys, og snart er det tid for å legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti

Kirurgi? Å, spennende! Jeg synes å huske fra forrige utgave av Tidsskriftet at det mangler på leger som velger den veien å gå, så da kan det jo være flere grunner til å velge en av de kirurgiske fagene... Blir spennende å følge deg på veien uansett hva du velger. :)

Hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rart!! Den boken begynte jeg på i går liksom. ;)

Jeg lånte den av pappa og han sa at han til slutt ikke klarte å legge den fra seg. Og pappa er kjent for å sovne fra bøkene sine. ;)

Jeg har bare lest noen sider men syntes den hittil virker bra. :)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rart!! Den boken begynte jeg på i går liksom. ;)

Jeg lånte den av pappa og han sa at han til slutt ikke klarte å legge den fra seg. Og pappa er kjent for å sovne fra bøkene sine. ;)

Jeg har bare lest noen sider men syntes den hittil virker bra. :)

Det høres bra ut! Kanskje jeg får vente litt med å lese mer da, så jeg plutselig ikke får gjort noe annet enn å lese ;)

Skulle egentlig vært på tivoli i kveld, men siden det regnet valgte vi å utsette det til en annen kveld. Litt skuffet, for jeg hadde gledet meg, men da har jeg det til gode ;) Så tenkte jeg å dra litt på shopping i stedet, som trøst for meg selv, men butikkene her stenger visst senest 19, så jeg var litt i seneste laget. Tenkte jeg i hvert fall skulle ha en time å titte på!

Men da kan jeg heller få gjort unna litt dataarbeid, lesing og husarbeid. Ingenting så galt at det ikke er godt for noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirurgi? Å, spennende! Jeg synes å huske fra forrige utgave av Tidsskriftet at det mangler på leger som velger den veien å gå, så da kan det jo være flere grunner til å velge en av de kirurgiske fagene... Blir spennende å følge deg på veien uansett hva du velger. :)

Hatt en fin helg?

Hatt en veldig fin helg, litt mye festing igjen, men slik blir det gjerne :) Gøy var det i hvert fall!

Ja, kirurgi er spennende, men jeg vet egentlig ikke om det er helt "meg". Det er jo et håndverksfag, hvor man går inn, rydder opp og fikser et problem, og har ofte veldig lite med pasienten å gjøre - i hvert fall våkne pasienter ;) Jeg tenker at jeg er mer en indremedisinperson, en som liker å tenke og se sammenhenger og utføre litt detektivarbeid for å komme frem til en diagnose, som så skal behandles. Men likevel er det et eller annet ved kirurgien som har en dragning på meg - tenk så fantastisk det egentlig er at man kan åpne kroppen, gå inn og fjerne/reparere/sette inn ting, og så gjøre et menneske mer eller mindre helt frisk igjen!

Kunne også tenke meg pediatri og psykatri (faktisk) og mye annet også. Håper jeg har laaang tid å bestemme meg på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres spennende ut å studere medisin! Sikkert kjempetungt også men... Kjenner at jeg har lyst til å studere mer jeg også...

Håper du får en super onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg ikke fått gjort alt jeg hadde planer om, men jeg har en lei tendens til å sette opp altfor mange punkter på listen min... Men har i hvert fall fått ordnet et par praktiske ting som har ligget i bakhodet mitt en ganske lang stund nå, og i tillegg fått vasket masse klær! :) (Ja, det høres banalt ut, men jeg har med meg minimalt med klær hjemmefra, og har ikke hatt tid til å shoppe så mye som jeg har planer om ennå, men neste uke skal jeg ta meg fri til et par-tre shoppingrunder ;))

Og så har jeg lest nevrologi, om to sykdommer jeg virkelig håper at jeg slipper å få. :tristbla:

Resten av planen i dag var å lese mer, og også gjøre litt forskning, men tror jeg skal prioritere å legge meg i rimelig tid...hvis jeg da klarer det. Har litt underskudd på søvn, men så lenge jeg klarer meg gjennom dagen, så går det egentlig fint ;)

I morgen har jeg mange planer, som innebærer at jeg kommer til å være ute store deler av dagen, så da blir det nok ikke så mye lesing - men derimot læring gjennom forelesninger og kollokvie - og kanskje en aldri så liten tur ut på kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti
Og så har jeg lest nevrologi, om to sykdommer jeg virkelig håper at jeg slipper å få. :tristbla:

Jeg tipper på MS og ALS? :tristbla: Det må være utrolig tøft å ha en sykdom som gradvis bryter deg ned, både på den ene og andre måten. Jeg har en mor som har jobbet som sykepleier i over 30 år, og har vært borti det aller meste, men hun sa det verste hun hadde opplevd gjennom sin karriere var å ha en ALS- syk pasient på avdelingen. Det er vondt å lese om slike sykdommer - nesten så jeg bli deprimert av å lese pensumet. Heldigvis blir vår jobb å hjelpe dem så godt vi kan :). Har du forresten noen bra forskningsresultater på effekten av ulike legemidler i forhold til MS? Jeg sliter med å finne det, og i pensumboken min står det dessverre lite.

Ha en fin tur ut i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper på MS og ALS? :tristbla: Det må være utrolig tøft å ha en sykdom som gradvis bryter deg ned, både på den ene og andre måten. Jeg har en mor som har jobbet som sykepleier i over 30 år, og har vært borti det aller meste, men hun sa det verste hun hadde opplevd gjennom sin karriere var å ha en ALS- syk pasient på avdelingen. Det er vondt å lese om slike sykdommer - nesten så jeg bli deprimert av å lese pensumet. Heldigvis blir vår jobb å hjelpe dem så godt vi kan :). Har du forresten noen bra forskningsresultater på effekten av ulike legemidler i forhold til MS? Jeg sliter med å finne det, og i pensumboken min står det dessverre lite.

Ha en fin tur ut i kveld!

Veldig godt gjettet! Har du lest "Ro uten årer" av Ulla-Carin Lindquist? Jeg leste den for et par uker siden, godt beskrevet fra en ALS-pasient sitt ståsted. Forholdsvis lettlest bok, jeg leste den på et par kvelder. Kan anbefales!

Jeg skal titte litt i boken og notatene mine og se om jeg finner noe dokumentasjon på effekt av medikamenter, så kan jeg oppdatere senere ;) Det jeg husker nå er at de har gansk god medikamentell behandling av attakker i såkalt RRMS (relapsing-remitting MS), men jeg tror den kun gjør attakkene korte, og har ingen beviselig effekt på funksjonsnedsettelse... Men jeg skal se om jeg lærer noe mer i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dilemma, dilemma...

Skulle egentlig være flink i dag og få gjort masse, og jeg fikk gjort litt på formiddagen, men så ble jeg lokket med på shopping, og etterpå ble det grill-picnici parken. Utrolig koselig! Nå er jeg hjemme igjen, og skal egentlig på fest i kveld.

Dilemma er da: Bør jeg bli hjemme og være fornuftig, slik at jeg snart kan bli ferdig med dette prosjektet, og slippe å ha det hengende over meg (og slippe disse dilemmaene hver gang det skjer noe gøy), eller bør jeg dra på fest, som jeg har mest lyst til? Jeg kan dra på fest og prøve å dra tidlig hjem (men det skjer som regel ikke, fordi jeg har det gøy og fornuften forsvinner). I morgen har jeg ingen planer utover å jobbe med prosjektet, så jeg bør også være opplagt.

Argh. Det sitter en engel og en djevel på skuldrene mine, og jeg VET at jeg har latt djevelen vinne litt for mange ganger i det siste...

:sukk::vetikke:

Kanskje jeg heller bør komme i gang, i stedet for å sitte her og lure på det? :pisk:

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg skinnjakke i går :rødme: Har ønsket meg det lenge, og så fant jeg plutselig en som var helt perfekt! Prøvde å legge inn bilde, men det gikk ikke. Så hvis dere er nysgjerrige, kan dere gå inn på Rock'n'blue og se på jakken som heter "Crash me more" under Flash collections --> Women :)

Jeg hadde planer om å kun lese og være flittig denne helgen, men det ble fest på fredag, i går var jeg på shopping i en annen by, og på kvelden var jeg ute og spiste med noen venner. Etterpå var vi på en kjempekoselig kafé/bar og delte en flaske rødvin. I dag har jeg sovet lenge og slanget meg på sofaen med kaffe og god frokost. Det er ruskevær ute, så det passer perfekt å bare være inne. Så planen i dag er å få lest masse, kun avbrutt av en tur på treningssenteret etter hvert.

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mer shopping: Kjøpte denne og denne i dag, pluss et par strømpebukser og "over-knee" strikkede strømper. :jepp:

Ellers har jeg vært oppe ganske tidlig i dag, lang frokost lest et par timer før shoppingrunde og kafébesøk med to venninner :)

Syklet på min fiiine rosa sykkel med kurv langs nydelige høstomgivelser, gule og røde blader som falt fra trærne over meg. Syklet gjennom tre små virvelvinder :)

Nå har jeg spist middag, og snart skal jeg lage en kopp te og ta fatt på kveldens leseøkt. Kjønnssykdommer :gjeiper:

Neste helg og neste helg der igjen blir det mye sosialisering, så derfor må jeg lese mye denne helgen. Men det gjør meg egentlig ingenting.

Håper alle har en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter :)

Tillot meg å sove 1,5 time lenger enn planlagt i dag, men har likevel rukket å være på trening (tredemølle + styrke bein) en times tid. Nå er jeg hjemme, har spist god lunsj/frokost (rundstykke med parmaskinke, brie og agurk...mmmm...:) Det blir hardt å komme hjem til Norge, hvor jeg sjelden kan unne meg slik luksus med tanke på lommeboken. Her koster det ikke så mye!).

Nå sitter jeg med en "student-latte" (pulverkaffe med ristet soyamelk + litt kanel. Smaker ikke så verst, og soyamelk gir et ganske bra skum når den ristes.)

Snart er det på tide å dra på forelesning, og i ettermiddag har jeg ingen planer utover å lese og forberede kollokvie. Har bestemt meg for å unne meg et par timer fri og lage meg en god middag + se litt på tv før jeg setter i gang med lesingen. Kjenner at jeg er litt sliten i dag etter mye lesing i helgen, selv om jeg både var på shopping og kafé på lørdag, og spiste lunsj på kafé i går! Må pleie vennskapet litt midt i eksamensperioden også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...