Gå til innhold

Sandras ventebok

Sandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobbet kveldsvakt i går, og det kjenner jeg i dag. Symfysen verker og det har blitt litt lite søvn i natt.

I tillegg til at jeg sov dårlig, sov ikke M så bra heller. Han hadde en vond drøm stakkar og gråt og var kjempelei seg. Han fortalte at han hadde hatt drømt at en jente i barnehagen hadde "laget tisselyder på han". :ler: Stakkars, han gråt så sårt og tårene rant.

I dag er det bassengtrening kl. 11 og så er det fysio kl. 14. Fikk kjøpt meg en ny bikini i forrige uke. Den var fin :-D men helt svart og vanlig da.

Har fri i dag, i morgen og hele helgen, så det blir deilig.

Det er tog med barnehagen for M i morgen :flagg: Og han skal ha med seg vindmølle. Har ikke tenkt så mye på 17. mai-klær enda, men han har mye fint tøy, og har vasket en bukse som kan ha på på 17. mai i dag. Skal titte litt på hva han kan ha på i morgen, og så blir det kanskje en tur innom H&M eller noe sånt for å finne en fin genser eller skjorte eller noe sånt.

Vi skal på hytta i helgen, og det er desverre ikke spådd så fint vær der i helgen. Ganske kjølig også..

Ler meg skakk av det morsomme bildeprogrammet på den nye PCen. Den lager forvrengte ansikter ut av bilder den tar med webcamet, så M, Sandramannen og jeg har hatt mye morsomt med det de 2 siste dagene. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M fikk med seg vindmølle i dag, den synes han er veldig fin. Jeg fikk kjøpt en pen ny genser i går på Benetton, ikke det t man ser noe til den under jakka da :ler: Det er ca 9 grader her i dag, men ikke noe :regn: foreløpig.

Etter toget i barnehagen skal de spise pølser :spise: Brnehagen har begynt å være en såkalt sukkerfri barnehage, så vet ikke om barna kan forvente seg is :is: Synes jo 17. mai burde være et unntak da (selv om det er 16. mai i dag).

Tror ikke veien å gå for å lære barn et sunt kosthold er gjennom å forby alt sukker, men å lære dem at man kan kose seg uten sukker som kaker og sånn det skjønner jeg. Men 17. mai er liksom is- og pølsespisedagen da :flagg:

Skal gjøre litt husarbeid i dag :husarbeid: Vaske litt klær, sengetøy og sånn. Og etterpå må jeg pakke litt til vi skal reise bort i kveld.

---

Magen vokser og vokser og jeg blir større og tyngre for hver dag som går. Jammen deilig å være med på bassengtreningen, og kunne føle seg litt lett.

Er i 28. uka nå og i dag er det 80 dager igjen til babyen vår kommer :babysmokk: Jeg gleder meg sånn! Men synes det er godt å ha de 80 dagene igjen også.

Må si han tar i ganske mye mer i sparkene enn sin storebror, og rører mye mer på seg også. Synes det er så rart å kjenne den dytte-og-flytte bevegelsen som han gjør av og til.

Nå er det bare 4 arbeidsuker igjen på jobben før sommerferie og i mellom sommerferien og permisjonen blir det bare en arbeidsuke. Det er altså hvis jeg har forstått det riktig at jeg da kan søke om permisjon 6 dager før jeg skulle ha gjort ettersom keisersnittet er 6 dager før terminen 10. august.

Det er i grunnen flere ting jeg lurer på med angående det nav-søknadsskjemaet, så får sette oss ned Sandramannen og jeg og skrive en liste så vi kan få svar på flere ting i samme slengen som vi spør om det med permisjonen.

---

Er så trøtt i dag. :Gjesp: Jeg sov jo så dårlig i går natt. Men har sovet bedre i natt da, M i all fall

Tror rett og slett jeg skal gå og legge meg litt etter at jeg har satt på vaskemaskinen. :sove: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon ja.... Hmm...skulle jo fått skrevet den permisjonssøknaden!! Hvor lenge perm skal du ha? Jeg satser på 100% lønn og 44 uker. Med første valgte jeg ett helt år og 80% lønn. Det ble litt vel tight økonomisk :forvirret:

Og åh åh åh...ikke lenge til vi også skal på ferie!!! :-D Sooooooool og deilig temp. Men ikke for varmt. Da blir jeg bare amper hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ta 80% lønn. Tror det skal gå greit.

Vi er jo ikke vant til å ha så mye penger heller, Sandramannen er student, og begynner ikke å jobbe før til høsten. Det skal bli bra med penger inn, i stedet for den store summen av studielån 6000 hver måned :ler:

Jeg begynte ikke å jobbe før for et år siden snart. Fikk jo M helt i begynnelsen av studietiden :dåne: og hadd studielån fem til det jeg også.

Vi har ikke såå høye utgifter, og er flinke til å ikke bruke så mye penger på hva som helst (Ny iMac er nemlig ikke hva-som helst :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17. mai ble feiret hutrende i Sandefjord. Det var regn og ganske kaldt, men i all fall litt bedre enn i Oslo, som jeg hørte hadde 2 grader og sludd innimellom.

Vi var på tivoli, og Mini prøvde karusell og berg-og-dalbane for første gang. Det falt i smak. Han kjørte berg-og-dalbanen med farmoren sin, og han så litt skremt ut av og til da :ler: Men mente selv at det bare hadde vært gøy, og at han ikke hadde vært redd.

Etterpå spiste vi god lunsj, de voksne spiste en god foccatia (?) med kylling og Marcus fikk de obligatoriske pølsene. Etterpå spiste vi voksne varm eplekake med is, og Marcus fikk en pinneis av servitøren, noe som falt i smak. Han fikk Cola også, en hel glassflaske som gikk raskt ned.

På veien hjem, kjøpte vi gassballong. Og resten av dagen koste vi oss inne, med brettspill og bøker og annet kos.

---

I dag er jeg 28+3 dager på vei. Tenk at jeg snart er i den 30. uke! Synes det har gått ganske fort.

Jeg vokser og vokser, magen er stor nå. Husker jeg lurte på sist hvordan det kunne være mulig å bli enda større da jeg var sånn rundt uke 30 og litt til.

Jeg kjenner meg ganske sliten for tiden :( Sover så dårlig, og bekkenløsningen er blitt litt verre. Går til fysio én gang i uken, og på bassengtrening én gang i uken. I dag skal jeg til både fysio og bassentrening.

Jeg er 40% sykemeldt fortsatt, men denne uken jobber jeg 4 dager. Det er en slitsom uke, for jeg er stedfortreder for sjefen min ettersom hun er på ferie, og det er endel som må gjøres som tar mye tid. Og det er i tillegg til mine vanlige oppgaver. Har måttet prioritere vekk endel ting, som jeg rett og slett ikke rekker å gjøre, enda jeg burde ha gjort det. Skal se hva jeg rekker på torsdag og fredag, det er ikke så mange dager igjen på jobben nå.

I dag har jeg heldigivs fri, og etter det er det bare 2 dager igjen før helgen. Jeg byttet en vakt fra neste uke til denne uken, så da har jeg i all fall en dag mindre i neste uke. Gleder meg til det.

---

I dag skal jeg ringe Nav og høre hvordan det blir når man har planlagt keisersnitt i forhold til permisjonen. Jeg har jo trodd at jeg da skal ut i perm 6 dager før (ettersom keisersnittet er 6 dager før), men det kan virke som det kanskje ikke er sånn. Det er jo litt rart, men får ringe og høre hva de sier.

Kanskje jeg skal sende en mail i stedet så jeg får svaret svart på hvitt?

---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til Nav til slutt da. Har ikke fått svar enda.

Var hos fysio i dag, og etter det var det bassengtrening.

Det er så godt å være på bassengtrening, å føle seg litt lettere.

Mini ble hentet i bhg av farmor i dag, så tok meg god tid i dusjen og garderoben etterpå.

Tok bussen hjem enda det tar mye lengre tid, fordi jeg begynte på en ny bok i dag som jeg tenkte jeg kunne lese på veien hjem.

Til middag hadde jeg "gresk" salat med (pasteurisert) fetaost. Sandramannen synes nemlig ikke salat er middag, så deilig å kose seg med det når jeg er alene. Sandramannen jobbet lenge på skolen i dag, det var siste dagen med jobbing på den avsluttende oppgaven hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Heihei!

Tenkte jeg skulle hilse på :) Jeg fulgte med i din forrige dagboka di. Hadde sikkert "oktavia" som nick da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Septima. Ja husker Oktavia :-D Gratulerer med bryllup da. Ikke lenge til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom med en :klem:

Jeg tok med meg datteren min inn til Oslo så hun fikk gått i 16 mai tog med barna. Her jeg bor, har de dråppet det p.g.a at foreldrene mente de tok vekk selve 17 mai med at barna gikk den 16... Jeg så skuffet, men da dro jeg til oslo i stedet. Orket ikke å gå selv, så mamma tok med seg søstern min og dattern min i vogna så jeg så dem fra verandaen :) Er veldig koselig med barnehagebarnas 16 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet Mini i barnehagen i dag og han var så slapp. Han ynket seg på hele veien hjem, og la seg litt på sofaen da han kom hjem.

Han ville være med og rive ost da vi skulle lage middag, men da jeg kjente på han var han litt varm, så jeg sa at skulle gå og legge seg ned i mens.

Han sovnet og da jeg målte tempen litt senere var den blitt 39,7 (øretemp). Han var veldig slapp og døsig, og pustet veldig raskt. Tror nok tempen var over 39,7 for min var til sammenlikning bare 36, 1 og pleier å ligge høyere enn det..

Uansett så fikk han en Paracet for han var så innmari slapp. Etter en stund hadde det hjulpet litt, og han orket å se på barne-tv, men han så ordentlig slapp ut.

Han kviknet litt til etter hvert heldigvis, og orket 2 brødskiver før han la seg, så håper han er litt bedre nå.

---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

innom med en :klem:

Jeg tok med meg datteren min inn til Oslo så hun fikk gått i 16 mai tog med barna. Her jeg bor, har de dråppet det p.g.a at foreldrene mente de tok vekk selve 17 mai med at barna gikk den 16... Jeg så skuffet, men da dro jeg til oslo i stedet. Orket ikke å gå selv, så mamma tok med seg søstern min og dattern min i vogna så jeg så dem fra verandaen :) Er veldig koselig med barnehagebarnas 16 mai :)

Hm..rart det med 16. mai-toget da. Bra dere fikk vært med et annet sted.

Barna synes jo det er så kjekt, og så er det passe lengde på barnetoget. Koselig feiring med bernehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg, Sandramannen og mamma på 3D-UL.

Det blir jo spennende!

Ellers er det lite nytt her, men det har vært utrolig deilig med fri denne helgen etter en temmelig slitsom forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg på 3D-UL.

Hadde føst 2D-UL med medisinsk gjennomgang fra topp til tå. Han sjekket alt mulig, og alt så veldig bra ut. Til og med sirkulasjonen i navlesnoren.

Lillebror ligger fortsatt i seteleie, han lå i all fall sånn da jeg var til samtale om keisersnitt for noen uker siden også.

Vi fikk desverre ikke noen bra bilder fra 3D-UL, fordi lillebror lå med ansiktet helt trykt oppi morkaken med ansiktet opp, og sov kjempetungt så det var umulig å få tatt noen bilder. Jeg fikk derfor komme tilbake for gratis konsultasjon i neste uke i stedet, og fikk beskjed om å drikke Cola rett før jeg kom inn :ler:

Legen tok målene hans, og han ble estimert til å være 4 kilo ved termin. Han var 1800 g nå. Lå med beina under seg og hendene bak hodet.

Etter timen hos legen var mamma og jeg og tittet litt i butikker, det kjenner jeg i bekkenet nå :ler:

Fikk kjøpt noen nyen sparkedrakter.

Mamma og broren min var med meg hjem og spiste middag. Det var vært en koselig dag med fint vær :sol:

Har ikke helt bestemt med om jeg skal ta med Mini på ultralyden i neste uke. Nå fikk vi jo sett at alt var i orden, så det er jo ingen uhyggelige overraskelser, men jeg lurer bare litt på hvor mye han får ut av det. Kanskje det er hyggelig å se at det er et lite menneske inni magen, og ikke bare noe vi snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet veldig dårlig i natt :Gjesp: så jeg er trøtt.

Skal av gårde på jobb nå, det er bra nattevakten alltid har litt kaffe klar til dagvaktene :ler:

Ellers er det en nydelig dag i dag, strålende sol i dag også :sol:

Mini og Sandramannen sover fortsatt, jeg skal snike meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer og sol :sol: Deilig!

I dag er jeg 30 fullgåtte uker.

Dette går raskt fremover :-D

På torsdag var vi på IKEA og fikk kjøpt endel nye ting. Blant annet ny madrass til babyen, og ny kommode til Mini. Vi fikk også kjøpt et nytt høyskap til badet som gjør at vi får bedre plass til håndklær og kremer og rot og kluter og alt annet som havner utover servanten..

Ting som er igjen å fikse før babyen kommer:

*Skru sammen ny kommode til Mini sånn at ny baby får hans gamle.

*Vaske nye og gamle babyklær, sengeklær, barnevognstæsj osv.

*Skru sammen sprinkelsenga

*Ommøblere litt på soverommet så babysenga får en fin plassering

*Prøve å sette sammen og trille barnevogna. (Den ble kjøpt da Marcus var 2 år, så vi har ikke fått prøve babydelen enda. Det er en duo-vogn).

*Og så kjøpe resten av småtingene vi trenger før babyen kommer.

.....sikkert noe mer også.

Nå skal jeg gå å rydde litt på badet. Må rydde på plass rot :-D

Vi glemte selvsagt å kjøpe 3 hengsler som vi trengte til døren til skapet da :klaske: Tyyypisk. Så vi må tilbake en dag til uken for å kjøpe det før vi får på plass døra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...